Luokallamme on yksi tyttö, jolla ei ole mitään merkkivaatteita/tuotteita ja hän väittää ettei se haittaa häntä
Olemme 7-luokalla. Tämä tyttö vaihtoi toisesta koulusta meidän kouluumme. Kun olemme kyselleet, että miksei sinulla ole sitä tai tätä, hän sanoo että häntä ei kiinnosta mitään merkit. Pukeutuu tyyliin markettivaatteisiin, ei meikkaa ja ajaa isoveljensä vanhaa polkupyörää. Tarjosin hänelle jopa omaa vanhaa (merkki)reppuani kun sain uuden, muttei hän huolinut sitä. Ei ole ainakaan köyhästä perheestä koska kun piti tehdä esitelmä jommankumman vanhemman ammatista, niin hänen isänsä on lentokapteeni. Minä ja muut luokan tytöt emme oikein ymmärrä häntä...
Kommentit (70)
0/5
7.luokkalainen ei nyt vaan kirjoita tuollaisella tyylillä, mutta muuan vakioprovoijan käsiala tästä on luettavissa.
Ihanaa, että tässä pinnallisuuden aikakaudessa nuori uskaltaa olla oma itsensä eikä palvo ulkokuorta, eikä ole "muodin" (markkinamiesten) vietävissä!
Ihanaa, että on vielä omillakin aivoilla ajattelevia teinityttöjä!
No ei ne merkit todellakaan ole kaikille tärkeitä ja hyvä niin. Enemmän sairasta on palvoa jotain vaatemerkkiä, mietippä nyt vähän tarkemmin.
Oikeat porvarit eivät esittele merkkituotteita. On mautonta.
T. 12-vuotias porvari, en omista mitään merkkituotteita
Ap. Esitän kysymyksen. Miksi pitäisi olla ja toisen miten kehtaat kysellä tuollaisia? Ja toisen. Mistä tiedät mitä merkkiä hänen vaattensa ym. Ovat?
Ainakaan yks Cucciconverse pelle. EI Tunnistanut huippumerkkejä, kun niissä ei aina lue se kissan korkuisin kirjaimin.
Miksi 7-luokkalainen ei kirjoittaisi noin? Äidinkieltä on tuossa vaiheessa opiskeltu jo seitsemän vuotta. Itse olin intohimoinen kirjallisuuden ystävä ja kahlannut tuossa vaiheessa läpi jopa kotimaisen kirjallisuuden klassikkoja. Sanomalehtiä aloin lukemaan lukutaidon myötä. Kirjoitin päiväkirjaa, kirjeitä ja runoja. Aika outoa olisi ollut kirjoittaa jotenkin lapsenomaisesti enää tuossa vaiheessa.
Antakaa toisen pukeutua niin kuin haluaa.Se ei varmaan kuulu sulle miten toinen tykkää pukeutua.Mun mielestä on todella rohkeeta ja hienoa pukeutua erilailla eikä kulkea massan mukana.Välillä käy ihan sääliks niitä nuoria jotka ei uskalla pukeutua niin kuin haluis.
Koska on älykkäämpää pukeutua siten kuin haluaa kun kerjätä arvostusta ja hyväksytyksi tulemista merkkituotteiden kautta. Merkkituotteet ovat ihan samalla lailla massatuotantoa. Marketista saa joskus parempaa laatua halvemmalla, esim. 100 % puuvillaa marketista hintaan 15,90€ kestää vuosia kun vastaava tuote 60 % puuvilla, 40 % roskaa on 80 - 160 € merkkituotteena ja hajoaa aikaisemmin...
No ei kaikki teinit kirjoita "No ziiz zilleen ja sit se meni sinne niinq oigeesti vittu"
No tämä on selvästi jonkun aikuisen kirjoittama mutta ihmettelenkin kovasti miksi? Mitä saat tästä? Kovin tervejärkinen et ainakaan ole.
Sehän on pelkästään järkevää. Käyttäisit sinäkin rahasi vaikka elämyksiin. Ja kokeile miten hienolta tuntuu antaa rahaa hyväntekeväisyyteen. Esim kodittomille eläimille.
Luokalla on siis yksi fiksu tyttö.
Oikea porvari ei puhu rahoistaan tai tarjoile säälistä kånkenia.
T. 6-vuotias eliittisukuinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 7-luokkalainen ei kirjoittaisi noin? Äidinkieltä on tuossa vaiheessa opiskeltu jo seitsemän vuotta. Itse olin intohimoinen kirjallisuuden ystävä ja kahlannut tuossa vaiheessa läpi jopa kotimaisen kirjallisuuden klassikkoja. Sanomalehtiä aloin lukemaan lukutaidon myötä. Kirjoitin päiväkirjaa, kirjeitä ja runoja. Aika outoa olisi ollut kirjoittaa jotenkin lapsenomaisesti enää tuossa vaiheessa.
Lahjakkaiden, runsaasti lukevien ja kypsienkin 13-vuotaiden tekstissä on edelleen puhekielisyyksiä ja taivtus- ja pilkutusvirheitä, silloinkin kun ainekirjoituksessa pyritään mahdollisimman yleiskieliseen ilmaisuun. Muualla, erityisesti somessa ja ylipäänsä netissä puhekielinen teksti on normi, josta teinille ei tulisi edes mieleen pyrkiä pois. Jos AP on teinityttö, minä syön kuumemittarini:D
T. Yläkoulun äidinkielenopettaja
Minä suunnittelin ja ompelin teininä lähes kaikki vaatteeni itse ja kenelläkään ei ollut semmoisia.
Käsityönope oli ihana hän auttoi leikkaamaan ja sovittamaan vaatteita ja halusi niitä koulun kevätnäyttelyihin.
laumasielut ovat alimpaa kastia ja täysin markkinvoimien vietävissä.HuOH
Aloitus toki oli provo, mutta ko.asiaan kommenttini.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on pelkästään järkevää. Käyttäisit sinäkin rahasi vaikka elämyksiin. Ja kokeile miten hienolta tuntuu antaa rahaa hyväntekeväisyyteen. Esim kodittomille eläimille.
Jep, monella hirvellä olisi käyttöä parille eurolle. Vois poiketa shellille kahville.
Kyllähän seiskaluokkalainen osaa periaatteessa jo kirjoittaa ihan "normaalisti", tai siis kuuluisi osata. Ei tämä nyt silti ihan mennyt läpi.
No ei minun 14v poikakaan mitään merkki tuotteita halua. Ihan tavan vaatteet ja tavarat käy. Ei kaikki halua muodin mukana juosta.
Wau. Ja vielä sanotaan, että kouluikäisten kirjoitustaito on hiipunut ja näin sitä nuori kirjoittaa kuin aikuinen konsanaan.