Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksan hoitaa vauvaa migreenissä?

Apuva!
08.05.2017 |

Minulla on nyt 8kk vauva, joka on pääasiassa kiltti ja tyytyväinen lapsi. Elämä syntymänsä jälkeen on ollut leppoisaa ja antanut minulle paljon. Nyt olen kuitenkin pari päivää kärsinyt erittäin voimakkaasta migreenistä huonosti nukuttujen öiden seurauksena.. äsken yritin lasta saada päiväunille, itselläni vaan hiki valui, oksetti, pää tuntui räjähtävän ja sainpa vielä ihanat menkkakivutkin tähän samaan syssyyn.. Mies on töissä ja iltaisin tuntuu olevan erilaisia menoja. Lapsi on nyt ollut levoton (tekee hampaita) enkä siis ole saanut nukkua, olo on kamala ja nyt kun lapsikin on nukkunut huonosti, on todella haastava hoidettava. Ei meinaa syödä eikä nukkua ilman taistelua, ei viihdy itsekseen vaan möyrii koko ajan kipeän vatsani päällä mikä ei myöskään oksetukseen auta. Miten ihmeessä jaksan hoitaa lapseni hyvin? Saako mies ottaa sairaslomaa lasta hoitaakseen, jotta minä saan nukuttua migreenini pois vai joutuisiko olemaan palkattomalla vapaalla? Tästä ei meinaa kyllä tulla mitään. Ja ennen kuin kukaan alkaa sieltä herjaamaan että miten voin olla migreenissä tabletilla, migreenini ei pahene kirkkaista valoista (onneksi). Eli mikä neuvoksi?

Pahoittelen sekavaa tekstiä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne minulle. =(

Patjat lattialle, jossa pötköttelin ja nukuin. Lapselle viihdykettä, vaikka sitten jotain teletappeja läppäriltä. Ruokailut lapselle matalalla kynnyksellä - kunhan jotain. keskityt vain siihen, että lapsi selviää hengissä tuon yhden päivän.

Aina voi toki palkata kotiapua, jos vaan siihen on varaa. Minulla ei silloin ollut, joten pyrin selviytymään päivästä siihen asti että mies tuli kotiin. Onneksi noita kohtauksia ei tullut usein.

Vierailija
22/26 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuo ongelma, että kohtaus alkoi aamuyöllä ja aamulla herätessä oli myöhäistä. Aamuyöllä se tyypillisesti alkaa monella potilaalla. Itse en keksinyt muuta kuin söin melko myöhään pitääkseni verensokerin tasaisena yöllä. Pidin lääkkeet yöpöydällä josta sain ne otettua nousematta sängystä.

Esim Relert + Miranax yhdistelmä on tehokas lääkitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinulla ketään ystävää joka voisi auttaa?

Ymmärrän tuskasi niiltä osin, että oma migreenini on _helvettiä_ päästessään valloilleen, mutta luojalle kiitos triptaanit + burana + panadol -kombo auttaa.

Kerran olin kyllä 100% varma että nyt tulee lähtö tuonpuoleiseen, idioottina otin pelkän triptaanin alkusärkyyn ja kohta jo makasin sängyssä, tuntui että pää räjähtää, en voinut liikkua saati puhua ja kyyneleet valui silmistä kivun takia. Sen verran sain kontattua kämpässä, että repäisin 2v lapselle sipsipussin (...) ja itselle lisää lääkettä, onneksi lapsi oli tosiaan jo niin "iso" että istui mun vierellä sängyllä ja nassutti sipsejä, kävi välillä leikkimässä ja tuli taas takaisin.

Siitä opin, että enää koskaan ei ilman buranaa ja panadolia sitä triptaania - ei toimi yksin.

Vierailija
24/26 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sekin on ihan naisten kuvitelmaa vaan, kun kolmikymppinen isoveljeni saa täysin invalidisoivia migreenikohtauksia :))))

Vierailija
25/26 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni ei onneksi kestä niin kauaa etteikö lapsi pärjäisi tuota aikaa vähemmälläkin paapomisella. Mulla on kolme pientä lasta ja aina hätävarana joku lelusetti varastossa millä ei ole aikoihin leikitty. Siihen jotain smoothieita jotka vauva voi juoda itse tuubista (näitä on nykyään puuroina, kasvisversioina jne) ja vähän piirrettyjä.

Migreeniin paras jeesi (jos mitkään lääkkeet ei auta) on järjettömän kokoinen kahvi ja litra vettä päälle. Ne yhdessä (neste ja kofeiini) vähentävät jotain turvotusta päässä. Kuulostaa oudolta mutta kokeilkaa itse.

Ja tietty olisi päivänselvää että mies peruu menonsa, mutta tää ei vaan aina toteudu tosielämässä.

Vierailija
26/26 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tuota imigran injektiota, älyttömän hyvä. Otin 10min. sitten kun oli jäätävä migreeni, nyt särky täysin pois. Voisin itkeä onnesta! Myös nenäsuihke kätevä. Nämä ovat kalliita lääkkeitä mutta minulla ei toimi suun kautta otettava lääke migreeniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan