Ei saanut teini kesätöitä. Milläs se nyt kesänsä rahoittaa?
On niin murri jo muutenkin ettei sitä kestä kotona katsella jos ei pääse mihinkään kun ei ole rahaa.. enkä ihan periaatteesta anna mitään festarirahoja ilmaiseksi, enkä kotitöistä aio maksaa. Ehkä jonkun kympin voi aina extrahommista maksaa, mutta ei niillä pitkälle pötkitä.
Mistä sille keksisi jotain tekemistä rahan vastineeksi? Olen miettinyt jo kaikki tuttavaperheenkin nurmikonleikkuumahdollisuudet mutta eipä niitä suuremmin ole.
Kirsikkana kakun päälle että kyseessä on 17-vuotias aika pelottavan näköinen hevarimörrikkä, joka elää raskaalle musiikille ja todellakin näyttää siltä. Ei siis kannata mitään asiakaspalvelua tai lastenhoitokeikkoja ehdottaa.. :/
Kommentit (70)
Kaupungin siirtolapuutarhan ilmoitustaululle lappu "17v kesätöitä vailla tekee mitä tahansa". Tällä sain itse töitä, mm. maalausta, ikkunoiden pesua, kivien siirtämistä, saunalauteiden rakentamista jne.
Monille festareille pääsee töihin, palkkana saa kuunnella musiikkia eikä työvuoro ole 24h.
Suonenjoelle mansikkapellolle tai mustikkametsään
Vierailija kirjoitti:
Monille festareille pääsee töihin, palkkana saa kuunnella musiikkia eikä työvuoro ole 24h.
Oikeesti?!
Onneksi omassa nuoruudessa vanhemmat halusivat tehdä kesistäni kivoja. Totesivat, että kyllä sitä oravanpyörään kerkiää aikuisenakin. Monet hauskat muistot jäänyt. Niin ja minusta ei tullut laiskaa loista vaikka en teinikesiä raatanut. Meillä arvostettiin myös koulutusta, joten pistin paukut siihen. Nyt on hyvä ammatti.
Missä päin asutte ap? Me tarvitsisimme kesällä muutamaksi viikoksi lapsille "peräänkatsojaa" kun olemme itse töissä. Lapset ovat jo koululaisia, mutta ei viitsisi ihan keskenään antaa olla pitkiä päiviä... Hevimörrikkä-ulkonäkö ei pelota :D Asumme pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Miksi SINUN pitäisi keksiä teinille hommia
Koska nykyajan lapsi niin äiti hoitaa kaiken.
Tämähän tarkoittaa että äiti ei hakenut teinille riittävän tarmokkaasti kesätöitä. Mikä sinua siis vaivaa äiti?
Miten jokainen teini voisikaan saada kesätöitä? Aikuisetkaan eivät meinaa saada. Minua ainakin ärsyttää jo se, että esimerkiksi kaupunki ottaa kesätöihin alaikäisiä vaikka täysi-ikäisiäkin esim. korkeakouluopiskelijoita on ilman työtä vaikka kuinka paljon.
Ei saanut meidänkään tyttö töitä, tuskin hakikaan. Milläs se nyt äitinsä elättää? :( pitääkö tyttö kerjuulle laittaa?
Minun nuori ei suostunut viime kesänä edes etsimään kesätöitä. Ei edes yrittänyt. Sanoi vaan "Siis emmä jaksa". Kyllä kuitenkin jaksoi kinuta rahaa vaatteisiin ja festareille ja ties minne ja raivostui kun en suostunut antamaan euroakaan yhtään mihinkään.
Muutaman viikon jaksoi mököttää ja paiskoa ovia ja saimpa tuota kuulla, kuinka paska äiti mä oon. No sen muutaman viikon jälkeen alkoi kummasti kesätyöt kiinnostamaan, pääsi sitten töihin huoltsikalle pöytiä siivoamaan, astioita tiskaamaan ja pihahommia tekemään.
Pääsi sitten omilla rahoillaan festareille ja ostettua vaatteita.
Sanoi sitten myöhemmin mulle, että hyvä kun et antanut periksi ja pyyteli anteeksi käyttäytymistään :)