Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna alkaa nutraus

14.05.2017 |

Läskiä vain kertyy, tai itsehän sitä aktiivisesti suuhunsa ruokaa mättää. Nyt painoa 76kg ja pituutta 167cm. Aina olen taistellut painon kanssa. Noin 35 vuotiaana karppasin ja olin 64 kiloinen noin 3 vuotta, pari vuotta sitten oli fit farmin ph-dieetillä ja sain painon noin 66 kiloon, tuo ph-dieetti oli hyvä, on vain niin kiirus ettei jaksa käydä kaupassa ja kokkailla ohjeiden mukaan.

Muuten paino on pyörinyt noin 70 kilossa, viimeisen puolen vuoden aikana paino kivunnut nyt tuohon 76 kiloon. Pakko tehdä jotain, päädyin nutraukseen, koska nyt en ehdi mihinkään monimutkaiseen keskittymään. Hurautin tokmannille ja hain soppia ja pirtelöitä, tarkoitus olisi olla kuurilla ainakin 2 viikkoa, jos olo ei ole ihan kaamea, niin sit pidempääkin.

Tänne päivittelen tuloksia/tuntemuksia parin päivän välein, josko siitä saisi vähän selkärankaa. Ja mielellään lukisin kohtalotovereiden ajatuksia/tuloksia eli kirjoittele tänne, jos olet samassa projektissa tai suunnittelemassa nutrausta.

Kommentit (74)

41/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pienten ateroiden syöminen ei onnistu. Periaatteessa on kaksi viimeistä vuotta aloittanut terveellisen ruokavalion, jos en nyt joka aamu niin ainakin joka viikko, tuloksena noin 6 kiloa lisää.

Yritän tästä potkua ja motivaatiota siihen terveelliseen ruokavalioon, kun se ei tuolla aikaisemmalla menetelmällä tosiaankaan onnistunut.

42/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä, minä muuten lihosin imetysaikanakin... ihan syömällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä hain myös soppaa. Töissä sitä on jo edeltävistö kerroista. Koitan saada näillä muutaman kilon pois. Tiukassa on. Mikään ei tehoa. Johtuneeko reumasta vai mistä. Kipeenä ei myöskään pysty kovin jumppaamaan. Hankala tilanne. Paino vaan kertyy lääkkeistä ja liikkumattomuudesta. Nestettä toki suurin osa. Jostain syystä nää kilot on vaan niin kiinni ettei ne lähde pelkällä perusruokavaliolla enää tässä iässä. Painoa liikaa yli 10kg. Karpata yritin ensin. Ei mitään tapahtumia. Saattaa olla ettei tämäkään siis tehoa jos lääkkeet pitää nämä nesteet väkisin kiinni lihassa.

En enää tiedä mitä tehdä. Oravanpyörä on valmis. Lihoaminen tuottaa lisää kipuja, laihduttaminen ei taas onnistu ilman liikkumista. Eikä juuri silläkään kyllä. Mutta ainakin jaloista varmaan laittaisi nesteet liikkeelle. Huah. Joillain ei ole muuta vaihtoehtoa kun nutraus. Eikä ne niitä teille ala täällä sönköttämään. Mulla tää oli ihan lääkärin ehdotus. Onnea niille joilla painonhallinta toimii oikein eikä ole mitään kemiallisia nesteenkerääjiä pakko ottaa. Mut täällä 😂 yritän myös!

Vierailija
44/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta ihminen, joka syö todella epäsäännöllisesti. Siihen toi kuuri auttaa, että opettaa säännöllistä ruokailua. Se on monelle painonhallinnan ydinongelmia.

45/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sinä, joka kerroit reumasta ja kivuista, saatko nukuttua hyvin? Itselläni ainakin ununpuute tai huono nukkuminen saa aikaan lihomista/turvotusta. Ja väsyneenähän hiilihydraattien puputus on ihanaa.

Vierailija
46/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän noiden "ihme dieettien" kilot tule vain kaksinkertasena takaisin.. oletteko kuulleet elämäntapamuutoksesta? Silloin ne herkutkin mahtuu elämään pienissä määrin kunhan muuten ruokailu on terveellistä. Ja ei kokkaus oikeastaan vie aikaa, itse valmistan aina illalla seuraavalle päivälle ruoat valmiiksi. Esim. kana uuniin ja riisit kiehumaan ja siihen salaattia joukkoon. Vie n. 15min ja siitä syö useamman päivän. Välipalaksi hurautan jo illalla valmiiksi smoothien, hedelmät ja pähkinäton helppo kantaa mukana.. Asenne ratkaisee! On paljon energisempi olo kun syö terveellisesti kuin jollain kitu kuurilla 

Noin se menee ihannemaailmassa. Monesti se syömisen putki pitää saada poikki, eikä se ongelmasyöjillä useinkaan onnistu ihan noin vaan. Itse syön kana uuniin tyyppisesti sen yhden illan. Kaikki menee, mikä jääkaapista löytyy. Moni lihava täyttää ruualla muita tarpeita kuin vain nälkää. Nutrauksessa riskinä ei ole liika aterialta jäänyt ruoka.

Vierailija
47/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta ihminen, joka syö todella epäsäännöllisesti. Siihen toi kuuri auttaa, että opettaa säännöllistä ruokailua. Se on monelle painonhallinnan ydinongelmia.

Vois kai sitä itsekin opetella syömään tasaisin väliajoin? Joka tuutista tulee ohjeita ja neuvoja joten mitään rakettitiedettä se ei ole. Turhaan vaan laitatte rahojanne tuollaisiin kuureihin, ei niillä mitään pysyviä muutoksia tehdä.

Vierailija
48/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytlähtee kirjoitti:

Hei, sinä, joka kerroit reumasta ja kivuista, saatko nukuttua hyvin? Itselläni ainakin ununpuute tai huono nukkuminen saa aikaan lihomista/turvotusta. Ja väsyneenähän hiilihydraattien puputus on ihanaa.

Ei saa nukuttua hyvin. Öisinhän ne tuntuu kovimmin ne kivut kun pitäis yhdessä asennossa olla. Toivotaan että helpottais. Ja helpottaahan ne kun saa tulehduksen kuriin. Ois vaan kiva laittaa kesällä myös uikkari jos pystyy rantaan kävelemään. Oon katkera oikeesti näille jotka voi vaan vetää enemmän salaattia ja pyöräillä töihin. Jos puhunkin asiasta niin läheiset ei myöskään tätä tajua. Mene salille 😂 on usein neuvo. Erikoista et neuvotaan salille ihmista joka ei pääse aina edes autolle mennäkseen töihin. Että joo, monta ateriaa ja hyötyliikuntaa on hyvä neuvo. Mut kun se nyt ei vaan toimi aina kaikille. Meinasin vetää tässä aamusin kuitenkin elovenat naamaan että vatss kestäis paremmin. Korvaan vain päiväruokailut nutrilla. Ainakin alkuun...

49/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ottaa yötä vasten jotain kipulääkkeitä tms., jotta saisit nukuttua paremmin. sori, jos oli tyhmäehdotus, mutta itsellä ei väsyneenä onnistu oikein mikään, tai ainakin kaikki hankalampaa.

Vierailija
50/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista kusetusta. Ihan samat aineet saa tavallisesta ja halvasta kotiruoasta, kun osaa kokata oikeista aineksista.

En ole samaa mieltä. Tuossa on kaikki ateriat, joten tulee halvemmaksi kuin normiruokailut. Viikon ateriat jotain 40€.

No huhhuh, tuohon hintaan kantaa kaupasta ihan oikeaa ja terveellistä ruokaa pari kassillista!

Vierailija
51/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo hyvä vaihtoehto. Itse olen sortunut kolmesti nutraamaan, ja ne kilot tulee sata-varmasti takaisin korkojen kera. Huvittavinta on, että painoin vain 67 kg ennen ekaa nutrausta v. 2009 (jolloin olin 5 pv nutrilettilla ja 2 pv tauko ja 5 pv nutrausta). Silloin 2 viikossa lähti 5 kg, eli paino putosi 62 kg:aan. Se on aikuisiän pienin painoni, mutta pysyi vain hetken. Vuoden kuluttua eli 2010 painoin jo 72 kg. Taas nutrasin, muistaakseni noin 3 viikkoa pienin tauoin. Pääsin 67 kiloon, joka oli siis se alkuperäinen aloituspaino! Nyt vuosi sitten sorruin taas nutraamaan. Lähtöpainoni oli 78-79 kg, joista osa oli raskauskiloja. Painoa lähti taas noin 3 viikon nutrauksella reilusti, MUTTA nyt taas olen pisteessä 78 kg, eli koko kärsimys ollut turhaa! Kun vaan olisi tyytynyt siihen 67 kiloon.

Ensi kerralla kun saat painoa tippumaan, niin muuta sun perusruokavalio nutrauksen jälkeen terveelliseksi. Sulla lihomisongelman syy ei ole nutraus vaan se että oot aina palannut ilmeisesti samaan lihottavaan ruokavalioon takaisin. Syy löytyy siitä mitä syöt nutrausten välissä

Vierailija
52/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista kusetusta. Ihan samat aineet saa tavallisesta ja halvasta kotiruoasta, kun osaa kokata oikeista aineksista.

En ole samaa mieltä. Tuossa on kaikki ateriat, joten tulee halvemmaksi kuin normiruokailut. Viikon ateriat jotain 40€.

No huhhuh, tuohon hintaan kantaa kaupasta ihan oikeaa ja terveellistä ruokaa pari kassillista!

Näin ja vielä ilman mitään ylimääräisiä aineita :)

Vierailija
53/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän noiden "ihme dieettien" kilot tule vain kaksinkertasena takaisin.. oletteko kuulleet elämäntapamuutoksesta? Silloin ne herkutkin mahtuu elämään pienissä määrin kunhan muuten ruokailu on terveellistä. Ja ei kokkaus oikeastaan vie aikaa, itse valmistan aina illalla seuraavalle päivälle ruoat valmiiksi. Esim. kana uuniin ja riisit kiehumaan ja siihen salaattia joukkoon. Vie n. 15min ja siitä syö useamman päivän. Välipalaksi hurautan jo illalla valmiiksi smoothien, hedelmät ja pähkinäton helppo kantaa mukana.. Asenne ratkaisee! On paljon energisempi olo kun syö terveellisesti kuin jollain kitu kuurilla 

Minä ainakaan en laihdu normiruoalla. Kokeiltu on. Proteiinin lisääminen ja hiilihydraattien vähentäminen toi lisää painoa 6kg, siihen loppui se kokeilu. Ainoa tapa laihtua on joko olla syömättä tai sit nutrata vesivihannesten kera. Kokeilen ensiksi jälkimmäistä. Jos se ei auta niin paasto edessä ...

Ja olen itsekin ollut 30 vuotta normipainoinen ja saatoin syödä mitä vaan enkä lihonut. Nykyään vanhempana painoa vaan kertyy itsestään. Pakko tehdä jotain.

Vierailija
54/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutraus oli mulle toimiva tapa sysätä elämäntapamuutos alkuun. Nyt, kolmen vuoden jälkeen olen edelleen ihannepainossa. Mun tarttesi katkaista syömiskierre ja siinä tuo nutraaminen auttaa.

Vierailija
55/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakaan en laihdu normiruoalla. Kokeiltu on. Proteiinin lisääminen ja hiilihydraattien vähentäminen toi lisää painoa 6kg, siihen loppui se kokeilu. Ainoa tapa laihtua on joko olla syömättä tai sit nutrata vesivihannesten kera. Kokeilen ensiksi jälkimmäistä. Jos se ei auta niin paasto edessä ...

Ja olen itsekin ollut 30 vuotta normipainoinen ja saatoin syödä mitä vaan enkä lihonut. Nykyään vanhempana painoa vaan kertyy itsestään. Pakko tehdä jotain.

Proteiinien lisääminen ja hiilareitten vähentäminen lisääkin painoa.  Proteiinien syöminen vain tarpeen verran ja hiilareitten vähentäminen ja energian saaminen rasvasta sitä vastoin pudottaa painoa.

Vierailija
56/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytlähtee kirjoitti:

Voitko ottaa yötä vasten jotain kipulääkkeitä tms., jotta saisit nukuttua paremmin. sori, jos oli tyhmäehdotus, mutta itsellä ei väsyneenä onnistu oikein mikään, tai ainakin kaikki hankalampaa.

Toki niitä otetaan päivittäin ja yötä myöten. Harvassa vaan ne jotka auttaa muutamaa tuntia pidempää jos sitäkään. Ei oo mikään perus buranatauti. Kun sais vaan vähän painoa pois niin rasittais ehkä vähemmän. Myös hiilareiden pois jättö veis eväät tulehdukselta, mut sit taas vatsa ei kestä jos jää kaikki suojaavat eväät pois.. hankala keissi. Liikkumattomuus taas tuo muita ongelmia. Hartia jumia yms.

Vierailija
57/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä epätoivoiset läskit laittaa rahansa tuommoiseen humpuukiin ja lisäksi kiduttaa itseään? Ap ei tule onnistumaan tässäkään yrityksessä, se on saletti.

"Polvivaiva" on varmaan läskien ja laiskojen yleisin tekosyy sille, ettei muka voi lenkkeillä. Totta kai polvet kipeytyy kun niitä ei ole liikutettu.

Tähän pakko todeta sivusta että voi kun oliskin... Kävin just pyöräilemässä kolmen vartin hikilenkin minkä polvi kestää, luojan kiitos voin vielä pyöräillä, mutta fakta on se että polvi kestää tällä hetkellä puoli kilsaa tavallista kävelyä kunnes tulee kipeäksi. Kauhulla odotan ensi talvea kun pyöräily taas käy lumen takia vsikeaksi. Polvivaivat on todella, todella perseestä.... Eikä ole liikunnan puutteesta tai huonosta lihaskunnosta kiinni. Kyykyistä on enää turha haaveilla mutta pyöräily auttaa ja se tehokas liike seinää vasten "istuen", melko armollinen polvelle.

58/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle epätoivoinen läski-nimittelijälle, mun kilot on varmasti pienempi ongelma kuin se, että käyttää tuollaista nimittelyä ventovieraalle. Ja onnistun tai en ainakin yritän.

En itse esim. usko onnellisiin avioliittoihin, mut en silti mene mihinkää hää-ketjuun haukkumaan kuinka tyhmiä ihmiset on mennessään naimisiin.

Kukin taaplaa tyylillään.

Vierailija
59/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vlcd-kuurin aikana on aikaa miettiä, miksi on lihonut. Eli syitä.

Kun ne on tiedostettu, suunnitellaan uusi ruokavalio. Mahalaukku on pienentynyt ja tulee kylläiseksi pienemmistä annoksista.

Vanhaan ahmimiseen/puputtamiseen ei ole paluuta.

Nämä ohjeet ymmärtää jokainen syömishäiriöinen. Tavalliset "syö vähemmän kuin kulutat terveellistä ruokaa" -kommentoijat voivat pitää hyvää tarkoittavat neuvonsa.

Onnistumisen iloa ap:lle.

60/74 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 61/60, kiteytit hyvin sen mihin pyrin.

Ja itseasiassa negatiivinen kommentointi on vielä jotekin saanut mut sisuuntumaan eli suurkiitokset niistäkin.

Ja painon raportointi tänne melkein pakottaa pysymään dieetllä😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi