13-vuotias haluaa rintaliivit.
Tähän saakka on sellaiset toppijutut riittäneet. Nyt tyttö haluaisi oikeat liivit. Tuntuu olevan isokin juttu. Ongelma on, että mistä löytää noin nuorelle liivit ilman toppauksia?
Kommentit (59)
Hyvä että lapsesi uskaltaa sinulle sanoa.
Poista tuo vähättelevä suhtautumistapasi, ja menette ihan mihin kauppaan vaan mikä vaatteita myy - prisma, h&m, kappahl, seppälä, citymarket, lindex..... myyjät ovat siellä sitä varten että osaavat opastaa oikealle hyllylle tarvittaessa. :)
Tällein jo 16-vuotiaana voin sanoa, että kyllä 13-vuotias rintsikat tarvitsee ja se on lapselle sillä hetkellä iso juttu koska kaikki muutkin pitävät. Itselläni oli luokalla tyttö jolla ei ollut rintsikoita mutta ei kyllä mitenkään isotkaan rinnat, mutta nännit paistoivat joka vaatteen alta ja voin vain kuvitella ettei se tuntunut mukavalta. Monet puhuivat tytöstä pahaa koska hänellä ei ollut rintsikoita. Usein puhuttiin mitä äidin päässä liikkuu että eikö se anna ostaa rintsikoita vai mikä siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Miksei toppauksia saa olla? Mitkä on mitat, ettei löydy? Kyllähän 13-v liivit tarvitsee.
Toppaus on turha. Tekee rinnat isomman näköiseksi. Mä en tykkää topatuista liiveistä.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta on hyvä olla liivit suojana. Tai toppimallinen liivi. On paljon kivempi olo kun ei rinnat näy paidan läpi vaan on liivi/toppi alla joka tukee ja peittää nännit. Ei joudu kiusauksen kohteeksi niinkuin minä aikanaan. Pojat kiusasivat etttä onpa tissit tulleet. Ei ollut kiva. Pyysin äitiä että ostaisi munulle liivit. Osti heti ja kiusaaminen loppui.
Mua härnättiin vaikka oli rintsikat.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin aa kokoa suurempia tarvitsee ostaa. Se on aivan järkyttävän näköistä kun rinnat vasta kehittyy ja jotkut toppaamattomat toppiliivit vain paidan alla. Tuollaiset aa liivit kun ostat topattuna niin peittää kehittyvät rinnat, eikä todellakaan tee mitään suurennusefektiä.
Ei topatut on aikuisellakin hirveän näköiset kun nännit paistaa läpi
Mistä tiedät koon? Joillekin teineille AA on liian pieni koko.
Mikäs ihme se on jos haluaa. Minä olin 12, kun äitini osti ekat liivit mulle.
Omat rintani olivat kasvaessaan ainakin niin kipeät, että toppaamattomilla liiveillä ei olisi tehnyt yhtikääs mitään. Pelkästään se jo tuntui inhottavalta, jos paita vähän "hankasi" liikkuessa. Oma äitini tosin ymmärsi ostaa minulle sekä topatut että toppaamattomat liivit kun huomasi rintojen alkaneen kasvaa. Ei tarvinnut edes pyytää ja sai sitten ihan itse kokeilla kummat liivit sopivat paremmin omaan tarpeeseen.
Oletko kysynyt ttytöltä itseltään haluaako hän topatut vai toppaamattomat liivit? Hänhän niitä tulee käyttämään, joten hänen valintansa se on.
Meillä tyttö pyysi rintsikoita ekan kerran viidennellä. Silloin tuli ne "mantelit", hän ei tykännyt, kun paita hiersi ja törrötti selkeesti paidan läpi. Nolotti
Joten mentiin sitten rintsikka ostoksille. Ostettiin urheilurintsikat ja sitten semmoiset sievemmät, jossa oli se ohuen ohut toppaus.
Tykkää enemmän urheiluliiveistä. Voimistelee, että tarvii olla todella tukevat. Lisäksi tykkää, että urheiluliivit litistää(pienentää) povea. Käytiin joulun alla ostamassa kahdet rintaliivit alan liikkeestä ja ne oli 60B. Muutaman kerran käyttänyt koulussa ja sai tarpeetonta huomiota pojilta. Siirtyi takaisin urheiluliiveihin arjessakin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tyttö pyysi rintsikoita ekan kerran viidennellä. Silloin tuli ne "mantelit", hän ei tykännyt, kun paita hiersi ja törrötti selkeesti paidan läpi. Nolotti
Joten mentiin sitten rintsikka ostoksille. Ostettiin urheilurintsikat ja sitten semmoiset sievemmät, jossa oli se ohuen ohut toppaus.
Tykkää enemmän urheiluliiveistä. Voimistelee, että tarvii olla todella tukevat. Lisäksi tykkää, että urheiluliivit litistää(pienentää) povea. Käytiin joulun alla ostamassa kahdet rintaliivit alan liikkeestä ja ne oli 60B. Muutaman kerran käyttänyt koulussa ja sai tarpeetonta huomiota pojilta. Siirtyi takaisin urheiluliiveihin arjessakin.
On nyt seiskalla. Jäi tuosta pois.
Meidän 13- vuotiaalla on jo ihan b-kuppi. Vaikka painoa ei ole kuin 45 kiloa.
Menkatkin ollu jo kohta pari vuotta. Ei tulis mieleenkään ettei käyttäisi rintsikoita.
Toisaalta lapsi ei itse sitä ymmärrä mitä tarkoittaa topattu ja toppaamaton. Mitään push-uppeja ei tarvita mutta ehkä sellainen hieman vahvemmalla kankaalla oleva liivi. Minäkin olin 12 kun sain ekat liivini ja olin kyllä jo niin kehittynyt että tarvitsin ne. Samoihin aikoihin kun kk:t alkaa niin liivit tarvitaan. Hienotunteisuutta kaikilta vain näille ihanille kehittyville tytöillemme.
Muistan hyvin tunteen kun menin ostamaan ekat rintaliivit, jännä ja mukava.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ohuita toppauksia aikuisillekin. Aika harva haluaa esitellä toisille nännejään.
On niin isot rinnat että en halua toppausta.
Kaupat on lopettaneet toimintansa?
Minä ainakin olen jo sen verran vanha ja kauhtunut eukko että en ihan oikeasti välitä vaikka nännit näkyis paidan läpiKatselkoot jos niin kiinnostaa, yks lysti. Voisin mennä uimaankin ilman yläosaa, aivan sama. Pikkumieleistä jos joku aikuinen ihminen hihittelee sille että vähän paidan läpi kuulottelee tissit. Voivoi sanon minä.
Ei tosiaan ole kiva kenellekään jos nännit näkyy läpi. Lindexillä on laaja valikoima ja löytyy varmasti tarpeeksi pieniä kokoja.