Miksi yli kaksivuotiaasi käyttää edelleen vaippaa? Kuivaksi opettaminen on tosi helppoa.
http://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005203365.html
onko nykyajan mammat vaan liian laiskoja? Kertokaa, miksi lapsenne käyttää vaippoja vaikka voisi ihan hyvin tehdä tarpeensa pottaan!
Kommentit (88)
Erään tuttavan 3v edelleen vaipoissa, ei edes käytä sitä potalla säännöllisesti. Silloin tällöin ja kun mitään ei sinne tule niin lopettaa.
Eikä todellakaan aloittanut tätä juttua edes ajoissa, vaan yli 2 vuotiasta ensimmäisen kerran edes käytti potalla. Tämä lapsi tulee olemaan vielä 4-vuotiaanakin vaipoissa, ellei ne sitten päiväkodissa opeta, tuskin siitä hyötyä on jos kotona ei käytetä potalla.
Omat lapseni olivat jo 2,5 vuotiaina täysin kuivia, miksei sitä voi ajoissa alkaa opettelemaan??
Vierailija kirjoitti:
Erään tuttavan 3v edelleen vaipoissa, ei edes käytä sitä potalla säännöllisesti. Silloin tällöin ja kun mitään ei sinne tule niin lopettaa.
Eikä todellakaan aloittanut tätä juttua edes ajoissa, vaan yli 2 vuotiasta ensimmäisen kerran edes käytti potalla. Tämä lapsi tulee olemaan vielä 4-vuotiaanakin vaipoissa, ellei ne sitten päiväkodissa opeta, tuskin siitä hyötyä on jos kotona ei käytetä potalla.
Omat lapseni olivat jo 2,5 vuotiaina täysin kuivia, miksei sitä voi ajoissa alkaa opettelemaan??
Kauhean myöhään olet lapsesi opettanut kuivaksi. Minun lapseni olivat kuivia alle 2-vuotiaana. Miksi täytyy pakottaa lapsi pissaamaan ja kakkaamaan vaippaa 2,5-vuotiaaksi asti?? Voi lapsiraukkoja, kun äiti ei jaksanut ja viitsinyt aiemmin opettaa! Huh huh!
Meillä kaikki kolme lasta on jättänyt vaipan 1 vk 9 kk - 2 v ikäisinä. Todella pienellä vaivalla, just samalla systeemillä kuin nyt lehdessä se yksi professori kuvasi.
Tää nyt on vähän sama kun sanois "miksi ette opeta teinejänne aloittamaan kuukautisensa 16 vuotiaana, se on tosi helppoa". Kyse on hormooneista. Ja ihan tiedoksi vain, lapsen pitää viimeistään 5 vuotiaana oppia kuivaksi. Kyse ei ole laiskuudesta.
luin proffan tekstin hesarista ja oli ihan kahjo. Millä pidät lapsen istumassa potalla kunnes pissa tulee kunei istu sylissäkään kuin 10 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sanon, että jos mun neljävuotias ei suostuisi paskomaan kuin vaippaan, niin silloin lähtis vaipat ja sais mukula kakata sit ihan rauhassa housuihinsa. Uskoisin, että ei ihan montaa kertaa sitä haluaisi sitä tehdä. Johan nyt neljävuotias tajuaa, että tarpeet tehdään siinä iässä pönttöön eikä vaippaan. Hullua, en oikein jaksa uskoa, että terve neljä vuotias oikeesti vielä käyttäisi vaippaa.. edes yöllä.
Onkohan arvon mammalla aavistustakaan kuinka pahaksi ummetus voi käydä lapsella, joka panttaa kakkaansa? Tiedätkö mitkä seuraukset pahasta ummetuksesta voi olla pikkulapselle?
Monissa maissa muuten on aivan normaalia, että 4-vuotiaalla on vielä vaipat ja tutit ja tuttipullot. :-) Pää pois perseestä, silmät auki ja vähän avartamaan maailmankuvaa!
Anna ihmeessä muutama esimerkki!
No, tässä muutama esimerkki: USA, Ranska, Norja.
Norjalaista systeemiä en tunne, mutta sekä USAssa että Ranskssa nuo vaipoissa ja tuteissa olevat neljävuotiaat ovat marginaali-ilmiö, joka liittyy alempiin sosiaaliluokkiin ja Ranskassa varsinkin maahanmuuttajiin. Rattailla kyllä Ranskassa kuskataan paljon.
Olen tuntenut pikku ranskattaria, jotka käyvät koulua kolmevuotiaina ja syövät kauniimmin kuin aikuiset meillä. Eivät todellakaan tee torttua vaippaan.
Mun lapset olivat kuivia jo sikiöinä. Esikoinen sävelsi oopperan 1-vuotiaana ja kuopus juoksi maratonin 3 kk:n iässä.
No, tässä muutama esimerkki: USA, Ranska, Norja.