Nyt meni kyllä K-kaupat boikottiin. Jo kolmas kerta lyhyen ajan sisällä, kun kuitilla kalliimpi hinta kuin hyllyssä.
Kuinkahan paljon on rahastettu aikojen kuluessa väärin?
Muut huomanneet saman?
Kommentit (55)
K-kaupoissa on melkein kaikki kalliimpaa kuin muualla.
Miksi käytte?
Tomaatit, kurkut, luomu. Mikä vaan.
Järkyttävää on huomata että maustamaton jogurtti on 2,86 ja S-kaupassa sama on 1,99!!
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia K-kaupalta. Oma lukunsa on tarjoukset jotka laitetaan esille päivätolkulla ennen sen alkamista (moniko ostaa luullessaan tuotteen jo olevan alessa, kun pikkupräntti tarjousajasta jää huomiotta), tarjoukset jotka eivät koske niitä tuotteita joiden edessä se lappu on (tyyliin matkalaukuista vain ruskeat alessa mutta kyltti on nätisti houkuttelevampien värien edessä, ruskeiden ollessa kauimpana jossain ylähyllyllä pari kpl).
Minä tarkistan myös aina kuitin, ja jos se ale on ollut esillä niin vaadin sen myös saada. (Meilläpäin yleensä vanhaa aletta ei ole poistettu). Vaadin myös sen 5snt jos hinta luvattu halvemmaksi. Jätän tuotteet kassalle jos en saa luvattua hintaa. (Laki on siis tämän vaatimukseni taustalla) . Ja tosiaan, meilläkin usein on tarjous-lappu ihan väärässä kohdassa - esim hernekeitto nyt 2kpl/1€ ja sitten pitäisi osata lukea se pieni teksti ja huomata, että tuo kyseinen hernekeitto onkin tuossa viereisessä lavassa ja tämä mitä tässä tarjouslapum luona on, on onkin 99snt kpl...
Kamalaa lukea näitä "mitä väliä"'kommentteja - taidatte saada "palkkanne" suoraan Kelasta?
Toinen mitä en vain ymmärrä on se, miksi joku ostaa R-kioskilta vaikkapa paletin kahvia 5,99€ kun VIERESSÄ on S-market jossa se sama paketti pn 3€ - taitaa taas olla kyse henkilöstä, jolle joku muu tekee sen palkan sinne Kelaan...
Ainakin olen huomannut että jos pillimehuja pitäisi saada 8kpl tietyllä hinnalla, eli on tarjouksessa, niin eipä kassalla mitään alennusta saakaan.
Kauppias hoitaa homman. Itse välttelen K-kaupoissa asioimista ensinnäkin siksi että hinnat ovat kalliita ja toisekseen siksi että hinnat on usein väärin ja AINA asiakkaan tappioksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin yhdessä k-ryhmän kaupassa töissä ja huomasin kassalla työskennellessäni, että näytöltä painaessa muovipussi nappia hinta oli 0,29€ ja kun itse pussista otin viivakoodin, hinta oli 0,19€. Oikeasti tuli paha mieli siitä, etten heti sitä huomannut ja jotkut joutuivat maksamaan sen extra 10 senttiä. Vaikka se on vaan 10 senttiä, niin törkeää tuo kuitenkin on mielestäni.
Törkeää! Kuinka moni edes tajuaisi tarkastaa pussin hinnan?
Mulla ainoa lähikauppa valitettavasti k-kauppa. Netistä katson usein tarjoukset ennakkoon ja kaupassa niistä puuttuu puolet. Myymäläkohtaiset tarjouksetkaan ei meinaa kassalla näkyä. Mulle sillä kyllä on väliä onko lapun mukaan 2 euron juusto todellisuudessa 5,50. Kaupassa käy myös paljon mummoja, jotka tuskin tajuaa noita korotuksia.
Cittarissa on pariin kertaan veloitettu tililtä ostokset kahteen kertaan. On ne rahat palautettu muutaman tunnin päästä, mutta kyllä siinä sydän pomppaa kun 100€:n ostoksista menee 200€.
Tarkastan aina kuitin, mutta muissa kaupoissa ei ole tullut samanlaista tarvetta siihen..
Jos huomaa että on otettu väärä hinta niin kannattaa kassalta kysyä että miten heillä on tapana toimia rikosepäilyjen kanssa, esim jos joku näpistää euron tuotteen niin voidaanko homma hoitaa ihan vain maksamalla vai hankitaanko vähäisissäkin tapauksissa poliisit paikalle ja tehdään rikosilmoitus.
Sen jälkeen sitten jatketaan sillä tavalla kuin kaupassa on tapana tehdä. Jos näpistykset voi kuitata vain maksamalla tuotteen niin sitten vaan kassalla maksetaan se hyllyhinta, jos taas kaikki rikosepäilyt hoidetaan poliisin kautta niin sitten hommataan poliisi paikalle ja poliisi sitten selvittelee kuka kaupassa on vastuussa ja lähtee asemalle selvittelemään petostapausta.
K-marketeissa olen huomannut, että hintalapuissa kilohinnat ovat hatusta vedettyjä. Olisko vielä niin päin aina, että muka halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos huomaa että on otettu väärä hinta niin kannattaa kassalta kysyä että miten heillä on tapana toimia rikosepäilyjen kanssa, esim jos joku näpistää euron tuotteen niin voidaanko homma hoitaa ihan vain maksamalla vai hankitaanko vähäisissäkin tapauksissa poliisit paikalle ja tehdään rikosilmoitus.
Sen jälkeen sitten jatketaan sillä tavalla kuin kaupassa on tapana tehdä. Jos näpistykset voi kuitata vain maksamalla tuotteen niin sitten vaan kassalla maksetaan se hyllyhinta, jos taas kaikki rikosepäilyt hoidetaan poliisin kautta niin sitten hommataan poliisi paikalle ja poliisi sitten selvittelee kuka kaupassa on vastuussa ja lähtee asemalle selvittelemään petostapausta.
Joo sehän olis hienoa kun opiskelijoita rangaistaisiin huolimattomuudesta, pitkän koulupäivän jälkeen jos jätät yhdenkin tarjous hintalapun hyllyyn saat rikossyytteen:)))
Vierailija kirjoitti:
Mulle K-kaupassa myyjä antoi viimeksi rikkinäisen vitosen setelin, joka oli melkein puoleen väliin halki. 😕
VOI EI! Tarvitsitko terapiaa että pääsit sinuiksi asian kanssa? Kai haastoit kauppiaan oikeuteen!?
Oletpa lapsellinen. Pieni on maailmasi.
Hienoa, tai oikeastaan harmi, että muutkin on huomannut saman. Tämän vuoksi pyrin välttämään K-kauppoja ja käyn S-liikkeissä.
Kuka muuten nykyään enää käy pääsääntöisesti kalliissa K-kaupoissa?
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Ainakin Tampereella erään keskustan kauppakeskuksen K-marketissa hinnat ovat toistuvasti olleet sattumalta juurikin korkeammat kassalla kuin hyllyssä. Olen lakannut asioimasta siellä ja kehotan kaikkia tekemään saman. Huomauttaessani kassalla asiasta sain vastauksen "Olen samaa mieltä, että tuote pitäisi myydä ilmoitettuun hintaan, mutta en voi muuttaa hintaa koneelle" jaa jaa
Kassa voi muuttaa avoimella kuitilla olevien tuotteiden hintoja. Muutokset on voimassa vain sille asiakkaalle.
Monta kertaa kun pihinä ostan -30% lapulla merkatun tuotteen, niin himassa kuittia katsoessa siitä on mennyt täys hinta 😡.
Näin kävi mulle kerran. Muistin hinnan ja kassa otti enemmän.
K-Supermarket.