Nainen! Miten asiat olivat omassa nuoruudessasi - saattoiko tuntemattomien kämpille lähteä, sattuiko kenellekään mitään, pystyitkö luottamaan nuoriin miehiin?
Kommentit (77)
Toiset ihmiset ovat liian luottavaisia, jos on kasvanut turvallisessa ympäristössä. Ajatelkaas, jos se lenkkeilijätyttökin olisi jäänyt menemättä sen minkä lie irakilaisen autoon, vaan juossut karkuun. Mies kun oli itse päättänyt, että tytöstä nyt vaan tulee morsmaikku hänelle ja vapaalippu kansalaisuuteen.
Toivottavasti vanhemmat osaavat vvalistaa nykypäivän nuoria, samoin kaverit, että tuntemattomien asuntoihin ei mennä. Etenkin jos houkuttimena on ilmainen viina. Miksiköhän?
70- ja 80- luvuilla elämä oli paljon vapaampaa. Seksuuaalisuus oli silloin ihan normaali osa ihmisen elämää, eikä pienistä raiskauksista ja pahoinpitelyistä aloitettu heti noitavainoa.
Siitä ei hirven kauan ole kun nuori olin. Olen siis 24 nyt. Pelottomasti tuli kyllä liftattua ympäri kyliä ja perus luotto oli siihen, että miehet on hyväntahtoisia. Ei pelottanut kulkea yksin pitkiä matkoja. Nyt en sit tiedä miten kotikaupungissa viitsisi - asun nykyään pienellä paikkakunnalla ja täällä nyt ei muutenkaan jengiä oikein liiku missään..ikinä :D
Vierailija kirjoitti:
70- ja 80- luvuilla elämä oli paljon vapaampaa. Seksuuaalisuus oli silloin ihan normaali osa ihmisen elämää, eikä pienistä raiskauksista ja pahoinpitelyistä aloitettu heti noitavainoa.
Niin, ja avioliiton sisäinen raiskauskin kriminalisoitiin vasta 90-luvulla. Kyllä ennen oli kaikki paremmin, sano.
Nyt kolmevitosena on tullut kieltämättä useasti mieleeni, mitä kaikkea olisi voinut sattua, kun lähtee baarista tuiki tuntemattoman matkaan vieraisiin kämppiin. Kerran mukana oli vielä joku miehen kaveri. Ne jos kahdestaan olisivat päättäneet jotain mulle tehdä niin aika aseeton olisin ollut. Nuorena ja huolettomana sitä mentiin, huhhuh. Onni on ollut matkassa!
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa miten monta viestiä täältä on poistettu! Tämänkin sivun ensimmäinen viesti on numero 48 ja seuraava 51. Ja yhtään ainutta epäasiallista viestiä en ole nähnyt tässä ketjussa!
YK, Valtiokonttori ja Sanoma Oyj:n hallitus ovat käyneet öisin aloittamassa kirjautumatta ketjuja ja poistaneet kommentteja myös kotikoneelta!
Vierailija kirjoitti:
Jaa kokemuksesi.
Ap, miksi et ole vieläkään opetellut tiivistämään otsikkoa vaan edelleen kirjoitat koko aivopierusi otsikkokenttään? Edelleenkö sä uuvatti palstailet sillä kännykällä?
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa miten monta viestiä täältä on poistettu! Tämänkin sivun ensimmäinen viesti on numero 48 ja seuraava 51. Ja yhtään ainutta epäasiallista viestiä en ole nähnyt tässä ketjussa!
Nyt alkaa sitten tämä jankutus jälleen kerran.
Ei tämä automaattinen moderointi okkein toimi. Kai tuohon nyt vois palkata jonkun ihmisen tekemään tuota.
Nuorena olin kova bilettäjä, ja kyllä lähdin jatkoille vaikka miten monesti. Ei seksiä, ei mitään. Yleensä istuskelua, tupakalla käyntiä, juttelua. Tämä oli Oulussa aikoinaan.
Miksi muuten jatkot mielletään monesti seksiksi? Minulla se oli sellaista ihan tavallista juopottelua jatkopaikassa ja koska olin varsinainen bilehile, niin itse kyselin aina, että missä on jatkot :D
Aika mistä nyt puhun, on noin vuosituhannen vaihde.
En koskaan nuorenakaan ole ollut niin sinisilmäinen, että olisin lähtenyt tuntemattoman matkaan tai kämpille - edes kaverin kanssa. Olen tiennyt aina, ettei kannata luottaa kehenkään miespuoliseen.
Kerran Ruotsin-risteilyllä joku kolmikymppinen henkilökuntaan kuulunut ukko yritti houkutella, että me tultaisiin henkilökunnan omille jatkoille, kun yökerho meni kiinni. Se mies näki varmasti, että me oltiin alaikäisiä (16 v.), mutta päästi meidät diskoon sisään. Oletti kai että ollaan sille jotain velkaa tästä hyväntahtoisuudesta....
Oon kai jo vähän vanhempi, mutta harrastin seksiä jo 70 luvulla, minusta seksin harrastaminen jokun kanssa oli siloin jopa vähemmän iso juttu kuin nyt.
Tytöt harrastaa nykyään seksiä ja juo kännit vasta täysi-ikäisinä.
Mulla on kolme isoaveljeä ja se on opettanut paljon, ei kuitenkaan liikaa. Pienellä paikalla miehet eivät ehkä vain veljien takia uskaltaneet lähennellä pahat mielessä. Siihen asti kun asuin vanhempieni luona eli lukion loppuun ei oikein vieraita miehiä tullut kutsuttua pano eikä muussakaan mielessä näytille.
Kirjoitusten jälkeen muutin Ruotsiin välivuodeksi töihin ja liftailin ympäri Eurooppaa. Asuinsalueeni Rinkkeby oli jo silloin huonossa maineessa, mutta asuin tehtaan kolmiossa kahden muun Suomi tytön kanssa.
Seksi oli hurjan vapaata ennen, kun keksittiin että Aisd ei ole pelkkä homojen tauti.
Ainahan liftimatkalla on jonkinlsista latusta ja kaikenlailisia ehdotuksia ihan mielenkiintoisiakin sai kuulla. Mutta vain yhden kerran sorruin maksamaan seksillä , se olikin erikoinen tilanne.
Minut otti kyytiin nuoripyörätuolipotilas ja vain pari vuotta aiksisemmin veljeni kaveri oli motocrossissa onnistunut putoamaan jyrkänteeltä niin että pyörä vielä putosi selkään. Hän myös joutui pyörätuoliin ja olin häntä joskus vähän ihaillutkin, kovin suosittu poika oli ennen onnettomuutta sai lapsenkin yhden luokkalaiseni lukiotytön kanssa.
En muista mitä tämä poika tarjosi, ehkä muutaman kympin(markkaa) bussirahaa että pääsen perille, mutta taloudellinen huokutus oli siis mitätön. Olin hänen puolestaan käynyt alkossa ja olimme hänen kotononaan jossain vamaisasunnossa. No siinä sitten annoin pojan kosketella rintojani ja pitelin hänen penistä kunnes häneltä tuli.
Kuulostaa likaiselta, mutta itselle tuli hyvä mieli. Ainoa seksi kokemus liftatessa ikinä, tai no veneen kyytiin liftatessa niitä kertyi enempikin.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin liftasin kaupungista toiseen kun kaverit opiskeluaikana levisivät pitkin maata.
Kunhan oli selvinpäin, farkut sekä hyvät juoksukengät jalassa ja teki matkaa päiväsaikaan niin ei ollut sellaista kyytiä josta olisi kieltäytynyt.
Sen sijaan hiprakassa ja yöaikaan on ollut sen verran järki päässä että ihan joka autoon en noussut.
Olen liftaillut jo 80-l ympäri Eurooppaa, yksin (saa parhaiten kyytiä), kaksin (turvallisempaa). Etelä- Euroopassa yksin oli muutama ikävä tilanne, mutta yleisesti ihmiset ovat erittäin ystävällisiä, jos heille on ystävällinen ja osaa edes välttävästi puhua samaa kieltä. Olen saanut ilmaisia majoituksia, ruokaa, jatkokuljetuksen seuraavaan etappiin jne.
Nykyisin en ehkä suosittelisi omille lapsilleni, maailma on niin paljon muuttunut. ( Lapsetkin osaavat jo ostaa netistä halpalentoja majoituksineen)
Vierailija kirjoitti:
En koskaan nuorenakaan ole ollut niin sinisilmäinen, että olisin lähtenyt tuntemattoman matkaan tai kämpille - edes kaverin kanssa. Olen tiennyt aina, ettei kannata luottaa kehenkään miespuoliseen.
Kerran Ruotsin-risteilyllä joku kolmikymppinen henkilökuntaan kuulunut ukko yritti houkutella, että me tultaisiin henkilökunnan omille jatkoille, kun yökerho meni kiinni. Se mies näki varmasti, että me oltiin alaikäisiä (16 v.), mutta päästi meidät diskoon sisään. Oletti kai että ollaan sille jotain velkaa tästä hyväntahtoisuudesta....
Lisään vielä, että kuitenkaan koskaan ei ole tarvinnut keskellä arkipäivää ketään kadulla pelätä. Ainoastaan nämä tummemmat miehet ovat roikkuneet kädessä ja pyytäneet milloin mihinkin, eikä ole auttanut edes se, että olen sanonut olevani naimisissa ja iso, vihainen mieheni on tulossa kohta...
Siinä mielessä luotti kyllä enemmän jatkoille menemisiin yms. että kaikki tunsi jotenkin toisensa (esim. lostarista vaikka jatkot, kaikki oli tuttuja tai tutun tuttuja).
Nykyään ehkä eri asia jotkut tinderit, koska ne sieltä tavatut voi olla täysin tuntemattomia?
Vierailija kirjoitti:
Nuorena olin kova bilettäjä, ja kyllä lähdin jatkoille vaikka miten monesti. Ei seksiä, ei mitään. Yleensä istuskelua, tupakalla käyntiä, juttelua. Tämä oli Oulussa aikoinaan.
Miksi muuten jatkot mielletään monesti seksiksi? Minulla se oli sellaista ihan tavallista juopottelua jatkopaikassa ja koska olin varsinainen bilehile, niin itse kyselin aina, että missä on jatkot :D
Lainaan tässä vielä omaa tekstiäni.
Muistan ainakin yhden kerran, kun Oulun yössä tutustuin pariin hyvännäköiseen poikaan, ja lähdimme sieltä baarista sitten Iihin jatkoille. Saunottiin, juteltiin, toisella niistä kun oli rivitalokämppä jossa oli sauna jne. Oli ihan mukavaa. Tehtiin drinkkejä, käytiin tupakalla, saunottiin kolmistaan. Nukuttiin ja seuraavana päivänä sain asiallisesti kyydin kotiin Ouluun.
Toinen esimerkki on, kun päädyin kahden tuntemattoman miehen mukaan samaisella suunnalla meren rantaan saunomaan. Saunottiin kolmistaan ja juteltiin. Kuunneltiin 80 -luvun discoa, kokoelmalevyjä, siis vinyylilevyjä joista ei nykynuorilla taida olla tietoa. Oli hauskaa. Ja seuraavana päivänä kyyti kotiin tietty.
Hulluin temppuni on ehkä ollut se, että Lontoossa ollessani yökerhosta lähtiessäni liftasi Piccadilly Circuksessa. Sain fiksun kyydin, yksinäinen mies joka kyyditsi minut majapaikkaani. Siinä olisi kyllä voinut käydä huonosti jos olisi väärä tyyppi sattunut kohdalle! :/
Olen 40+. Kyllä parikymppisenä yritettiin opiskelijabileissä raiskata ja seurantyrkyttäjää oli joka kerta kun kotiin yösydännä kulki. En ollut niin typerä, että olisin edes kuvitellut jatkojen tarkoittavan muuta kuin panemista etenkin, jos muita ei ollut kuin minä ja joku mies. Lappalaiset yritti useammankin kerran ostaa seksiä kadulla, mutta kieltäydyin, kerran vein niiltä kylläkin rahat ihan kypsyttyäni asiattomaan remeltämiseen. Vanhoja äijiä taksi täynnä umpikännissä ja opiskelijatytöltä olisi pitänyt saada. Asuin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaan tässä vielä omaa tekstiäni.
Muistan ainakin yhden kerran, kun Oulun yössä tutustuin pariin hyvännäköiseen poikaan, ja lähdimme sieltä baarista sitten Iihin jatkoille. Saunottiin, juteltiin, toisella niistä kun oli rivitalokämppä jossa oli sauna jne. Oli ihan mukavaa. Tehtiin drinkkejä, käytiin tupakalla, saunottiin kolmistaan. Nukuttiin ja seuraavana päivänä sain asiallisesti kyydin kotiin Ouluun.
Toinen esimerkki on, kun päädyin kahden tuntemattoman miehen mukaan samaisella suunnalla meren rantaan saunomaan. Saunottiin kolmistaan ja juteltiin. Kuunneltiin 80 -luvun discoa, kokoelmalevyjä, siis vinyylilevyjä joista ei nykynuorilla taida olla tietoa. Oli hauskaa. Ja seuraavana päivänä kyyti kotiin tietty.
Hulluin temppuni on ehkä ollut se, että Lontoossa ollessani yökerhosta lähtiessäni liftasi Piccadilly Circuksessa. Sain fiksun kyydin, yksinäinen mies joka kyyditsi minut majapaikkaani. Siinä olisi kyllä voinut käydä huonosti jos olisi väärä tyyppi sattunut kohdalle! :/
Olen kävellessäni yöllä Lontoon keskustassa (mm. Piccadilly C :) kaksi kertaa joutunut miehen seuraamaksi jolloin kummallakin kerralla tiesin varmuudella että jollen tuosta eroon pääse hän raiskaa ja tappaa.Sen vaan vaistosi, sen hulluuden.Sen suorastaan haistoi heistä.Onneksi pääsin yöbussin avulla karkuun.Vieläkin nousee pelonhiki.
2000-luvulla ainakin pystyi ihan hyvin menemään miehen luokse ja luottamaan että saa kikulia.