Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme mulla on? Lääkärin kommentti vain, että ihmettelisi mikäli ei mun elämäntilanteessa väsyttäisi

Vierailija
08.05.2017 |

Mä olen lihonnut puolessa vuodessa yli 10kg, oon koko ajan väsynyt. Iltaisin oon ihan horkassa, paleltaa, aamuyöstä herään ihan hikisenä, voisin nukkua, nukkua, nukkua. Iho on rutikuiva, olen unissani raapinut sääret rikki, kasvot täynnä aikuisiän aknea, hiukset lähtee. Vatsa on sekaisin, oksettaa, pyörryttää, näkö- ja kuuloaisti heikenneet selkeästi.

Ja tämä mun "elämäntilanne": 2 teini-ikäistä, harrastuksiin kuukausia kyllä joka ilta, työ kevyttä toimistotyötä, työmatka reilun tunnin suuntaansa. En jaksa harrastaa, romahdan sohvalle heti tilaisuuden tullen ja nukun useammankin tunnin yöunien kärsimättä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lihonnut puolessa vuodessa yli 10kg, oon koko ajan väsynyt. Iltaisin oon ihan horkassa, paleltaa, aamuyöstä herään ihan hikisenä, voisin nukkua, nukkua, nukkua. Iho on rutikuiva, olen unissani raapinut sääret rikki, kasvot täynnä aikuisiän aknea, hiukset lähtee. Vatsa on sekaisin, oksettaa, pyörryttää, näkö- ja kuuloaisti heikenneet selkeästi.

Ja tämä mun "elämäntilanne": 2 teini-ikäistä, harrastuksiin kuukausia kyllä joka ilta, työ kevyttä toimistotyötä, työmatka reilun tunnin suuntaansa. En jaksa harrastaa, romahdan sohvalle heti tilaisuuden tullen ja nukun useammankin tunnin yöunien kärsimättä.

Ja ikä 42v

Vierailija
2/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa. Ja kovin stressaavaa tämä on, vaikka en myönnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilut ja palelut kuulostaa vaihdevuosien ennakko-oireilta. Muista en osaa sanoa.

-toinen 42 v.

Vierailija
4/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta

Vierailija
5/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota kyllä mielestäni voi millään elämäntilanteella tai stressillä voi selittää, mutta en toki ole mikään lääkäri. Toiselle lääkärille, vaikka yksityiselle?

Vierailija
6/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikoilut ja palelut kuulostaa vaihdevuosien ennakko-oireilta. Muista en osaa sanoa.

-toinen 42 v.

Gynekologi sanoi, ettei jalkojen palelu ole vaihdevuosioireita. Kuumat aallot nousevat sisältä, rinnasta, ei raajoista.

Vierailija
7/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kilpirauhasarvot ainakin pitäisi katsoa

Vierailija
8/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun mun elämä paitsi että ei ole tuota aikuisiän aknea. Muuten olisi voinut olla kuin minun kirjoitukseni! Vähän vain eri elämäntilanne, mutta ei mitään "syytä" joka aiheuttaisi nuo oireet. Kilpirauhasarvot olen mittauttanut omakustanteisesti moneen kertaan, ne ei ole hyvät, mutta eivät tarpeeksi huonot koelääkitykseen. Ihanaa elämää :(

N37

Vierailija
9/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hormonaalista ehkäisyä käytössä?

Vierailija
10/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla stressiä tai vaihdevuosien esioireita, mutta kyllä mä nyt aattelen että tietyt perusverikokeet olis hyvä tsekata: TVK, TSH ja T4v, b-gluc, crp, La.

Vierailija
11/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsee kilpirauhasarvojen tutkimukseen, minne varaan ajan?

Työpaikkalääkäri suorastaan vähätteli mun oireita ja vähän vihjaili, et taidan olla stressaava. Mulla on oikeesti kiva työ ja ihan mukavat teinit.

Niin ja yks oire jatkuva raivokkuus, ärhäkkyyttä, vaikka olen kiltti ja hyväntuulinen.

Vierailija
12/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin oppikirjaesimerkiltä kilpirauhasen vajaatoiminnasta kuin vaan olla ja voi.

Vierailija
13/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta-arvotkin ehkä (ei siis vain pelkkä hemoglobiini)

Vierailija
14/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla stressiä tai vaihdevuosien esioireita, mutta kyllä mä nyt aattelen että tietyt perusverikokeet olis hyvä tsekata: TVK, TSH ja T4v, b-gluc, crp, La.

Ai että b-gluc pitäisi mittauttaa? :D Missähän labrassa tuollaisen testin saa :D

Vierailija
15/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkalääkäri suorastaan vähätteli mun oireita ja vähän vihjaili, et taidan olla stressaava. Mulla on oikeesti kiva työ ja ihan mukavat teinit.

Niin ja yks oire jatkuva raivokkuus, ärhäkkyyttä, vaikka olen kiltti ja hyväntuulinen.

Mene terveyskeskukseen. Ne on helpot halvat kokeet, niitä tehdään paljon.

Vierailija
16/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hormonaalisia ehkäisyä.

Nuorena kärsin anemiasta, nyt he oli tosi hyvä 132

Vierailija
17/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cityterveydessä onnistuu ilma lähetettä, omalla kustannuksella. Ei ole kallista. Hinnasto löytyy netistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi