Miksi vanhemman naisen ja nuoremman miehen suhde on tabu?
Tuli mieleen tuosta Macron-keskustelusta.
Miksi vanhemman naisen ja nuoremman miehen suhde on tabu, jos vanhemman miehen ja nuoremman naisen ei? Miksi on niin kauhistuttavaa, jos suhteessa vanhempi osapuoli onkin nainen, eikä mies?
Kommentit (52)
Ehkä kyseessä ovat historialliset syyt? Ennen miehen oletettiin elättävän koko perheen, eikä se onnistunut ennen varallisuuden kartuttamista. Naiset taas elätettävinä olivat suuri kuluerä, joten vanhemmat halusivat naittaa tyttärensä muualle pois nurkista kuleksimasta. Ja jostain syystä ajatus elää edelleen?
Mutta enemmän minua ihmetyttää naiset, jotka suostuvat ja jopa haluavat vanhemman miehen kanssa seurustella. Itselleni aiheuttaa vilunväristyksiä jo ajatus muutaman vuoden vanhemman miehen kanssa seurustelusta, ei kiitos!
Nykymiehet ei enää halua lapsia, joten vanhempi nainen voi hyvin ottaakin tällaisen 10-20 vuotta nuoremman miehen puolisokseen.
Mun mies vaihtoi mut vanhempaan naiseen, kokemusta on. Tästä on noin 4 vuotta aikaa. Olin seurustellut kyseisen tyypin kanssa pari vuotta ja ilmoitti sitten vain, että on löytänyt uuden. Olin 23v ja mies saman ikäinen, tutustuttiin aikanaan toisiimme jo yläasteella. Että näinkin voi käydä ja on luultavasti vielä aika yleistä nykyaikana.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kyseessä ovat historialliset syyt? Ennen miehen oletettiin elättävän koko perheen, eikä se onnistunut ennen varallisuuden kartuttamista. Naiset taas elätettävinä olivat suuri kuluerä, joten vanhemmat halusivat naittaa tyttärensä muualle pois nurkista kuleksimasta. Ja jostain syystä ajatus elää edelleen?
Mutta enemmän minua ihmetyttää naiset, jotka suostuvat ja jopa haluavat vanhemman miehen kanssa seurustella. Itselleni aiheuttaa vilunväristyksiä jo ajatus muutaman vuoden vanhemman miehen kanssa seurustelusta, ei kiitos!
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Mun mies vaihtoi mut vanhempaan naiseen, kokemusta on. Tästä on noin 4 vuotta aikaa. Olin seurustellut kyseisen tyypin kanssa pari vuotta ja ilmoitti sitten vain, että on löytänyt uuden. Olin 23v ja mies saman ikäinen, tutustuttiin aikanaan toisiimme jo yläasteella. Että näinkin voi käydä ja on luultavasti vielä aika yleistä nykyaikana.
Vaihtoi vanhempaan??? Tuossa on jo vakavan itsetutkiskelun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kyseessä ovat historialliset syyt?
Eivät ole. Pariskuntia joissa nainen on vanhempi on ollut tuhansia vuosia. Ajatus siitä että miehen pitäisi olla vanhempi levisi Eurooppaan vasta viktoriaanisella ajalla pari sataa vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoi vanhempaan??? Tuossa on jo vakavan itsetutkiskelun paikka.
Miten niin? Meinaatko että miehelle ainoa kriteeri naisessa on ikä? Vaikka ois mikä jäkättävä bimbo, on se parempi jos se on nuorempi?
Olen aviossa 35 vuotiaan miehen kanssa. Itse olen 45v. Olemme onnelllisia, voitteko uskoa?
Jesse kirjoitti:
Hyvä vanhempi nainen pesee heittämällä nuoret kusivitut. Toimintataso elämässä ratkaisee paljon. Moni aikaansa edellä oleva nuorempi mies ottaa vanhemman daamin.
Kumpa äitis näkisi mitä poika puhut, mahtaisko olla ylpeä susta, mitäs luulet?
Hmm.. Olen 41-vuotias nainen ja minun aviomieheni on 22-vuotias. En koe olevani mummo vaikka mieheni onkin noin nuori, enkä ole huomannut kuvotusta mieheni puolelta rakastellessamme - ennemminkin hän ihastelee seksuaalista varmuuttani, ja seksielämämme onkin hyvin vilkasta, antoisaa ja tasapainoista. Olen koulutetumpi kuin mieheni, mutta olemme molemmat kokopäivätöissä. Kumpikaan ei elätä eikä piio toista vaan hommat hoituu ihan tasapuolisesti. En ymmärrä mikä tässä jonkun mielestä mättää. Ikäkö se kaiken tässä elämässä määrittää yli persoonallisuuden ja henkilökemian? Minua luullaan usein nuoremmaksi kuin olen ehkä leikkisyyteni ja iloisen avoimuuteni vuoksi, mieheni ison partansa kanssa ehkä vaikuttaa ikäistään vanhemmalta. Emme käännä päitä kadulla kulkiessamme enkä ole huomannut kummankaan saavan osakseen sääliviä katseita; minä siksi että olen tuollaisen nuoren jannun höynäyttämä tai hän siksi että joutuu poraamaan tällaista vanhaa kusista mummoa ;)..
On se jotenkin outoa, että maan presidentilläkin on itseään 32 vuotta nuorempi puoliso, mutta silti niin monella on suuret epäluulot sen suhteen, että voiko eri-ikäiset ihmiset rakastaa toisiaan. Itse olen eronnut, vaikka mies oli vain pari vuotta vanhempi kuin minä. En oikein usko, että ikä on ihmisessä olennaisin ominaisuus.
Tällä palstalla toisin päin tuntuu olevan tabu.