13-vuotias haluaa rintaliivit.
Tähän saakka on sellaiset toppijutut riittäneet. Nyt tyttö haluaisi oikeat liivit. Tuntuu olevan isokin juttu. Ongelma on, että mistä löytää noin nuorelle liivit ilman toppauksia?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ohuita toppauksia aikuisillekin. Aika harva haluaa esitellä toisille nännejään.
Suosittelen sinulle omiin asioihisi keskittymistä. Topatut liivit tuntuvat minusta inhottavilta päällä, joten en missään tapauksessa käytä sellaisia. Jos jotakuta häiritsee mahdollinen nännin erottuminen paidan alta, katselkoon muualle.
Ja halusit tietentahtoen ymmärtää väärin? Pointti oli se, että on täysin normaalia kevyellä toppauksella varustettuja liivejä 13-vuotiaan käyttää. Kevyt toppaus ei ole sama asia kuin rintojen korostaminen.
Käytä toki itse aivan mitä lystäät. Mutta kyllä kolmetoistakesäiselle ovat murrosiän muutokset sen verta jännittäviä, ettei siihen päälle tarvitse äitiä, joka nillittää rintsikoiden toppauksista.
T. Eri
Katsoitko kelle kommentoitiin? Siinä ei puhuttu kolmetoistavuotiaista mitään vaan kehoitettiin aikuisiakin käyttämään topattuja liivejä ettei vaan nänni vilahda.
Eihän ne toppaukset ole sellaisia kuin silloin muinoin, kun kupit oli tanakasti tuettu superlonilla ja vielä tikattu tiheästi, että rinnat varmasti törröttivät. Nythän se toppaus on oikeastaan vaan kahden kankaan välissä ohutta kutukangasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne rintaliivit ikää katso, vaan kokoa. Ja yleensä niitä pieniä kokoja vasta löytyykin monessa eri mallissa.
Ei se nuori ikä tarkoita että on pienet rinnat. Itse olisin tuossa iässä varmaan tarvinnut noin 65F kokoiset liivit, jos silloin ysärillä olisi jostain sellaisia saanut. Piti sitten tyytyä kokoon 75-80C jota sitkeästi käytin pitkälle aikuisuuteen asti ( ja ihmettelin kun rintsikat oli aina pahan tuntuiset päällä). Luojan kiitos tajusin mennä vihdoin viimein alusvaateliikkeeseen ja itsekin tutustua liivien kokosysteemiin, nyt on oikean kokoiset ja mukavat liivit käytössä. Ja toppaamattomat😳
Eli ap, vie tyttö kunnon alusvaateliikkeeseen että löytyy oikea koko.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne toppaukset ole sellaisia kuin silloin muinoin, kun kupit oli tanakasti tuettu superlonilla ja vielä tikattu tiheästi, että rinnat varmasti törröttivät. Nythän se toppaus on oikeastaan vaan kahden kankaan välissä ohutta kutukangasta.
Pehmeäkuppisilla, eli toppaamattomilla liiveillä saavutetaan melkein poikkeuksetta parempi istuvuus, edellyttäen että on oikea koko käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ohuita toppauksia aikuisillekin. Aika harva haluaa esitellä toisille nännejään.
Suosittelen sinulle omiin asioihisi keskittymistä. Topatut liivit tuntuvat minusta inhottavilta päällä, joten en missään tapauksessa käytä sellaisia. Jos jotakuta häiritsee mahdollinen nännin erottuminen paidan alta, katselkoon muualle.
Ja halusit tietentahtoen ymmärtää väärin? Pointti oli se, että on täysin normaalia kevyellä toppauksella varustettuja liivejä 13-vuotiaan käyttää. Kevyt toppaus ei ole sama asia kuin rintojen korostaminen.
Käytä toki itse aivan mitä lystäät. Mutta kyllä kolmetoistakesäiselle ovat murrosiän muutokset sen verta jännittäviä, ettei siihen päälle tarvitse äitiä, joka nillittää rintsikoiden toppauksista.
T. Eri
Luitko sen kommentin? Puhe oli aikuisista, ei 13-vuotiaista.
Luulenpa, että aloittaja on semmoinen ihminen, jolle esimerkiksi tyttären käyttämät stringit ovat aivan tabu. Niitä ei käytetä, kuin vasta korkeintaan kolomekymppisenä.
Mutta siis tottakai liivit ostat tytöllesi liivit kun hän haluaa. Ja muutenki.. 13-vuotias alkaa pikkuhiljaa tulemaan murrosikään (tai on jo siinä, jokainen on erilainen) ja asioita tapahtuu, ja varmaan tyttäresi etsii jo hieman omaa naisellisuuttaan.
Itse kun olin tossa iässä, (tai no vuoden pari vanhempi minun hormoonit alkoivat toimimaan vähän myöhemmin kuin monilla kavereillani). Mutta niin, en todellakaan halunnut mitään toppaamattomia liivejä pitää, ne olivat mielestäni "pikkulapsille" :D Oli se hieno juttu kun sai ekat omat "kunnon" liivit.
Itse olin 6.luokalla (ysärillä) aivan lauta, toisin kuin moni luokkakaveri, 13v seiskalla ostettiin ekat oikeat rintsikat A-kupilla, pian sen jälkeen alkoi joku kasvupyrähdys rinnoissa eikä mennyt kauaa kun koko olikin jo B ja noin vuoden päästä C vaikken erityisen lihava ollut (nykyään parin lapsen jälkeen H-kuppi).
Onneksi äitini on samanmallinen ja osti mielellään haluamani liivit, ei ihan ohkoiset muttei mitkään pushupitkaan, vaan ohuesti pehmustetut.
Varmasti vaikeampaa nuorelle jos nännit paistaa esillä kuin äidille se että tyttärellä on pyöristävä kangas liiveissä... Mutta jos epävarmuutta on niin paras mennä asiantuntevaan liikkeeseen eikä tuskailla marketeissa.
Multa on mennyt ihan ohi tämä ilmiö, että nännit ei saa missään nimessä erottua vaatteiden läpi, milloin se on alkanut? En muista omassa teini-iässäni 90-l alussa tälläistä edes miettineeni, kaikki liivini olivat, ja ovat edelleen, toppaamattomia. Jos ne nännit muuten ovat niin tabu, miksi nykyään kaupan mallinukeilla on sellaiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pehmeäkuppiset liivit ovat ainakin mulle parempia. En ole löytänyt ainoitakaan topattuja liivejä jotka olisivat hyvän malliset mun kokoluokassa. Mulle on ihan sama vaikka nänni vähän erottuisikin paidan alta, jos se jotain häiritsee niin kääntäköön katseensa.
Jokainen tietenkin esittelee mitä haluaa.
50-luku soitti, haluaa kuulemma sovinisminsa takaisin.
Ymmärsit tai halusit ymmärtää väärin. Ei ollut kritiikkiä, vaan toteamus.
Vierailija kirjoitti:
Multa on mennyt ihan ohi tämä ilmiö, että nännit ei saa missään nimessä erottua vaatteiden läpi, milloin se on alkanut? En muista omassa teini-iässäni 90-l alussa tälläistä edes miettineeni, kaikki liivini olivat, ja ovat edelleen, toppaamattomia. Jos ne nännit muuten ovat niin tabu, miksi nykyään kaupan mallinukeilla on sellaiset?
Ensinnäkin, mulla oli 90-luvun puolivälissä seiskalle mennessä tosi pienet rinnat, mutta kyllä silti hävetti että nännit näkyi paidan läpi, kun äiti ei ostanut liivejä.
Toisekseen, en ole yhdelläkään mallinukella nähnyt nännejä, ja olen vaatekaupassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin käytät ihan mitä haluat. En tarkoittanut olla aggressiivinen - tai heteronaisena tuijottaa kenenkään rintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, mulla oli 90-luvun puolivälissä seiskalle mennessä tosi pienet rinnat, mutta kyllä silti hävetti että nännit näkyi paidan läpi, kun äiti ei ostanut liivejä.
Toisekseen, en ole yhdelläkään mallinukella nähnyt nännejä, ja olen vaatekaupassa töissä.
Just jonku nanson tai marimekon ikkunassa näin mallinukkeja, joilla oli ihan selkeet töröttävät nännit. Oli jännä, että sellasetkin täytyi mallinukelle laittaa. Ei sillä että haittais, mutta yleensä ei tosiaan ole
Tuskin aa kokoa suurempia tarvitsee ostaa. Se on aivan järkyttävän näköistä kun rinnat vasta kehittyy ja jotkut toppaamattomat toppiliivit vain paidan alla. Tuollaiset aa liivit kun ostat topattuna niin peittää kehittyvät rinnat, eikä todellakaan tee mitään suurennusefektiä.
Ei topatut on aikuisellakin hirveän näköiset kun nännit paistaa läpi
Vierailija kirjoitti:
80-luvun alussa luokkakaveria pilkattiin tunnilla poikien toimesta siitä, että hänen nänninsä näkyivät. Ja ne näkyivät ihan selvästi. Seuraavana päivänä eivät näkyneet. Kyseinen tyttö oli melkein lauta, mutta äitinsä oli ilmeisesti ymmärtänyt hädän ja häpeän.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin aa kokoa suurempia tarvitsee ostaa. Se on aivan järkyttävän näköistä kun rinnat vasta kehittyy ja jotkut toppaamattomat toppiliivit vain paidan alla. Tuollaiset aa liivit kun ostat topattuna niin peittää kehittyvät rinnat, eikä todellakaan tee mitään suurennusefektiä.
Ei topatut on aikuisellakin hirveän näköiset kun nännit paistaa läpi
En nyt ihan ymmärrä mistä päättelit ton tissien koon
Minä olen yksin ostellut tytölleni (11v) kaupasta rintsikoita, ei mitään kovasti topattuja. Eniten tyttö tykkäsi Sloggin rintsikoista, mutta muutkin ovat vielä käyneet. On pikkuhiljaa siirtymässä topeista oikeisiin rintsikoihin. Rinnat ovat kipeät, ehkä käydään niitä topattuja testaamassa alan liikkeessä.
Ja onhan se kamalaa "jos kaikilla muilla on rindet" ja itse joutuu pitää jotain 10veen toppeja :) Rintsikat on tytöllekin iso juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ettet sinä ole nähnyt nännillisiä mallinukkeja, ei tarkoita etteikö niitä ole.
Mun äiti ei ostanut mulle liivejä, ikinä. Onneksi olin aika lauta, mutta siis oikeasti käytin vielä lukionkin läpi jotain aluspaitoja, joihin olin laittanut vanutäytettä nännien kohdalle, etteivät ne näkyisi läpi. Samoin äitini ei koskaan ostanut mulle kuukautissuojia, joten pihistin niitä häneltä ja käytin vessapaperivirityksiä. Äiti oli ihan tolkun ihminen muuten, mutta noissa asioissa hän käyttäytyi kuin ääliö. En kuulemma tarvinnut. Aikuisena kysyin asiasta ja sain vastaukseksi tyhmän ilmeen ja kommentin "luulin että hoidat sellaiset asiat itse".
Eli ap, osta tytöllesi kunnon liivejä ja suhtaudu ymmärtävästi.
Ilman muuta on hyvä olla liivit suojana. Tai toppimallinen liivi. On paljon kivempi olo kun ei rinnat näy paidan läpi vaan on liivi/toppi alla joka tukee ja peittää nännit. Ei joudu kiusauksen kohteeksi niinkuin minä aikanaan. Pojat kiusasivat etttä onpa tissit tulleet. Ei ollut kiva. Pyysin äitiä että ostaisi munulle liivit. Osti heti ja kiusaaminen loppui.
Ei ne rintaliivit ikää katso, vaan kokoa. Ja yleensä niitä pieniä kokoja vasta löytyykin monessa eri mallissa.