Sinä joka et onnitellut äitiäsi, millainen äitisi on?
Minun äitini on vakavasti mielisairas mutta kieltäytyy kaikesta avusta, lääkkeistä ja hoidoista. Täydellisen myrkyllinen ympäristölleen vainoharhoinensa. Olen katkaissut välit kokonaan puhtaasti oman mielenterveyteni vuoksi.
Ja perustin tämän keskustelun siksi että tästä tabusta voisi puhua edes yhtenä päivänä vuodessa: kaikki äidit eivät ole lapsilleen parhaita mahdollisia äitejä.
Kommentit (73)
Äitini alkoi aikoinaan hyljeksimään minua, kun sairastuin mielenterveys ongelmiin. Ehkä hän pitää minua nuoruuden hairahduksenaan, jonka kernaasti haluaisi unohtaa. Ei osaa käsitellä pettymystään ja tuntee katkeruutta. Toki toivon, että hänellä olotila helpottaisi, ja välit vielä parantuisivat.
Meille ei ostettu lapsena sen paremmin joulu- kuin synttärilahjojakaan eikä tietysti muistettu mitenkään. Tuntuu älyttömältä, että sellaista ihmistä pitäisi muistaa äitienpäivänä. Narisee asiasta kyllä, mutta tuntuisi valheelliselta onnitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini on kauhean mukava ihminen. En tunne ketään jolla olisi niin mukava äiti kuin minulla.
Ilmeisesti ei ole kuitenkaan kovin mukavaa lasta onnistunut kasvattamaan kun tulit tähän ketjuun kehuskelemaan?
Vastasin vqin totuudenmukaisesti kysymykseen koska olen rehellistä kunnon väkeä kuten äitini. En arvannut että tämä on joku äitivihaajien ikioma parjausketju.
No miksi ihmeessä et sitten onnitellut tai muistanut äitiäsi? Älä nyt vain sano, että "hän on kuollut". Huono vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti. Ei muista edes omien lastensa syntymäpäiviä, saati lastenlasten. Tehnyt kymppitonnien velat juomalla. Kiitti vitusti, äiti.
Todella kurjaa, myös lastesi puolesta kun eivät saa selväpäistä mummoa! Minulla p*skaa äitiä on kompensoinut 2 ihanaa mummoa, joista molemmista jäänyt ihana muisto. Ja lapsuuteni parhaat muistot liittyvätkin mummoloihin. Toivottavasti lapsillasi on toiselta puolelta sukua joku ihana mummo, varamummo, joku naapurin täti, mukavat kummit tms joista jää sitten ainutlaatuisia muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini on kauhean mukava ihminen. En tunne ketään jolla olisi niin mukava äiti kuin minulla.
Ilmeisesti ei ole kuitenkaan kovin mukavaa lasta onnistunut kasvattamaan kun tulit tähän ketjuun kehuskelemaan?
Vastasin vqin totuudenmukaisesti kysymykseen koska olen rehellistä kunnon väkeä kuten äitini. En arvannut että tämä on joku äitivihaajien ikioma parjausketju.
Et sitten osannut edes otsikkoa lukea? Voit perustaa äitisi hehkuttamiselle ihan oman ketjun!
Osasin lukea otsikon. En onnitellut äitiäni ja kerroin millainen äitini on. Lue otsikko uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ihmeessä et sitten onnitellut tai muistanut äitiäsi? Älä nyt vain sano, että "hän on kuollut". Huono vitsi.
Niinpä, samaa mieltä! Jätetään jatkossa kaikki tuo rölli huomiotta.
Äiti on riidanhaluinen manipuloiva toisten asioihin sekaantuja. En ole ollut yli 10 vuoteen missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini on vakavasti mielisairas mutta kieltäytyy kaikesta avusta, lääkkeistä ja hoidoista. Täydellisen myrkyllinen ympäristölleen vainoharhoinensa. Olen katkaissut välit kokonaan puhtaasti oman mielenterveyteni vuoksi.
Ja perustin tämän keskustelun siksi että tästä tabusta voisi puhua edes yhtenä päivänä vuodessa: kaikki äidit eivät ole lapsilleen parhaita mahdollisia äitejä.
Täällä tismalleen sama. Laitoin välit poikki vuosia sitten, en edes tiedä missä nykyään asuu. On helpottavaa, kun hän ei ole elämässäni millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Et onnitellut äitiäsi koska hän on kauhean mukava ihminen? Ilmeisesti et pidä äidistäsi koska olette täysin vastakohtia?
Sama kuin ap:llä. Äitini on hyvin myrkyllinen tapaus, ja muutenkin rankassa elämäntilanteessa ei ole voimavaroja tulla toimeen hänen syyllistämisensä, sekoilujensa ja katkeruutensa kanssa.
Tämä on ensimmäinen vuosi kun en ota mitään yhteyttä, vaikka olen lähemmäs 40.Aikaisemmin pelkäsin äidin mielialavaihteluita niin että pidin jonkinlaista yhteyttä vaikka se kuormitti minua suunnattomasti. On kestänyt kauan ymmärtää, etten minä ole vastuussa hänen sairaista mielialavaihteluistaan vaan hänellä on vaikeaa koska hän itse on valinnut olla vastaanottamatta apua vaikka sitä on tarjottu. Minulla ei ole loppuelämän velvollisuutta pitää häntä tyytyväisenä oman jaksamiseni kustannuksella.
Voimahali kohtalotovereille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalasti koulutettu ja pienipalkkainen
Tämä on syy olla onnittelematta koska..?
Ärsytti lapsena aina kun koulukavereiden äidit olivat lääkäreitä tai opettajia ja mun ei ollut edes lukiota käynyt. Ei osannut edes auttaa yläasteen matikan tehtävissä
Ihana ja kiva äiti, mutta nyt sellaisessa paikassa matkalla, et onnittelu ei onnistu.
Aika karua olla noin katkera sairaalle äidilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti lapsena aina kun koulukavereiden äidit olivat lääkäreitä tai opettajia ja mun ei ollut edes lukiota käynyt. Ei osannut edes auttaa yläasteen matikan tehtävissä
Huono vitsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono vitsi
Miksei voi olla ihan hyvin tottakin?
Vierailija kirjoitti:
Äitini alkoi aikoinaan hyljeksimään minua, kun sairastuin mielenterveys ongelmiin. Ehkä hän pitää minua nuoruuden hairahduksenaan, jonka kernaasti haluaisi unohtaa. Ei osaa käsitellä pettymystään ja tuntee katkeruutta. Toki toivon, että hänellä olotila helpottaisi, ja välit vielä parantuisivat.
Tulee kyllä paha mieli tällaisiakin lukiessa, että lapsen pitäisi olla juuri tietynlainen tai sopia johonkin muottiin saadakseen vanhempansa hyväksynnän :(
Miksi pitäisi onnitella äitiydestä äitä, joka on aiheuttanut traumat lapselleen? Äiti, joka ei ikinä ole välittänyt yhdestä lapsestaan, mutta on suosinut rahanahneita sisaruksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi onnitella äitiydestä äitä, joka on aiheuttanut traumat lapselleen? Äiti, joka ei ikinä ole välittänyt yhdestä lapsestaan, mutta on suosinut rahanahneita sisaruksia.
Ei tietenkään pidä. Onnittelut vaan niille äideille jotka ansaitsevat sen!
Mä laitoin viestiä, vaikka meillä on juuri ollut riitaa ja sanoin sen jälkeen äidin loukanneen minua sillä lailla, että jos ei kiinnosta olla yhtään pahoillaan, niin en halua olla tekemisissä. En halua olla tekemisissä, mutta voin onnitella, jos äiti muuten tuntisi olonsa arvottomaksi. En sitten tiedä oliko sillä mun viestillä mitään merkitystä, äiti ei ole vastannut mitään. Yleensä aina kiittää. Mutta äitini on itse opettanut tällaista toimintatapaa. Vaikka olisi juuri loukannut toista, (oletan siis, että äitini loukkaantui siitä, että kerroin hänen loukanneen minua, ja etten siksi halua olla hänen kanssaan tekemisissä, koska hän ei ole edes pahoillaan), niin siitä ei pidä olla kiinnostunut mitä toinen tuntee, vaan laitella vain hyvää äitienpäivää tai hyvää syntymäpäivää viestejä, ja jos toinen vastaa niihin että haista vittu niin pitää olla aivan pöyristynyt siitä, miten röyhkeä ja huonokäytöksinen toinen on.
Harmi, jos äiti ei viestiäni arvostanut, että lähetin sen, koska tein sen kyllä ihan tasan tarkkaan vain hänen takiaan, ei minulla itsellä ole äitienpäiväfiilistä yhtään. Vaikka äiti itsekin olen. Juuri tämän takia, että kaikki on ollut niin valheellista meillä, ja vain äitini tunteet merkanneet.