Lähihoitaja kertoi lapsille, että eläinlääkärikoulutus kestää 8v.
Näin kuulin hoitajan kertovan lapsille 😅. Hän kyseli lapsilta mitä heistä tulee isona.
Piti oikein tarkistaa tuo tieto. Opiskelu kestää 6v. Erikostuminen 4v.
Kommentit (37)
Jospa se vain muisti väärin? Enkä usko että pienelle lapselle sillä on suurta merkitystä sanooko 6 vai 8 vuotta, älyttömän pitkiä aikoja molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas lähihoitajat puolustaa itseään. Kait nyt jokainen tietää että ylioppilas pitää olla että eläinlääketieteelliseen pääsee.
Tiedän minäkin että lähihoitajan koulutus kestää 2v.
No ei tarvi olla. Mä olen lääkiksessä ja tiedän ainakin yhden kurssiltani, joka ei ole kirjoittanut ylioppilaaksi. Lääketieteen ylioppilaita meistä kaikista toki tuli opintojen alettua. ;)
Tottakai, jos erikoistuu, niinhän ne lääkäritkin tekee, kun erikoistuvat tiettyyn alaan, esim. neurologiaan, ihotauteihin jne.
Opiskelu kestää 6 v ja erikoistuminen 4 vuotta, sehän tekee silloin 10 vuotta. Että ei lähihoitaja ainakaan liioitellut.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kai se sen verran voi kestää, jos mukaan lasketaan lukio.. sehän taitaa olla aikalailla myös pakollinen jos eläinlääketieteeseen aikoo.. tai ainakin näin käsittäisin..
Lukio ei ole pakollinen, myös amispohjalta voi hakea kaikkiin kolmannen asteen koulutuksiin. Eri asia tietty kuinka helppo joltain putkiasentaja-alalta on päästä eläinlääkikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas lähihoitajat puolustaa itseään. Kait nyt jokainen tietää että ylioppilas pitää olla että eläinlääketieteelliseen pääsee.
Tiedän minäkin että lähihoitajan koulutus kestää 2v.No ei tarvi olla. Mä olen lääkiksessä ja tiedän ainakin yhden kurssiltani, joka ei ole kirjoittanut ylioppilaaksi. Lääketieteen ylioppilaita meistä kaikista toki tuli opintojen alettua. ;)
Kyllä minäkin olen kuullut että lääkiksessä on, mutta että eläinlääketieteellisessä. Eiköhän teistä tullut lääketieteen kandidaatteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kai se sen verran voi kestää, jos mukaan lasketaan lukio.. sehän taitaa olla aikalailla myös pakollinen jos eläinlääketieteeseen aikoo.. tai ainakin näin käsittäisin..
Lukio ei ole pakollinen, myös amispohjalta voi hakea kaikkiin kolmannen asteen koulutuksiin. Eri asia tietty kuinka helppo joltain putkiasentaja-alalta on päästä eläinlääkikseen.
Hehe. ..kaikkeen voi hakea. ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän minäkin että lähihoitajan koulutus kestää 2v.No ei tarvi olla. Mä olen lääkiksessä ja tiedän ainakin yhden kurssiltani, joka ei ole kirjoittanut ylioppilaaksi. Lääketieteen ylioppilaita meistä kaikista toki tuli opintojen alettua. ;)
Kyllä minäkin olen kuullut että lääkiksessä on, mutta että eläinlääketieteellisessä. Eiköhän teistä tullut lääketieteen kandidaatteja?
Ei, kun lääketieteen ylioppilaita. Googleta, jos asia on vieras. Kandidaatteja meistä tuli vasta myöhemmässä vaiheessa opintoja.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu kestää 6 v ja erikoistuminen 4 vuotta, sehän tekee silloin 10 vuotta. Että ei lähihoitaja ainakaan liioitellut.
Niin, mutta eläinlääkäriksi 6vuotta. Tietämätön oli lähihoitaja.
Minusta on tärkeää että ammatti-ihmiset antavat oikeaa tietoa. Oli kyseessä sitten lähihoitaja tai peruskoulun opettaja.
Eläinlääkäri 6 v. Voi mennä amiksestakin kun suorittaa lukion tiedot fykebi. Sitten olisi hyvä olla englanninkielentaito ja Ruotsi pitää saada myös läpi.
Vierailija kirjoitti:
Jospa toi hoitsu tuntee jonkun joka kävi eläinlääkiksen kahdeksassa vuodessa, ja ei sitten tiennyt että yleensä siinä kestää 6 vuotta? Mäkin tunnen lääkäreitä, joilla on valmistuminen viivästynyt kaksi vuotta, osa sen takia että aloittivat syventävät opinnot liian myöhään, osa sen takia että halusivat opintojen ohella työskennellä lääkärin sijaisena ja se työskentely sitten muuttuikin päätoimiseksi, jolloin opintojen loppuun suorittaminen jäi myöhemmälle ajankohdalle.
Tiedän että tää nyt ei ollu mikään pääpointti jutussa, kyllähän jotkut käy lukiota 4-5 vuotta mutt ei kukaan sano että lukion suorittaminen kestää 4 vuotta. Joku muuten sano ett lähihoitajaks valmistuu kahdessa vuodessa, mutta kolme vuotta siihen menee jos taustalla on vain peruskoulu. Itse kyllä tunnen ihmisiä jotka ovat valmistuneet lähäreiks vain 1,5 vuoden opiskelujen jälkeen, ja heilläkin oli välillä monta viikkoa ilman opetusta. Vähän hullua, oppiiko siinä ajassa vielä yhtään mitään :/
joillakin lukio kestää jos ottavat pitkän matikan kaikki kurssit.fykebi kaikki kurssit.kolme neljä kieltä.psykan kaikki kurssit.historia ja yhteiskuntaoppi kaikki kurssit.
No mutta, olisit tyytyväinen vain. Nyt sinulla on mainio tekosyy sitten aikanaan kun aikanaan kersasi päätyy sossun luukulle ja sossurotaksi - "hänet lannistettiin jo päiväkoti-ikäisenä!!!11"...
Vierailija kirjoitti:
No mutta, olisit tyytyväinen vain. Nyt sinulla on mainio tekosyy sitten aikanaan kun aikanaan kersasi päätyy sossun luukulle ja sossurotaksi - "hänet lannistettiin jo päiväkoti-ikäisenä!!!11"...
Voi kun minun jälkikasvuni eivät ole koskaan joutuneet sossun luukulle. Lapsissani on myös lääkäreitä mutta ei ainakaan vielä. .......mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Joo, kyse nyt oli että kuinka väärää tietoa annetaan. Ja huudetaan asiantuntevana, niin että ulkopuolisetkin kuulivat.