Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokallamme on yksi tyttö, jolla ei ole mitään merkkivaatteita/tuotteita ja hän väittää ettei se haittaa häntä

Vierailija
09.05.2017 |

Olemme 7-luokalla. Tämä tyttö vaihtoi toisesta koulusta meidän kouluumme. Kun olemme kyselleet, että miksei sinulla ole sitä tai tätä, hän sanoo että häntä ei kiinnosta mitään merkit. Pukeutuu tyyliin markettivaatteisiin, ei meikkaa ja ajaa isoveljensä vanhaa polkupyörää. Tarjosin hänelle jopa omaa vanhaa (merkki)reppuani kun sain uuden, muttei hän huolinut sitä. Ei ole ainakaan köyhästä perheestä koska kun piti tehdä esitelmä jommankumman vanhemman ammatista, niin hänen isänsä on lentokapteeni. Minä ja muut luokan tytöt emme oikein ymmärrä häntä...

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme 7-luokalla. Tämä tyttö vaihtoi toisesta koulusta meidän kouluumme. Kun olemme kyselleet, että miksei sinulla ole sitä tai tätä, hän sanoo että häntä ei kiinnosta mitään merkit. Pukeutuu tyyliin markettivaatteisiin, ei meikkaa ja ajaa isoveljensä vanhaa polkupyörää. Tarjosin hänelle jopa omaa vanhaa (merkki)reppuani kun sain uuden, muttei hän huolinut sitä. Ei ole ainakaan köyhästä perheestä koska kun piti tehdä esitelmä jommankumman vanhemman ammatista, niin hänen isänsä on lentokapteeni. Minä ja muut luokan tytöt emme oikein ymmärrä häntä...

Täh? Merkkivaatteethan on ihan noloja. Sellaisia käyttäväthän on käveleviä mainoksia. Lisäksi ne yleensä näyttävät dorkilta, koska niiden muotoilut seuraavat täysin juuri parhaimmillaan vedossa olevia trendejä. Nämä trendit yleensä syntyvät maissa, joissa ihmiset ja kelit ovat täysin erilaisia.

Mutta edelleenkin: En voi käsittää, että joku pitää vuonna 2017 merkkivaatteita jotenkin the-most-important-thinginä. :D

Vierailija
22/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi 7-luokkalainen ei kirjoittaisi noin? Äidinkieltä on tuossa vaiheessa opiskeltu jo seitsemän vuotta. Itse olin intohimoinen kirjallisuuden ystävä ja kahlannut tuossa vaiheessa läpi jopa kotimaisen kirjallisuuden klassikkoja. Sanomalehtiä aloin lukemaan lukutaidon myötä. Kirjoitin päiväkirjaa, kirjeitä ja runoja. Aika outoa olisi ollut kirjoittaa jotenkin lapsenomaisesti enää tuossa vaiheessa.

Lahjakkaiden, runsaasti lukevien ja kypsienkin 13-vuotaiden tekstissä on edelleen puhekielisyyksiä ja taivtus- ja pilkutusvirheitä, silloinkin kun ainekirjoituksessa pyritään mahdollisimman yleiskieliseen ilmaisuun. Muualla, erityisesti somessa ja ylipäänsä netissä puhekielinen teksti on normi, josta teinille ei tulisi edes mieleen pyrkiä pois. Jos AP on teinityttö, minä syön kuumemittarini:D

T. Yläkoulun äidinkielenopettaja

Eihän tuo aloittajan teksti nyt virheetön sentään ollut. Kehno provo tämä joka tapauksessa oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ja nuilla sun luokan sun tyttökavereilla taitaa hieman viirata, mutta älkää olko kovin huolissanne, siinä iässä sitä sillä lailla viiraa aika monella teidänlaisellanne.

Vierailija
24/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeat porvarit eivät esittele merkkituotteita. On mautonta.

T. 12-vuotias porvari, en omista mitään merkkituotteita

... -12- -vuotias porvari? Wut? Onko se niinku sellainen pullea penska, jolla on sian nenä?

Vierailija
25/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki merkit saksitaan/ratkotaan pois, sillä emme halua olla jonkun yrityksen käveleviä mainoskylttejä, eikä tosiaan halua vielä maksaa siitä.

Joskus työssä minua pyydettiin käyttämään tietyn yrityksen merkkivaatteita, mutta sainkin ne ilmaiseksi käyttöön.

Vierailija
26/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tässäkin koulussa ne uusrikkaat ja köyhät ovat niitä kovimpia merkkipalvojia. Otetaan vaikka lainaa, että Tuutikki-Keppari saa varmasti uusimman Michael Korsin laukun tai muodikkaimmat uutuuslenkkarit. Sairasta menoa, en voi käsittää. Mielestäni aivan naurettavaa ja säälittävää antautua yritysten ja kavereiden painostamaksi mainostauluksi. Se kertoo heikkoudesta.

T. 14-vuotias

Vierailija
27/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi upeeta, kun nuori uskaltaa olla oma itsensä, eikä mene mukaan yleiseen hössötykseen. Kannatan lämpimästi. Olen itsekin ollut aina ns oman tien ja tyylin kulkija ja olen vieroksunut massamuotia, enkä ole ikinä lähtenyt kilpailemaan mistään. Silti olen pukeutunut kuulema aina hyvin ja jopa muodikkaasti.

Esim. kateus syntyy/tulee kilpailusta, kenellä on parasta, muodikkainta, uusinta jne..Kateus syntyy myös muusta kilpailusta jos lähtee kilpailemaan kaikessa. Koulumenestysteksestä, urheilusuorituksesta, ihan kaikesta jne..olen opettanut kaikille, ettei ikinä pidä kilpailla mistään muiden kanssa. Säälittää, että lapset laitetaan kilpailemaan jo tarhaiässä, missä on parempi/paras kuin  toinen. Oman itsensä kanssa saa ja pitää kilpailla, mutta ei ikinä toisen ja toisten kanssa. Kun lopettaa kilpailemisen jää valtavasti energiaa muuhun ja saa mielenrauhan. Olemme yksilöllisiä ja erilaisia ja niin pitääkin olla.

Vierailija
28/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on kirurgi ja isäni on psykiatri. Mulla ei ole ikinä ollut yhtään merkkivaatetta, koska merkkien esittely on junttia ja white trashia.

Olen seiskalla. :D

Vierailija
29/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Likka on normaali teini.

Vierailija
30/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kun ne ei puhu nii, nii ei ne kirjottakaa noi...tajuuk sää ??

Vierailija
31/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuorella on itseluottamus kohdallaan, ei sitä tarvitse pönkittää merkkituotteilla. Vaatteet eivät ole tärkeät, vaan se ihminen vaatteiden sisällä, muistakaa se.

Vierailija
32/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

7.luokkalainen ei nyt vaan kirjoita tuollaisella tyylillä, mutta muuan vakioprovoijan käsiala tästä on luettavissa.

Ei ehkä jossain korson yläasteella, mutta meillä sykissä lähes kaikki osasivat kirjottaa kunnolla

Vierailija
33/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on kirurgi ja isäni on psykiatri. Mulla ei ole ikinä ollut yhtään merkkivaatetta, koska merkkien esittely on junttia ja white trashia.

Olen seiskalla. :D

..."White-trashia"....

>-<

Tyttöparka.

Vierailija
34/70 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä on selvästi jonkun aikuisen kirjoittama mutta ihmettelenkin kovasti miksi? Mitä saat tästä? Kovin tervejärkinen et ainakaan ole.

Ja mikäs kallonporaaja se siellä toteaa totuuksia?

Saa pukeutua.

Ammatit voi olla unelmia.

Vierailija
35/70 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radon RX 6950

Vierailija
36/70 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuolloin 2017 ykkösellä

Vierailija
37/70 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap minkä ikäinen tahansa niin typerä provo tämä ainakin on.

Vierailija
38/70 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin huomiotta jäi kuitenkin ensisijainen kysymys: Miksi asia kiinnittää huomiotasi siinä määrin että siitä pitää keskustelupalstalle kirjoittaa?

T. Tero, 7 v.

Vierailija
39/70 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan älykäs juokse teollisesti tuotetun designin perässä. Torvelo. Älykäs ostaa aitoa tai ei välitä tuontaivaallista ryysysyistä. Kuka se nyt rakastaa rätei ja lumpui? :). Sellaiset jotka ovat sosiaalisesta hyväksynnästä riippuvaisia hännystävät muita merkkiensä kanssa. Ei kukaan älykäs- edes teininäkään.

Vierailija
40/70 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tahditonta ja epäkohteliasta mennä tarjoamaan jotain vanhaa laukkuasi toiselle, joka ei selvästi näitä sinun merkkituotteitasi kaipaa.