Mikä on älykkyysosamääräsi...
...ja miten luulet sen vaikuttavan elämääsi?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Älykkyysosamääräsi on noin 140 , joka on korkeampi kuin 99.6 prosentilla väestöstä"
Olen alkoholisoitunut ikisinkku n30. Ehkä ylempänä syy...
Miten tää voi olla, kun eikö mensan raja ole 148, johon yltää 2% väestöstä??
Ei kun se onkin nykyisin näköjään lukema 130, johon yltää 2% väestöstä. Eli Mensan jäsenyyden raja.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä laajan otannan suvakkivajakkeihin ja vihervasemmistolaisiin kohdistetusta älykkyysosamäärän testauksesta, joka olisi tehty luotettavien tutkijoiden taholta.
Tahtoisin nähdä tämän siis aivan puhtaasti mielenkiinnosta, eikä tämä kirjoitus ole suinkaan tarkoitettu heidän pilkkaamisekseen.
Tällaisesta olisin myös minä kiinnostunut ja uskon että erittäin moni muukin.
Saattaisi tulla selvennystä yhteen jos toiseenkin asiaan.
Kaikki tuntemani Persukannattajat ovat ainakin enempi siellä sadan pinnassa ja alle. Sitäkö ajatte takaa? Ja vihreisiin kuuluvat kuten Sauri ja muut lähellä Mensan rajaa tai inessä.
143 sain. Mistä minä tiedän miten se vaikuttaa, ei ole vertailupohjaa.
en ole testauttanut omaa älykkyyttäni, mutta b-lausunnossa lukee että lievästi kehitysvammainen. mitä se nyt ikinä tarkoittaakaan. normaalina älykkyytenä pitetään äo joka sijoittuu 90 ja 110 väliin. uskoisin että älyni on 90 ja 100 välillä, vaikka netstä löytämäni testit väittävät että älykkyyteni olisi jossain 110n kieppeillä.
Voiko oman älykkyysosamäärän selvittää jollain psykologilla, tms? Ja kuuluuko mensan testi siis vain niille jotka jo valmiiksi uskovat olevansa niin älykkäitä että saisivat mensan jäsenyyden ja pyrkivät sisään? Nimittäin itse en usko olevani niin älykäs enkä halua minnekään mensaan, vaan haluaisin vain uteliaisuudesta tietää kuinka älykäs olen tai en :D
Yleensä kaikki täällä kertovat älykkyysosamääränsä olevan jotain 130. Miksi ihmeessä täällä on vain se 5% kansasta, jotka ainostaan kertoo tuon älykkyytensä? Jättääkö 95% osamääränsä kertomatta?
119 tuli pienessä hönössä aivan tajuttomalla väsymyksellä. Monesta tehtävästä löysin logiikan mutta ei keskittyminen riitä kasaamaan palikoita yhteen. En tiedä miten luotettava tuo testi on mutta en itseäni pidä yhtään älykkäänä, korkeintaan uteliaana uusiin asioihin. Olen myös tehnyt "viralliset" psykologin testit ja niissä tulokset olivat samaa luokkaa.
Valitettavasti kärsin tarkkaavaisuushäiriöstä ja söin tuohon aikoinaan lääkkeitäkin mistä oli huima apu suoritettaessa erästä vaativaa tenttiä. Harmi että väärinkäyttäjät ovat pilanneet lääkkeiden saanti mahdollisuuden melkein kokonaan tai ainakin tekivät siitä naurettavan vaikeaa.
Testin mukaan n. 132. Pitää muistaa, että tulos on suuntaa-antava, joitain vuosia sitten sain tuosta 128. Osa menee täysin veikkaamalla, eli tuuria mukana.
Muistakaa, että älykkyystestit on alkujaan laadittu mittaamaan älykkyyden puutetta ja siten ne eivät varsinaisesti sovellu älykkäiden seulontaan.
Älykkyys on itseasiassa huomattavasti helpompi havaita kuin varsinaisesti mitata.
Havaintona siis lähinnä muutama luokka-arvoa, eikä niinkään numeerinen.
Vierailija kirjoitti:
119 tuli pienessä hönössä aivan tajuttomalla väsymyksellä. Monesta tehtävästä löysin logiikan mutta ei keskittyminen riitä kasaamaan palikoita yhteen. En tiedä miten luotettava tuo testi on mutta en itseäni pidä yhtään älykkäänä, korkeintaan uteliaana uusiin asioihin. Olen myös tehnyt "viralliset" psykologin testit ja niissä tulokset olivat samaa luokkaa.
Valitettavasti kärsin tarkkaavaisuushäiriöstä ja söin tuohon aikoinaan lääkkeitäkin mistä oli huima apu suoritettaessa erästä vaativaa tenttiä. Harmi että väärinkäyttäjät ovat pilanneet lääkkeiden saanti mahdollisuuden melkein kokonaan tai ainakin tekivät siitä naurettavan vaikeaa.
Eikös tarkkaavaisuushäiriöiset saa lääkkeitä jos se on todettu? Minulle ei ainakaan ollut vaikeaa, luulen että saisin kovempiakin lääkkeitä ihan sillä että kehtaisin pyytää.
Korkea.
En oikein sovellu normaaliin elämään ja minulla on enimmäkseen tylsää.
Ihmiskontaktit ovat minulle rasittavia ja olen melko erakoitunut.
En voi suositella omaa elämääni oikein kenellekään.