Huomenna alkaa nutraus
Läskiä vain kertyy, tai itsehän sitä aktiivisesti suuhunsa ruokaa mättää. Nyt painoa 76kg ja pituutta 167cm. Aina olen taistellut painon kanssa. Noin 35 vuotiaana karppasin ja olin 64 kiloinen noin 3 vuotta, pari vuotta sitten oli fit farmin ph-dieetillä ja sain painon noin 66 kiloon, tuo ph-dieetti oli hyvä, on vain niin kiirus ettei jaksa käydä kaupassa ja kokkailla ohjeiden mukaan.
Muuten paino on pyörinyt noin 70 kilossa, viimeisen puolen vuoden aikana paino kivunnut nyt tuohon 76 kiloon. Pakko tehdä jotain, päädyin nutraukseen, koska nyt en ehdi mihinkään monimutkaiseen keskittymään. Hurautin tokmannille ja hain soppia ja pirtelöitä, tarkoitus olisi olla kuurilla ainakin 2 viikkoa, jos olo ei ole ihan kaamea, niin sit pidempääkin.
Tänne päivittelen tuloksia/tuntemuksia parin päivän välein, josko siitä saisi vähän selkärankaa. Ja mielellään lukisin kohtalotovereiden ajatuksia/tuloksia eli kirjoittele tänne, jos olet samassa projektissa tai suunnittelemassa nutrausta.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista kusetusta. Ihan samat aineet saa tavallisesta ja halvasta kotiruoasta, kun osaa kokata oikeista aineksista.
En ole samaa mieltä. Tuossa on kaikki ateriat, joten tulee halvemmaksi kuin normiruokailut. Viikon ateriat jotain 40€.
No huhhuh, tuohon hintaan kantaa kaupasta ihan oikeaa ja terveellistä ruokaa pari kassillista!
Höpö höpö, tohon hintaan et saa edes viikon työpaikkalounaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista kusetusta. Ihan samat aineet saa tavallisesta ja halvasta kotiruoasta, kun osaa kokata oikeista aineksista.
En ole samaa mieltä. Tuossa on kaikki ateriat, joten tulee halvemmaksi kuin normiruokailut. Viikon ateriat jotain 40€.
No huhhuh, tuohon hintaan kantaa kaupasta ihan oikeaa ja terveellistä ruokaa pari kassillista!
Et saakaan, jos haluat syödä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy duunin ulkopuolella syömässä, joten ihan hyvin saan 40€ tehtyä lounaat, aamupalat, päivälliset itselleni. viikoksi. Kun suunnittelee järkevästi ja tekee ison satsin ruokaa kerralla niin se tulee edulliseksi.
Nyt kaksi päivää takana, aloituspaino oli 76,1 ja tänään aamulla 74,5, hyvä alku - eli kahdessa päivässä 5 pussia per päivä. Yhteensä pudotus 1,6 kg, ei hassummin.
Eilen join kahvia liian myöhän enkä saanut nukuttua, tänään vähän väsy päivä, johtuu varmaan osittain noista huonoista yöunista. Edelleenkään ei ole ihmeemmin nälkä, herkkuja ajatellessa iskee lähinnä haikeus.
Ja siis olen ollut ihan pelkällä pussikuurilla, kerran laitoin desin mustikoita pirtelön joukkoon, ei auttanut, oli vain pahaa pirtelöä enemmän.
En uskalla laittaa keitonkaan sekaan mitään, kun yleensä lähtee mopo käsistä noiden lisukkeiden kanssa, ensin vähän raejuustoo, sitten pari voikkarii yms. kaikkea, mitä kaapista löytyy.
Onko kukaan muu samalla kuurilla, kaipaa vertaistukee?
vau, hyvä tulos, antaa varmaan hyvin motivaatiota.
Mä haluun katsoo kuin täs käy, häviääkö ketju pikkuhiljaa (=mässäily palannut) vai jatkuuko päivitykset ja yhtä hyvät. Jos tuohon tahtiin menee pari viikkoa niin sit voisin itsekin ruveta.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluun katsoo kuin täs käy, häviääkö ketju pikkuhiljaa (=mässäily palannut) vai jatkuuko päivitykset ja yhtä hyvät. Jos tuohon tahtiin menee pari viikkoa niin sit voisin itsekin ruveta.
En kyllä suosittele nutrausta. Siinä saa vain elimistönsä sekaisin ja kilot palaavat takaisin kavereiden kanssa. Syömällä ruokaa saa paremman tuloksen ja pysyy terveenä.
Nää laihdutusketjut on jotenkin vailinnaisia, jos ei tuu ennen ja jälkeen kuvia, ne ainakin mua kiinostaa kaikkein eniten. Ja tietty sellaisten tavisten kuvat, ei mitään hirveen timmejä mimmejä kun ne on niin hirveen kaukana omasta tavotteesta.
Ole ollut nutrilett-kuurilla ja ei ainkaan minulla elimistö mennyt mitenkään sekaisin. Hyvä alkusysäys ja nosti laihdutusmotivaation huippuunsa. Muistan jonkun tutkimuksenkin nähneeni, jossa ei pidettyns. crash-dieettejä mitenkään erityisen haitallisina . Osalle ihmisistä tais sopia, jopa paremmin kuin perinteinen terveellinen ruokavalio-laihduttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta ihminen, joka syö todella epäsäännöllisesti. Siihen toi kuuri auttaa, että opettaa säännöllistä ruokailua. Se on monelle painonhallinnan ydinongelmia.
Vois kai sitä itsekin opetella syömään tasaisin väliajoin? Joka tuutista tulee ohjeita ja neuvoja joten mitään rakettitiedettä se ei ole. Turhaan vaan laitatte rahojanne tuollaisiin kuureihin, ei niillä mitään pysyviä muutoksia tehdä.
Ei monilla onnistu, eikä hidas painon putoaminen motivoi. Nutraus sisältää kaikki ravintoaineet pienessä kalorimäärässä. Minulla on ylipainoa 30 kiloa, joten laihdutuksen alkuun saaminen kestäisi liian kauan motivaation kannalta, kun paino hankaloittaa liikkumista.
Been there, done that!!
T: 61 😍