Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vääriä/omituisia päätöksiä olette saaneet Kelalta?

Vierailija
11.05.2017 |

Vähän alkaa taas ihmetyttää tuo niiden touhu. Ensin virheellisesti olettivat, että saan palkan kerran kuussa, vaikka olen laittanut sinne työsopparin, jossa selvästi ilmoitetaan, että palkka maksetaan kahden viikon välein ja nyt sieltä tuli viesti, jossa luki, että "Aiemmin lähettämäsi palkkalaskelman mukaan et ole oikeutettu asumistukeen" ja mä en ole siis vielä edes ehtinyt sinne mitään palkkalaskelmaa laittaakaan, että kenenköhän palkkatietoja ne oikein on katselleet...

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan kanssa ei ole aikaisemmin ollut ongelmaa, paitsi tänä kesänä. Olen siis tällä hetkellä työttömänä ja saan työmarkkinatukea. No, yhtäkkiä Kela ilmoittikin, että en ole oikeutettu tukeen, koska omistan yrityksen (osakas)/olen siellä töissä, ja sinne piti tehdä selvitys. Muuten hyvä, mutta eivät maininneet yrityksen nimeä. Ja ei, en omista yritystä, mutta omistan joidenkin yritysten osakkeita (perintönä saatuja). Niin kuin aika moni suomalainen muutekin. Asiaa selviteltiin pankin ja verotoimiston kanssa, ja päätelmä oli, että Kelan virkailija oli luullut osakkeiden omistamisen (tyyliin 10 osaketta 10000:sta :D) tarkoittavan osakkuutta, että saisin tuloja firmasta muutenkin kuin osinkoina. Ja siis näitä osakkeita on ollut vuosikausia, mutta vasta nyt virkailija luuli minun omistavan nuo firmat.

Toki olisi kiva omistaa Stockmann, Sampo, Marimekko, Orion ja usea muu iso/isohko osakeyhtiö ;)

Selvitys laitettiin Kelaan, ja ilmeisesti sen luki edellistä kokeneempi virkailija, kun ilmoitettiin, että ei ongelmaa, työmarkkinatukea ei katkaista. Se oli tauolla pari viikkoa, mutta osingoista oli keväältä jäänyt sen verran että ei haitannut. Tauolla ollut osa maksettiin kyllä sitten päätöksen tultua.

Vierailija
62/65 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain asumistukea, vaikkei minun olisi kuulunut sitä enää saada. Soitin tästä virheestä, mutta Kela ei suostunut ottamaan rahaa takaisin, koska "meillä kyllä lukee täällä näin". Ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kokemus kuin monilla täällä; Diagnoosina paniikkihäiriö ja vaikea-asteinen masennustila ilman psykoottisia oireita. Lisäksi olin koditon ja juuri yrittänyt itsemurhaa, mistä en olisi selvinnyt ilman sattumalta paikalle osunutta ihmistä. Toimitin Kelaan kahden psykiatrin ja yhden psykologin lausunnot. Kelan päätös: Sairauspäivärahaa ei myönnetä, koska työskentelen ravintola-alalla(!) Selvä. Helppohan se on siellä tiskin takana hymyillä tuossa kunnossa. Mietin vaan, että jos olisin vaikkapa putkimies, olisinko silloin saanut tukea?

Kyllä se päätös aiheutti entistä pahemman olon ja itsemurha-fiilikset, onneksi ihanat ystäväni kirjaimellisesti elättivät minua kunnes pääsin jaloilleni.

Vierailija
64/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri evättiin lapsen vammaistuki, jota haetaan vuosittain. Syynä oli, että lapseni asiakkuus nuorisopsykiatrialla on päättynyt toukokuussa 2017. Hän ei ole koskaan ollut asiakkaana nuorisopsykiatrialla.

Vierailija
65/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aikuisikäni ollut erittäin työkyvytön ja jopa kotonapärjäämätön mielenterveysongelmien takia. Kuitenkaan sairauspäivärahaa ei myönnetä, koska minulla myös huumeongelma. Sairauslomaani jonka lääkäri on minulle kirjoittanut eivät hyväksy samasta syystä, vaan minun on oltava työttömänä työnhakijana saadakseni edes toimeentulotukea.

Musta vähän tuntuu ettei tää voi olla oikein, mulla vaan on joku nistejä vihaava käsittelijä. :(