Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi olla totta! Koulusta soitettiin, lapsi viety sairaalaan, aivotärähdys

Vierailija
11.05.2017 |

Ja "ei voi olla"-osuus on siis se, että aivotärähdyksen täytyi tulla eilen, kun löi itseään ovella päähän! Eihän se niin kova isku voi olla? :O Lapsi on 9-vuotias

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita hänellä sitten oli? 

Vierailija
2/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oireita hänellä sitten oli? 

Aamulla vain valitteli päätään, sanoi ettei voi koskea ohimoon kun aristaa. Pieni kuhmu näkyi, ei muuta  ja lähti kouluun normaalisti, koulussa  oli sitten  alkanut valittaa pyörrytystä ja oksentanut :( Th oli soittanut ambulanssin, kun tyttö oli kertonut lyöneensä päänsä.

A.p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eilen iskun jälkeen oli ihan normaali?

Voisko olla että vatsatauti iskenyt? Toki th teki oikein, täytyyhän tuo varmistaa.

Vierailija
4/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kuka löi? Tietyssä mielentilassa sitä iskun voimakkuutta voi olla vaikea hahmottaa.

Vierailija
5/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos kysyy miksi ihmeessä kirjoittelen tässä tilanteessa vauvapalstalle,  niin vastaus kuuluu että olen parhaillani täällä sairaalassa ja odottelen lääkäriä kertomaan, päästäänkö kotiin vai mitä tapahtuu.

A.p

Vierailija
6/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äiti istuu palstalla taivastelemassa. Kyseessä voi olla vaikka kovakalvon alainen verenvuoto, joka on paljon aivotärähdystä vakavampi ja kavalampi tila. 

Vierailija
7/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kuka löi? Tietyssä mielentilassa sitä iskun voimakkuutta voi olla vaikea hahmottaa.

Tyttö löi itse itseään. Oven alle kiilautunut paita hidasti oven liikettä ja yrittäessään pissalle, tyttö  pamautti  itseään päähän !

A.p

Vierailija
8/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, toivotaan että menee vähäisillä oireilla ohi! Kerrothan miten tilanne etenee.

Vierailija
9/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Ja äiti istuu palstalla taivastelemassa. Kyseessä voi olla vaikka kovakalvon alainen verenvuoto, joka on paljon aivotärähdystä vakavampi ja kavalampi tila. 

Kerroin jo, että olen sairaalassa tytön luona ja palstailen mobiililaitteella..

A.p

Vierailija
10/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siihen kovin isoa iskua aina tarvita, että aivotärähdys tulee. Varsinkin pienen 9-vuotiaan päähän.. Ja lasta olis pitänyt käydä välillä katsomassa yön aikana, että kaikki ok. Itse kaaduin skeittilaudalla ja seuraavat kuukaudet oli pitkään huimausta takaraivossa, päänsärkyä. Että kaikki päähän kohdistuneet osumat täytyy aina ottaa vakavasti.

Vierailija
11/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmhh... yleensä aivotärähdykseen vaaditaan isku, joka aiheuttaa ainakin hetkellisen tajunnan tilan laskun. Veikkaan väärää hälytystä.

Vierailija
12/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö löi itse itseään. Oven alle kiilautunut paita hidasti oven liikettä ja yrittäessään pissalle, tyttö  pamautti  itseään päähän !

A.p

Uskon. Itselle tapahtui vastaava: onnistuin vielä nin hyvin, että meni taju hetkeksi (myös siis aivotärähdys) ja tuli kauhea musta silmä. Paljon kukaan ei uskonut, että olin itse löynyt itselleni mustan silmän.

Kätevä kun olen. Olin 15.

Vierailija
13/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mmhh... yleensä aivotärähdykseen vaaditaan isku, joka aiheuttaa ainakin hetkellisen tajunnan tilan laskun. Veikkaan väärää hälytystä.

Se voi tuntua vain myös huimaukselta tai vähän pimenee maailma. Yksi sai kun kaatui pyörällä, kopautti pikkuisen otsaansa - ei edes ns. pyörtynyt eli taju mennyt. Meni puoleksi vuodeksi mm. tasapainoaisti sekaisin - kaatuili. Onneksi parantui. Riippuu minkä kohdankin päästä kopauttaa.

Vierailija
14/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi kiipeili ja tipahti. Sen jälkeen oksensi. Tayssin lääkäri sanoi, ettei lasten aivotärähdyksiä hoideta. Päässä suojaavaa massaa.

Vierailija
15/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi tuntua vain myös huimaukselta tai vähän pimenee maailma. Yksi sai kun kaatui pyörällä, kopautti pikkuisen otsaansa - ei edes ns. pyörtynyt eli taju mennyt. Meni puoleksi vuodeksi mm. tasapainoaisti sekaisin - kaatuili. Onneksi parantui. Riippuu minkä kohdankin päästä kopauttaa.

Tätä juurikin tarkoitin. "Valojen" ei tarvitse sammua. Mutta silti jos ajattelemme ap:n kuvaamaa tilannetta veikkaan, että aivotärähdystä ei ole, mutta hyvä kun asia tarkistetaan.

Vierailija
16/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A.p

Uskon. Itselle tapahtui vastaava: onnistuin vielä nin hyvin, että meni taju hetkeksi (myös siis aivotärähdys) ja tuli kauhea musta silmä. Paljon kukaan ei uskonut, että olin itse löynyt itselleni mustan silmän.

Kätevä kun olen. Olin 15.

Minä taas olin tyrmätä itseni peilikaapin ovella, ihan aikuisena! Tähtiä vilisi silmissä ja otsaan nousi komea, sinivioletti kuhmu

Vierailija
17/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

A.p

Se on hyvä niin tyttäresikin huomaa, kumpi on sinulle tärkeämpi hän vai mobiililaitteesi.

Onko mobiililaite jokin hienompi laite, kuin kännykkä, läppäri tai tabletti jota normaalit ihmiset käyttävät?

Vierailija
18/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pelotella, mutta ihmisiä on saanut iskun päähänsä, sanonut au, jatkanut normaalia elämää.. ja romahtanut parin päivän päästä  kovakalvon alaisen verenvuodon vuoksi.

Vierailija
19/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

A.p

Se on hyvä niin tyttäresikin huomaa, kumpi on sinulle tärkeämpi hän vai mobiililaitteesi.

Onko mobiililaite jokin hienompi laite, kuin kännykkä, läppäri tai tabletti jota normaalit ihmiset käyttävät?

kuule, tyttö lepää silmät kiinni pää sylissäni  eikä välitä luenko lehteä, katsonko kännykkää vai tuijotanko seiniä!

A.p

Vierailija
20/35 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi lapsista sai joslus koulussa oven poskipäähänsä. Ei edes mustelmaa tullut, kun laittoivat heti kylmää.

Terkkarilta tuli ohjeet mukaan auvotärähdyksen varalta. Sellainen tulikin varmaan lievänä, kun illalla sitten valitti päänsärkyä ja oksettavaa oloa. Seuraavana päivänä ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi