Ettekö te aseta rajoja puolisoillenne?
Kun palstalla saa mm. alapeukkuja sanoessaan, että kieltäisi miestä häiritsemästä pelaamasta jotain äänekästä tietokonepeliä yöllä.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan aikuisen miehen kanssa naimissa, joka osaa ihan itse jo määritellä rajansa ja ottaa muut huomioon. Niin ja meillä saa pelata vaikka läpi yöt äänet täysillä ei ne mua häiritse. :D
Osaako? Miten huomioisi minut, jolle kaikki pelaamisen äänet aiheuttaa oksennusta?
apKuulokkeilla, tadaaaaaa
Ei kaikki miehet suostu käyttään mitään kuulokkeita. Tai alkavat paiskoa ovia, jos sitä vaaditaan.
apMiksi kukaan edes olisi tälläisen miehen kanssa?
En minä tiedä. Aika tyhmä syy erota? "Mä en kestä miehen häiritseviä peliääniä"?
ap
Eihän se syy oliskaan vaan se, että mies on niin ajattelematon, että ei käytä kuulokkeita ja paiskoo ovia.
No miten sun peliäänien (eli pelien pelaamisen) rajoitus on mielestäsi onnistunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan aikuisen miehen kanssa naimissa, joka osaa ihan itse jo määritellä rajansa ja ottaa muut huomioon. Niin ja meillä saa pelata vaikka läpi yöt äänet täysillä ei ne mua häiritse. :D
Osaako? Miten huomioisi minut, jolle kaikki pelaamisen äänet aiheuttaa oksennusta?
apOletko harkinnut ammattiapua kyseiseen ongelmaan? Tämä ei kuulosta ollenkaan normaalilta. Onko lapsuudessasi tapahtunut jotain traumaattista joka liittyy peleihin? Millaisia tunteita pelit noin yleisesti sinussa herättävät? Muista että apua voi hakea eikä sitä tarvitse hävetä. Me kaikki olemme täällä sinun tukenasi tällä raskaalla polulla kohti parantumista.
Ei liity peleihin vaan siihen jos minua häirittäisiin äänillä, joista en pidä. Siis häirittäisiin. Toinen tietäisi, että ääni häiritsee, eikä tekisi mitään asialle.
ap
Sitä kutsutaan henkiseksiväkivallaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun palstalla saa mm. alapeukkuja sanoessaan, että kieltäisi miestä häiritsemästä pelaamasta jotain äänekästä tietokonepeliä yöllä.
Parisuhde on kahden aikuisen suhde, eikä mikään auktoriteetti-alamainen-suhde.
Kannattaa seukata tarpeeksi pitkään ennen yhteenmuuttoa niin ei tarvitse komennella toista kun jo seukka-aikana käy ilmi onko elintavat samansuuntaiset.
Ei ole oma tilanteeni, mutta jos tämä olisi noin helppoa, niin miten ihmisille enää ikinä tulisi riitaa mistään yhteenmuutettuaan?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apOletko harkinnut ammattiapua kyseiseen ongelmaan? Tämä ei kuulosta ollenkaan normaalilta. Onko lapsuudessasi tapahtunut jotain traumaattista joka liittyy peleihin? Millaisia tunteita pelit noin yleisesti sinussa herättävät? Muista että apua voi hakea eikä sitä tarvitse hävetä. Me kaikki olemme täällä sinun tukenasi tällä raskaalla polulla kohti parantumista.
Ei liity peleihin vaan siihen jos minua häirittäisiin äänillä, joista en pidä. Siis häirittäisiin. Toinen tietäisi, että ääni häiritsee, eikä tekisi mitään asialle.
ap
Tämä olisi ihan tahallista kiusantekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen liian nössö, mutta en jaksa nitä itkupotkuraivareita aina kun kävelleään kaljahyllyn ohi. Helpompi antaa periksi ja antaa miehen valita yksi lempiolut hyllystä, ettei heittäydy lattialle huutamaan. Usein teen jopa niin, että annan miehen juoda oluen ostosten teon lomassa, siis ennenkuin se on maksettu. Tyhjä pullo tietysti näytetään kassalla ja maksetaan!
Sama meillä. Istuu niin nätisti ostoskärryssä jos saa pullon kätösiin ostoskierroksen alussa. Vapaasti en päästä juoksentelemaan.
Älkää nyt hyvänen aika edes puhuko siitä, että antaisi olla vapaasti. Sehän olisi sekunnissa joko eksynyt, rikkomassa jotain tai muuten puuhastelemassa omiaan. Kerran jouduttiin palaamaan kauppaan kun oli muka vahingossa unohtanut povitaskuun uuden pelin. Käytiin yhdessä palauttamassa ja pyydettiin kauppiaalta anteeksi. Toivottavasti se tuosta oppi, onneksi kauppias ymmärsi eikä tullut poliiisiasiaa. Näitä käy kuulemma silloin tällöin.
Onneksi olen aikuisen miehen kanssa naimisissa ja hänellä on öisin parempaakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on kahden aikuisen suhde, eikä mikään auktoriteetti-alamainen-suhde.
Kannattaa seukata tarpeeksi pitkään ennen yhteenmuuttoa niin ei tarvitse komennella toista kun jo seukka-aikana käy ilmi onko elintavat samansuuntaiset.
Ei ole oma tilanteeni, mutta jos tämä olisi noin helppoa, niin miten ihmisille enää ikinä tulisi riitaa mistään yhteenmuutettuaan?
ap
Me ei olla riidelty koko parisuhteemma aikana kertakaan. Meillä puhutaan paljon, kuunnellaan, joustetaan, jne.
Vierailija kirjoitti:
No miten sun peliäänien (eli pelien pelaamisen) rajoitus on mielestäsi onnistunut?
Se oli vain esimerkki, mun mies ei pelaa.
ap
EiPelaa kirjoitti:
Onneksi olen aikuisen miehen kanssa naimisissa ja hänellä on öisin parempaakin tekemistä.
Ei munkaan mies pelaa, kuhan kerroinn miten hän toimisi jos pelaisi.
En aseta rajoja, se ei olisi tehtäväni, eikä ole tarvetta kun meillä on miehen kanssa samantyyppiset arvot ja tavat, ja mieheni on tosi huomaavainen.
Jos hän pitäisi epähuomiossa liikaa meteliä nukkuessani niin voisin pyytää olemaan hiljempaa, tahallaan hän ei untani häiritsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten sitten rajoitat (tai yrität rajoittaa) miehesi elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEroisi sinusta. Se, että aikuista oksettaa joku asia hän saisi mennä vielä kotiin vähän kasvamaan.
Mies joka pelaa videopelejä vielä aikuisenaki voi mennä kotiinsa kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki miehet suostu käyttään mitään kuulokkeita. Tai alkavat paiskoa ovia, jos sitä vaaditaan.
ap
Jopa mun teinipoika ymmärtää pelata kuulokkeilla. miehelläsi on jotain pahasti vialla toisen huomioimisessa.
Lienette kovin nuoria. Eroa ja jätä tuo kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
En aseta rajoja, se ei olisi tehtäväni, eikä ole tarvetta kun meillä on miehen kanssa samantyyppiset arvot ja tavat, ja mieheni on tosi huomaavainen.
Jos hän pitäisi epähuomiossa liikaa meteliä nukkuessani niin voisin pyytää olemaan hiljempaa, tahallaan hän ei untani häiritsisi.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMiten sitten rajoitat (tai yrität rajoittaa) miehesi elämää?
Kaikki mikä häiritsee mua on kiellettyä. Esim. sotkeminen ilman että siivoaa jne.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kannattaisiko itse ensin jättää teinivuodet taakse ja siirtyä aikuisuuteen..?
Ap, mitä jos antaisit ihan oikean esimerkin teidän elämästä.
Tosta sun jutusta ei ota mitään selkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMiksi kukaan edes olisi tälläisen miehen kanssa?
En minä tiedä. Aika tyhmä syy erota? "Mä en kestä miehen häiritseviä peliääniä"?
ap
Syy mikä syy. Jos et kestä niitä niin ette voi asua yhdessä. Miehesi taas ei välitä susta jos altistaa sua sille metelille tietäen ettet kestä sitä. Eli mikä se todellinen syy onkaan tässä? Ei ne peliäänet vaan se että mies ei välitä siitä että voit huonosti.
ap