Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi olla totta! Koulusta soitettiin, lapsi viety sairaalaan, aivotärähdys

Vierailija
11.05.2017 |

Ja "ei voi olla"-osuus on siis se, että aivotärähdyksen täytyi tulla eilen, kun löi itseään ovella päähän! Eihän se niin kova isku voi olla? :O Lapsi on 9-vuotias

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oireita hänellä sitten oli? 

Aamulla vain valitteli päätään, sanoi ettei voi koskea ohimoon kun aristaa. Pieni kuhmu näkyi, ei muuta  ja lähti kouluun normaalisti, koulussa  oli sitten  alkanut valittaa pyörrytystä ja oksentanut :( Th oli soittanut ambulanssin, kun tyttö oli kertonut lyöneensä päänsä.

A.p

Th toimi ihan oikein. Ei koulu voi tuossa tilanteessa ottaa vastuuta siitä, että asiaa ei hoideta ja tutkita. Jos olisikin ollut jotain vakavaa, olisit täällä haukkumassa th:n lisäksi opettajan, rehtorin ja koko koulun sekä vaatimassa koululta vahingonkorvauksia. 

22/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toista. Toivottavasti selvisitte säikähdyksellä. Parempihan noi päävammat on tutkia vaikka sitten varmuuden vuoksi, jos tuolla tavoin oireilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Ja äiti istuu palstalla taivastelemassa. Kyseessä voi olla vaikka kovakalvon alainen verenvuoto, joka on paljon aivotärähdystä vakavampi ja kavalampi tila. 

Kerroin jo, että olen sairaalassa tytön luona ja palstailen mobiililaitteella..

A.p

Se on hyvä niin tyttäresikin huomaa, kumpi on sinulle tärkeämpi hän vai mobiililaitteesi.

Onko mobiililaite jokin hienompi laite, kuin kännykkä, läppäri tai tabletti jota normaalit ihmiset käyttävät?

Kyllä olet vittupää. Mitä väliä sillä mitä tekee, kun odottaa tyttöänsä. Jotkut voi käydä vaikka paskalla.

Vierailija
24/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi löi pään ja valotti päänsärkyä. Annoin olla kaksi päivää kotona.

Lievä aivotärähdys hoidetaan ihan kotona ja ei sille mitään voi tehdä.

Vierailija
25/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hän toipui siitä potkusta?

Vierailija
26/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 9-vuotiaana lyönyt pääni niin että taju lähti. Äiti johonkin tuosta soitti ja sai ohjeet tarkkailla ja herättää öisin muutaman kerran. Säikähdyksellä selvittiin.

Vierailija
27/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsi kiipeili ja tipahti. Sen jälkeen oksensi. Tayssin lääkäri sanoi, ettei lasten aivotärähdyksiä hoideta. Päässä suojaavaa massaa.

Eihän siihen mitään varsinaista hoitoa olekaan. Mutta outoa, jos ei määrännyt lepoa.

Vierailija
28/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mmhh... yleensä aivotärähdykseen vaaditaan isku, joka aiheuttaa ainakin hetkellisen tajunnan tilan laskun. Veikkaan väärää hälytystä.

Itsellenikin Jorvissa veikattiin väärää hälytystä kun olin iskenyt pääni asfalttiin pyörällä kaatuessa, ei lähtenyt taju. Diagnoosi oli Tatjaanan mukaan lievä aivotärähdys, takaisin kotiin vaan. Pyysin kuitenkin että voisin levätä päivystyksessä jonkun aikaa kun oli niin pirun heikko olo.

Tästä pyynnöstä noin 15-30 minuutin päästä oltiinkin ambulanssissa matkalla kallon avaukseen HYKSiin, kallon ja aivokalvon väliin oli tullut verenvuoto. Sellainen väärä hälytys tällä kertaa. Kyllä päähän kohdistuneet iskut pitäisi ottaa vakavasti joka kerta. Ja muistakaa käyttää kypärää pyöräillessä.

Vierailija
29/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Ja äiti istuu palstalla taivastelemassa. Kyseessä voi olla vaikka kovakalvon alainen verenvuoto, joka on paljon aivotärähdystä vakavampi ja kavalampi tila. 

A.p

Se on hyvä niin tyttäresikin huomaa, kumpi on sinulle tärkeämpi hän vai mobiililaitteesi.

Onko mobiililaite jokin hienompi laite, kuin kännykkä, läppäri tai tabletti jota normaalit ihmiset käyttävät?

Kyllä olet vittupää. Mitä väliä sillä mitä tekee, kun odottaa tyttöänsä. Jotkut voi käydä vaikka paskalla.

Paskalla käyminen onkin välttämätöntä silloin, kun hätä iskee. On kai sillä väliä, että tekeekö jotain omasta valinnastaan vai luonnon kutsumuksesta. Mutta kädet kannattaa pestä.

Vierailija
30/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

A.p

kuule, tyttö lepää silmät kiinni pää sylissäni  eikä välitä luenko lehteä, katsonko kännykkää vai tuijotanko seiniä!

A.p

Kuulostaa kyllä vakavalta.

(Ja hiukan ehkä trollilta, sori siitä.)

Vierailija
31/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsi kiipeili ja tipahti. Sen jälkeen oksensi. Tayssin lääkäri sanoi, ettei lasten aivotärähdyksiä hoideta. Päässä suojaavaa massaa.

Eihän siihen mitään varsinaista hoitoa olekaan. Mutta outoa, jos ei määrännyt lepoa.

No lapsille sen levon määrääminen on vähän siinä ja tässä. Pystyykö noudattamaan.

Vierailija
32/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssi ei ota asiakasta, jolla ei ole sydänoireita, joka on orientoitunut aikaan ja paikkaan ja pysyy omilla jaloillaan.

Vierailija
33/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet se sama jonka poika pahoinpideltiin koulumatkalla ja annoit hänen nukkua. :D

Vierailija
34/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ambulanssi ei ota asiakasta, jolla ei ole sydänoireita, joka on orientoitunut aikaan ja paikkaan ja pysyy omilla jaloillaan.

Pyörryttäminen ja oksentelu kuulostavat kyllä ihan pätevältä syyltä ambulanssille, samat oireet itsellänikin ennen kun lanssi tuli noutamaan. En maalaile nyt mitään uhkakuvia, nuohan ovat oireita lievemmällekin aivotärähdykselle.

T: edellinen asfalttiin kopsahtanut

Vierailija
35/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mites siellä jaksetaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi