Postilla viiraa päässä: epäselvien osoitteiden tunnistaminen ("koodaus") ulkoistetaan Filippiineille!
Ööö, olisikohan hieman helpompi tulkita epäselviä suomalaisia osoitteita, jos osaa itse suomen kieltä ???
http://www.talouselama.fi/uutiset/posti-siirtaa-osan-koodaustyosta-suom…
Kommentit (54)
Jos kirjeessä lukee P*LT*TIE 10, JANA***LA, niin kumpikohan arvaa todennäköisemmin, mistä on kyse? Suomalainen vai filippiiniläinen?
Aina yhtä mykistävää. Ja ihan mikä tahansa ratkaisu kelpaa aina ettei vain jouduta kajoamaan niihin Postin johdon kymppitonnien palkkoihin.
Lähettääkö ne siis ne postit sinne ulkomaille tunnistettavaksi (ja luettavaksi)? Eikö joku laki ole tuollaista vastaan? Esim. eu:n uusi henkilötietoturvalaki (tjsp, mikä sen tarkka nimi olikaan) vaatii tiettyjä asioita siitä että henkilötiedot pysyvät eu:n alueella mutta ehkä se ei sitten koske suomen postia.
Ei tuossa mitään ongelmaa muuten mutta huolestuttaa ehtiikö postinjakaja varmasti leikata ruohot.
Vierailija kirjoitti:
Lähettääkö ne siis ne postit sinne ulkomaille tunnistettavaksi (ja luettavaksi)? Eikö joku laki ole tuollaista vastaan? Esim. eu:n uusi henkilötietoturvalaki (tjsp, mikä sen tarkka nimi olikaan) vaatii tiettyjä asioita siitä että henkilötiedot pysyvät eu:n alueella mutta ehkä se ei sitten koske suomen postia.
Kai ne kuvataan ja kuvat siirretään nettiä pitkin.
Syökähän ne postin päättäjät jotain sieniä ennen näitä kokouksia joissa loistoideat keksitään?
Montakos työtöntä meillä olikaan ja hallitus sättii työttömiä työttömyydestä :D
Itse halutaan olla työttömiä koska voitais nyt muuttaa Filippiineille tekemään työtä 200 e/kk
Maksaako hallitus suomalaisten muuton työn perässä?
Vierailija kirjoitti:
Syökähän ne postin päättäjät jotain sieniä ennen näitä kokouksia joissa loistoideat keksitään?
Ihan varmasti polttelee jotain höpöheinää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa mitään ongelmaa muuten mutta huolestuttaa ehtiikö postinjakaja varmasti leikata ruohot.
tällä hetkellä on varauduttava siihen että ensin pitää luoda lumet että pääsee leikkaamaan ruohon sen alta eli jakaja on sääolosuhteista johtuen kiireisempi kuin normaalisti :D
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nykyään voi lähettää pelkän kuvan kuoresta ja senkin sähköisesti.
Tuossahan todetaan, että kyseinen työ on ollut sopivaa hommaa ns. osatyökykyisille, eli ei siitä työstä ole Suomessakaan tarvinnut maksaan kovin suurta palkkaa, vaan varmaan ihan tuettua työllistämistä on ollut, eli postille kai lähes ilmaista?
Toisaalta voihan olla , että postin toiminta paranee tällä. Ei ole mahdollista ainakaan kovin paljoa huonota, luulen.
Voi seuraavana kesänä kadota muutakin kuin marjoja
Hölmöläistarinoita nykypäivän Suomesta.
Tässä oli kyse koodaustyöstä eikä mistään osoitteiden tavaamisesta.
Silti on varsin kyseenalaista, että valtionyhtiö siirtää tällaista työtä halpatyömaihin. Mutta ei tosin mitään uutta, Tehdäänhän esimerkiksi puolustusvoimien puvutkin halpatyömaissa.
Ei voi olla totta :D
Ihan kuin jostain Pahkasiasta. Seuraavaksi kai HSL: n bussiliikenne ulkoistetaan Ugandaan.
:
Postilla viiraa päässä muutenkin. Sain paketin, ihmettelin suuresti, että kuka tämä lähettäjä oikein on. Lähettäjän nimi ja osoite oli sille kuuluvassa paikassa. No avasin paketin, kun siinä tarralapussa oli kaikki tietoni ihan oikein.
Ihmettelin sisältöä vielä enemmän. Katsoin sitten tarkemmin sitä osoite kohtaa. Tarralapussa luki, että osoite selvitetty jossain postin palvelussa tjs. Tarralapun alla oli ihan toinen osoite!
Meillä oli sama etunimi ja tällä oikealla tyypillä oli sama sukunimi, kun minun tyttönimeni tyyliin Möttönen, naimisiin olen mennyt 2009, jonka jälkeen sukunimeni on ollut Harju . Hän asui Turussa ja minä Lapissa. Eli ihan hatusta ovat vetäneet mun tiedot siihen päälle. Olisivat vaikka palauttaneet paketin lähettäjälle, jos ei ole onnistuttu oikeaan paikkaan postittamaan.
Muakin kiinnostaa miten tuo konkreettisesti tapahtuu. Yksi jutun kommentoijista korjasi, että kyse ei ole koodauksesta, vaan jotenkin "koodin lukemisesta videolaitteella". Ei ihan auennut. Erityisen ikävää tuossa on se, että työ on sopinut hyvin osatyökykyisille, joita nyt ehkä vain palkataan selvittämään ruuhkahuippuja.
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli kyse koodaustyöstä eikä mistään osoitteiden tavaamisesta.
Silti on varsin kyseenalaista, että valtionyhtiö siirtää tällaista työtä halpatyömaihin. Mutta ei tosin mitään uutta, Tehdäänhän esimerkiksi puolustusvoimien puvutkin halpatyömaissa.
Jos luit jutun, niin koodaus tarkoittaa tässä nimenomaan niiden osoitteiden ihmissilmin tapahtuvaa tulkintaa, joita kone ei saanut luettua.
Ei jumalauta mitä idiootteja. Kyllä nyt postin toiminta paranee entisestään!
Jos tuo yhteistyö ei aiheuta jotain häiriötä vuoden sisällä alkamisestaan Postin toimintaan, voin syödä hatullisen paskaa.