Miksi viina ei voitaisiin myydä ruokakaupoissa?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voitaisiin, monissa maissa niin tehdäänkin. Ei Suomeasa koska holhous ja riistoverotus.
Se on kyllä harmillista. Päihteet on parasta tässä maailmassa.
Et tarvitse enää yhtään enempää viinaa, kun kirjoitustaito on noin heikko.
T. fiksu absolutisti
Alko työllistää liian monta ihmistä, jotka vuorostaan tuntevat muita ihmisiä ja niin edelleen.
Melko lailla sama asia kuin Veikkauksen, RAY:n ja Finntoton yhdistymisessä, päällekkäisissä toiminnoissa on liikaa työntekijöitä ja nyt kun porukkaa pistetään pihalle, niin suurimmalla osalla on löysät housuissa.
Miksi te etsitte onnellisuuttaa viinapullon pohjalta kun sitä saa niin monesta paljon terveellisemmästäkin asiasta?
Rakkaus. Ystävyys. Ruoka. Urheilu. Musiikki. Nukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
T. fiksu absolutisti
Kiitos. Menee varmaan jotain tonni kuussa viinaan ja tupakkaan. Täytyy vissiin pistä kohta omat sadot pystyyn :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. fiksu absolutisti
Kiitos. Menee varmaan jotain tonni kuussa viinaan ja tupakkaan. Täytyy vissiin pistä kohta omat sadot pystyyn :)
Keitä omat niin kuin minä. Jos työlle lasketaan hintaa, niin ei se paljon halvemmaksi kuin alkosta tule. Nytkin 2x200 ltr mäskiastiaa käymässä. Pari kertaa kun tislaa, niin 50 ltr kunnon tavaraa. Teen niistä viskiä ja likööriä. Syksyllä sitten valmistetaan calvadosia.
Tässä (vain) yksi näkökulma:
Minkä tuotteiden valikoimaa voisi mielestäsi pienentää tai poistaa kokonaan, jotta viinalle saataisiin hyllytilaa? Olisiko valikoima yhtä laaja kuin Alkossa? Kuinka monta viski-, konjakki-, brandy-, vodkalaatua pitäisi olla tarjolla? Viinit, väkevät viinit? Entä henkilökunnan koulutus, olisiko se ruokakaupoissa viinojen kohdalla samalla tasolla kuin Alkossa?
Ruokakupoista saa jo kaljaa, lonkeroa, limusiidereitä yms. Olisiko niistä ensiavuksi, ap? Ellei, mene kulmabaariin ja ota tuplajallu tai -kossu. Se varmasti auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Alko työllistää liian monta ihmistä, jotka vuorostaan tuntevat muita ihmisiä ja niin edelleen.
Melko lailla sama asia kuin Veikkauksen, RAY:n ja Finntoton yhdistymisessä, päällekkäisissä toiminnoissa on liikaa työntekijöitä ja nyt kun porukkaa pistetään pihalle, niin suurimmalla osalla on löysät housuissa.
Mitä tarkoitat, "jotka tuntevat ihmisiä"? Irtisanotuilla ihmisillä on, paitsi löysät housuissa, usein myös perheet joihin irtisanotun työttömyys vaikuttaa. Miten sinä reagoisit, jos sinut pistettäisiin pihalle?
Mä olen tyytyväinen Alkon palveluihin ja valikoimiin. Arkisin voisivat olla auki yhtä pitkään kuin ruokakaupat, tai ainakin klo 21:een ja pääsiäislauantaina Alkon pitäisi olla auki.
Vierailija kirjoitti:
T. fiksu absolutisti
Olisipa maailmassa enemmän kaltaisiasi, vaatimattomia, ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te etsitte onnellisuuttaa viinapullon pohjalta kun sitä saa niin monesta paljon terveellisemmästäkin asiasta?
Niin mutta tekeehän noi kaikki sinunkin mainitsemat asiat vielä moninkerroin onnellisemmaks oikeen kunnon hiprakassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. fiksu absolutisti
Keitä omat niin kuin minä. Jos työlle lasketaan hintaa, niin ei se paljon halvemmaksi kuin alkosta tule. Nytkin 2x200 ltr mäskiastiaa käymässä. Pari kertaa kun tislaa, niin 50 ltr kunnon tavaraa. Teen niistä viskiä ja likööriä. Syksyllä sitten valmistetaan calvadosia.
Paljoko tulee juotua kerralla? Onhan tuossa ihan järkiperä.
Mun lähikauppa on Citymarket,jonka samassa yhteydessä on Alko.Muuta lähemmäs Alkoa niin problem solved!
Luulen, että ruokakauppamyynti voisi jopa vähentää alkoholinkulutusta haja-asutusseuduilla. Nyt kun Alkoon lähtevät, tuovat oikein kunnon viinalastin tullessaan. Se innostaa heitä ottamaan useammin, kun sitä on kotona niin paljon kerralla varastossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta tekeehän noi kaikki sinunkin mainitsemat asiat vielä moninkerroin onnellisemmaks oikeen kunnon hiprakassa.
Eeva Vekki?
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ruokakauppamyynti voisi jopa vähentää alkoholinkulutusta haja-asutusseuduilla. Nyt kun Alkoon lähtevät, tuovat oikein kunnon viinalastin tullessaan. Se innostaa heitä ottamaan useammin, kun sitä on kotona niin paljon kerralla varastossa.
Voihan sen jakaa tiekkö silleen, että tänään juon vain nuo kaksi pulloa, en yhtää enempää. Sitte on jokapäivä karkkipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen jakaa tiekkö silleen, että tänään juon vain nuo kaksi pulloa, en yhtää enempää.
No kyllähän sitä voi jakaa, mutta pystyvätkö he siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen jakaa tiekkö silleen, että tänään juon vain nuo kaksi pulloa, en yhtää enempää.
No kyllähän sitä voi jakaa, mutta pystyvätkö he siihen?
No en mä ainakaan pysty. Tuntuu et aina on viinat loppu.
Asun maassa jossa viinaa saa 24/7. Ihan kivaahan se mutta en sitä kyllä yöllä ole koskaan käynyt ostamassa.
Tietenkin voitaisiin, monissa maissa niin tehdäänkin. Ei Suomeasa koska holhous ja riistoverotus.