Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä asioita ystävissäsi, jotka järkyttävät/hämmentävät sinua

Vierailija
09.05.2017 |

Mitkä pienet asiat ystävässäsi järkyttävät/hämmentävät sinua? Pureskeleeko ystäväsi avoimesti varpaankynsiään? Hukkaako hän lainaamasi tavarat? Selittääkö hän samat asiat sataan kertaan? Kerätään kokemuksia tänne. Yläpeukku = ärsyttäisi minuakin, alapeukku = ei ärsyttäisi minua. Ap aloittaa.

Opiskeluajoilta tuttu ystäväni tuli ensimmäistä kertaa vuosiin käymään luonani ja viipyi pari päivää. Yllätyin siitä, miten ystäväni odotti passaamista eikä laittanut tikkuakaan ristiin vaikka pyysin osallistumaan esimerkiksi yhteisten astioiden tiskaamiseen jne. Jos itse olen vieraana jossain, kysyn kyllä voinko jotenkin auttaa esim. aamupalan laitossa tms. Kun pyysin apua ruoanlaiton kanssa ja pyysin ystävääni ruotimaan kypsän uunilohen (josta sitten valmistaisin kastiketta), hän meni vakavaksi ja sanoi, ettei ole koskaan ruotinut uunilohta. Järkytyin, sillä ainakin mulle kypsän kalan ruotiminen (siis ihan sellaisen jo pitkälle käsitellyn) on aika perustaito...(varsinkin kun ystäväni on lähemmäs kolmekymppinen).

Kommentit (312)

Vierailija
81/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi avoimesti että lapsi oli vahinko. No ei siinä mitään, mutta jatkavat yhä miehensä kanssa epävarman ehkäisyn kanssa pelleilyä. Pillereitä söi aiemmin miten sattuu, koska "ei se nyt haittaa jos pari unohtuu" ja lopetettuaan pillerit mainostaa minulle huolimatonta kumin käyttöä.

Vierailija
82/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittoi facebookiin kuvan alastomasta lapsestaan. Toki kuvasta välittyi kivasti lapsen riemu ja onnellisuus kun juoksi rannalla alasti, mutta aika ajattelematonta julkaista alastonkuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^jatkan vielä, että toinen kaveri laittoi facebookiin kuvan vastasyntyneestä vauvasta, siten että vauvan rannekkeessa näkyi sosiaaliturvatunnus. Voihan olla että mitään ei olisi tapahtunut, mutta identiteettivarkaudet ovat niin nykypäivää että katsoin parhaaksi kertoa hänelle että joku voi käyttää sotua väärin, ja hän sitten poistikin kuvan. Mutta vähän ihmetyttää, että hän edes laittoi tuollaisen kuvan. Tietysti synnytyksen jälkeen uupuneena ei ehkä ajattelukyky ole aina parhaimmillaan, en tiedä kun ei ole kokemusta.

Vierailija
84/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli testimielessä napsinut kertomansa mukaan tyttönsä keskittymishäiriöön tarkoitettuja lääkkeitä. Hämmensi!

85/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä että jotkut asiat haluan hoitaa itse. Kerroin että aion ostaa kummipojalle lahjaksi paloauto-lelun. Pari tuntia myöhemmin tuli luokseni näyttämään että hän osti lelun puolestani. Ystäväni ei ikinä edes ole nähnyt kummipoikaani. Kun kerroin että katselen nyt autoja eri liikkeistä kun tarkoitus hommata oma auto. Pian hän ilmoitti että oli soittanut autokauppaan että tänään mennään jotain tiettyä autoa katsomaan. Muitakin tempauksia on mutta en nyt viitsi ruveta luettelemaan.

Vierailija
86/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni ei osaa olla hetkeäkään yksin. Yleensä aina on joku mies kierroksessa, kuka vaan kelpaa kunhan ei yksin tarvitse olla. Jos ei satu hetkeen olemaan miestä, niin sitten pakonomainen tarve saada joku kaveri aina kylään tai tunkee itsensä kavereilleen. Häntä ilmeisesti todella ahdistaa olla kotonaan yksin, tarvii aina seuraa.

Työkaverini röyhtäilee avoimesti. Muuten on ihan normaali ja fiksu ihminen, mutta lounaalla ja kahvitauoilla röyhtäilee paljon eikä ilmeisesti tajua olevansa ällöttävä ja epäkohtelias.

Voiko röyhtäystä pidättää? Eräällä tutullani on refluksitauti, ei ole mahdollista edes hallitsisi röyhtäysten määrää, koska se läppä normaali ihmisellä pysty kiinni, niin refluksia sairastavalla se ei toimi kunnolla.

No, en tiedä, ei hän ole ainakaan mistään sairaudesta kertonut eikä se ole tullut muilla tavoilla ilmi. Hän ei siis röyhtäile normaalisti työtä tehdessä, mutta syömisen ja juomisen yhteydessä paljon. Itselläni ei ole mitään vaikeuksia pidättää röyhtäisyjä. Ja jos vahingossa joskus harvoin röyhtäisenkin, niin pyydän sen jälkeen anteeksi.

- tuon lainatun kommentin kirjoittaja

Vierailija
87/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ystäväni tarjoaa väkisin kiellosta huolimatta taksimatkoja ja drinkkejä baarissa, sitten seuraavana päivänä manaillaan ku meni taas niin paljo rahaa baarissa. myös hänellä on tapana muistuttaa kuinka paljon hän on aina "piffannut" :D

No tässä kohtaa sinä kylläkin olet se törkeä. Mikset vastavuoroisesti väkisin tarjoa hänelle takaisin samoja juttuja kuin hän sinulle?

Miksi pitäisi tarjota takaisin jotain mitä ei ole edes halunnut? Jos väkisin jotain tarjoaa, niin turha odottaa vastapalveluksia.

Oletko kuullut vastavuoroisuudesta? Hienosta eleestä? Juoman tarjonta voi olla ystävältä merkki kiinnostuksesta sinuun, tai muuten vain piristysmielessä tapahtuva tilanne. Jos mulle tarjotaan , muistan sen, ja tarjoan kyllä takas, jos varaa. Mutta en ajattele sitä niin, että sen oma vika, että tarjosi, ei kuulu mulle.

Olen vähävarainen ja siksi en pidä siitä että minulle yritetään väkisin tarjota jotain, koska se saa aikaan tunteen että ihan velvollisuudesta pitäisi joskus tarjota takaisin. Joudun kuitenkin budjetoimaan todella tarkasti rahani ja siksi en halua mitään ylimääräisiä kuluja, asia voisi olla toinen jos tietäisin että pystyn toimimaan vastavuoroisesti ilman että se vaikuttaa juurikaan talouteeni. Kieltäydyn siis kaikista tarjous yrityksistä, mutta jotkut ihmiset eivät vaan suostu uskomaan ja lopulta myönnyn koska en kehtaa enää väittää vastaan. Todella epämiellyttävä tilanne vaikka aie olisikin hyvä.

Vierailija
88/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolialastomien kuvien lataaminen facebookkiin, ja ylipäätään jatkuvien kuvien lataaminen itsestä sinne. Oli häät tai hautajaiset, niin kuva! *:D Se on muuten ihan ok, mutta pakostakin välillä miettii, onko se kuva sen takia siinä, että 'minämininä' haluaa huomiota, vai onko se asia mitä ei edes ajattele, joka tapahtuu luonnostaa. Ajattelen itse niin, että en kehtaisi ladata joka päivä useasti itsestä kuvia ja missä näkyy joku ruumiinosa aina isossa roolissa, oli se kasvot, oli se avonainen toppi mikä vaan! Toisen hauskan jutun minkä olen huomannut, että tämä ystävä vetää herneen nokkaan jollkekkin jostain, niin kuva! :D Facebookissa on kuva, johon liitetty teksti tyyliin esim. "Mieluummin kotona, kuin baarissa", "terveelliset elämäntavat tms". Tapahtu kerran jopa, että pyysin tätä ystävää viihteelle, niin kuva! :D " mieluummin kotona rakkaiden kanssa tms" ...Outoa, koska aistin kaverista viestin perusteella, että olin esittänyt väärän kysymyksen. Ja nähdään kyllä vapaa-ajallakin, ei pelkästään viihteen merkeissä! Eli herkkänahkaisuus ja ulkonäkökeskeisyys hämmentää!

Vierailija
89/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa koiransa mukaan joka paikkaan. Muut joutuvat sitten tätä koiraa vahtimaan/ulkoiluttamaan/syöttämään. Mukavaa olla esim. häissä, jossa lapset eivät saa edes pihalla leikkiä ja juosta, ettei vaan koiraparka villiinny.

Vierailija
90/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ToiOnToi kirjoitti:

Ei ymmärrä että jotkut asiat haluan hoitaa itse. Kerroin että aion ostaa kummipojalle lahjaksi paloauto-lelun. Pari tuntia myöhemmin tuli luokseni näyttämään että hän osti lelun puolestani. Ystäväni ei ikinä edes ole nähnyt kummipoikaani. Kun kerroin että katselen nyt autoja eri liikkeistä kun tarkoitus hommata oma auto. Pian hän ilmoitti että oli soittanut autokauppaan että tänään mennään jotain tiettyä autoa katsomaan. Muitakin tempauksia on mutta en nyt viitsi ruveta luettelemaan.

TÄMÄ!! Mulla on myös tälläinen tuttu. En laske edes kaveriksi, koska hän on tullut elämään puolison kautta enkä pääse hänestä eroon mitenkään. Hänen kuullen ei koskaan pidä mainita sanallakaan mistään suunnitelmasta ilman, että tämä täti-ikään ehtinyt lapseton jokapaikanhöylä tunkee ratkaisujensa kanssa tontille. Todella rasittava ihminen! Eniten käytöksessä vituttaa se, että en ole edes varma onko tämä henkilö oikeasti niin energinen, tehokas ja hyväntahtoinen, että järjestelee toisten asioita heidän puolestaan pelkkää hyväsydämisyyttään vai odottaako kuitenkin aina vastapalveluksia. Vastapalveluksiksi tarjoillaan sattuneesta syystä aika paljon talkootöitä. Aina SAISI osallistua.

Lisäksi tällä tutullani on erikoinen tapa lainata kaikkea autoista lapioihin. Ärsyttää ihan tosissaan kun itse olen ihminen, joka punnitsee tiettyjen asioiden tarpeellisuuden ja ostaa ne sitten omaksi, mikäli tarvetta on. Lainaaminen kuitataan aina sillä, että vastavuoroisesti sitten toisin päin. Mitä luulette, paljonko tällä lainailijalla on itse mitään lainattavaa? Mikäli hän jotain antaa lainaksi, se on todennäköisesti jo alunperin lainattu jostain muualta.

Raivostuttavia ihmisiä. Ehkä eniten sieppaa se, että tämä on tosiaankin ihminen, josta ei pääse eroon aiheuttamatta koko sukua koskevaa riitaa. Omalta puoleltani tällaiset ihmiset on jo poistettu elämästä.

Vierailija
91/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäistyminen heti häiden jälkeen. Ikää kaverillani ei ole edes kolmeakymmentä, mutta vanhat (yhteiset) kiinnostuksenkohteen on aivan mennyttä, puhuu vain miehestään, lapsihaaveistaan, koirastaan, naapureistaan, puutarhastaan ja kaasugrillistään. Ihmiskelo.

Sitä kutsutaan myös aikuistumiseksi. Saattaisi sopia myös sinulle :D

Vierailija
92/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoi avoimesti että lapsi oli vahinko. No ei siinä mitään, mutta jatkavat yhä miehensä kanssa epävarman ehkäisyn kanssa pelleilyä. Pillereitä söi aiemmin miten sattuu, koska "ei se nyt haittaa jos pari unohtuu" ja lopetettuaan pillerit mainostaa minulle huolimatonta kumin käyttöä.

Kivat sille lapselle jos se kasvaa kuunnellen tuollaista.. noin kasvatetaan itsevarmoja menestyjiä..

Vierailija
93/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivat sille lapselle jos se kasvaa kuunnellen tuollaista.. noin kasvatetaan itsevarmoja menestyjiä..

No eihän se sitä sille lapselle kertonut, vaan minulle ja muille kavereilleen. Siitä ei taas tiedä kantautuuko se lapsen korviin myöhemmin.

Vierailija
94/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheys.

Meillä töissä saadaan extrarahaa välillä niin, että pitää ostaa ensin itse jotain ja sitten raha haetaan firmalta takaisin. Eräs työkaveri sit pyytää muilta kuitteja, jottei itse tarvitsisi ostaa mitään. Tämä on mielestäni noloa kahdesta syystä, ensinnäkin yrittää hyötyä muista ja toisekseen kyllähän jokaisen on pakko ostaa vähintään ruokaa.

Samaten saamme joskus ilmaisia elokuvalippuja ja näitä sitten on eräs kaveri kaupitellut - meille muille työkavereille!! Anteeksi mutta miksi ostaisin ilmaisen lippusi kun itse sain samoja??

Vierailija
95/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäistyminen heti häiden jälkeen. Ikää kaverillani ei ole edes kolmeakymmentä, mutta vanhat (yhteiset) kiinnostuksenkohteen on aivan mennyttä, puhuu vain miehestään, lapsihaaveistaan, koirastaan, naapureistaan, puutarhastaan ja kaasugrillistään. Ihmiskelo.

Aikuistumista on kaikista omista kiinnostuksenkohteista luopuminen ja omistautuminen vain perhe-elämälle? Kyllähän uusia kiinnostuksenkohteita luonnollisesti tulee ja saa tulla, mutta ei naimisiin meno tarkoita että kaikki vanha pitää hyljätä koska nyt olet aikuinen.

Vierailija
96/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuistumista on kaikista omista kiinnostuksenkohteista luopuminen ja omistautuminen vain perhe-elämälle? Kyllähän uusia kiinnostuksenkohteita luonnollisesti tulee ja saa tulla, mutta ei naimisiin meno tarkoita että kaikki vanha pitää hyljätä koska nyt olet aikuinen.

Täytyy vielä lisätä että itsestäni tuo kuulostaa enemmänkin keskenkasvuisuudelta kuin aikuisuudelta. Ollaan niin uuden elämän huumassa että hylätään kaikki vanha, ihme että ystävyys on vielä sentään tallella. Aikuinen ihminen ei yhtäkkiä kaikista entisistä harrastuksista yms. luovu vaan jotain pysyy mukanakin vaikka osa asioista korvautuisikin uusilla.

Vierailija
97/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten hän on ymmärtänyt pienten jokapäiväisten asioiden tärkeyden, eikä enää tavoittele kuuta taivaalta ollakseen onnellinen.

Kuka niistä kieltää iloitsemasta, mutta pitäis ehkä ymmärtää, ettei muita kiinnosta monituiset yksityiskohdat teidän partsin painepesusta.

Ja tv-sarjat, leffat, musiikki ja käsityöt on "kuu taivaalta"? Selkis.

t: edellinen

Vierailija
98/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ToiOnToi kirjoitti:

Tämä! Ongelmissa myös, ja loukkaantunutkin tästä olen ollut, silti toinen puoli tuossa on avuliaisuus, liika tyrkyttäminen eri asia. Ei kuitenkaan saa 'viedä' ystävän mielipidettä, tai 'tunkea' liikaa asioihin, tai 'päättää' toisen puolestakaan, holhousta ystävyys ei ole. Toisen elämän helpottaminen hyvillä teoilla, on eri asia. Oma ystävä toimi niin omalla kohdalla, että yritti liikaa aina auttaa, tai sitten liian vakavasti suhtautui asioihin, mitkä ei edes olleet vakavia, tai liian äidillinen suhtautuminen asioihin, alensi käytöksellään ja ei osannut vain kuunnella, ja perspektiivii mihin asiat laitettiin, niin oli ylimitoitettu kaikki. Tajusin, että selviän paremmin ilman koko ihmistä, myös omat ongelmat pienentyi silmissä, ei ollut enään ketään tekemässä oloani avuttomaksi tai kurjaksi. Hän sai jotenkin käännettyä asiat aina pahemmaksi, mitä ne todellisuudessa edes oli.

Vierailija
99/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se sun kaveri on löytänyt elämälle uuden merkityksen ja elää nautinnollista elämää, mitä se aikaisemmin ei ollut.

Vierailija
100/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva rahan lainaaminen ja suora tiedustelu minun rahatilanteesta. Ymmärrän, jos joskus on huono tilanne ja tarvii jeesiä, mutta, se että jatkuvasti pitää olla muilta ruinaamassa muutamaa kymppiä, jotka ensi kuussa maksetaan takaisin on todella noloa. Tulee epämukava olo, koska mielestäni rahatilanteeni ei kuulu kellekkään, enkä halua, että joku on minulle jatkuvasti velkaa, vaikka rahaa olisikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi