Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä asioita ystävissäsi, jotka järkyttävät/hämmentävät sinua

Vierailija
09.05.2017 |

Mitkä pienet asiat ystävässäsi järkyttävät/hämmentävät sinua? Pureskeleeko ystäväsi avoimesti varpaankynsiään? Hukkaako hän lainaamasi tavarat? Selittääkö hän samat asiat sataan kertaan? Kerätään kokemuksia tänne. Yläpeukku = ärsyttäisi minuakin, alapeukku = ei ärsyttäisi minua. Ap aloittaa.

Opiskeluajoilta tuttu ystäväni tuli ensimmäistä kertaa vuosiin käymään luonani ja viipyi pari päivää. Yllätyin siitä, miten ystäväni odotti passaamista eikä laittanut tikkuakaan ristiin vaikka pyysin osallistumaan esimerkiksi yhteisten astioiden tiskaamiseen jne. Jos itse olen vieraana jossain, kysyn kyllä voinko jotenkin auttaa esim. aamupalan laitossa tms. Kun pyysin apua ruoanlaiton kanssa ja pyysin ystävääni ruotimaan kypsän uunilohen (josta sitten valmistaisin kastiketta), hän meni vakavaksi ja sanoi, ettei ole koskaan ruotinut uunilohta. Järkytyin, sillä ainakin mulle kypsän kalan ruotiminen (siis ihan sellaisen jo pitkälle käsitellyn) on aika perustaito...(varsinkin kun ystäväni on lähemmäs kolmekymppinen).

Kommentit (312)

Vierailija
61/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu aina vain omista asioistaan ja minun asioihin korkeintaan hymähtää tai kommentoi yhdellä sanalla. Nyt kun rupesin miettimään niin en edes ymmärrä miksi olen tekemisissä enää.

Vierailija
62/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini - jonka olen tuntenut lapsesta saakka - on tosi itsekäs. Ei ole esim tosissan kiinnostunut tai innostunut asioistani ja on kateellinen saavutuksistani - hänen on AINA pitänyt saada samat jutut kuin minä. Toisinaan hän saattaa esittää innostunutta, mutta siitä vaistoaa, ettei se ole aitoa.

Hän ei myöskään ole lojaali: saatamme haukkua yhdessä jotain ihmistä josta emme pidä, mutta hän kuitenkin hengaa näiden kanssa! Ja on mielin kielin ihmisten kanssa, joita tietää minun inhoavan - koska he ovat olleet minulle inhottavia. Kamu ei koskaan tuomitse, jos nämä ihmiset loukkaavat minua pahastikin. Päin vastoin, saattaa esimerkiksi Facessa tykätä näiden ilkeistä kommenteista! Ei siis ole koskaan kunnolla minun tukenani.

Älä missään nimessä luota tähän ihmiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelee vaikka mitä, mutta jahkailee kaikkien asioiden kanssa loputtomiin. Mitään suunniteltua ei siis koskaan tapahdu. On aina myöhässä eikä pysty sopimaan tarkkaa aikaa millekään, "tossa joskus kolmen ja neljän välillä" ja on suorastaan ihme, jos tulee tuolloinkaan neljäksi. Odotuttaa siis aina muita. Muutenkin reagoi kaikkeen hitaasti ja viiveellä. Jaarittelee ja takertuu kaikkeen epäolennaiseen liikaa. En ole pitänyt viime aikoina yhteyttä, koska ärsytykseni sen kun vaan kasvaa kerta kerralta häntä nähdessäni.

Oisko ADD kyseessä?

Vierailija
64/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ystäväni outoa ajelehtimista. Tuntuu että hän myötäilee kaikkien mielipidettä, yleensä silloinen poikaystävä on aina se jonka habitus on se sama. Jollain lailla imee liikaa ihmisistä mielipiteitä, asenteita ja kiinnostuksenkohteita. Esim poikaystävät ovat olleet tyyliä punkkari, hippi, bisnesmies ja urheilija, ja aina parin vuoden sykleissä hän on kokenut suuuren muodonmuutoksen samanlaiseksi. En aina tunnista häntä uuden syklin alkaessa. Ja me ollaan jo kolmekymppisiä joiden pitäisi olla edes vähän tasapainoisia.

Vierailija
65/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri, jonka kanssa ollaan tunnettu jo vuosia kertoo edelleen tarinoissaan esiintyvät henkilöt hyvin yksityiskohtaisesti. Siis esim, että olin eilen Sadun niin siis sen mun siskon jolta leikattiin se polvi viime vuonna, kun se kaatusi sillä polkupyörällä Tampereella työmatkalla, syömässä. Joo kyllä mä jo tiedän kuka sun sisko on ja mitä sille on tapahtunu, ei joka kerta tarvitse erikseen mainita kuka se on. Ja luoja varjele, jos siinä tarinassa on useampi ihminen samalla, ei muuten pääse asiaan ikinä!

Toinen kaverini harrastaa tätä samaa, mutta nyt lapsen saannin jälkeen hän kertoo tarinat, että siskoni Pirjo eli siis Minnin täti ja äitini Leena eli Minnin mummu. Joo tajusin.... Megaärsyttävää!

Kaverisi ei pidä sinua kovin läheisenä. Hän ei käsitä että muistat hänen perheensä/ystävänsä kun eihän niitä voi hyvänpäivän tuttu mitenkään muistaa. Muistaako hän sinun perheesi nimeltä? Jos ei, kannattaa miettiä onko ystävyytenne vain yksipuolista.

Mulla veli tekee tuota, jopa mulle!!Mut se ei tiedäkkään että mulla on hyvä muisti...veli siis luulee, etten muista sen kertomiaan juttuja, ja on sillä adhd tai add, ja sillä on hankala tuottaa välillä sitä tarinaa, niin sen takia se kuulostaa liian tarkalta se sen slitys, kun se koittaa pitää juttunsa kasassa, älkää ampuko alas noin pienestä ketään, vaan kysykää kohteliaasti että miks näin on, ehlä luulette jotain rehellistä ihmisen suusta ja yllätytte..hehehe....

Vierailija
66/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelee vaikka mitä, mutta jahkailee kaikkien asioiden kanssa loputtomiin. Mitään suunniteltua ei siis koskaan tapahdu. On aina myöhässä eikä pysty sopimaan tarkkaa aikaa millekään, "tossa joskus kolmen ja neljän välillä" ja on suorastaan ihme, jos tulee tuolloinkaan neljäksi. Odotuttaa siis aina muita. Muutenkin reagoi kaikkeen hitaasti ja viiveellä. Jaarittelee ja takertuu kaikkeen epäolennaiseen liikaa. En ole pitänyt viime aikoina yhteyttä, koska ärsytykseni sen kun vaan kasvaa kerta kerralta häntä nähdessäni.

Oisko ADD kyseessä?

Hah!Joku ehti sen jo ennen mua sanoa!! Kiitos 3

Vierailija
67/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamallakin kaverillani on lähes olematon englannin kielen taito. Tietysti ymmärrän, ettei kaikilla ole kielipäätä, erityistä tarvetta kielen osaamiselle tai edes kiinnostusta sitä oppia, mutta toisaalta ihmettelen kovasti, miten 20-30-vuotiaat ihmiset ovat pystyneet noin tehokkaasti välttämään kyseisen kielen edes vähäisen "tarttumisen".

Vierailija
68/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni tarjoaa väkisin kiellosta huolimatta taksimatkoja ja drinkkejä baarissa, sitten seuraavana päivänä manaillaan ku meni taas niin paljo rahaa baarissa. myös hänellä on tapana muistuttaa kuinka paljon hän on aina "piffannut" :D

Vierailija
69/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ystäväni tarjoaa väkisin kiellosta huolimatta taksimatkoja ja drinkkejä baarissa, sitten seuraavana päivänä manaillaan ku meni taas niin paljo rahaa baarissa. myös hänellä on tapana muistuttaa kuinka paljon hän on aina "piffannut" :D

No tässä kohtaa sinä kylläkin olet se törkeä. Mikset vastavuoroisesti väkisin tarjoa hänelle takaisin samoja juttuja kuin hän sinulle?

Vierailija
70/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielle miehestä ja parisuhteesta. Lapsensa isästä erottuaan etsi pakonomaisesti uutta miestä, ei osannut olla tyytyväinen yksin. Parikin "isäpuolta" kävi nurkissa lojumassa, kunnes onneksi löysi nykyisen, fiksun miehensä jonka kanssa on ollut jo pari vuotta.

Toinen kaveri tupakoi raskaana ja parisuhteen ollessa kriisissä pohti, että kieltää lapsen isältä isyyden tunnustamisen ja tapaamiset. Tää isä on ihan normaali ihminen ja olivat olleet jo vuosia yhdessä tuossa kohtaa. Sama ihminen huutaa aina lapsen parhaasta ja miten ihmiset ovat itsekkäitä.

Vierailija
71/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä pienet asiat ystävässäsi järkyttävät/hämmentävät sinua? Pureskeleeko ystäväsi avoimesti varpaankynsiään? Hukkaako hän lainaamasi tavarat? Selittääkö hän samat asiat sataan kertaan? Kerätään kokemuksia tänne. Yläpeukku = ärsyttäisi minuakin, alapeukku = ei ärsyttäisi minua. Ap aloittaa.

Opiskeluajoilta tuttu ystäväni tuli ensimmäistä kertaa vuosiin käymään luonani ja viipyi pari päivää. Yllätyin siitä, miten ystäväni odotti passaamista eikä laittanut tikkuakaan ristiin vaikka pyysin osallistumaan esimerkiksi yhteisten astioiden tiskaamiseen jne. Jos itse olen vieraana jossain, kysyn kyllä voinko jotenkin auttaa esim. aamupalan laitossa tms. Kun pyysin apua ruoanlaiton kanssa ja pyysin ystävääni ruotimaan kypsän uunilohen (josta sitten valmistaisin kastiketta), hän meni vakavaksi ja sanoi, ettei ole koskaan ruotinut uunilohta. Järkytyin, sillä ainakin mulle kypsän kalan ruotiminen (siis ihan sellaisen jo pitkälle käsitellyn) on aika perustaito...(varsinkin kun ystäväni on lähemmäs kolmekymppinen).

Enpä kauheasti ole tullut ruotineeksi uunikaloja ihan jo allergian takia. 

Vierailija
72/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ystävällisyyttään haluaa tarjota, tai toteaa aina ääneen kuitenkaan sillä sen kummempaa tarkoittamatta. Tarjoaminen ei kylläkään tarkoita aina, että pitää tarjota takaisin, reilua se kyllä olisi, mutta kakspiippuinen juttu tuo. Älä ota seuraavalla kerralla vastaan juomia, sano sille, että "älä kuluta rahojasi minuun", ehkä arvostus nousee, koska reiluna en ottaisi vastaan, jos vaikka rahallisesti ei ole edes varaa tarjota.

Vierailija
73/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä kohtaa sinä kylläkin olet se törkeä. Mikset vastavuoroisesti väkisin tarjoa hänelle takaisin samoja juttuja kuin hän sinulle?

Miksi pitäisi tarjota takaisin jotain mitä ei ole edes halunnut? Jos väkisin jotain tarjoaa, niin turha odottaa vastapalveluksia.

Vierailija
74/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti tuosta juoman tarjoamisesta, lähtökohtaisesti jos haluaa tarjota, niin se ei tarkoita velkasuhdetta. Eräs omakin ystävä haluaa monesti tarjota, kieltäydyn tästä yleensä, mutta silti haluaa tarjota. Entä jos toisella ei ole vaikka varaa tarjota takaisin, silloin on kyllä kohtuutonta pyytää tarjoamiaan juomiaan takaisin. Reilu ystävä tarjoaa takaisin, tätä mieltä olen, mutta ei kaikissa tapauksissa. Hyväksikäyttää ei saa ketään joka tarjoaa, se on törkeätä ja väärin - pummailla juomaa siis. Törkeää on asiasta huomautelukin jos on tiedossa, että toisella ei ole varaa, eli tarjoaminen ei oikeuta huomauttelua.

Vierailija
75/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on aina myöhässä. Siinä vaiheessa, kun pitäisi olla jo menossa, hän alkaa vasta etsimään piilolinssejään tai lompakkoaan. Juhlat ovat alkaneet, mutta kaveri on vielä alasti hiukset märkänä miettimässä, mitähän laittaisi päälle... Eikö iän myötä opi ennakoimaan? :D

Vierailija
76/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuu aina vain omista asioistaan ja minun asioihin korkeintaan hymähtää tai kommentoi yhdellä sanalla. Nyt kun rupesin miettimään niin en edes ymmärrä miksi olen tekemisissä enää.

Tekeekö tämä ystävä muita asioita mistä et pidä? Ajatuksissani hymähtelen monesti myös minä, kaiken aikaa ei aina jaksa kuunnella ihmisiä. Jos ystävä jättää kuuntelematta tärkeissä asioissa täysin, tai ei noteeraa, niin hälyyttävää! Oli ne hyviä tai huonoja, mutta sinulle törkeitä! Onnistuuko sovitut tapaamiset?

Vierailija
77/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tarjota takaisin jotain mitä ei ole edes halunnut? Jos väkisin jotain tarjoaa, niin turha odottaa vastapalveluksia.

Oletko kuullut vastavuoroisuudesta? Hienosta eleestä? Juoman tarjonta voi olla ystävältä merkki kiinnostuksesta sinuun, tai muuten vain piristysmielessä tapahtuva tilanne. Jos mulle tarjotaan , muistan sen, ja tarjoan kyllä takas, jos varaa. Mutta en ajattele sitä niin, että sen oma vika, että tarjosi, ei kuulu mulle.

Vierailija
78/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetää vanulappuja wc-pytystä alas ja suuttui kerran tosissaan, kun sanoin, ettei todellakaan voi tehdä niin asunnossani (en ota riskiä putkien tukkeutumisesta). Jatkaa tuota omassa asunnossaan ja muualla. Ollaan parikymppisiä.

Vierailija
79/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän harrasti seksiä tu. mmai . hoisen ihmisen kanssa. Hämmensi.

I-S it your business?

Vierailija
80/312 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteydestä liian suuren numeron tekeminen, siis jos on vaan pari roskaa pöydällä :D Ja tämä joka kerta, vaikka tunnettu ollaan jo 20 vuotta ja aina erikseen sanon saman asian, että ei haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän