Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ev.lut. kirkon jäsen, mikä saisi sinut eroamaan kirkosta?

Vierailija
09.05.2017 |

Eikö mikään kirkon toiminta saa tuntemaan siltä että nyt riittää? Eikö nykymeininki ole jo äärimmäisen räikätä: heikkoja poljetaan ja johto kerskakuluttaa?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piispojen ryypiskely ja matkustelu bisnesluokassa.

Vierailija
2/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mitään. Kirkkokin ja sen edustajat ovat vain ihmisiä. Mikä kirkko se olisi, missä nokkamiehillä ja -naisilla ei olisi minkäänlaisia heikkouksia? Kirkossa voi ja saa olla myös erimieltä. 

Katolilaisuus marssii paavillaan, meidä ei ole pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkollisveron tähden, en halunnut enää maksaa 1500 euroa vuodessa.

Vierailija
4/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut sai aikoinani eroamaan se, etten usko kyseisen järjestön ydinajatukseen eli jumalien olemassaoloon. En tietenkään olisi koskaan liittynytkään organisaatioon, jonka oppeihin en usko, mutta minut oli pakkoliitetty siihen sylilapsena.

(Jos uskoisin tuohon ydinsanomaan, voisin kyllä vallan hyvin olla kirkon jäsen. En ole havainnut mitään erityistä "heikkojen polkemista" tai "johdon kerskakuluttamista".)

Vierailija
5/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin jo kymmenisen vuotta sitten. Samalla irtisanouduin töistä, olin siis ev.lut.kirkon työntekijä lähes 20 vuotta.

Syitä eroon riitti ja paljon.

Vierailija
6/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan mitään. Kirkkokin ja sen edustajat ovat vain ihmisiä. Mikä kirkko se olisi, missä nokkamiehillä ja -naisilla ei olisi minkäänlaisia heikkouksia? Kirkossa voi ja saa olla myös erimieltä. 

Kaikilla on heikkouksia. Mutta uskovien tulisi myöntää virheensä ja tehdä parannusta, paimenien olla esimerkkinä muille ja pitää heikoimpien puolia.

Vierailija
7/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut sellaista kuvaa, että piispat varsinaisesti ryypiskelisivät ja eläisivät ökyelämää kirkollisveroilla, vaan minua ovat mietityttäneet ev.lut. kirkon nykymeiningissä vähän toisenlaiset kysymykset, nimittäin lipuminen irti Jumalan sanasta joissain asioissa.

Olen muotoillut itselleni pari ns. kynnyskysymystä; rajanylitykset niiden kohdalla saisivat minut harkitsemaan vakavasti ev. lut. kirkosta eroamista.

Vierailija
8/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin äkkiä mikään, käytän niitä verorahoja päivittäin vähäosaisten auttamiseen töissä.

Vierailija
9/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkko ottaa kaiken irti. Kirkko teettää ihmisillä pilkkahinnalla töitä ketjuttamalla työkokeiluja. Samaan aikaan kirkon eliitti lentää luksusluokassa. Kaiken tämän suomalainen uskovainen siunaa.

Vierailija
10/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tutkin veroilmoitusta ja ajattelin että ei helv.. tuohonkin sontaan menee rahaa ihan kiitettävästi vuodessa. Haluaisin kuitenkin mahdollisuuden kirkkohäihin ja lapsen kummiuteen, joten on jäänyt. Toisaalta voihan sitä erota ja väliaikaisesti liittyä taas kun on "tarve" :D

Vierailija
11/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piispojen ryypiskely ja matkustelu bisnesluokassa.

Jos viinat ostetaan Alkosta ja bisneslennot Finnairilta, niin silloinhan rahaa siirtyy valtion käyttöön! :)

Vierailija
12/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

En ole saanut sellaista kuvaa, että piispat varsinaisesti ryypiskelisivät ja eläisivät ökyelämää kirkollisveroilla, vaan minua ovat mietityttäneet ev.lut. kirkon nykymeiningissä vähän toisenlaiset kysymykset, nimittäin lipuminen irti Jumalan sanasta joissain asioissa.

Olen muotoillut itselleni pari ns. kynnyskysymystä; rajanylitykset niiden kohdalla saisivat minut harkitsemaan vakavasti ev. lut. kirkosta eroamista.

No kerro nyt, mitkä ne kynnyskysymykset sinun kohdallasi ovat. Juuri niitähän ap kysyi.

Vierailija
13/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tutkin veroilmoitusta ja ajattelin että ei helv.. tuohonkin sontaan menee rahaa ihan kiitettävästi vuodessa. Haluaisin kuitenkin mahdollisuuden kirkkohäihin ja lapsen kummiuteen, joten on jäänyt. Toisaalta voihan sitä erota ja väliaikaisesti liittyä taas kun on "tarve" :D

Miksi haluat kirkkohäät = Jumalan siunauksen avioliitollesi ja mahdollisuuden kummiuteen = tukea lasta kristillisessä kasvatuksessa jos se kaikki on mielestäsi sontaa?

Vierailija
14/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin pari vuotta sitten vakaumukseni tähden.

En voi kuulua kirkkoon, joka ei noudata sen suurinta auktoriteettiä ja on siirtynyt palvelemaan Saatanaa.

Vierailija
15/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaava organisaatio, joka tuottaa samat palvelut samaan hintaan, mutta ilman islamin ihannointia ja Migrin asioihin sekaantumista.

Vierailija
16/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat kirkkohäät = Jumalan siunauksen avioliitollesi ja mahdollisuuden kummiuteen = tukea lasta kristillisessä kasvatuksessa jos se kaikki on mielestäsi sontaa?

Itse uskonto on minulle enemmänkin kuin ok, ehkä vain ärsyttää etten tiedä kuinka tarpeelliseen rahani menevät. Myös ajatusmaailmat eivät välillä kohtaa, joten epävarmuutta on haluanko tukea ollenkaan

Vierailija
17/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi kuulua kirkkoon, joka ei noudata sen suurinta auktoriteettiä ja on siirtynyt palvelemaan Saatanaa.

Oho! Kerro tarkemmin tuosta luterilaisen kirkon saatananpalvonnasta.

Olen itse kirkkokuntiin kuulumaton agnostikko enkä yhtään perillä noista kirkkojen touhuista. Mutta tämä oli jännä pointti, josta olisi kiva saada tietää lisää.

Vierailija
18/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

No kerro nyt, mitkä ne kynnyskysymykset sinun kohdallasi ovat. Juuri niitähän ap kysyi.

Jostain syystä en halua paljastaa kynnyskysymyksiäni. Tiedän, että ap. kysyi juuri sitä, ja että minun olisi pitänyt laittaa kommenttini loppukaneetiksi tämä tieto, etten halua niitä paljastaa. Halusin vain tuoda esiin, ettei ap:n "piispat elävät ökyelämää kirkollisveroilla" -väite ole minulle syy erota.

EDIT: Huomasin juuri ketjua uudelleen lukiessani, että eihän ap. ryypiskelystä edes puhunut, vaan kommentoija 1. No niin, piti vain korjata tämä...

Vierailija
19/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho! Kerro tarkemmin tuosta luterilaisen kirkon saatananpalvonnasta.

Olen itse kirkkokuntiin kuulumaton agnostikko enkä yhtään perillä noista kirkkojen touhuista. Mutta tämä oli jännä pointti, josta olisi kiva saada tietää lisää.

En ole tuo jolle kysymyksesi osoitit.

Mutta jos/kun kirkko luopuu suurimmasta auktoriteetistaan (Jumala, Jumalan Sana = Raamattu) ja alkaa tehdä myönnytyksiä maailmaa kohtaan niin on siirrytty toisen herran alaisuuteen.

On vain kaksi palvottavaa, Jumala ja saatana joka esiintyy monessa muodossa. Kahta herraa kukaan ei voi palvella, kun valitsee toisen, hylkää toisen.

Vierailija
20/62 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 1991 kakskyt ja risat. Monta vuotta odotin jotain  - apua, kommenttia, kohtaamista; mutta yhtä paskanjauhantaa ja välinpitämättömyyttä sekin. Muka-kristittyjä. Nokka pystyssä katsotaan, jos toisilla menee huonosti.

Pettymys kirkon arvoihin ja toimintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä