Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö pakastusrasioina esim. kaupasta ostettujen saaattien rasioita tai leviterasioita tms?

Vierailija
07.07.2023 |

Minulla on vino pino sellasia. Lähden ostamaan mansikoita.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurttiämpärit on käteviä pakastuspurkkeja.

Vierailija
2/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, käytän myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Esim ne siniset fetajuustopurkit (apetina?) on täydellisiä yhden ruoka-annoksen pakastukseen.

Hapankaalirasioitakin on tullut käytettyä

Vierailija
4/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, tuo oli 50 vuotta sitten tapana.

Puhtaat pakasterasiat säilyvät vuosikausia.

Ja marjoja on kätevä pakastaa ensi irrallaan vaikka uunipellin päällä, ja sitten jäädyyttyää pussittaaa ne. Pussista on helppo ottaa vaikka muutaman marja kerrallaan syöt'väksi.

Leivinpapeeri on hyvä olla pellin päällä.

En juuri osta marjoja pakastettavaksi (kerään kyllä), nykyisin saa  ympäri vuoden kotimaisia tehokkaammin pakastettuja marjoja kaupasta.

Vierailija
5/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille 600g margariini/oivariinirasiat ovat juuri sopivan kokoisia mansikkarasioita. Sen verran mansikkaa menee täytekakkuun tai juustokakkuun. Ja saahan ne mansikat irtonaisina niistä rasioistakin, jos vähemmän kerralla haluaa. Lisäksi noi rasiat on sen kokoisia, että niitä menee tasamäärä pakastimen hyllylle/arkkupakastimeen, joten ei jää tyhjää tilaa, kuten orthexin rasioissa.

Orthexin (ne ei ole enää niitä kaupoissa, mulla on niitä vanhoja, joissa vielä luke orthex) rasiat on hyvä ja tiiviitä nestemäisten ruokien säilytykseen ja pakastukseen, mä käytän noita eväsrasioina. En olekaan tajunnut fetapurkkeja käyttää pakasterasioina, mutta en kyllä juuri nyt tarvitsekaan tuon muotoisia/kokoisia.

Paahtoleipäpusseja käytän esimerkiksi leikkopapujen pakastukseen: ryöppään leikkopavut, pilkon ne käyttökokoisiksi palasiksi ja pakastan tarjottimella, ja siitä sitten kippaan sinne pussiin. Viikko sitten käytin viimeiset viime vuoden pavut, nyt täytyy odotella uutta satoa.

Mustikat pakastan yleensä niihin 400g salaattirasioihin (forssan salaatti se pitkulainen tai atrian salaatti se neliskanttinen kippo), juuri sopiva määrä mustikkapiirakkaan!

Olen marjojen pussisäilytystä kokeillut, mutta se ei toiminut minulla. Jos en saanut pussia hajalle, niin se oli ihme...

Ruokien jääkaappisäilytyksessä käytän paljon mm. Anna's pepparkakor-rasiota, niitä pyöreitä, ja sitten myös niitä koululaisten myymien karkkien/keksien neliskanttisia rasiota, niihin mahtuu suuremmat satsit.

Teinien suuri huvi on arvailla, mikä margariinirasia sisältää oikeasti margariinia ;-)

Vierailija
6/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Käytän pakastusrasioita ja -pusseja, jotka eivät maksa paljon ja ovat hygieenisiä.

Vierailija
7/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Käytän pakastusrasioita ja -pusseja, jotka eivät maksa paljon ja ovat hygieenisiä.

Pesty salaattirasiako ei ole hygieeninen, suksi suolle.

Vierailija
8/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, en kerro merkkiä mutta rasiat ovat oikeasti hyvänlaatuista muovia ja kestävät jopa konepesun, vuosia olleet käytössä ja mikä parasta, kun hajoavat kelpaavat tavalliseen muovikeräykseen.

Vierailija
9/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole, se on täynnä mikronaarmuja jotka suorastaan keräävät bakteereja sisälleen.

Vierailija
10/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväsrasioina käteviä, ei tarvitse tuoda takaisin kotiin.

Vierailija
11/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole, se on täynnä mikronaarmuja jotka suorastaan keräävät bakteereja sisälleen.

Ja pakastusrasiatko eivät naarmuunnu, just joo.

Vierailija
12/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille 600g margariini/oivariinirasiat ovat juuri sopivan kokoisia mansikkarasioita. Sen verran mansikkaa menee täytekakkuun tai juustokakkuun. Ja saahan ne mansikat irtonaisina niistä rasioistakin, jos vähemmän kerralla haluaa. Lisäksi noi rasiat on sen kokoisia, että niitä menee tasamäärä pakastimen hyllylle/arkkupakastimeen, joten ei jää tyhjää tilaa, kuten orthexin rasioissa.

Orthexin (ne ei ole enää niitä kaupoissa, mulla on niitä vanhoja, joissa vielä luke orthex) rasiat on hyvä ja tiiviitä nestemäisten ruokien säilytykseen ja pakastukseen, mä käytän noita eväsrasioina. En olekaan tajunnut fetapurkkeja käyttää pakasterasioina, mutta en kyllä juuri nyt tarvitsekaan tuon muotoisia/kokoisia.

Paahtoleipäpusseja käytän esimerkiksi leikkopapujen pakastukseen: ryöppään leikkopavut, pilkon ne käyttökokoisiksi palasiksi ja pakastan tarjottimella, ja siitä sitten kippaan sinne pussiin. Viikko sitten käytin viimeiset viime vuoden pavut, nyt täytyy odotella uutta satoa.

Mustikat pakastan yleensä niihin 400g salaattirasioihin (forssan salaatti se pitkulainen tai atrian salaatti se neliskanttinen kippo), juuri sopiva määrä mustikkapiirakkaan!

Olen marjojen pussisäilytystä kokeillut, mutta se ei toiminut minulla. Jos en saanut pussia hajalle, niin se oli ihme...

Ruokien jääkaappisäilytyksessä käytän paljon mm. Anna's pepparkakor-rasiota, niitä pyöreitä, ja sitten myös niitä koululaisten myymien karkkien/keksien neliskanttisia rasiota, niihin mahtuu suuremmat satsit.

Teinien suuri huvi on arvailla, mikä margariinirasia sisältää oikeasti margariinia ;-)

Tarkoitat teinin suuri häpeä.

Nämä nuukailut on jotenkin 60-lukulaisia.

Vierailija
13/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattirasioita kyllä silloin kun tiedän että on lyhytaikainen pakastus (joku aterianjämä tai koiran riisiannos) mutta en levite- tai maitopurkkeja. 

Vierailija
14/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, pakastan pusseihin ja jos jostain syystä rasiaan, niin pakasterasioihin. Koska niitä on riittävästi, en koe tarvetta käyttää muita.

Vierailija
15/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mustikoille kahta ohutta pakastus pussia päällekkäin.

Onkimiehen kalapihvit, gluteenittomat leivät ym. pakastan annos kokoisina myös näihin pusseihin.

Samoin jauhelihat, joista rasva kuorittu pois, pusseihin.

Pusseista näkyy läpi, joten ei välttämättä tarvitse kirjoittaa etikettiä. Eikä päivämäärää, jos kierto on nopea.

En pidä rasioista, koska niistä ei näy läpi. Kestää kauan tonkia pakkasta ja joskus jää syömättä kalliita herkkuja,

Vierailija
16/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat teinin suuri häpeä.

Nämä nuukailut on jotenkin 60-lukulaisia.

Ne ohutmuoviset pakasterasiat hajoavat nopeasti, etenkin se kansi lörpsähtää. Ei hyvä. Orthexissa taas on ne vahvikemuotoilut reunassa, ja niihin jää tiskikoneen jäljiltä aina vettä täyteen, ja sen on ällöä.

Mä olen uusiokäyttänyt AINA kaiken mahdollisen, ja olen ihan tyytyväinen. Meidän teinit ei häpeä mun farkunpaikkaustaitoja, tai sitä, että meillä on pakastimessa mansikat pakastettu oivariinirasioihin. Ne on hyvin tyytyväisiä siihen, että aina saavat tarvitsemansa asiat, meiltä löytyy aina ruokaa ja hyvää ruokaa.

Vanihn tytär muutti vuosi sitten omilleen, ja nyt uudessa muutossa pohti hyvin vakavana, että miten pakkaa mukaansa uusiokäytetyt margariinirasiat. Oli hyvin järkyttynyt, kun laitoin ne suoraan muovikeräykseen. EI ollut hänen mieleensä tullut, että KÄYTTÖKELPOISIA muovirasioita voisi sinne laittaa.

Kas kun näissä nykyisissä teineissä kertakäyttökulttuuri ja luonnonvarojen tuhlaaminen aiheuttaa häpeää, ja nuukailu on toivottavaa ja suositeltavaa. Nää teinit kun joutuu siivoomaan meidän ja aikaisempien sukupolvien sotkut.

Vierailija
17/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Käytän myös oikeita pakastusrasioita ja -pusseja.

Vierailija
18/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
19/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkimiehen kalapihvit, gluteenittomat leivät ym. pakastan annos kokoisina myös näihin pusseihin.

Pusseista näkyy läpi, joten ei välttämättä tarvitse kirjoittaa etikettiä. Eikä päivämäärää, jos kierto on nopea.

En pidä rasioista, koska niistä ei näy läpi. Kestää kauan tonkia pakkasta ja joskus jää syömättä kalliita herkkuja,

Rasian kanteen voi kirjoittaa, mitä siellä on, oletko ajatellut tätä? Samoin ihan maalarinteippi toimii hyvin etikettinä.

Minun on pakko kirjoittaa myös jauhelihapussien päälle, mitä ne sisältävät, koska meillä voi olla hirven-, lampaan-, peuran-, poron-, naudan- ja porsaanjauhelihaa, tai jopa sikanautaa. Jos teen ruokaa, jota mies syö, niin silloin ei voi käyttää kuin sikanautaa, teinit taas syö mielummin lammasta tai hirveä.

Ja aika vaikea on arvailla, onko pussissa pinaattia, uudenseelanninpinaattia, nokkosta, lehtikaalia vai mangoldia. Ne ovat ryöpättynä ja pakastettuna uskomattoman saman näköisiä!

Viimeksi heitin pakastimensulatuksen yhteydessä pois pikkupussillisen perattuja ahvenia (ehkä 2-3 pikkuahventa). Koska en ollut merkannut, mitä pussissa oli, oli se jäänyt käyttämättä.

No, hiivat säilytän merkkaamattomina, niistä ei voi erehtyä ;-)

Samoin ne leikkopavut. Kaikessa muussa taitaakin olla merkintä.

Vierailija
20/26 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihje: Onkimiehen kalapihvit ovat tehty alunperin pakasteeksi ja kaupassa sulatettu myytäviksi. Niitä EI KANNATA pakastaa uudelleen. Kukaan ei sitä kiellä, mutta terveellistä se ei ole. Kerran meinasin itse työntää paketin pakastimeen, mutta onneksi luin sen kaikista pienimmällä fontilla kirjoitetun tekstinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi