Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna alkaa nutraus

14.05.2017 |

Läskiä vain kertyy, tai itsehän sitä aktiivisesti suuhunsa ruokaa mättää. Nyt painoa 76kg ja pituutta 167cm. Aina olen taistellut painon kanssa. Noin 35 vuotiaana karppasin ja olin 64 kiloinen noin 3 vuotta, pari vuotta sitten oli fit farmin ph-dieetillä ja sain painon noin 66 kiloon, tuo ph-dieetti oli hyvä, on vain niin kiirus ettei jaksa käydä kaupassa ja kokkailla ohjeiden mukaan.

Muuten paino on pyörinyt noin 70 kilossa, viimeisen puolen vuoden aikana paino kivunnut nyt tuohon 76 kiloon. Pakko tehdä jotain, päädyin nutraukseen, koska nyt en ehdi mihinkään monimutkaiseen keskittymään. Hurautin tokmannille ja hain soppia ja pirtelöitä, tarkoitus olisi olla kuurilla ainakin 2 viikkoa, jos olo ei ole ihan kaamea, niin sit pidempääkin.

Tänne päivittelen tuloksia/tuntemuksia parin päivän välein, josko siitä saisi vähän selkärankaa. Ja mielellään lukisin kohtalotovereiden ajatuksia/tuloksia eli kirjoittele tänne, jos olet samassa projektissa tai suunnittelemassa nutrausta.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun joku muukin aloittaa nutrauksen.

Minä aloitan kanssa. Tokmannilta ostettu suklaa ja mansikkapirtelöitä.

Syötkö jotakin muuta kun viisi pussia päivässä?

Mitä makuja ostit?

Vierailija
2/74 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu harkinnassa sama projekti. Mielenkiinnolla luen kokemuksiasi ja kenties lähden itsekin mukaan :) Kova taistelutahtohan siinä täytyy olla päällä, mutta on se sen arvostakin jos saa edes vähän painoa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/74 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jess, kiva kun vastasit. Thai soup, raspberry shake ja banana caramel shake tulivat mukaan. Meinaan mennä ihan noilla pusseilla 5 kpl päivässä.

Mun täytyisi vieroittaa itseni turhasta syömisestä ja keskittyä välillä johonkin muuhunkin kuin syömiseen, en edes muista koska mulla on viimeksi ollut edes kunnolla nälkä. Puputan vaan koko ajan jotain puolihuolimattomasti.

Oletko nutrannut aikaisemmin ja paljonko meinaat pudottaa?

Vierailija
4/74 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä tiputettavaa riittää.

165cm ja 92kg. Tullut epäsäännöllisellä syömisellä. En syö kunnon ruokaa, vaan puputan kokoajan jotain hyvää.

Lenkkeily jäänyt polvivaivan takia. Pyöräilyn aloitan heti kun ilmat lämpiää.

Vierailija
5/74 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nutrannut aikaisemmin.

Oletko sinä?

Kokemuksia kuinka paino on tippunut?

6/74 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ol nutrannut aikaisemmin, luin vain muiden kokemuksia netistä ja ajattelin, että se olisi tähän tilanteeseen sopivan simppeli ratkaisu - yksinkertainen, selvä ja toivottavasti pääsen tuosta minuakin vaivaavasta alituisesta puputtamisesta eroon.

Ketoosihan tuossa on tavoiteena (kai) ja silloin kun karppasin niin ketoosi vei kyllä kaikki mielihalut ja makeannälän pois. Tosin en kyllä kovasti jaksanut urheilla.. heikotti välillä.

Karpaaminenkin vaatii liikaa suunittelua siihen en jaksa nyt keskittyä.

Vierailija
7/74 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia. Usein syön lounaan autossa niin pussi on nopea ja helppo ottaa mukaan

Ja säilyy lämpimässä autossa. Mustaa kahvia ja vettä juomiseksi mukaan.

8/74 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eka nutrauspäivä melkein takana. Ja oikeassa ovat muut olleet, pirtelöt on pahoja. Varmaan tarkoituksella, en todellakaan odota seuraavaa "ruokailua". Ainoa pirtelö, jota jotkut ovat kehuneet on suklaa ja sitä en tietenkään ostanut. Thai-keitto oli hyvää.

Vielä pitäis yksi mansikka-rahka pirtelö kiskaista, laitan siihen mustikoita sekaan, jottei olis niin hirveää.

Suht helposti mennyt, palelee, käyn vähän hitaalla ja väsyttää myös, otin juuri työpäivän jälkeen kolmen tunnin päikkärit, tosin nukuin tosi huonosti viime yönä.

Aloituspaino oli 76,1 ja käyn kyllä vaa'alla, joka päivä. Laitan sitten sen painon tänne kans.

Vierailija
9/74 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä tiputettavaa riittää.

165cm ja 92kg. Tullut epäsäännöllisellä syömisellä. En syö kunnon ruokaa, vaan puputan kokoajan jotain hyvää.

Lenkkeily jäänyt polvivaivan takia. Pyöräilyn aloitan heti kun ilmat lämpiää.

Kilot tullut epäsäännöllisellä syömisellä?  Eiköhän se syy ole kuitenkin siinä, mitä olet syönyt.

10/74 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskipoliisi tullut tontille. Aika monethan täällä on sanoneet, että puputtamalla on ihan ite hankittu.

Mutta, jos sun perheellä on parempi olla, kun saat purettua agressiosi täällä, niin siitä vaan.

Vierailija
11/74 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista kusetusta. Ihan samat aineet saa tavallisesta ja halvasta kotiruoasta, kun osaa kokata oikeista aineksista.

12/74 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kusetuksesta voisin olla melkein samaa mieltä, mutta kun itsekuri eikä kiinnostus riitä kasailemaan niitä terveellisiä aterioita ja kovin helposti alan sitten mättämään lisääa lisää.

Ajattelin, että tällaiselle selkärangattomalle, tämä voisi olla hyvä vaihtoehto.

Vierailija
13/74 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Kyllä ainakin viikon pystyt nutraamaan ja sitten jatkoon suosittelen sulle FitFarmin superdieettiä. Saa syödä perusruokaa eikä tule nälkä, etenkään tuon nutrauskuurin jälkeen. Fitfarmin ph-dieetistähän sulla oli jo hyviä kokemuksia :) Itse sain superdieetillä ja superdietti plussalla jatkuvan ruoan ajattelun, herkkujen puputtamisen sekä sokerihimon katoamaan täysin. Eli käytännössä tarpeeksi usein riittävän proteiinipitoista ruokaa, ei varsinaista karppaamista kuitenkaan, jolloin pystyy pitämään normaalia ruokavaliota eikä tule hankalaa liiallista ruoka-aineiden rajoittamista.

Vierailija
14/74 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo hyvä vaihtoehto. Itse olen sortunut kolmesti nutraamaan, ja ne kilot tulee sata-varmasti takaisin korkojen kera. Huvittavinta on, että painoin vain 67 kg ennen ekaa nutrausta v. 2009 (jolloin olin 5 pv nutrilettilla ja 2 pv tauko ja 5 pv nutrausta). Silloin 2 viikossa lähti 5 kg, eli paino putosi 62 kg:aan. Se on aikuisiän pienin painoni, mutta pysyi vain hetken. Vuoden kuluttua eli 2010 painoin jo 72 kg. Taas nutrasin, muistaakseni noin 3 viikkoa pienin tauoin. Pääsin 67 kiloon, joka oli siis se alkuperäinen aloituspaino! Nyt vuosi sitten sorruin taas nutraamaan. Lähtöpainoni oli 78-79 kg, joista osa oli raskauskiloja. Painoa lähti taas noin 3 viikon nutrauksella reilusti, MUTTA nyt taas olen pisteessä 78 kg, eli koko kärsimys ollut turhaa! Kun vaan olisi tyytynyt siihen 67 kiloon.

Vierailija
15/74 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen dieetti näköjään epäonnistunut. Eipä tuokaan toimi, kaikki tulee takaisin jälleen kerran kun sitä itsekuria ei vain löydy.

Vierailija
16/74 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa? Jos ei tähänkään mennessä ole itsekuri ja aika ja viitseliäisyys riittänyt kunnon syömiseen, miten se riittää siihen tuon kuurin jälkeen? Kamalalla kärsimyksellä saadaan viisi kiloa pois, ja sitten mussutetaan viikossa kaikki takaisin ja vähän lisää. Ettekö te oikeasti tajua, vai miksi kusetatte itseänne?

Vierailija
17/74 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla 9 vk/ - 15,4 kg. Sen jälkeiset yritykset menneet perseelleen, ja painan nyt enemmän kuin koskaan.

Vierailija
18/74 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap! Kyllä ainakin viikon pystyt nutraamaan ja sitten jatkoon suosittelen sulle FitFarmin superdieettiä. Saa syödä perusruokaa eikä tule nälkä, etenkään tuon nutrauskuurin jälkeen. Fitfarmin ph-dieetistähän sulla oli jo hyviä kokemuksia :) Itse sain superdieetillä ja superdietti plussalla jatkuvan ruoan ajattelun, herkkujen puputtamisen sekä sokerihimon katoamaan täysin. Eli käytännössä tarpeeksi usein riittävän proteiinipitoista ruokaa, ei varsinaista karppaamista kuitenkaan, jolloin pystyy pitämään normaalia ruokavaliota eikä tule hankalaa liiallista ruoka-aineiden rajoittamista.

Nyt alkaa taas kuulostamaan siltä että Fitfarmin henkilökunta on linjoilla. Siitä pH-dieetistä on vähän toisenlaistakin näkemystä luettavissa. https://roskatiede.wordpress.com/2016/01/12/onko-jutta-gustafsberg-suom…

Vierailija
19/74 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo hyvä vaihtoehto. Itse olen sortunut kolmesti nutraamaan, ja ne kilot tulee sata-varmasti takaisin korkojen kera. Huvittavinta on, että painoin vain 67 kg ennen ekaa nutrausta v. 2009 (jolloin olin 5 pv nutrilettilla ja 2 pv tauko ja 5 pv nutrausta). Silloin 2 viikossa lähti 5 kg, eli paino putosi 62 kg:aan. Se on aikuisiän pienin painoni, mutta pysyi vain hetken. Vuoden kuluttua eli 2010 painoin jo 72 kg. Taas nutrasin, muistaakseni noin 3 viikkoa pienin tauoin. Pääsin 67 kiloon, joka oli siis se alkuperäinen aloituspaino! Nyt vuosi sitten sorruin taas nutraamaan. Lähtöpainoni oli 78-79 kg, joista osa oli raskauskiloja. Painoa lähti taas noin 3 viikon nutrauksella reilusti, MUTTA nyt taas olen pisteessä 78 kg, eli koko kärsimys ollut turhaa! Kun vaan olisi tyytynyt siihen 67 kiloon.

Niin. Tai sitten ilman noita kuureja painaisit nyt 120 kg.

Minä olen ollut koko elämäni normaalipainoinen (nyt ikää 48 v.) mutta en tosiaankaan ilman pinnistelyä. Paino on aina pyrkinyt nousemaan normaalin ylärajalle, josta sen pudotan jollain kitukuurilla (Nutrit, Cambridge tms) johonkin BMI 21-22:een. Sitten se hissukseen taas nousee.

Minun painonnousuni ei johdu kitukuureista vaan kuurien avulla pidän painon aisoissa. Muuten painaisin jotain ihan järjetöntä.

20/74 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas negatiivista, no totuushan on, että suuri osa laihduttajista lihoo kilonsa takaisin. Nyt meinaan olla se poikkeus. Ja toisaalta, jos en olisi edes aina välillä ryhdistäytynyt ja pudottanut painoani eri metodeilla, painasin helposti nyt ainakin 90 kiloa.

Tarviihan sitä, jotain yrittää, jos ei ole tyytyväinen itseensä.

Ja jos laihduttaminen ja painonhallinta olis helppoa niin eihän kukaan olisi ylipainoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi