Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietitkö koskaan miten paljon alipalkattua työtä ympäri maailmaa sinunkin elintasosi vaatii?

Vierailija
11.05.2017 |

Miksi kehitysmaiden duunari on velvoitettu ylläpitämään elintasoasi työehdoilla ja palkalla joihin et itse suostuisi kuuna päivänä? Onko sanonta "herra antoi, herra otti" mielestäsi pätevä tänäkin päivänä? Onko näiden ihmisten vain tyydyttävä asemaansa vai oletko valmis kohtelemaan heitä tasapuolisesti, tai ehkä jopa vaihtamaan osia kanssasi? Miten paljon heidän on mielestäsi työskenneltävä ollakseen oikeutettuja länsimaiseen elintasoon?

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mieti noin suuria asioita liian pienellä aivoilla.

Humanity is overrated.

En haluaisi vastata tähän keskusteluun muuten ja tämä menee offtopiciksi, mutta tuossa on asiavirhe: Aivojen koko ei korreloi älykkyyden kanssa.

T. Mitattu ÄO reippaasti 140 yläpuolella keskihajonnalla 15, ja silti viihdytän itseäni Vauva.fi:n keskusteluilla.

Vierailija
102/108 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun ihmiset täällä miettii että mitä asialle pitäisi tehdä...

- Osta kaikki minkä voit kierrätettynä. Kirpputorit ja kierrätyskeskukset ovat täynnä vaatteita, jotka ovat vielä hyvässä kunnossa. 

- Jos ostat uutta, selvitä tuotteen ja sen materiaalien alkuperä. Onko se ommeltu missä, ja ovatko materiaalit peräisin mistä? Puuvilla ylipäätään on ympäristörikos, mutta sitäkin saa kierrätettynä...

- Opettele tekemään itse.

Kaikki muut syyt ovat tekosyitä, mukavuudenhalua ja laiskuutta. Ottaako pattiin ja tekisi mieli periaatteesta kuluttaa silti, koska jotkut on moralisteja? Onneksi olkoon, olet idiootti.

Huooohhh.... alkoi nukuttaa sinun moralisointisi....... zzzzzzz.........

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Osta kaikki minkä voit kierrätettynä. Kirpputorit ja kierrätyskeskukset ovat täynnä vaatteita, jotka ovat vielä hyvässä kunnossa. 

- Jos ostat uutta, selvitä tuotteen ja sen materiaalien alkuperä. Onko se ommeltu missä, ja ovatko materiaalit peräisin mistä? Puuvilla ylipäätään on ympäristörikos, mutta sitäkin saa kierrätettynä...

Kaikki muut syyt ovat tekosyitä, mukavuudenhalua ja laiskuutta. Ottaako pattiin ja tekisi mieli periaatteesta kuluttaa silti, koska jotkut on moralisteja? Onneksi olkoon, olet idiootti.

Mitä se auttaa että tekee vaatteet itse? Puuvilla on kasvatettu jossain teholannoittamalla monsanton siemenistä ja maanviljelijöitä kiristämällä, lanka on kehrätty jossain Thaimaassa hikipajoissa, kangas kudotaan hikipajassa (siihen saatetaan kyllä painaa Suomessa suunnitellut kuviot), ompeluneulojen metalli on kaivettu jostain riistokaivoksesta, neulat on valmistettu taas hikipajassa, ompelukone on kasattu jossain Kiinassa hikipajassa... Sitten minä tyytyväisenä tilaan sen kankaan jostain suomalaisesta verkkokaupasta, (jota pyörittää omakustanteisesti joku kotiäiti, joka haluaa työskennellä kotona.) Kötöstän siitä jonkun vaatteen (todennäköisesti pipon), kangasta menee paljon hukkaan, koska en minä sentään mitään tilkkutöitä ehdi alkaa tekemään. Kaiken tämän jälkeen tuntuu hyvältä, koska olen vähentänyt halpatyötä! Menen pipo päässä kauppaan ostamaan soijarouhetta, kookosrasvaa ja Afrikassa kasvatettuja bataatteja, joita niiden kasvattajalla ei ole vara syödä. Olen parempi ihminen.

Vierailija
104/108 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se auttaa että tekee vaatteet itse? Puuvilla on kasvatettu jossain teholannoittamalla monsanton siemenistä ja maanviljelijöitä kiristämällä, lanka on kehrätty jossain Thaimaassa hikipajoissa, kangas kudotaan hikipajassa (siihen saatetaan kyllä painaa Suomessa suunnitellut kuviot), ompeluneulojen metalli on kaivettu jostain riistokaivoksesta, neulat on valmistettu taas hikipajassa, ompelukone on kasattu jossain Kiinassa hikipajassa... Sitten minä tyytyväisenä tilaan sen kankaan jostain suomalaisesta verkkokaupasta, (jota pyörittää omakustanteisesti joku kotiäiti, joka haluaa työskennellä kotona.) Kötöstän siitä jonkun vaatteen (todennäköisesti pipon), kangasta menee paljon hukkaan, koska en minä sentään mitään tilkkutöitä ehdi alkaa tekemään. Kaiken tämän jälkeen tuntuu hyvältä, koska olen vähentänyt halpatyötä! Menen pipo päässä kauppaan ostamaan soijarouhetta, kookosrasvaa ja Afrikassa kasvatettuja bataatteja, joita niiden kasvattajalla ei ole vara syödä. Olen parempi ihminen.

Miksi kierrätyskankaat ovat huono vaihtoehto? Niitäkin on kirppikset pullollaan.

Soija, kookos ja bataatti parempien ihmisten ruokina ovat kyllä erittäin huvittavia, ei voi muuta sanoa. Elintasohifistelyä.

Vierailija
105/108 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpputoritkin alkaa olla vaan täynnä edellistalven henkkamaukkaa. On se tietty ihmisryhmä joka ostaa aina uutta, laittaa vanhat kiertoon ja väittää kierrättävänsä.

Vierailija
106/108 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju

Vierailija
107/108 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kysynnän ja tarjonnan laki? Jos kukaan ei ostaisi niin sanotulla orjatyövoimalla tehtyjä tuotteita, niin eikö sillä todellakaan olisi mitään vaikutusta asioihin?

Vierailija
108/108 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kysynnän ja tarjonnan laki? Jos kukaan ei ostaisi niin sanotulla orjatyövoimalla tehtyjä tuotteita, niin eikö sillä todellakaan olisi mitään vaikutusta asioihin?

Katoaako ne tuotteet johonkin? Meinaat että maailmassa ei ole ketään muuta kuin paskamahainen länkkäri jolla voisi olla tuotteelle käyttöä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi