Huomenna alkaa nutraus
Läskiä vain kertyy, tai itsehän sitä aktiivisesti suuhunsa ruokaa mättää. Nyt painoa 76kg ja pituutta 167cm. Aina olen taistellut painon kanssa. Noin 35 vuotiaana karppasin ja olin 64 kiloinen noin 3 vuotta, pari vuotta sitten oli fit farmin ph-dieetillä ja sain painon noin 66 kiloon, tuo ph-dieetti oli hyvä, on vain niin kiirus ettei jaksa käydä kaupassa ja kokkailla ohjeiden mukaan.
Muuten paino on pyörinyt noin 70 kilossa, viimeisen puolen vuoden aikana paino kivunnut nyt tuohon 76 kiloon. Pakko tehdä jotain, päädyin nutraukseen, koska nyt en ehdi mihinkään monimutkaiseen keskittymään. Hurautin tokmannille ja hain soppia ja pirtelöitä, tarkoitus olisi olla kuurilla ainakin 2 viikkoa, jos olo ei ole ihan kaamea, niin sit pidempääkin.
Tänne päivittelen tuloksia/tuntemuksia parin päivän välein, josko siitä saisi vähän selkärankaa. Ja mielellään lukisin kohtalotovereiden ajatuksia/tuloksia eli kirjoittele tänne, jos olet samassa projektissa tai suunnittelemassa nutrausta.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Kallista kusetusta. Ihan samat aineet saa tavallisesta ja halvasta kotiruoasta, kun osaa kokata oikeista aineksista.
Ja jää pois se lisäainekoctaili, mitä niissä pusseissa on :)
Nytlähtee kirjoitti:
Onpas negatiivista, no totuushan on, että suuri osa laihduttajista lihoo kilonsa takaisin. Nyt meinaan olla se poikkeus. Ja toisaalta, jos en olisi edes aina välillä ryhdistäytynyt ja pudottanut painoani eri metodeilla, painasin helposti nyt ainakin 90 kiloa.
Tarviihan sitä, jotain yrittää, jos ei ole tyytyväinen itseensä.
Ja jos laihduttaminen ja painonhallinta olis helppoa niin eihän kukaan olisi ylipainoinen.
Miten niin poikkeus? Onhan sullakin jo laihdutuksia takana ennestään :)
Pääasia että yrität sentään laihduttaa etkä pyöri läskeissä ja itsesäälissä kotona. Mun vinkki on, että jos nyt vaikka haluaisit jatkossa painaa 65kg (en muista aloituspainoasi, joten tämä vaan suuntaa antava esimerkkinä), niin laihduta nutraamalla johonkin 62kg:hen saakka, koska ruokavalion muutos aiheuttaa kuitenkin sen, että paino nousee muutaman kilon. Lopulta paino asettuu kuin itsekseen tuohon tavoitteeseen 65kg. Tsemppiä. Itselläkin pari kiloa ylimääräistä pudotettavana ennen kesää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo hyvä vaihtoehto. Itse olen sortunut kolmesti nutraamaan, ja ne kilot tulee sata-varmasti takaisin korkojen kera. Huvittavinta on, että painoin vain 67 kg ennen ekaa nutrausta v. 2009 (jolloin olin 5 pv nutrilettilla ja 2 pv tauko ja 5 pv nutrausta). Silloin 2 viikossa lähti 5 kg, eli paino putosi 62 kg:aan. Se on aikuisiän pienin painoni, mutta pysyi vain hetken. Vuoden kuluttua eli 2010 painoin jo 72 kg. Taas nutrasin, muistaakseni noin 3 viikkoa pienin tauoin. Pääsin 67 kiloon, joka oli siis se alkuperäinen aloituspaino! Nyt vuosi sitten sorruin taas nutraamaan. Lähtöpainoni oli 78-79 kg, joista osa oli raskauskiloja. Painoa lähti taas noin 3 viikon nutrauksella reilusti, MUTTA nyt taas olen pisteessä 78 kg, eli koko kärsimys ollut turhaa! Kun vaan olisi tyytynyt siihen 67 kiloon.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Totta kai sen vlc-dieetin jälkeen pitää syödä terveellisesti eikä palata ahmimiseen.
Miten siis pitää syödä?
Nutraus ?
Onko se nutrioiden teurastamista?
Nutriat maistuvat paistissa ihan hyvältä.
Mä aloitin puoli vuotta sitten passiivisen toimistotyön, ja olen lihonut 7 kiloa. Nyt nutraan niin, että aamupalasmoothien teen kotona ja syön vasta töissä, lounaaksi juon yhden Nutrin ja kotona syön kevyen lämpimän lounaan. Tarvittava kalorimäärä on istumatyön takia ihan mielettömän pieni, nutri auttaa pitämään sen kurissa. Söin ennen töissä lounaan, ja vaikka kuinka söisi "kevyen salaatin", tulee kaloreita joku 500.
Jos joisin pelkkää Nutria, en kestäisi! Suupielet alkavat halkeilemaan heti.
TSEMPPIÄ! <3
Noi kuurit on aivan täyttä soopaa. Tottakai laihdut muutaman kilon kun syöt tosi vähän. Mutta kuurin loputtua et ole tehnyt elämänmuutosta ja palaat takaisin vanhoihin elämäntapoihin ja kilot tulee hujauksessa takaisin.
Kilot ovat tulleet huonoilla elämäntavoilla joten sun täytyy vaihtaa ne eikä huijata itseäsi jollain muutaman päivän kituuttelulla.
Täällä myös yksi laihduttaja, mutta mihinkään lisäainepirtelöihin ja pussikeittoihin koske. Vihaan ruoanlaittoa, mutta nyt se vaan täytyy kärvistellä ja opetella jos haluaa terveellisesti syödä. Teen 3 päivän ruuat kerralla, laitan valmiiksi kippoihin ja jääkaappiin odottamaan. Vain kasvikset pilkon ennen ruokailua.
Aloituspaino 77kg, pituus 165cm
Laihista mennyt 2,5vko paino pudonnut vain 1,5kg mutta vyötäröltä lähtenyt 7cm, lantiolta 5cm ja kalkkunan heltta kaulasta kadonnut. Näin on hyvä jatkaa ja saatanpa välillä ottaa palan suklaatakin jos siltä tuntuu. Kohtuus kaikessa ja hiljaa hyvä tulee ja mitä näitä elämänviisauksia onkaan.
Ei kannata. Ei todellakaan ole terveellinen tapa laihduttaa, vaikka sellaiseksi sitä mainostetaan. Itse asiassa epäterveellinen ja potentiaalisesti vaarallinen laihdutuskuuri.
Olen vuosia sitten nutrannut. Söin etupäässä niitä keittoja, joihin lisäsin mausteeksi yrttejä tai valkosipulia. Lisäksi söin päivittäin "vesivihanneksia" eli vihanneksia, joissa vähän kaloreita.
Eiköhän noiden "ihme dieettien" kilot tule vain kaksinkertasena takaisin.. oletteko kuulleet elämäntapamuutoksesta? Silloin ne herkutkin mahtuu elämään pienissä määrin kunhan muuten ruokailu on terveellistä. Ja ei kokkaus oikeastaan vie aikaa, itse valmistan aina illalla seuraavalle päivälle ruoat valmiiksi. Esim. kana uuniin ja riisit kiehumaan ja siihen salaattia joukkoon. Vie n. 15min ja siitä syö useamman päivän. Välipalaksi hurautan jo illalla valmiiksi smoothien, hedelmät ja pähkinäton helppo kantaa mukana.. Asenne ratkaisee! On paljon energisempi olo kun syö terveellisesti kuin jollain kitu kuurilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo hyvä vaihtoehto. Itse olen sortunut kolmesti nutraamaan, ja ne kilot tulee sata-varmasti takaisin korkojen kera. Huvittavinta on, että painoin vain 67 kg ennen ekaa nutrausta v. 2009 (jolloin olin 5 pv nutrilettilla ja 2 pv tauko ja 5 pv nutrausta). Silloin 2 viikossa lähti 5 kg, eli paino putosi 62 kg:aan. Se on aikuisiän pienin painoni, mutta pysyi vain hetken. Vuoden kuluttua eli 2010 painoin jo 72 kg. Taas nutrasin, muistaakseni noin 3 viikkoa pienin tauoin. Pääsin 67 kiloon, joka oli siis se alkuperäinen aloituspaino! Nyt vuosi sitten sorruin taas nutraamaan. Lähtöpainoni oli 78-79 kg, joista osa oli raskauskiloja. Painoa lähti taas noin 3 viikon nutrauksella reilusti, MUTTA nyt taas olen pisteessä 78 kg, eli koko kärsimys ollut turhaa! Kun vaan olisi tyytynyt siihen 67 kiloon.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Totta kai sen vlc-dieetin jälkeen pitää syödä terveellisesti eikä palata ahmimiseen.
Voi pyhä yksinkertaisuus, kun todistetusti nuo ihmekuurit saa kehon säästöliekille ja ihmisen aivot on luotu niin, että energiantarve pienenee, mutta aivot tuo viestin, että tässä riudutaan, syö enemmän.
Jeee! Elinen aamupaino oli sen 76,1 ja tänä aamuna 75,3 eli ekana dieettipäivänä lähti jo mukavasti, tiedän, että nesteitä, mutta kuitenkin.
Oikeastaan on ollut aika helppoa, ei ole nälkä, mutta ruokaa tekee mieli erityisesti hiilihydraatteja. Mulla on varmaan se aikuisiän diabetes aluillaan, en ole uskaltanut käydä testeissä. Ja onneks on duunit olleet sillä tavalla, että olen saanut nukuttua kunnon päikkärit.
Jos tästä nyt tulis kunnon ruoka-ajat ja vieroittautuminen hiilihydraateista.
Nutraako kukaan muu?
Nytlähtee kirjoitti:
Jeee! Elinen aamupaino oli sen 76,1 ja tänä aamuna 75,3 eli ekana dieettipäivänä lähti jo mukavasti, tiedän, että nesteitä, mutta kuitenkin.
Oikeastaan on ollut aika helppoa, ei ole nälkä, mutta ruokaa tekee mieli erityisesti hiilihydraatteja. Mulla on varmaan se aikuisiän diabetes aluillaan, en ole uskaltanut käydä testeissä. Ja onneks on duunit olleet sillä tavalla, että olen saanut nukuttua kunnon päikkärit.
Nutraako kukaan muu?
Hölmöjä kyllä riittää :)
Nytlähtee kirjoitti:
Nutraako kukaan muu?
Miten ihmeessä sä kuvittelet oppivasi syömään noilla pussiruuilla? Miten se noin käytännössä menee?
Nyt pitäis vielä lähteä siivoamaan auto, en kehtaa viedä sitä tuollaisena huoltoon edes. Muuten meinaan lepäillä.
Vähän on veto poissa, mutta ei kuitenkaan lainkaan niin huono, kun silloin kun syön huonoa normiruokavaliota. Niinä päivinä, kun olen syönyt huonosti (viime kuukausina melko usein), olen voinut paljon huonommin kuin nyt.
Nytlähtee kirjoitti:
Nyt pitäis vielä lähteä siivoamaan auto, en kehtaa viedä sitä tuollaisena huoltoon edes. Muuten meinaan lepäillä.
Vähän on veto poissa, mutta ei kuitenkaan lainkaan niin huono, kun silloin kun syön huonoa normiruokavaliota. Niinä päivinä, kun olen syönyt huonosti (viime kuukausina melko usein), olen voinut paljon huonommin kuin nyt.
Onko sulla joku syy jättää vastaamatta sinulle esitettyyn kysymykseen?
Eikö tuollaisella kuureilulla lähde nestettä ja lihaksia jolloin painon ylläpitäminen on jatkossa entistä vaikeampaa? En ymmärrä. Suosittelisin syömään 3-4 h välein pieniä aterioita ja liikkumaan jalan tai pyörällä mahdollisimman paljon. Herkkuja vain 2-3 päivänä/kk. Tällä olen saanut painoni pysymään 52-55 kilossa koko aikuisikäni, olen ap:n pituinen. Raskauksissa on aina tullut reilusti painoa (15+ kiloa) mutta ne on lähteneet parissa kuukaudessa kun imetys vie ihan hulluna energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kallista kusetusta. Ihan samat aineet saa tavallisesta ja halvasta kotiruoasta, kun osaa kokata oikeista aineksista.
En ole samaa mieltä. Tuossa on kaikki ateriat, joten tulee halvemmaksi kuin normiruokailut. Viikon ateriat jotain 40€.