Lue keskustelun säännöt.
Ettekö te aseta rajoja puolisoillenne?
09.05.2017 |
Kun palstalla saa mm. alapeukkuja sanoessaan, että kieltäisi miestä häiritsemästä pelaamasta jotain äänekästä tietokonepeliä yöllä.
Kommentit (82)
Aikuinen ihminen voi tehdä mitä haluaa, mut toisen aikuisen ei ole pakko jäädä sitä katsomaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
"Rajoitan" jonkun verran miestäni, jos nyt aikuista ihmistä voi rajoittaa. Vaikka mieheni on korkeasti koulutettu tohtori, ei hänen järkensä ihan aina riitä siihen, minkä verran esimerkiksi itse jaksan kantaa vastuuta yksin perheestä. Viime aikoina olen torpannut muun muassa mieheni toiveen muuttaa puoleksi vuodeksi ulkomaille työkuvioiden vuoksi. Toki en voi estää, mutta aika painavasti asian ilmaisin ja kehotin odottamaan siihen asti, kunnes kaikki lapset olisivat kouluikäisiä. Olen myös (hieman kiukkuisesti) pyytänyt miestä jättämään välistä kavereiden mökkiyön miehen oltua edeltävät kaksi viikkoa työmatkalla.
Rajoittaminen on voimakas ilmaisu, mutta jos sen ymmärtää käsitteenä hieman laajemmin ja vapaammin, niin kyllä rajoitan mieheni elämää. Hän rajoittaa myös minun joko tietämättään, tietoisesti tai vain pelkällä olemassaolollaan. Vastaavasti myös pyrimme tukemaan ja kannustamaan toisiamme täyttämään yhteisiä ja omia toiveitamme.