Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö te aseta rajoja puolisoillenne?

Vierailija
09.05.2017 |

Kun palstalla saa mm. alapeukkuja sanoessaan, että kieltäisi miestä häiritsemästä pelaamasta jotain äänekästä tietokonepeliä yöllä.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan aikuisen miehen kanssa naimissa, joka osaa ihan itse jo määritellä rajansa ja ottaa muut huomioon. Niin ja meillä saa pelata vaikka läpi yöt äänet täysillä ei ne mua häiritse. :D

Osaako? Miten huomioisi minut, jolle kaikki pelaamisen äänet aiheuttaa oksennusta?

ap

Kuulokkeilla, tadaaaaaa

Ei kaikki miehet suostu käyttään mitään kuulokkeita. Tai alkavat paiskoa ovia, jos sitä vaaditaan.

ap

Miksi kukaan edes olisi tälläisen miehen kanssa?

En minä tiedä. Aika tyhmä syy erota? "Mä en kestä miehen häiritseviä peliääniä"?

ap

Syy mikä syy. Jos et kestä niitä niin ette voi asua yhdessä. Miehesi taas ei välitä susta jos altistaa sua sille metelille tietäen ettet kestä sitä. Eli mikä se todellinen syy onkaan tässä? Ei ne peliäänet vaan se että mies ei välitä siitä että voit huonosti.

Eikö tää ole aika tavallista parisuhteissa? Naisia pelottaa, että heidät jätetään koska lihoo tai koska pillun ulkomuoto on väärä tai koska vauva pilaa kropan. Eikö siinä ole juuri kyse siitä, ettei miehiä kiinnosta, aiheuttaako kritiikki tästä naiselle huonovointisuutta?

ap

Kenelläkään täällä ei taida olla riittävää kokemuspohjaa mikä on tavallista parisuhteessa. Jos kritiikki aiheuttaa huonovointisuutta suhteessa naisen tulee ottaa itse tästä vastuu eikä typistää itseään lapsen tasolle.

Mutta naisethan ottavat kritiikkinä senkin, etteivät saaneet oikeanlaista äitienpäivälahjaa tms ja Ssyyttävät siitä miestä. Mikseivät kanna vastuutaan huonovointisuudestaan, mitä tämmöinen väärä huomioiminen aiheuttaa, eikä ala vaatia oikeanlaisia lahjoja tai muuta huomiota?

ap

Mitä? Sano miehelles että sillä on liian pieni. Oppii olemaan.

Vierailija
62/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan aikuisen miehen kanssa naimissa, joka osaa ihan itse jo määritellä rajansa ja ottaa muut huomioon. Niin ja meillä saa pelata vaikka läpi yöt äänet täysillä ei ne mua häiritse. :D

Osaako? Miten huomioisi minut, jolle kaikki pelaamisen äänet aiheuttaa oksennusta?

ap

Kuulokkeilla, tadaaaaaa

Ei kaikki miehet suostu käyttään mitään kuulokkeita. Tai alkavat paiskoa ovia, jos sitä vaaditaan.

ap

En minä tiedä. Aika tyhmä syy erota? "Mä en kestä miehen häiritseviä peliääniä"?

ap

Syy mikä syy. Jos et kestä niitä niin ette voi asua yhdessä. Miehesi taas ei välitä susta jos altistaa sua sille metelille tietäen ettet kestä sitä. Eli mikä se todellinen syy onkaan tässä? Ei ne peliäänet vaan se että mies ei välitä siitä että voit huonosti.

Eikö tää ole aika tavallista parisuhteissa? Naisia pelottaa, että heidät jätetään koska lihoo tai koska pillun ulkomuoto on väärä tai koska vauva pilaa kropan. Eikö siinä ole juuri kyse siitä, ettei miehiä kiinnosta, aiheuttaako kritiikki tästä naiselle huonovointisuutta?

ap

Mutta silti naiset haluaa parisuhteisiin tällaisten miesten kanssa ja jopa puolustavat miesten paskaisia reaktioita huolehtimalla pillun ulkonäöstä, painostaan ja siitä, että olisivat viehättäviä miehilleen vauvavuonnakin . Ihan sairasta. Meillä on sääntö, että mua ei arvostella.

ap

Ymmärsinkö oikein? Miehen pitää kunnioittaa sinun toiveitasi ja olla hiljaa sellaisista aiheista jotka eivät sinua miellytä. Sen sijaan sinun ei tarvitse millään tavoin huomioida miehesi tarpeita ja toiveita, ja sitä mistä hänelle ehkä tulee paha mieli?

No jos tulee paha mieli aidosti, eikä se sisällä moitetta siitä, että minussa on jotain mistä hän ei pidä, niin sitten voidaan keskustella. Että miten voi olla paha mieli siitä, minkänäköinen vaimo on, jos on kuitenkin hänet jo valinnut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten sun peliäänien (eli pelien pelaamisen) rajoitus on mielestäsi onnistunut?

Se oli vain esimerkki, mun mies ei pelaa.

ap

Miten sitten rajoitat (tai yrität rajoittaa) miehesi elämää?

Kaikki mikä häiritsee mua on kiellettyä. Esim. sotkeminen ilman että siivoaa jne.

ap

Ja miestäsi ärsyttää ja häiritsee sinussa erinäisiä asioita,joten hän kieltää ne sitten sinulta.

Et ole valmis vielä parisuhteeseen selvästikään.

Yöllä äänet päällä pelaaminen ei ole täyspäisen ihmisen puuhia. Öisin nukutaan että jaksetaan päivällä.

Ilmeisesti tässä ei kuitenkaan ollut kyse yöllä pelaamisesta, vaan siitä, ettei ap:lle saa mainita siitä ettei hän viitsi pitää huolta ulkonäöstään.

Huvittais nähdä se siippa, et millä ulkomuodolla tai millasella varustuksella huutelee. Kikkeli on muutes miehen rumin osa.

Vierailija
64/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten sun peliäänien (eli pelien pelaamisen) rajoitus on mielestäsi onnistunut?

Se oli vain esimerkki, mun mies ei pelaa.

ap

Miten sitten rajoitat (tai yrität rajoittaa) miehesi elämää?

Kaikki mikä häiritsee mua on kiellettyä. Esim. sotkeminen ilman että siivoaa jne.

ap

Ja miestäsi ärsyttää ja häiritsee sinussa erinäisiä asioita,joten hän kieltää ne sitten sinulta.

Et ole valmis vielä parisuhteeseen selvästikään.

Yöllä äänet päällä pelaaminen ei ole täyspäisen ihmisen puuhia. Öisin nukutaan että jaksetaan päivällä.

Ilmeisesti tässä ei kuitenkaan ollut kyse yöllä pelaamisesta, vaan siitä, ettei ap:lle saa mainita siitä ettei hän viitsi pitää huolta ulkonäöstään.

No ei minusta olisi kiva kuulla, että se, mikä olen ei kelpaa miehelle. Se johtaisi ennemminkin minut ihmettelemään, mitä hän oikein tekee minun kanssani, jos olen hänelle kelpaamaton? Minun on kelvattava hänelle sellaisena kuin olen.

ap

No jos sinä et miehellesi kelpaa, niin tuskin se hiljaisuus siinä mitään auttaa. Tulee vaan lähtö sitten aikanaan isompana yllätyksenä. Jos oltaisiin heti rehellisiä, niin voisi miettiä voiko asialle sittenkin tehdä jotain, vai jatketaanko suosiolla eri suuntiin.

Vierailija
65/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jotka arvostelette ap:n huonoa sietokykyä pelin ääniin, niin toiset ovat herkempiä äänille kuin toiset. Jotkut erityisen herkkiä. Silloin puhutaan ääni- tai yleisesti aistiyliherkkyydestä. Tälläiselle ihmiselle sen sanominen että mitä sä nyt niistä äänistä - älä kuuntele, on vähän kuin sanoisi pahasta siitepölyallergiasta kärsivälle että mitä sä nyt aivastelet - skarppaa nyt vaan. Se ei vaan mene niin vaikka itse haluaisi.

Itselle aistiyliherkkänä on vaikea sietää juurikin tollaisia selvästi ylimääräisiä, toistuvia ääniä jotka eivät ole koko ajan läsnä.

Esim. kellon tikitys työpaikalla on toistuva ääni, mutta jatkuva, se on se kello. Sitä osaa odottaa. Sen saa suljettua ulos. Työkaverin maiskuttelu sitten taas, se on toistuva muttei jatkuva. Tiedät että se tulee mutta aina yhtä odottamatta. Äärimmäisen häiritsevää.

Pelin taustaäänet - se perusäänimatto on se looginen ääni, jatkuva. Voi sulkea ulos. Mutta ne kaikki muut äänet... milloin säksättävät helikopterit, jaahas, nyt ammutaan singolla. OK. Mutta sitten se pääseekin uudelle tasolle, ilmeisesti avaruuteen kun taistelu kuulostaa valosapeleilla käytävältä. Jokaisen hemmetin vinkauksen ja suhinan tiedostat, et koskaan totu.

Eli niin. Minä kyllä ymmärrän ap:n ongelmaa. Sillä eroavaisuudella että jos ei kumppani silti suostu käyttämään kuulokkeita ja kaikenlisäksi vielä lyö nyrkkiä pöytään ja kiukuttelee (!?), niin ulkoruokintaanhan tuo joutaisi. Ja näin on muuten itsellä käynytkin. Pelaaminen ei ollut ainoa syy, mutta yksi varsin pätevä sellainen eroon. Aika huonoilla kantimilla oli suhde muutenkin kun mies oli lähinnä suhteessa siihen pelikonsoliinsa.

Vierailija
66/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuulokkeilla, tadaaaaaa

ap

ap

ap

Mutta silti naiset haluaa parisuhteisiin tällaisten miesten kanssa ja jopa puolustavat miesten paskaisia reaktioita huolehtimalla pillun ulkonäöstä, painostaan ja siitä, että olisivat viehättäviä miehilleen vauvavuonnakin . Ihan sairasta. Meillä on sääntö, että mua ei arvostella.

ap

Ymmärsinkö oikein? Miehen pitää kunnioittaa sinun toiveitasi ja olla hiljaa sellaisista aiheista jotka eivät sinua miellytä. Sen sijaan sinun ei tarvitse millään tavoin huomioida miehesi tarpeita ja toiveita, ja sitä mistä hänelle ehkä tulee paha mieli?

No jos tulee paha mieli aidosti, eikä se sisällä moitetta siitä, että minussa on jotain mistä hän ei pidä, niin sitten voidaan keskustella. Että miten voi olla paha mieli siitä, minkänäköinen vaimo on, jos on kuitenkin hänet jo valinnut.

ap

Niin, samalla logiikalla miehenkään ei tarvitse välittää sinun toiveistasi, koska ne kohdistuvat johonkin mitä hän on (suorapuheinen). Tasa-arvoisessa suhteessa molemmilla on yhtäläinen oikeus kritiikkiin. Tietysti jos se on jatkuvaa ja menee ilkeilyn puolelle, niin silloin kannattaa miettiä parisuhdeterapiaa tai eroa.

Vierailija
67/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuulokkeilla, tadaaaaaa

ap

ap

ap

ap

ap

Niin, samalla logiikalla miehenkään ei tarvitse välittää sinun toiveistasi, koska ne kohdistuvat johonkin mitä hän on (suorapuheinen). Tasa-arvoisessa suhteessa molemmilla on yhtäläinen oikeus kritiikkiin. Tietysti jos se on jatkuvaa ja menee ilkeilyn puolelle, niin silloin kannattaa miettiä parisuhdeterapiaa tai eroa.

Suorapuheisuus ei tuossa varsinaisesti olisi se ongelma, vaan se, ettei kykenisi hyväksymään minua sellaisena kuin olen. Tietenkin se on hyvä sanoa ääneen, etten kuvittele mitään mitä ei ole.

ap

Vierailija
68/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve aikuinen ei pelaa öisin äänet päällä. Seki on vähän niin ja näin onko normaalia et aikuinen mies yleensä pelaa tai kuinka paljon. Yleensäki jos vaan istuu takapuoli homeessa koneella 24/7 niin onko se kovinkaan normaalia.

Vierailija
69/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuulokkeilla, tadaaaaaa

ap

Miehes on narsisti tai muuten hullu jos ovia paiskoo.

Vierailija
70/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää ap joku palstan vakkarisekoilija vai joku ihan uusi?

Kuulostaa jotenkin mieheltä joka teeskentelee olevansa nainen..

Joo, tämä jankkaus on kieltämättä hieman kilttimiesmäistä. Juuri tyypillisiä ajatusketjuja tyyliin "jos ajattelette tästä asiasta näin, niin teidän on pakko ajatella myös tästä tyystin toisesta asiasta näin, ja silloin te ette saa ajatella tästä kolmannesta asiasta näin".

Vierailija
71/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa seukata tarpeeksi pitkään ennen yhteenmuuttoa niin ei tarvitse komennella toista kun jo seukka-aikana käy ilmi onko elintavat samansuuntaiset.

Sehän nyt vaan että se seukkailuaika on sitä kun toisessa on kaikki niin ihanaa. Pikakelaus x vuotta eteenpäin, tunnehuurut laantuneet, suhde arkipäiväistynyt. Tämä on se kohta kun monilla meistä naisista yllättäen onkin lähes joka ilta "migreeni". Miesten vastine on notkua illat kavereiden kanssa kaljalla tai vatkata Pleikkaa. Kuka huijasi elintavoillaan ja ketä? No lähinnä elämä huijasi, tai odotukset eivät kohdanneet ja suhde ei kantanutkaan arjessa.

Vierailija
72/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin vain ihmettelemään kun joku teki aloituksen, ettei saa nukuttua, koska mies pelaa äänet päällä ja puhuu kavereittensa kanssa koneella, että millainen lapanen sillä oikein oli vaimona.

ap

Vierailija
73/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin vain ihmettelemään kun joku teki aloituksen, ettei saa nukuttua, koska mies pelaa äänet päällä ja puhuu kavereittensa kanssa koneella, että millainen lapanen sillä oikein oli vaimona.

ap

Ja kun kirjoitin sille, että kieltäisin moisen, niin sain alapeukkuja.

ap

Vierailija
74/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että millainen nynnerö siellä vain valvoi ja kärsi parisuhteessa, että mies sai pelata! :D En tajua.

ap

Vierailija
75/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja kun kirjoitin sille, että kieltäisin moisen, niin sain alapeukkuja.

ap

Aika hyvin sain myös minä alapeukkuja kun koitin aistiyliherkkänä selittää, että toisille ne ylimääräiset äänet nyt vaan on vaikeampia kestää. No ei siinä, minä en kyllä enää kotiini yhtään virtuaalista taisteluhelikopterilentäjää ota. Hyvä jos moiset muille kelpaa :D

Vierailija
76/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen, tekee mitä tykkää. En minä sen äidiksi halunnut alkaa vaan kumppaniksi.

Vierailija
77/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen, tekee mitä tykkää. En minä sen äidiksi halunnut alkaa vaan kumppaniksi.

Aikuinenhan voi käydä vaikka miesten kesken pattayalla ja ihmetellä kotiin tultua kun lukot vaihtunu.

Vierailija
78/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinenhan voi käydä vaikka miesten kesken pattayalla ja ihmetellä kotiin tultua kun lukot vaihtunu.

Nyt meni vähän ohi mitä ajat takaa

Vierailija
79/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mun kommentissa jotakin häiritsee kun pitää poistattaa?

Vierailija
80/82 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni vähän ohi mitä ajat takaa

Hassua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme