olen hyttisiivoojana laivalla ja netto 2600€.
Teen töitä 2 viikkoa ja sitten 2 viikkoa vapailla. Noita teidän palkkoja kun lukee niin ei tässä oikein voi itse valittaa.
Lisäksi ostan tupakat 8€ kartonki ja viinat ja viinit slabihintaan.
Ruoka laivan päällä on verotettava etu mutta se on hyvää ja monipuolista. Kuntosali miehistölle ja Mepa tuo kirjat luettavaksi.
Siivoan miehistön hyttejä ha puuhastelen jotain itsekseni. Ei voi sanoa että työt rasittais koskaan.
Ja vapailla ei tarvi töitä ajatella ollenkaan.
Turvallisuus tehtävät pitää osata ja siihen oltava koulutus. Kielitaito on etu ja ilman ruotsin osaamista en olisi paikkaa saanut.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Montako kartonkia saat ostaa kuukaudessa tuolla 8e hinnalla?
Noillahana tekis tosi hyvän tilin kylkeen trokaamalla
Yhdestä laivasta kiikutin kerran 11 kartonkia, kun l&m sininen oli silloin kartongilta 5,90e (vuosi tais olla 2009) poltin muistaakseni itse miltein kaikki ja väsäsin kaikenlaisia torneja niistä askeista. 2013 eräästä toisesta laivasta sai muistaakseni ostaa 1 kartongin/vko. Riippuu niin paljon laivasta ja kapteenista miten antaa tilata. Mutta siis joo, kyllä monet jotka ei polta käyttää tuota tyyliä, että myy kalliimmalla maissa.
Vierailija kirjoitti:
Perheettömälle ihan jees.
Moni perheellinen olisi mielellään kotoa pois joka toinen viikko.
Kyllä mulle kelpais. Olen korkeakoulutettu, siivoan nytkin työkseni. Tuollaisista ansioista en voisi edes uneksia.
Mikään SOL yms ei maksa noin, eli ap on ruotsalaisten työehtosopimusten piirissä.
Alkoholia tai tupakkaa en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun se siivousporukka valuu terminaalista laivaan, lähes kaikki ovat pakistanilaisen, intialaisen, tai kiinalaisen näköisiä. Jokunen afrikkalainenkin joukossa mukana. En ihmettele jos palkkaus tuosta työstä tuolla tasolla että halutaan tulla Suomeen töihin. Itse en saanut edes kutsua haastatteluun hakiessani laivasiivoojaksi. Olin tuolloin 23-vuotias urheilullinen ja kielitaitoinen nainen.
Miehistön hyttejä siivoaa laivan oma henkilökunta, joiden työnantaja on laivayhtiö. Matkustajien hyttejä siivoaa Sol.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ajatus on itänyt mielessäni jo vuosia ja ole koittanut ottaa selvää näistä. Oon perheetön ja sinkku nainen ilman kunnon koulutusta. Kuinka tommosiin hommiin pääsee? Mitä kautta, onko vaikeaa?
Juu älä hae jos et tietoa löydä aikuisena naisena muualta kun vauvapalstalta.
Jos olisin perheetön sinkku, tuollainen olisi unelmahomma. Pidän laivoista muutenkin ja meri on aina kiehtonut minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun se siivousporukka valuu terminaalista laivaan, lähes kaikki ovat pakistanilaisen, intialaisen, tai kiinalaisen näköisiä. Jokunen afrikkalainenkin joukossa mukana. En ihmettele jos palkkaus tuosta työstä tuolla tasolla että halutaan tulla Suomeen töihin. Itse en saanut edes kutsua haastatteluun hakiessani laivasiivoojaksi. Olin tuolloin 23-vuotias urheilullinen ja kielitaitoinen nainen.
Miehistön hyttejä siivoaa laivan oma henkilökunta, joiden työnantaja on laivayhtiö. Matkustajien hyttejä siivoaa Sol.
Kyllä se SOL hoitaa ne miehistön hytitkin. Laivan omia siivoojia on vain kourallinen ja he ylläpitävät siivousta matkan aikana.
Oon joskus valittanut Siljalla ja joutunut vaihtaa hyttiä, kun oli niin huonosti siivottu. Kaikki siivoojat ei ole osaavia
Yhdyssanasäännöt voisit opetella joutoaikoinasi. Tuommoinen työ sopii hyvin kaltaisellesi kouluttautumattomalle moukalle. Minä en edes rahasta suostuisi siivoamaan muitten sotkuja ja notkumaan laivalla väliajan. Mutta eipä minun tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta MITEN SIIVOOJALLA voi olla noin hyvä palkka? Eihän siinä tarvitse edes osata mitään! Kuka tahansa osaa SIIVOTA.
Väärin! Kaikki ei osaa. On nähty niin monta kertaa kun tulee joku kesähessu vippaileen hyttejö siivoamaan. Viikon kuluttua kaikki hytit niin luokattomassa kunnossa että siinä menee päiviä, ennen kun ne saa siivottua takaisin kuntoon.
Ei pyyhitä pölyjä, tv ruudusta ei läpi näe pölyn takia, ei pyyhitä mitään ovia tai kahvoja, ei osata pestä vessaa, ei pestä suhkua ollenkaa.. Ei vaihdeta suihkuverhoja. Käyvät vaan ottamassa roskiksen ja luulevat että nytpä onkin hytti siivottu. Not.
Että toisin kuin väität, niin kaikki ei todellakaan osaa siivota!
Teillä ei olla kuultu työhönopastuksesta? Onhan se selvää että jos työntekijät 0n pystymeysästä repästyjä niin ei ne mitään osaa. Työ täytyy opettaa ja näyttää miten se tehdään fiksusti. Pienempi vaiva käyttää aikaa kunnon perehdytukseen kuin korjailla jälkiä viikkotolkulla myöhemmin.
Laivalla on kivaa olla töissä! Itse olin kolme vuotta tarjoilijana buffassa ja baarissa. Päivät oli pitkiä enkä varmaa enää menisi kun pidän enemmän toimistotyöstä mutta niille kenelle sopii suosittelen ehdottomasti! Meillä oli ainakin tosi hyvä yhteishenki ja töihin oli aina ilo mennä. Iloa ja tsemppiä työpasseihin :)
Vierailija kirjoitti:
Yhdyssanasäännöt voisit opetella joutoaikoinasi. Tuommoinen työ sopii hyvin kaltaisellesi kouluttautumattomalle moukalle. Minä en edes rahasta suostuisi siivoamaan muitten sotkuja ja notkumaan laivalla väliajan. Mutta eipä minun tarvitsekaan.
Eipä tuo sinunkaan ulosantisi mitään täydellistä ole kieliasun puolesta. Mahtaa tällä akateemisella ihmisellä olla omassa elämässä kaikki kunnossa, kun anona ulisee 2017 aloituksen tehneelle.
Mitkä varustamot on parhaita työnantajia, keitä voitte suositella ja mitä pitää välttää?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä varustamot on parhaita työnantajia, keitä voitte suositella ja mitä pitää välttää?
Minkälainen varustamo nyt sulla edes hakusessa? Joku jossa voi tehdä hyttisiivousta, olla baarimikkona vai vaikkapa perämiehenä? Matkustajalaivat eroaa melkoisesti rahtilaivoista..
Eri lisistähän tuo palkka tulee, ilta, yö, viikonloppu jne. Selittää myös miksi yrityksillä menee niin huonosti Suomessa kun helpostakin työstä joutuu maksamaan valtavia lisiä. Muualla maailmassa on ihan normaalia ettei lisiä makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen varustamo nyt sulla edes hakusessa? Joku jossa voi tehdä hyttisiivousta, olla baarimikkona vai vaikkapa perämiehenä? Matkustajalaivat eroaa melkoisesti rahtilaivoista..
Eikö ne hyvät varustamot ole hyviä työnantajia, olipa työtehtävä mikä vaan? Mut jos nyt alotetaan vaikka noista hyttisiivoojan ja tarjoilijan ja baarimikon hommista? Tai tax-freen kassasta ja infotyöntekijästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne hyvät varustamot ole hyviä työnantajia, olipa työtehtävä mikä vaan? Mut jos nyt alotetaan vaikka noista hyttisiivoojan ja tarjoilijan ja baarimikon hommista? Tai tax-freen kassasta ja infotyöntekijästä?
No säästyy hivenen aikaa, kun ei tarvitse luetella 20 varustamoa, jotka on keskittynyt enemmän rahtiin. Mene koulunpenkille ja koita päästä matkustajalaivalle harjotteluun ja sitä kautta töihin. Ylipäätänsä sulla käy hyvä tuuri jos pääset johonkin suoraan töihin ilman harjotteluita, ellei ole kokemusta tarjoilusta sen 10v ja äidinkielenä ruotsi, joten en lähtisi noista harvoista varustamoista shoppailemaan parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No säästyy hivenen aikaa, kun ei tarvitse luetella 20 varustamoa, jotka on keskittynyt enemmän rahtiin. Mene koulunpenkille ja koita päästä matkustajalaivalle harjotteluun ja sitä kautta töihin. Ylipäätänsä sulla käy hyvä tuuri jos pääset johonkin suoraan töihin ilman harjotteluita, ellei ole kokemusta tarjoilusta sen 10v ja äidinkielenä ruotsi, joten en lähtisi noista harvoista varustamoista shoppailemaan parasta.
Aha, no kiitos sit avusta. Tack så himla mycket för din värdefulla hjälp. Hade verkligen glömt hur hjälpsamma finskar är, men tack för att du påminde mig.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha, no kiitos sit avusta. Tack så himla mycket för din värdefulla hjälp. Hade verkligen glömt hur hjälpsamma finskar är, men tack för att du påminde mig.
Ei muutakun TallinkSiljalle hakemusta, lycka till! Sieltä löydät varmasti kaltaistasi seuraa. :)
Tämä ajatus on itänyt mielessäni jo vuosia ja ole koittanut ottaa selvää näistä. Oon perheetön ja sinkku nainen ilman kunnon koulutusta. Kuinka tommosiin hommiin pääsee? Mitä kautta, onko vaikeaa?