Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En laita työhakemukseen valokuvaa.

Vierailija
13.05.2017 |

Jos cv:ni ei vakuuta ja tilalle palkataan joku kaunis, niin sitten se on niin.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää vaan laittamatta, parannatte meidän laittavien mahdollisuuksia päästä haastatteluun ;)

T. Joku joka tietää, että kuvan kanssa jää paremmin mieleen

Itsellä on kohtuu pitkä cv ja sulla nätti naama mut ei niin pitkä cv ja sä nappaat duunin mun nenän edestä, niin missä kohtaa meni oikein?

a.p

Ei kukaan lue CV:tä, jos et onnistu kiinnittämään rekrytoijan huomiota heti ekalla vilkaisulla. Ja CV:n pitäisi mahtua yhteen, max kahteen sivuun. En tarkoita, että ilman kuvaa ei voi kiinnittää huomiota, mutta silloin pitää käyttää muita visuaalisia apuja. Lyhyt ytimekäs esittely tai bullet pointit alkuun jne.

Kiinnittääkö rumat kasvot huomion positiivisesti, että kunhan on kuva?

Vierailija
42/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis et mitä pidempi cv sen parempi. Pitäishän senkin jotain kertoa, eli et ennenkin on kelvannu töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en palkkaa ketään jos ei pyydettäessä ole kuvaa laittanut. Kuvan perusteella voin välittömästi hylätä ylipainoiset, joiden todennäköisesti tulevaa sairaskierrettä firmani ei kestä.

Vierailija
44/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää vaan laittamatta, parannatte meidän laittavien mahdollisuuksia päästä haastatteluun ;)

Itsellä on kohtuu pitkä cv ja sulla nätti naama mut ei niin pitkä cv ja sä nappaat duunin mun nenän edestä, niin missä kohtaa meni oikein?

a.p

Ei kukaan lue CV:tä, jos et onnistu kiinnittämään rekrytoijan huomiota heti ekalla vilkaisulla. Ja CV:n pitäisi mahtua yhteen, max kahteen sivuun. En tarkoita, että ilman kuvaa ei voi kiinnittää huomiota, mutta silloin pitää käyttää muita visuaalisia apuja. Lyhyt ytimekäs esittely tai bullet pointit alkuun jne.

Mikä tahansa kuva on mielestäni positiivinen juttu erottautumisen kannalta. Okei, ei ehkä mikään puolialaston bilekuva kaljatuoppi kädessä, mutta asiallinen kuva on aina hyvä. Harvoin ketään pelkästään nätin naaman vuoksi palkataan, mutta kuva on hyvä lisä cv:ssä tai hakemuksessa.

Vierailija
45/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en palkkaa ketään jos ei pyydettäessä ole kuvaa laittanut. Kuvan perusteella voin välittömästi hylätä ylipainoiset, joiden todennäköisesti tulevaa sairaskierrettä firmani ei kestä.

Toivottavasti firmas kaatuu. Itse olen ylipainoinen, enkä koskaan ole ollu saikulla ylipainon vuoksi.

Vierailija
46/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä nykyaika niin ulkonäkökeskeinen. Minäkin kun yrittäjänä yritän pankissa firman asioita hoitaa, niin hermo meinaa mennä. Ei ne rakennekyntiset tärkeänä näpyttelevät misukat osaa auttaa, koska eivät tiedä (vielä) asioista. Heidät on valittu vain siihen tiskille näyttämään tärkeiltä, ja omasta mielestään sitä ovatkin. Aikojen saatossa rypistyvät ja happamoituvat, mutta oppivat hommansa, ainakin vähän paremmin.

Vierailija
47/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a.p

Mikä tahansa kuva on mielestäni positiivinen juttu erottautumisen kannalta. Okei, ei ehkä mikään puolialaston bilekuva kaljatuoppi kädessä, mutta asiallinen kuva on aina hyvä. Harvoin ketään pelkästään nätin naaman vuoksi palkataan, mutta kuva on hyvä lisä cv:ssä tai hakemuksessa.

Eikös tästä ollu joskus iltalehdessä juttua, että nimenomaan kauniit palkataan. Kiitos muuten ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta.

a.p

Vierailija
48/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kuvien pyytäminen yleistynyt ja pelkkä kuvakaan ei enää aina riitä vaan hakemuksiin kuuluu myös video. Niin myös "miesvaltaisilla aloilla", keväisin voi yliopistolla olla mahdollisuus mennä kuvaukseen cv:tä varten...

Vierailija
49/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulis et mitä pidempi cv sen parempi. Pitäishän senkin jotain kertoa, eli et ennenkin on kelvannu töihin.

CV pitää muokata vastaamaan hakemaa tehtävää. Eli painottakaa CV:ssä viimeisintä ja relevanteinta kokemusta, josta on hyötyä kyseiseen tehtävään. Muun työkokemuksen voi kuitata parilla lauseella: "Minulla on myös kokemusta siitä ja siitä firmoissa siellä ja täällä."

Vierailija
50/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voikohan ruma naama pilata muuten hyvän hakemuksen?

Luulisin että voi? En laita minäkään kuvaani, koska tukkani on epäsiisti ja silmälasit ovat vanhat ja risat. En usko että minua kukaan haluaa töihin tämännäköisenä.

Kuvahan kertoo totuuden. Silmälasit saa yhdeksällä eurolla tarjouksesta ja hiukset saat itse leikata, jos et viitsi kampaajalle mennä. Ihme tekosyitä. Et edes halua koko paikkaa. Jos oletat, ettei kukaan halua sinua tuonnäköisenä töihin, kannattaa jättää hakemus lähettämättä.

Mistä saa silmälasit 9 eurolla? Menen heti ensi viikolla sinne näöntarkastukseen ja tilaamaan lasit. 8 vuotta sitten maksoin kolmesataa ja olivat halvimmasta päästä.

Tietenkin haen töitä ja toivon, että pääsen tämännäköisenä töihin. Sitten on varaa käydä kampaajalla ja muutenkin rahaa panostaa ulkoiseen olemukseen.

Vierailija
51/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut kuvallinen cv jo 6 vuotta ja uskon että sillä ollut vaikutusta että on päässyt useisiin haastatteluihin mihin vain ollut edes hieman mahdollisuutta. Ruma naama ja sairaalloinen ylipaino mutta silti olen päässyt haastatteluihin vaikka ei aina duunia olekkaan herunut.

Uskon silti että kuvalla on ollut vaikutusta että on valittu haastatteluun.

Vierailija
52/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laitatte kuvan, laittakaa asiallinen kuva. Ei keikistelevä, ei bilekuva, ei lomamatkakuva, ei selkeä selfie jossa näkyy ojentunut käsivartesikin puoliksi. Välillä hymähdyttää ne kuvat mitä ihmiset pistää hakemukseensa. Joskus henkilö on ihan erinäköinen livenä kuin kuvassa.

Joudun kahlaamaan paljon hakemuksia läpi ja jos hakija on muuten todella huippu, erikoinen kuva (esim. duckface...) ei haittaa niin paljon, mutta tavishakemusten joukossa kuvasta syntyvät mielikuvat vaikuttavat siihen, kuka kutsutaan haastatteluun ja kuka ei.

Vinkkinä siis: Ota kuva yksiväristä vaaleaa taustaa vasten, pukeudu siistiin paitaan (ei avokaulaiseen tai mihinkään narutoppiin), ota kuva suoraan edestä, hymyile.

Voi hyvänen aika sentään mitä pilkun nussimista yhdestä kuvasta :D. Eli persoonaton ja tylsä passikuva, erona se, että sentään hymyillä saa (tai siis pitää). Onneksi omalla alalla riittää töitä, kierrän kaukaa tuollaiset "työpaikat" joissa puuhastellaan pikkuasioiden parissa.

Vierailija
53/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan valokuvan ihan selvyyden vuoksi. Jos miesesimies haluaa palkata pantavimman näköisen, niin tietää jo ennen haastattelua, etten se ole minä.

Vierailija
54/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan valokuvan ihan selvyyden vuoksi. Jos miesesimies haluaa palkata pantavimman näköisen, niin tietää jo ennen haastattelua, etten se ole minä.

Oikein!

Vierailija
55/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajana en halua valokuvaa enkä ikää CV:hen. Valokuva sen takia että se kertoo rodun enkä halua että rasismikortti vedetään esiin jälkeenpäin. Olin luullut että tämä on yleinen käytäntö nykyisin ja pitänyt CV:tä jossa on kuva mukana outoina. Ei me kyllä mitään malleja tässä olla palkkaamassa. 

Tuollainen käytäntö oli kun olin Amerikassa töissä ja siitä on jo yli 10v.

Vierailija
56/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos oletkin työnantajan mielestä juuri se sopiva ihminen. Kuva kuuluu työhakemukseen, ihan senkin vuoksi, että kun tulee kutsu haastatteluun niin sinut löytää kuvan perusteella firman ala-aulasta.

Varsinkin jos pyydetään erikseen laittamaan kuva, etkä laita, työnantaja voi tulkita asian niin että hakija ei osaa edes yksinkertaisia ohjeita lukea. Aivan sama mikä tohtori olet koulukseltasi, mutta kun annat ylimielisen kuvan itsestäsi niin haastatteluun kutsutaan joku toinen.

Haluatko yleensäkään hakemaasi työpaikkaa, vai oletko näitä 12 hakemusta kuukaudessa laittavia, jotka eivät edes halua tulla valituksi?

En tiedä missä huuhaahommelipuljuissa sinä olet työskennellyt (tuskin oikeasti missään), mutta eihän haastattelutapaamisessa millään sokkotreffeillä olla hyvänen aika. 

Jos firma on oikeasti niin iso, että ala-aulassa on väkeä kuin pipoa, kyllä siellä silloin on myös jonkinlainen vahtimestari, aulapalvelu tms., johon tulijat ilmoittautuvat ja aulahenkilöstö sitten näyttää vierasta hakemaan tulleelle kuka on oikea vieras.

Jos kuvaa ei erikseen pyydetä, ei sitä ole mikään pakko laittaa. Olen itse ollut mukana rekryprosessissa ja kyllä on kutsuttu haastatteluun paljonkin "kuvattomia". Toisaalta ei ole koskaan jätetty ketään kutsumatta ns. ruman naaman takia.

Kerran yksi esimies sanoi jostain kuvansa laittaneesta nuoresta naisesta, että ei olisi kannattanut laittaa kuvaa. Tuntui pahalta tuon moukkamaisen esimiehen kommentti. Hän halusi haastatteluun yhden kauniin naisen, tuon omasta mielestään ei niin viehättävän ja vielä yhden nuoren miehen. Mies sai paikan. Kaikki olivat yhtä päteviä koulutukseltaan ja suurin piirtein saman verran ja samanlaista työkokemusta. En tiedä, mikä ratkaisi asian. Ko. esimiehen yksikössä oli silloin useampi nainen äitiyslomalla, joten ehkäpä se vaikutti päätökseen.

Kuuleppa ihan 1600 ihmistä työllistävässä pelifirmassa olin töissä. Vahtimestari kyllä ottaa vastaan ja pyytää sohville istumaan, mutta kun hr-henkilö tulee hakemaan hän kävelee suoraan minun luokseni ja tervehtii etunimellä. Jos ei ole kuvaa, huudetaan suurin piirtein sukunimellä kuin jossain lääkärin vastaanotolla. Ja jos tämä aula-vastaus ei miellytä niin miten olis sitten vaikkapa se, että jäät haastattelijoiden mieleen paremmin? Mitä jos haastatellaan 20 henkilö? Kyllä sillä kuvalla on väliä, usko pois. Aikamoista epävarmuutta omasta ulkonäöstä, jos ei saa itsestään mieleistä rintakuvaa otettua, jonka voi laittaa jokaiseen hakemukseen.

Kannattaako työtä hakiessaan oikeasti asettaa jotain näin naurettavia kynnyskysymyksiä kuin oma kuva? Kai sä omilla kasvoillas kuitenkin sitä duuniakin teet, etkä paperipussi päässä töihin tule, mikä ongelma on laittaa rekrytoijille kasvokuva, jonka voi yhdistää nimeen?

Ei ihme että meillä on samalla avoimia duuneja ja jättityöllisyys kun jengillä on asenne tätä luokkaa.

Aivan sama saako ulkonäkö tai sukupuoli tai ikä tai yleinen habitus vaikuttaa valintaan. Ne vaikuttavat aina varmasti, eikä kukaan pysty asiaa miksikään muuttamaan. Kuka nyt jonkun turilaan haluaa palkata, joka ei osaa pitää vaikkapa henkilökohtaisesta hygieniastaan kiinni? Tai sitten nämä lävistetyt tatuoidut pellet, jotka on niin helvetin tiedostavia omasta ulkonäöstään, mutta eivät ymmärrä että kukaan oikea työnantaja ei palkkaa niittinaamaa muihin kuin paskahommiin, joissa ei tarvi kasvoillaan edustaa.

Vierailija
57/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella jäät 20:stä hakijasta mieleen, jos jokaisessa tai suurimmassa osassa on hakemuksessa on kuva? Itse en ole "tatuointi pelle", mutten mikään kaunotarkaan.

a.p

Vierailija
58/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit yksilöt valitaan ja sillä selvä. Turha selitellä. Ellet sitten hae vaikka johonkin sellaseen, missä cv on ulkonäköä tärkeämpi.

Vierailija
59/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen kuvan laittanut joskus ja useammin tuli pyyntö haastatteluun, jos oli kuva. En todellakaan ole mikään kaunotar, mutta varmaan reippaan & iloisen näköinen ! Nykyiseen työpaikkaani hain ilman kuvaa.

Vierailija
60/71 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hölmöhän sinä sitten olet. Mutta tuleepahan tilaa sitten muille hakijoille. Töitä on muutenkin vaikea saada, joten kaikki keinot erottautuakseen ja jäädäkseen paremmin muistiin kannattaa ottaa käyttöön! Näin ollen kuva hakemukseen jos mielii töitä saada.