SUBJEKTIIVINEN PÄIVÄHOITO-OIKEUS POIS!
Jos jompikumpi vanhemmista on kotona, niin mitä järkeä on laittaa lapsi päivähoitoon?? Jos sen lapsen on tehnyt, niin kyllä se pitää hoitaakin eikä dumpata päiväkodin tätien hoidettavaksi. Taas menee verorahoja hukkaan...
Kommentit (51)
Vierailija:
ja meille sanottiin suoraan autismiosastolla, että lapsen on paras olla hoidossa päiväkodissa eikä esim. perhepäivähoitajalla. Lapsi oppii muiden lasten mallista esim. leikkiä, joten siksi on parempi olla päiväkodissa jossa niitä muita samanikäisiä on enemmän.
Tulipa vaan mieleen tosta kiistasta.
Että perhepäivähoitajilla harvoin on isompia, samanikäisiä lapsia hoidossa, eikä lapsemme opi leikkitaitoja taaperoilta, joilla niitä ei vielä ole.
Erillistä terapiaa meillä siis ei ole, joten jos jäisin kotiin lapsen kanssa, minun pitäisi antaa sellaista itse, mihin minulla ei ole koulutusta laisinkaan. Eikä kotona olisi ikäistä seuraa, mitä juuri pidetään as-lapsille tärkeänä.
Onko teidän lapsenne tavallisessa ryhmässä vai integroidussa?
-34-
mielestäni jokaiselle lapselle on taattava jonkinlainen kodin ulkopuolinen hoitopaikka jos se on tarpeen olipa syynä sitten mikä tahansa. Joku heitti jo aiemmin, että alkoholistien ja työttömien lapsilta ainakin päiväkotipaikat pois. Erottelematta puoli-vai koko päiväpaikat, pohtimatta/tietämättä lapsen etua jne. Just tollasta kommenttia voi odottaa niiltä, jotka itseasiassa eivät tiedä asioista mitään. Olla mustavalkoinen, yleistää ja vaatia muita olemaan kuten " me" . Onko teillä oikeastaan mitään järkevää sanottavaa?
Vierailija:
Onko teidän lapsenne tavallisessa ryhmässä vai integroidussa?
-34-
Ainakaan meidän paikkakunnalla ei sellaista ole. Avoimessa on paikalla sekä lapsi että vanhempi. Eikä niitä MLL:n lapsiparkkeja ole joka paikassa, ja jos on eivät ole joka päivä auki.
On loukkaavaa meidän tässä besserwisseroida, mikä on kaikille lapsille aina kaikissa oloissa parasta.
Vierailija:
Ainakaan meidän paikkakunnalla ei sellaista ole. Avoimessa on paikalla sekä lapsi että vanhempi. Eikä niitä MLL:n lapsiparkkeja ole joka paikassa, ja jos on eivät ole joka päivä auki.
Vaihtoehdoiksi jää puolipäivähoito, seurakunnan tai kaupungin päiväkerho, joista viimeksimainittuja on liian vähän tarjolla, likimainkaan kaikki halukkaat eivät niihin mahdu.
Juuri näin, miten kukaan kehtaa tuoda lapsensa päiväkotiin, jos itse on yhteiskunnan maksamalla työttömyyskorvauksella tai vanpempainvapaalla. Tämä vapaamatkustamisen huippu tulle poistaa kokonaan.
Juuri näin, miten kukaan kehtaa tuoda lapsensa päiväkotiin, jos itse on yhteiskunnan maksamalla työttömyyskorvauksella tai vanpempainvapaalla. Tämä vapaamatkustamisen huippu tulle poistaa kokonaan.
-34-