Miehet ja lastenhoito
Aamulla mieheni oli pulkkamäessä kahden isomman lapsen kanssa ja minä jäin tekemään suursiivouksen kun vauva nukkui pihalla. Mies tuli kotiin eikä maininnutkaan siivouksesta mutta hehkutti pari kertaa päivän aikana kuinka hän oli ollut lasten kanssa K-A-K-S-I tuntia pihalla.
Nyt hänen teki mieli kävelylle, sanoin mene vaan, ja lähti taas isompien kanssa ja äitinsä ja isänsä kanssa keskustaan ja lähtiessään sanoi taas happamasti että " Taas sä saat olla vaan ihan rauhassa täällä!"
En ymmärrä, en ole ehtinyt edes suihkussa käymään vielä! Onko muiden miehet tuollaisia että kun nainen tekee se on normaalia eikä mainittavaa mutta kun isä on lastensa kanssa se on palkinnon arvoinen suoritus? Hän itse käytti tätä sanontaa jotenkin että kyllä mäkin haluan jonkun palkinnon kun taas vien noi... Mitä palkintoja mä olen ikinä saanut????
Lähden nyt etsimään niitä palkintoja, taitavat olla hyvässä piilossa...:)
Siskon menot pitää tietää tyyliin kuukautta etukäteen, olipa kyse jumpasta tai ostoskeikasta ilman lapsia. Itse mies kyl aina muistaa et hänel on raskas työ ja on siis oikeus harrastaa. Joskus jos sattuu ottamaan yhden näistä neljästä lapsesta vaikka kauppaan mukaan, sitä sit pitää muistaa kiitellä. Sellaista ihmettä ei tapahdu et veis kaikki tai vaikka vaan kaks jonnekki ulos ilman lasten äitiä... hullua menoa. Meillä onneks isä hoitaa ja ulkoilee lasten kans ihan itsekseenkin, viikonloppuisin tosi usein.. enkä todellakaan aina tätä aikaa siivoa tms. Aina muistaa joku naapuri kehua miten mun mies on niin usein ulkona lasten kans tms.. so?? Olenhan mäkin viikolla joka ikinen päivä, mut kukas huomaa ihmetellä tätä? ;)