Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oksennettiinko 70-luvulla seläläskeille ja man boobseille ja alleille?

Vierailija
15.05.2017 |

Oliko ihminen onnellisempi silloin kehonkuvansa kanssa?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin noista kuvista näkyy, rintojen piti olla pienet. Isot rinnat olivat ällöttävät lehmämäiset. Mutta eipä niitä juuri nuorilla nähnytkään.

E-pillerit tekee teinien rinnoista valtavat; tähän ylipaino, ja ollaan tosiaan utareosastolla.

Perimän osuusko jää pois? Minulla oli kasarilla kuutosluokan lopussa jo täydet dd-kupit lapsena, aiheuttivatko jonkun muun syömät  e-pillerit nuo megahinkit vai...? Söin pillereitä hetken vasta reippaasti täysi-ikäisenä, eivät kasvaneet enitsestään. Hei, pikkutyttö on mielestäsi ällöttävän lehmämäinen, olet itse aika ällöttävä.

Vierailija
42/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tosiaan oltiin todella laihoja. Samoin vielä 80 -luvullakin. Luokallani ei esimerkiksi ollut yhtään ainutta pulleaa lasta, kaikki olivat ihan riukuja. Koulun ainoa "läski" oli ihmetyksen ja julman pilkan kohde. Miehetkin olivat enimmäkseen sellaisia maraton -juoksijan näköisiä, eli hoikkia ja jänteviä. Kuntosalit eivät olleet valtavirtaa vielä.

Joka paikkaan pyöräiltiin, joku 20 kilsaa oli 10 -vuotiaalle ihan normi pikku lenkki uimarannalle mennessä. me saatoimme olla pyörillä ihan koko päivän ihan vaan tutkimassa kaupunkia. Metsissä kiipeltiin puissa ja kallioilla ja uimassa käytiin kaikilla kaupungin rannoilla vuorotellen. Talvella luisteltiin, hiihdettiin ja laskettiin pulkilla tuntikaupalla.

Muutaman kerran vuodessa päästiin Carrollsiin hampurilaiselle, muuten syötiin kotiruokaa. Jos teki herkkuja mieli, leivoimme yleensä itse jotain kavereiden kanssa. Mokkapalat olivat silloin muotia, samoin tiikerikakku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin noista kuvista näkyy, rintojen piti olla pienet. Isot rinnat olivat ällöttävät lehmämäiset. Mutta eipä niitä juuri nuorilla nähnytkään.

E-pillerit tekee teinien rinnoista valtavat; tähän ylipaino, ja ollaan tosiaan utareosastolla.

Perimän osuusko jää pois? Minulla oli kasarilla kuutosluokan lopussa jo täydet dd-kupit lapsena, aiheuttivatko jonkun muun syömät  e-pillerit nuo megahinkit vai...? Söin pillereitä hetken vasta reippaasti täysi-ikäisenä, eivät kasvaneet enitsestään. Hei, pikkutyttö on mielestäsi ällöttävän lehmämäinen, olet itse aika ällöttävä.

Ja painosi oli? Läski oli toisena vaihtoehtona tuossa.

Harvalla BMI 19-20 on megahinkiy. Hinkki muuten ON maitotonkka - utareosasto.

Vierailija
44/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ei sitten tiedä mistä sana 'allit' on peräisin?

Totta kai tiedän. Oksenneltiinko alleille niin kuin tänään? Rohkenen epäillä.

-ap

Rohkenen epäillä, että tiedät ja ymmärrät.

Luuletko allit olevan kehu sanan?

Kerron: se on pilkkaa.

Kaikkihan tämän tietää, vai mitä luulit?!

Vierailija
45/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu paljon siitäkin onko kaupungissa vai maalla. Itse sain aina kuulla olevani liian hoikka 90-luvulla. Meillä päin arvostettiin lihaa luitten ympärillä: Reilu ylipaino.

Vierailija
46/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oksentelusta mutta kyllä ainakin Alli itse häpesi allejaan. Saattoi se tietysti johtua siitäkin että ylipainoisuus selkäläskeineen ja makkaroineen oli huomattavasti harvinaisempaa ja lihavia oli enimmäkseen vain iäkkäiden joukossa. Sen aikaista photoshoppausta on muuten hilpeää katsella.

Harva nyt itselleen pilkkanimeä (omasta nimestä) kehittää. ;-)))

Ei se Alli Paasikivi ollut ainoa tuonnäköinen tuonikäinen nainen. Pikemminkin päinvastoin.

Sen sijaan hänestä teki erikoisen se, että hän pukeutui silti kuin nuoret naiset. Eli paljasti ne käsivartensa/olkapäänsä ja laittoi kimaltavia pukuja ja paljon koruja.

Aikansa Saara Aalto.

Vierailija
47/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ei sitten tiedä mistä sana 'allit' on peräisin?

Totta kai tiedän. Oksenneltiinko alleille niin kuin tänään? Rohkenen epäillä.

-ap

Rohkenen epäillä, että tiedät ja ymmärrät.

Luuletko allit olevan kehu sanan?

Kerron: se on pilkkaa.

Kaikkihan tämän tietää, vai mitä luulit?!

AP:llä kysymyksistään päätellen aika hukassa.

Vierailija
48/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oksentelusta mutta kyllä ainakin Alli itse häpesi allejaan. Saattoi se tietysti johtua siitäkin että ylipainoisuus selkäläskeineen ja makkaroineen oli huomattavasti harvinaisempaa ja lihavia oli enimmäkseen vain iäkkäiden joukossa. Sen aikaista photoshoppausta on muuten hilpeää katsella.

Harva nyt itselleen pilkkanimeä (omasta nimestä) kehittää. ;-)))

Ei se Alli Paasikivi ollut ainoa tuonnäköinen tuonikäinen nainen. Pikemminkin päinvastoin.

Sen sijaan hänestä teki erikoisen se, että hän pukeutui silti kuin nuoret naiset. Eli paljasti ne käsivartensa/olkapäänsä ja laittoi kimaltavia pukuja ja paljon koruja.

Aikansa Saara Aalto.

ja miehensä oli aikansa risumies.

Vierailija
49/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu paljon siitäkin onko kaupungissa vai maalla. Itse sain aina kuulla olevani liian hoikka 90-luvulla. Meillä päin arvostettiin lihaa luitten ympärillä: Reilu ylipaino.

Höpö höpö, ehkä jotkut 1800-luvun puolella syntyneet arvostivat pulleita, ei muut.

Itse olen maalaistyttö, joka 70-luvulla painoin 160 senttisenä 56kiloa ja minua haukuttiin tonnikeijuksi. Kasvoin sitten vielä seitsemän senttiä ja painokin tippui noin 50-52 kiloon.

Silloin aloin olla jo ajan hoikkuusihanteessa.

Vierailija
50/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla saimme limpparia vain synttäreillä, sipsejä vähän useammin mutta ehkä kerran 2kk. Pizzaa syötiin juhannuksena ja jouluna, karkkipäivä kerran viikossa mutta ostettiin 5mk pussi kioskilta ("markalla nelosia"...). Äiti teki kaikki ruoat itse.

Nyt aikuisena elän samoin. Herkut ovat harvinaisia, syön pääasiassa kotiruokaa, ravintolassa pari kertaa kuussa. Kävelen työmatkat (yht 5km), lisäksi teen 3-4 kotitreeniä viikossa. Silti olen ylipainoinen - BMI 25. Tuppaa masentamaan.

Vierailija
51/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Nyt faktaa -70 luvun keskivaiheilta. olen syntynyt 1960.

Luokkakuvaani katsellessa huomaan että n 14 vuotiaana tytöt oliva pieniä ja jos olit pidempi, n. 170 cm, olit armottoman laiha . Kaksi oli läskiä, muistin että niin sanottiin. Nyt kun katson heitä he ovat ihan nykynuorten kokoisia. Vyötäröllä makkaroita. Ehkä koko 38.

Pojat ovat kaikki ihan kirppuja. Paitsi yksi joka on selvästi pullea. (hänestä tuli aikuisena luokan komein, iso partainen johtajatyyppi)

Meitä oli 42 samalla luokalla.

Laihuutta ja lattaisuutta ihailtiin tyttöjen joukossa. Jos oli isommat rinnat pojat kyllä kiusasivat ja se oli noloa.

Muistan ihailleeni erityisesti erästä tyttöä jolla oli pitkät tikkumaiset jalat kireissä farkuissa. Ei peppua ensinnäkään.Reisivakoa ainakin 300 cm.  Nykyään sanottaisiin että anorektikon näköinen.

Vanhat naiset olivat usein lihavia. 60 vuotiaat jo mummoja lyllertämässä esiliinoissaan. poikkeuksiakin oli. Kuivat korput. Siihen aikaan ei lihaskunnosta huolehdittu. 80 luvun alussa alkoi vasta se buumi. Sitä sanottiin body bildingiksi.

Vierailija
52/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joojoopajo kirjoitti:

No niin. Nyt faktaa -70 luvun keskivaiheilta. olen syntynyt 1960.

Luokkakuvaani katsellessa huomaan että n 14 vuotiaana tytöt oliva pieniä ja jos olit pidempi, n. 170 cm, olit armottoman laiha . Kaksi oli läskiä, muistin että niin sanottiin. Nyt kun katson heitä he ovat ihan nykynuorten kokoisia. Vyötäröllä makkaroita. Ehkä koko 38.

Pojat ovat kaikki ihan kirppuja. Paitsi yksi joka on selvästi pullea. (hänestä tuli aikuisena luokan komein, iso partainen johtajatyyppi)

Meitä oli 42 samalla luokalla.

Laihuutta ja lattaisuutta ihailtiin tyttöjen joukossa. Jos oli isommat rinnat pojat kyllä kiusasivat ja se oli noloa.

Muistan ihailleeni erityisesti erästä tyttöä jolla oli pitkät tikkumaiset jalat kireissä farkuissa. Ei peppua ensinnäkään.Reisivakoa ainakin 300 cm.  Nykyään sanottaisiin että anorektikon näköinen.

Vanhat naiset olivat usein lihavia. 60 vuotiaat jo mummoja lyllertämässä esiliinoissaan. poikkeuksiakin oli. Kuivat korput. Siihen aikaan ei lihaskunnosta huolehdittu. 80 luvun alussa alkoi vasta se buumi. Sitä sanottiin body bildingiksi.

Aivan hillitön tuo reisivako! Aika erikoisen näköinen tyttö tainnut olla hän. Hänen on taatusti täytynyt teettää ne kireät farkkunsa. 

Vierailija
53/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on jotenkin sellainen kuva, että nuoret olivat 70-80(90?)-luvuilla hoikempia kuin nykyään. Myös muistaakseni joku analysoi missien painoindeksejä ja ne olivat alhaisia 70-luvulla ja siitä eteenpäin hitaasti nousivat (en muista pysähtyikö nousu ja kääntyi laskuun jossain vaiheessa mutta ainakin 2000-luvulla olivat vielä korkeammat kuin 70-luvulla). Suht yllättävää kyllä.

Vierailija
54/54 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 70 luvulla koulussa ja meidän luokassa oli 1 pullamössölapsi, siis lihava (42 lasta/luokka). Hyvä jos joka luokalla edes tuo yksi, niin harvinaista se oli. Itse olin varmaan keskivertokokoinen 164cm/47 kiloa 13-19v:nä.

Mun äiti oli naisellinen pullukka mutta nykyisten mittojen mukaan ihan normaalikokoinen: 160cm/60kg! Hän olikin ainoa vähän pyöreämpi aikuinen kenet tunsin.  

Allit on ollut olemassa alkuperäisestä Allista saakka mutta ne tulee hoikillekin, itse huomaan että mulle on nyt tullut ne 55v:nä kun muuten käsivarret on lihaksikkaat niin nahkaa on vähän liikaa tietyissä asennoissa:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän