Lopettakaa ulkomaanmatkailu
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Eipä tulis mieleenkään lennellä ympäri maailmaa kouluamassa jotain tylsiä rantakohteita. Aasia, Etelä-Amerikka ja Afrikka on likaisia paikkoja, hyi! Tyhmää lennellä saastumassa, hupilentelyt pitäiskin lailla kieltää. Kotimaassa ja naapurimaissa riittää nähtävää ja koettavaa yhden elämän ajaksi. Monesti törmääkin siihen, että nämä Thaikuissa löhöäjät eivät edes tiedä mitä kaikkea hienoa löytyy meidän lähialueilta.
Sama juttu tavaroiden kanssa, ostetaan ulkomailla tehtyä roskaa, vaikka tarjolla olisi hyviä ja kestäviä suomalaisia tuotteita. Tyhmyydellä vaan ei ole mitään rajaa, eikä itsekkyydellä.
Mun palkalla ei kauheesti reissata koti-ja naapurimaissa :D vaikka olisihan se kivaa, ainakin kesäisin. Oot kyllä paljon reissannut, jos oot nähnyt nuo kaikki kohteet läpikotaisin! Mä oon käynyt vaan kolmessa Aasian maassa, joista yksikään ei ole Thaimaa. Sekin tuntuu ihan pintaraapaisulta, enhän mä todellisuudessa ole nähnyt paljon mitään. Välillä on roskaa ja köyhyyttä, onhan se ikävää nähdä. Kaikkialla ei ole. Oli myös turkoosia vettä, paratiisiranta vailla muita turisteja ja ystävällisiä ihmisiä.
Meiltä ei löydy jälkikasvua ja liikutaan julkisilla.
Suomessa lomailen mökeillä ja telttailemalla. Sitä on _täällä_ hyvä tehdä, mutta vaihtelu virkistää. Valikoimaa ei kuitenkaan ole juurikaan koska Suomen sijainti sekä kalleus. Mielummin menen vaikka Thaimaan katukauppoihin tai snorklaamaan Kreetalle, kuin käyn Suomenlinnassa miljoonatta kertaa tai käyn jossain ravintolassa kerran.
Joku kotimaanmatkailun kannattaja voisi nyt vaikka ehdottaa jotain Suomen kaupunkia, jossa riittäisi nähtävää viikoksi. Ei Helsinki, tätä on koluttu jo yli 50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoliikenteen määrä ja sen tuottamat päästöt ovat niin järkyttäviä että suurin osa ihmisistä ei edes pysty myöntämään että he ja juuri he lentomatkailevat ihmiset ovat syynä niin suureen katastrofiin.
Olet väärässä. Suurin osa ihmisistä ei välitä paskan vertaa, mitä ja miten paljon saastaa taivaalle tuuppaavat. Minä kuulun tähän joukkoon. Ei tulisi mieleenkään miettiä päästöjä tai ilmaston lämpenemistä, kun lentelen sinivalkoisin siivin kohti lämpöä ja aurinkoa. Loma on nimenomaan lomaa arjen murheista, eikä siinä omatunto soimaa. Enpä kyllä mietiä näitä asioita arkenakaan. Mitä se hyödyttää?
Kotimaan lomailusta sen verran, että se on ylihintaista, kalseaa ja huonosti palveltua.
En minäkään mieti, en kyllä mennä edes joka vuosi. Mutta en ainakaan tee tänne lisää ihmisiä kärsimään ihmisten typeryydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoliikenteen määrä ja sen tuottamat päästöt ovat niin järkyttäviä että suurin osa ihmisistä ei edes pysty myöntämään että he ja juuri he lentomatkailevat ihmiset ovat syynä niin suureen katastrofiin.
Olet väärässä. Suurin osa ihmisistä ei välitä paskan vertaa, mitä ja miten paljon saastaa taivaalle tuuppaavat. Minä kuulun tähän joukkoon. Ei tulisi mieleenkään miettiä päästöjä tai ilmaston lämpenemistä, kun lentelen sinivalkoisin siivin kohti lämpöä ja aurinkoa. Loma on nimenomaan lomaa arjen murheista, eikä siinä omatunto soimaa. Enpä kyllä mietiä näitä asioita arkenakaan. Mitä se hyödyttää?
Kotimaan lomailusta sen verran, että se on ylihintaista, kalseaa ja huonosti palveltua.
En minäkään mieti, en kyllä LENNÄ edes joka vuosi. Mutta en ainakaan tee tänne lisää ihmisiä kärsimään ihmisten typeryydestä.
Viestini poistettiin aiheesta, että vesivarastojen tyhjeneminen kuuluu osana eteläeurooppalaista kesää, joka puolella. En tajua, miksi poistettiin. Ilmeisesti mode oli se, joka haukkui molopääksi matkustajia, jotka eivät ymmärrä että tuhlaavat vettä.
Turistin suihku kestää 2 minuuttia kun ulkona odottaa ihana allas.. Ja paikallinen pesee sitä pihaa 15 minuutia letkulla. Se on iso ongelma, josta kirjoitetaan ihan paikallisissa lehdissä asti.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu tavaroiden kanssa, ostetaan ulkomailla tehtyä roskaa, vaikka tarjolla olisi hyviä ja kestäviä suomalaisia tuotteita. Tyhmyydellä vaan ei ole mitään rajaa, eikä itsekkyydellä.
Suomalainen käsityö on hinoitellut itse itsensä ulos. Näin villasukat 89 € ! Voi olla käsityötä joo mutta ne ovat kuitenkin vain villasukat..
(Neulon itse villasukkani mutta joka tapauksessa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan lopeta. Ulkomaan reissut ovat elämässäni ainoaa aikaa kun tunnen olevani elossa. Suomessa olen kuollut.
Tätä en vaan ymmärrä. On sulla surullinen elämä :(
Muutin Espanjaan vuosikymmen sitten ja kyllä vain elämänlaatu parani, vaikka en niin radikaalia muutosta osannut odottaa.
Minusta oma vastauksesi kiteyttää sen, mitä itse pakenin Suomesta. Sinä vastaat sarkastisesti vinoillen, "on sulla surullinen elämä".
Eteläeurooppalainen sanoisi, että "hö, mutta onneksi olet nyt täällä/siellä ja löytänyt oman juttusi!"
Suomalainen epäilee, syyttelee ja kyräilee, että jaahas, no se on vaan sitä kun olet niin huono, tyhmä tai hölmö, että ei mun elämä vaan sellaista ole. Millainen asenne tuo on kanssaihmistä kohtaan? Ei kovin mukava.
Täh? Minusta on aika surullinen elämä, jos kokee elävänsä vain kun matkustaa ja muuten kokee olevansa kuollut. Et maininnut että kuinka usein matkustat, saati että asut Espanjassa, joten oletin, että henkilö matkustaa sen perus 1-2 kerta vuodessa, onhan se erittäin surullista jos kokee olevansa elossa vain kahtena viikkona vuodessa ollessaan pois arjesta ja maasta jossa normaalisti asuu.
Onneksi itse olen täysin onnellinen ja elossa matkustamattakin, en kyllä kadehdi maailmanmatkaajien surkeaa elämää.
Mä olen yksi näistä jotka kokee elävänsä jossain muualla. En tosin sen matkustamisen takia vaan ennenkaikkea lämmön, auringon, välittömien ihmisten, palveluiden ja kauniiden maisemien takia. Odotan vain hetkeä jolloin pääsemme täältä lopullisesti pois.
Ei ihmiset välitä, niin se vaan on. Lapsettomilta sen jotenkin ymmärtää, mutta tosiaan lapsiperheellisten pitäisi ymmärtää jotain. Täysin turhaa kulutusta ja saastuttamista. Kotimaassa voi matkailla mm. pyöräillen, junallakin pääsee aika hyvin, patikoida voi myös, bussejakin kulkee ja autoilukin on parempi kuin lentäminen.
Suomessa on ihan edullisiakin vaihtoehtoja; retkeilymajoja, edullisempia hotelleja tarjouksineen, mökkejä, maatilamatkailua, bed & breakfasteja (joiden soisi lisääntyvän). Lapset eivät matkoilta paljon vaadi, mitä pienempiä, sitä vähemmän.
Turhaan lentomatkailuun varatut rahat voisi käyttää myös johonkin järkevään, ostaa esim. kotimaisia tuotteita. Ja muuten, junallakin voi matkustaa ulkomaille. Lisäksi voi asua pidemmän aikaa jossain maassa, johon haluaa tutustua. Matkoja ei tarvitse tehdä niin usein, esim. yksi kunnon matka ei-lentäen kerran 10 vuodessa. Tai puolen vuoden vuorotteluvapaa ulkomailla. Kaikkea ei voi saada nyt heti ja aina kun itse haluaa. Mutta sehän on vieras ajatus nykyihmiselle, jonka pitää saada kaikki mitää tahtoo ja nyt heti, viis mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tulis mieleenkään lennellä ympäri maailmaa kouluamassa jotain tylsiä rantakohteita. Aasia, Etelä-Amerikka ja Afrikka on likaisia paikkoja, hyi! Tyhmää lennellä saastumassa, hupilentelyt pitäiskin lailla kieltää. Kotimaassa ja naapurimaissa riittää nähtävää ja koettavaa yhden elämän ajaksi. Monesti törmääkin siihen, että nämä Thaikuissa löhöäjät eivät edes tiedä mitä kaikkea hienoa löytyy meidän lähialueilta.
Mitkäs tuotteet nyt olikaan suomalaisia?? En jaksa ruveta koluamaan ja lukemaan pienellä präntättyä tekstiä josta selviää onko suomalainen vai ei (yleensä sitten ei).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan lopeta. Ulkomaan reissut ovat elämässäni ainoaa aikaa kun tunnen olevani elossa. Suomessa olen kuollut.
Muutin Espanjaan vuosikymmen sitten ja kyllä vain elämänlaatu parani, vaikka en niin radikaalia muutosta osannut odottaa.
Minusta oma vastauksesi kiteyttää sen, mitä itse pakenin Suomesta. Sinä vastaat sarkastisesti vinoillen, "on sulla surullinen elämä".
Eteläeurooppalainen sanoisi, että "hö, mutta onneksi olet nyt täällä/siellä ja löytänyt oman juttusi!"
Suomalainen epäilee, syyttelee ja kyräilee, että jaahas, no se on vaan sitä kun olet niin huono, tyhmä tai hölmö, että ei mun elämä vaan sellaista ole. Millainen asenne tuo on kanssaihmistä kohtaan? Ei kovin mukava.
Täh? Minusta on aika surullinen elämä, jos kokee elävänsä vain kun matkustaa ja muuten kokee olevansa kuollut. Et maininnut että kuinka usein matkustat, saati että asut Espanjassa, joten oletin, että henkilö matkustaa sen perus 1-2 kerta vuodessa, onhan se erittäin surullista jos kokee olevansa elossa vain kahtena viikkona vuodessa ollessaan pois arjesta ja maasta jossa normaalisti asuu.
Onneksi itse olen täysin onnellinen ja elossa matkustamattakin, en kyllä kadehdi maailmanmatkaajien surkeaa elämää.Jäi mainitsematta, että olen eri henkilö kuin tuo matkaileva, mutta muuten samat tuntemukset ja jopa kokemus ajalta ennen kuin muutin.
Miksi vielä loppuun naljailet, että et kadehdi meidän matkaajien SURKEAA elämää? Mitä sinä kuvittelet tietäväsi muiden ihmisten elämistä mitään. Voi olla että tuolla matkailijalla on vaikkapa hyvin paha ihosairaus, jonka vuoksi elämä Suomessa on kärsimystä. Ei varmasti tunnu kovin mukavalta, jos joku naljailee sen olevan surkeaa, varmasti hän itsekin sen tietää.
Ihme kovanaamoja ja koulukiusaajia te suomalaiset. Eikö käytöstavat ja kohteliaisuus enää merkitse mitään teille?
No en kadehdi sellaista elämää, missä ollaan onnellisia vain kahtena viikkona vuodessa. Tarkoitin tällaisia "maailmanmaatkajia" joka on kuolleita 99% elämästään koska asuvat suomessa. En kadehdi sellaista elämää, tunnen sääliä tuollaisia kuolleita kohtaan.
Sinähän olet toiminut ihan järkevästi kun olet muuttanut sinne ulkomaille, oletan että olet onnellinen useammin kuin kahdesti vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Joku kotimaanmatkailun kannattaja voisi nyt vaikka ehdottaa jotain Suomen kaupunkia, jossa riittäisi nähtävää viikoksi. Ei Helsinki, tätä on koluttu jo yli 50 vuotta.
Sehän riippuu mistä asioista olet yleensäkin kiinnostunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni olemme kiinnostuneita viineistä ja hyvästä ruuasta.
Kerropa mihin meidän kannattaa mennä että 100€ päiväbudjetilla saa kahdelle 2 ateriaa ravintoloissa (illalla 3 ruokalajia, päivällä riittää 2) viineineen. Tai laadukkaat viinitilat, missäpäin Suomea sijaitsee? Niillä on myös ihana majoittua ja tehdä vaikka pari päivää töitä syksymmällä. Niin ja parhaat suomalaiset juustolat? Mielellään puolikovaa tai kovaa pitkään kypsytettyä maukasta juustoa? MIstä löytäisin parhaat täältä Suomesta??
Pidämme myös taiteesta mutta Ateneumit, kansallismuseot ja Dietrichsenit, Hurriganes näyttely Tampereella yms on koluttu - mitä suosittelet seuraavaksi?
Ja puutarhoista. Munkan ruusupuisto on kiva, hm..... mutta siihen se melkein jääkin. Yksityisiä puutarhoja on muutama, kasvitieteelliset ok mutta ei meidän kasvivalikoima ole kovin kummoinen täällä.
En lopeta ulkomaanmatkailua. Kiva nähdä välillä maailmaa.
Ja kyllä tätä kotimaatakin tulee koluttua jonkin verran. Lappiin olisi kyllä taas hauska mennä joskus...
Suomessa matkailua markkinoidaan ulkomaalaisille. Rovaniemellä joulupukki poroineen on varmaan ihan mielenkiintoinen nähtävyys japanilaisille, mutta suomalaisille joulupukissa tai poroissa ei ole mitään erikoista. Samoin suomalaista ruokaa muikkuineen, lakkoineen, tatteineen, poroineen ja lohineen markkinoidaan ulkomaalaisille, meille suomalaisille nuo ovat ihan arkiruokaa. Suomen luontoa metsineen ja järvineen markkinoidaan eksoottisena ulkomaalaisille, me suomalaiset möllötämme mökeillämme järven rannalla ihan riittävästi muutenkin. Saunassa ei ole meille suomalaisille mitään erikoista.
Matkustaisin ihan mielelläni kotimaassakin, mutta meillä ei ole oikein sellaisia kaupunkeja, jossa nähtävää riittäisi viikoksi. Pari vuotta sitten kävin Kemissä ja koko keskusta ja ranta oli kahdessa tunnissa koluttu läpi. Miten siellä saisi tapettua aikaansa viikon? Turussa on nähtävää pariksi päiväksi, samoin Tampereella. Jos nyt haluaisin viikon loma, jossa joka aamu käyn aamiaisella eri kahvilassa, lounaalla eri ravintolassa ja päivällisellä eri ravintolassa sekä väliin jäävän ajan kiertäisin katsomassa nähtävyyksiä, niin mihin kaupunkiin menisin? Ja ei mitään ketjuravintoloita, joita on pääkaupunkiseudullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennustaiteesta, museoista, hyvästä ruuasta ja viineistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi itse olen täysin onnellinen ja elossa matkustamattakin, en kyllä kadehdi maailmanmatkaajien surkeaa elämää.Jäi mainitsematta, että olen eri henkilö kuin tuo matkaileva, mutta muuten samat tuntemukset ja jopa kokemus ajalta ennen kuin muutin.
Miksi vielä loppuun naljailet, että et kadehdi meidän matkaajien SURKEAA elämää? Mitä sinä kuvittelet tietäväsi muiden ihmisten elämistä mitään. Voi olla että tuolla matkailijalla on vaikkapa hyvin paha ihosairaus, jonka vuoksi elämä Suomessa on kärsimystä. Ei varmasti tunnu kovin mukavalta, jos joku naljailee sen olevan surkeaa, varmasti hän itsekin sen tietää.
Ihme kovanaamoja ja koulukiusaajia te suomalaiset. Eikö käytöstavat ja kohteliaisuus enää merkitse mitään teille?
No en kadehdi sellaista elämää, missä ollaan onnellisia vain kahtena viikkona vuodessa. Tarkoitin tällaisia "maailmanmaatkajia" joka on kuolleita 99% elämästään koska asuvat suomessa. En kadehdi sellaista elämää, tunnen sääliä tuollaisia kuolleita kohtaan.
Sinähän olet toiminut ihan järkevästi kun olet muuttanut sinne ulkomaille, oletan että olet onnellinen useammin kuin kahdesti vuodessa?
Joo kyllä, mutta huomioithan, että kaikilla ei ole mahdollisuutta muuttaa. Se maksaa.. Esimerkiksi eläkeläiselle muuttaminen voi olla hyvin hankalaa, jos tarvitsee paljon esim terveydenhuollollista tukea itselleen. Minähän olen nuoren perheen äiti ja siinä mielessä eri asemassa kuin moni eläkeläinen.
Täällä eläkeläisen tarvitsee olla melko varakas, koska yhteiskunta ei tarjoa palveluja kuten Suomessa.
Joten voi olla surullista, mutta ei se kuolleeksi haukkuminen jne varmasti ylennä tämän ihmisen mieltä, mutta ehkä tarkoitus oli alentaa. Herätkää nyt suomalaiset. On muitakin tapoja keskustella kuin naljailu ja nokittelu.
Suomi on nähty paikka, muutamat road tripit tullu tehtyä. Kyllä mä matkistan ulkomaille aina,kun voin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni olemme kiinnostuneita viineistä ja hyvästä ruuasta.
Kerropa mihin meidän kannattaa mennä että 100€ päiväbudjetilla saa kahdelle 2 ateriaa ravintoloissa (illalla 3 ruokalajia, päivällä riittää 2) viineineen. Tai laadukkaat viinitilat, missäpäin Suomea sijaitsee? Niillä on myös ihana majoittua ja tehdä vaikka pari päivää töitä syksymmällä. Niin ja parhaat suomalaiset juustolat? Mielellään puolikovaa tai kovaa pitkään kypsytettyä maukasta juustoa? MIstä löytäisin parhaat täältä Suomesta??
Pidämme myös taiteesta mutta Ateneumit, kansallismuseot ja Dietrichsenit, Hurriganes näyttely Tampereella yms on koluttu - mitä suosittelet seuraavaksi?
Ja puutarhoista. Munkan ruusupuisto on kiva, hm..... mutta siihen se melkein jääkin. Yksityisiä puutarhoja on muutama, kasvitieteelliset ok mutta ei meidän kasvivalikoima ole kovin kummoinen täällä.
Seliseliseli. Just tätä.
Niin, että te ette kertakaikkiaan voisi elää ilman 3 aterian ravintolapäiviä ja viininmaistelua ja ranskalaista juustoa, että ette kertakaikkiaan voi sille mitään, että on pakko matkustaa lentokoneella ulkomaille tissuttelemaan. Ja ihan kertakaikkiaan pakko päästä katsomaan brittiläisten kuninkaallisten puutarhoja tai muuten ei elämä tuntuisi miltään.
Samaan aikaan ihmisiä kuolee janoon ja nälkään ja saasteisiin ja kurjuuteen, mutta kyllä nyt TEIDÄN pitää saada elää fiiniä elämäänne juuri niinkuin haluatte, ilman että mistään pitäisi luopua.
Mielenkiinnolla odotan lisää "selityksiä".
Jos Espanjassa ei kävisi turisteja, ei paikallisilla olisi varaa ostaa vettä.
Ja lisäksi vettä säännöstellään monissa etelän maissa, tiedoksi! Kuuma kesä kuivattaa kaikki vesivarastot ja paikallisilla on myös pahoja vedenkäyttötapoja, kuten letkulla pihan peseminen turhan usein. Se vie paljon enemmän vettä kuin kymmenen turistiperheen pikasuihkuttelut. Eihän kuumassa tee mieli paljon suihkutellakaan kun altaalla ja meressä voi lillua? Altaiden vettä taas ei juuri koskaan vaihdeta, suositus on kerran 7 vuodessa.
Kyllä on hieman harhaisia näkemyksiä ihmisillä!