Naisella on todella selvät viiltelyjäljet käsivarsissa - kannattaako jatkaa tapailua?
Ollaan jonkun aikaa tapailtu, mutta vasta nyt näin nuo viiltelyjäljet vähän vahingossa tavallaan. On siis aina aiemmin pitänyt pitkähihaisia (ehkä tarkoituksella). Onko tapailun jatkaminen oma kuopan kaivamista vai pitäisikö katsoa mihin tämä johtaa? Emme ole jutelleet noista viiltelyjäljistä tai ko. aiheesta ollenkaan, en edes tiedä miten ottaa asia puheeksi.
Kommentit (293)
Täytyy heti aluksi sanoa etten lukenut aivan kaikkia viestejä läpi, joten voi olla, että jotain on mennyt itseltä ohi.
Mutta siis, kuten moni jo aikaisemmin sanoi niin omalla kohdalla päätökseen vaikuttaisi nimenomaan se ovatko jäljet tuoreita vai selkeästi vanhoja.
Olen 24-vuotias nuori nainen ja vasen käsivarsi on aika laajasti hyvin vanhojen ja vaaleiden arpien peitossa. Kävin läpi masennuksen, koulukiusaaminen, syömishäiriön jne. joista nuo ovat jääneet ns. maamerkiksi. Aikaahan viimeisestä viiltelykerrasta on jo seitsemän vuotta ja olen myös päässyt vaikeuksista yli.
Elän nykyään normaalia elämää: olen kihloissa, asun omistusasunnossa ja olen töissä sosiaali- ja terveysalalla.
Tämän kerron siksi, että noin kymmenen vuotta sitten en olisi edes itse halunnut seurustella itseni kaltaisen ihmisen kanssa. Mielenterveysongelmat vaikeuttivat normaalia elämää. Olin ilkeä, itsekäs (en pystynyt lähestymään ongelmia muiden näkökulmasta), helposti loukkaantuva ja räjähdysherkkä enkä missään nimessä olisi sopinut parisuhteeseen kenenkään kanssa, koska toipuminen oli pahasti kesken. Tosin tarvitsin myös rakkautta ja hyväksyntää, jota olisin ehkä parisuhteessa saanut.
Jos haluat seurustella sellaisen ihmisen kanssa joka on edelleen syvällä sairautensa syövereissä niin kehottaisin miettimään vielä. Jos arvet ovat jo selvästi vanhoja niin antaisin asian olla. Kaikilla on elämässä vaikeita kausia ja tämä saattoi olla hänen. Niistä voi kyllä jutella, mutta älä anna niiden pilata sitä kuvaa hänestä jonka olet jo saanut ennen arpien näkemistä.
Muuta en oikein voi sanoa, koska kaikki viiltelijät/ex-viiltelijät eivät ole samanlaisia.
NIin mulla on A.D.D. enkä voi kertoa siitä heti tai mut 90% tapauksista jätetään heti koska olen "MT-ongelmainen" useimpien miesten kuvitelmissa. Kertoo markkinoilla olevien miesten laadusta eniten.
Minullakin arpia 16 vuoden takaa. Olen kyllä saanut teiniajoilta pääni jo kuntoon. Ihmeellisesti täällä leimataan ihmisiä noinkin yksilöllisen asian kautta. Eiköhän se ole ihan henkilöstä kiinni mitä tuollainen "kertoo" ja kertooko yhtään mitään. Jos ovat tuoreita jälkiä, niin sitten tilanne on selvästi vielä päällä ja vaikuttaa nykyhetkeen. Joka tapauksessa kannattaa jutella hänelle asiasta hänelle itselleen ja antaa mahdollisuus selventää asioiden taustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan uskaltaisi nukkua sellaisen naisen seurassa. Joku yö on omakin kaulavaltimo viilletty... Tosiaanko kannattaa ottaa sellainen riski?
Itsetuhoiset ihmisethän nimenomaan rankaisevat vastoinkäymisistä itseään, ei muita. Yleensä liiankin kilttejä ja muille omistautuvia ihmisiä. Muille väkivaltaiset on yleensä aivan eri tyyppejä.
Itseään vahingoittavat ihmiset syyllistyvät keskimääräistä todennäköisemmin väkivaltarikoksiin.
http://sciencenordic.com/self-harm-links-violence-against-others
Itseasiassa masennus, joka on aina itsetuhoisuuden taustalla, nimenomaan suojaa sekä rikolliselta käyttäytymiseltä, että väkivallalta http://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/59505/AnnalesC299Elonheimo.p…
Viiltelijät itse selittelevät asiaa parhain päin, kehuvat olevansa muita parempia ihmisiä ja syyttävät miehiä siitä, että arpiset naiset eivät ole niitä halutuimpia. Tämä on tietenkin ymmärrettävää, koska jokainen meistä haluaa olla paras ja halutuin.
Ne, jotka tuntevat viiltelijöitä, ovat tässäkin ketjussa sanoneet, että ei kannata mennä suhteeseen. Kokemuksella voin sanoa, että asia on juuri näin.
Viiltely on merkki siitä, että on ollut erittäin rankkoja kokemuksia ja/tai synkkyyteen ja itsetuhoisuuteen taipuvainen luonne. Kumpikaan ei tietenkään ole henkilön itsensä vika, mutta jokaisen on syytä olla sen verran itsekäs parisuhteen muodostamisessa, ettei ehdoin tahdoin sotke itseään tuollaisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää vastaava tilanne niin, että nainen tapaa miehen, jolla on huumeidenkäytöstä jälkiä käsivarsissaan vaikka se olisi jo aikaa sitten taaksejäänyttä elämää. Ettekö olisi varuillaan? Samoin minä olisin varuillani, jos toisella olisi viiltelyjälkiä, jotka kielivät mt-ongelmista.
Joillain nyt menee tunteisiin, jos viiltojäljet ei ihan eniten luottamusta herätä uudessa tapailukumppanissa. Sen sijaan samat naiset, jotka täällä jeesustelee, dumppaa miehiä paljon pinnallisemmistakin syistä.
Minä, yksi vastaajista olen dumpannut miehiä vain nykyisen vahingollisen käyttäytymisen takia, eli 1) alkoholiingelmat 2) huumeongelmat 3) väkivaltaisuus 4) epävakaus 5) psykopatia ja narsismi 6) tunnekylmyys 7) sairaalloinen lihavuus ja kaikki muut vakavat riippuvuudet. Eli nykyisten ongelmien takia heivaan, en entisten. Muuten olen seurustellut lyhyen, pitkän, köyhän, ruman, hieman lihavan, ujon, sosiaalisen, introvertin, älykkään, yksinkertaisen jne. kanssa. Aviomieheni on erityisherkkä, introvertti nörtti, jolla pakeneva hiusraja ja pitkä työttömyys. On köyhäkin kaiken lisäksi, minä maksoin lähestulkoon kokonaan meidän häät. Mutta on maailman ihanin ihminen ja luonne silkkaa kultaa ❤.
Vierailija kirjoitti:
Viiltelijät itse selittelevät asiaa parhain päin, kehuvat olevansa muita parempia ihmisiä ja syyttävät miehiä siitä, että arpiset naiset eivät ole niitä halutuimpia. Tämä on tietenkin ymmärrettävää, koska jokainen meistä haluaa olla paras ja halutuin.
Ne, jotka tuntevat viiltelijöitä, ovat tässäkin ketjussa sanoneet, että ei kannata mennä suhteeseen. Kokemuksella voin sanoa, että asia on juuri näin.
Viiltely on merkki siitä, että on ollut erittäin rankkoja kokemuksia ja/tai synkkyyteen ja itsetuhoisuuteen taipuvainen luonne. Kumpikaan ei tietenkään ole henkilön itsensä vika, mutta jokaisen on syytä olla sen verran itsekäs parisuhteen muodostamisessa, ettei ehdoin tahdoin sotke itseään tuollaisiin ihmisiin.
Siinäpä meillä varsinainen ihmistuntija 😂😂😂. Suosittelen terapiaa, sinulla on selvästi traumaattisia kokemuksia taustalla, jotka tekevät katsantokantasi ääri mustavalkoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää vastaava tilanne niin, että nainen tapaa miehen, jolla on huumeidenkäytöstä jälkiä käsivarsissaan vaikka se olisi jo aikaa sitten taaksejäänyttä elämää. Ettekö olisi varuillaan? Samoin minä olisin varuillani, jos toisella olisi viiltelyjälkiä, jotka kielivät mt-ongelmista.
Joillain nyt menee tunteisiin, jos viiltojäljet ei ihan eniten luottamusta herätä uudessa tapailukumppanissa. Sen sijaan samat naiset, jotka täällä jeesustelee, dumppaa miehiä paljon pinnallisemmistakin syistä.
Minä, yksi vastaajista olen dumpannut miehiä vain nykyisen vahingollisen käyttäytymisen takia, eli 1) alkoholiingelmat 2) huumeongelmat 3) väkivaltaisuus 4) epävakaus 5) psykopatia ja narsismi 6) tunnekylmyys 7) sairaalloinen lihavuus ja kaikki muut vakavat riippuvuudet. Eli nykyisten ongelmien takia heivaan, en entisten. Muuten olen seurustellut lyhyen, pitkän, köyhän, ruman, hieman lihavan, ujon, sosiaalisen, introvertin, älykkään, yksinkertaisen jne. kanssa. Aviomieheni on erityisherkkä, introvertti nörtti, jolla pakeneva hiusraja ja pitkä työttömyys. On köyhäkin kaiken lisäksi, minä maksoin lähestulkoon kokonaan meidän häät. Mutta on maailman ihanin ihminen ja luonne silkkaa kultaa ❤.
Aika ahkera seurustelija olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä meillä varsinainen ihmistuntija 😂😂😂. Suosittelen terapiaa, sinulla on selvästi traumaattisia kokemuksia taustalla, jotka tekevät katsantokantasi ääri mustavalkoiseksi.
Alahan eritellä, mikä tuossa on pielessä. Voit myös jakaa kokemuksiasi ap:n kuvaavan tapauksen kanssa seurustelusta.
Jos siis pystyt parempaan kuin hymiöiden suoltamiseen.
Vierailija kirjoitti:
NIin mulla on A.D.D. enkä voi kertoa siitä heti tai mut 90% tapauksista jätetään heti koska olen "MT-ongelmainen" useimpien miesten kuvitelmissa. Kertoo markkinoilla olevien miesten laadusta eniten.
"ADD:n ydinoireet voi tiivistää muutamaan sanaan: ei kuule, ei suunnittele, ei tee, ei muista, ei keskity. "
Miksi ihmeessä kukaan fiksu mies haluaisi tuollaisen naisen kumppanikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ADD:n ydinoireet voi tiivistää muutamaan sanaan: ei kuule, ei suunnittele, ei tee, ei muista, ei keskity. "
Miksi ihmeessä kukaan fiksu mies haluaisi tuollaisen naisen kumppanikseen?
Kertoo miesten laadusta hyvää että välttävät pahimpia tapauksia. Aina on tietty niitäkin, joille kelpaa kuka vain. Miehiä on niin paljon vähemmän että kaikille naisille riittää kyllä. Ei tartte naisten selitellä eikä katkeroitua, ottajia on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alahan eritellä, mikä tuossa on pielessä. Voit myös jakaa kokemuksiasi ap:n kuvaavan tapauksen kanssa seurustelusta.
Jos siis pystyt parempaan kuin hymiöiden suoltamiseen.
Ensinnäkin ihan faktana, mielenterveysongelmista voi parantua oikean hoidon avulla. Itseasiassa leimaaminen ja ennakkoluulot ovat niitä asioita, jotka tekevät parantumisesta hankalampaa. Eli sinäkin nuilla omilla ennakkoluuloillasi ylläpidät vahingollista stigmaa. Tutustu avoimen dialogin hoitomalliin, Keroputaan sairaalaan ja sen tuloksiin. Jopa vakavasti psykoosisia potilaita on hoidettu menestyksekkäästi ja sairastuminen alueella on vähentynyt.
On ihan jokaisen meidän vastuulla, miten paljon mielenterveysongelmia meistä jokaisella esiintyy. Mitä suurempi stigma ja mitä tiukempi leima annetaan, sen enemmän ja vakavemmin ihmiset sairastuvat. Tämä ihan tutkimusten mukaan. Mitä avoimemmin suhtaudumme mielenterveysongelmiin, sen vähemmän ihmiset sairastuvat.
Kaikesta huomaa, ettet tiedä mielenterveysongelmien tutkitusta faktatiedosta mitään, vaan puhut mututuntumalla. Sivistäisit itseäsi lukemalla vaihteeksi muutakin kuin av-palstaa. Ei ole tyhmää olla tietämättä, mutta se on, jos väittää omien ennakkoluulojensa ja tietämättömyydensä takia jotain asiaa faktaksi, vaikka tutkittu tieto kumoaa nämä väitteet.
Harva masentunutkaan nyt itseään haavoille vetelee. Tädytyy olla kyllä todella syvällä ennenkuin niin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ahkera seurustelija olet.
Missä sanoin, että olen seurustellut näiden ihmisten kanssa? Eikö dumpata voi jo ennen seurustelua? Jo heti siinä vaiheessa kun tajuaa, ettei kannata jatkaa tapailua pidemmälle.
Voiko tää keskustelu oikeasti vielä jatkua ja vielä linjalla "viiltely viittaa mt-ongelmiin" kun kyse oli niistä ARVISTA! Ne eivät tämän hetken todellisuudessa viittaa YHTÄÄN MIHINKÄÄN.
Mulla on ollut liikaa itsetuhoisia ihmisiä lapsuudessani, että mä juoksisin kovaa. Mä jätin yhden poikakaverinkin kerran sen takia, että oli yrittänyt lääkkeillä tappaa itsensä joskus kauan ennen meitä.
Mä en halua elää sellaisessa epävarmuudessa, joka kerran kun tulisi riita tms. saako pelätä, että tekee itselleen typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta en ymmärrä millaiset teini-iän kokemukset saavat ihmisen satuttamaan itseään. Joko kokemus on niin traumaattinen että jo ne henkiset arvet ovat liikaa monelle ihmissuhteelle, tai ihminen on kykenemätön käsittelemään asioita? Itse olen alkoholistiperheestä, eikä minunkaan kanssa ihan kuka vaan voi olla, jolla ei ole itsellä jotain ymmärrystä asiasta.
Niin että jos ap ei ymmärrä taustoja, eikä itsellä ole mitään samanlaista, niin neuvoisin etsimään jonkun enemmän kaltaisensa.Oikeassa olet. Terveenä ja normaalista perheestä olevana mua ei kiinnosta tippaakaan alholisti perheen lapsen ongelmat.
Juuri näin, ei pitäisikään, turhaa painolastia eikä voi ymmärtää toisiaan. Ei ole kummallekaan hyväksi. Traumainen vain suotta tuntee itsensä huonoksi, kun kaksi kolhittua voi tuntea itsensä selviytyjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut liikaa itsetuhoisia ihmisiä lapsuudessani, että mä juoksisin kovaa. Mä jätin yhden poikakaverinkin kerran sen takia, että oli yrittänyt lääkkeillä tappaa itsensä joskus kauan ennen meitä.
Mä en halua elää sellaisessa epävarmuudessa, joka kerran kun tulisi riita tms. saako pelätä, että tekee itselleen typeriä.
Voi pyhä sylvi! Nyt mä jo repesin. Tää ei voi edes olla todellista! Jos jollakin on menneisyyden arpia niin ei kai se nyt tarkoita että tyyppi on jojon jatkeena jos tulee riita. Voiko kukaan olla noin yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan jonkun aikaa tapailtu, mutta vasta nyt näin nuo viiltelyjäljet vähän vahingossa tavallaan. On siis aina aiemmin pitänyt pitkähihaisia (ehkä tarkoituksella). Onko tapailun jatkaminen oma kuopan kaivamista vai pitäisikö katsoa mihin tämä johtaa? Emme ole jutelleet noista viiltelyjäljistä tai ko. aiheesta ollenkaan, en edes tiedä miten ottaa asia puheeksi.
Ei todellakaan kannata.
Kuka haluaa mielenterveyspotilaan kanssa seurustella? Miksi haluat lisää hankaluuksia elämääsi?