Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulehtunut bartholinrauhanen SATTUU:(

Vierailija
08.05.2017 |

Eli en ole käynyt koskaan lääkärissä tämän vuoksi, ollut kaksi kertaa aiemminkin sama ja muistan, että kipeä ja kävelykin koskee, mutta ajallaan mennyrt ohi.

Nyt on vaan niin jäätävät kivut, etten pysty kävellä läheskään normaalisti ja kuumeilua. Töihin huomenna meno tälläusessä jamassa ei tule jyllä onnistumaan:( koitan ajatella, että nyt kun kivut on jo tätä luokkaa niin pian se jo puhkeaakin. Olen koittanut painella, muttei ole auttanut.

Hain juuri 500g panadoleja ja napsin kaksi kerrallaan.
Kohtalotovereita, kokemuksia?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsi

Vierailija
2/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekurille, puuduttavat ja puhkaisevat. Miksi kärsiä turhaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei pääsis verenkiertoon se tulehdus. Se on sitten sepsis. Menetkö kuumeisena töihin? Ehkä se olisi syytä leikata pois, vaikka ikävässä paikassa onkin.

Vierailija
4/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käydä lääkärissä

Vierailija
5/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika isoja tabletteja olet kyllä vetänyt. Minkä kokoinen mahtaa olla 500g Panadol? Saako ilman reseptiä?

Vierailija
6/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin!!!! Multa on kaksi kertaa leikattu, ekalla kerralla se ehti paisua ihan järjettömän isoksi ennenkuin tajusin mennä lääkärille. Ei mitään järkeä jäädä odottelemaan.

Vierailija
7/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin nyt sassiin !!

Vierailija
8/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, puolen kilon Panadolia kun vetelisit niin et olis enää täällä kirjottelemassa :D

Vierailija
9/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan et tuo Panadol on 500mg eikä g...

Mulla kans joskus tulehtuu... annan olla (vaikka sattuukin) ja sitten parin päivän päästä kun tuntuu "kypsältä" niin olen varovasti puristanut tyhjäksi puhtain käsin ja heti helpottaa. Ja ai että kuin tyydyttävää, ei mulla naamassa ikinä ole sen kokoisia finnejä joita voisi puristella :D tuosta rauhasesta lähtee puristamassa semmoinen kova talipallo ja/tai nestemäistä "mätää".

Vierailija
10/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli en ole käynyt koskaan lääkärissä tämän vuoksi, ollut kaksi kertaa aiemminkin sama ja muistan, että kipeä ja kävelykin koskee, mutta ajallaan mennyrt ohi.

Nyt on vaan niin jäätävät kivut, etten pysty kävellä läheskään normaalisti ja kuumeilua. Töihin huomenna meno tälläusessä jamassa ei tule jyllä onnistumaan:( koitan ajatella, että nyt kun kivut on jo tätä luokkaa niin pian se jo puhkeaakin. Olen koittanut painella, muttei ole auttanut.

Hain juuri 500g panadoleja ja napsin kaksi kerrallaan.

Kohtalotovereita, kokemuksia?

Panadol ei ole tulehduskipulääke. Ota buranaa.

Vierailija
11/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene gynekologille ja pyydä lähete. Tehdään polikilliinisesti ja pääset eroon siitä lopullisesti

Vierailija
12/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida enää mennä ohi, rohkeasti gynelle/päivystykseen vaan. Laserilla avastu minulla, suht nopeasti sitten helpotti. Nuorena vaivasi pariin kertaan, ja aina samalla puolella, neuvo oli välttää hankaavia vaatteita ja turhan kovaa hinkkaavia miehiä.. Puuvilla-alushousuja, ilmakylpyjä, lämpimiä suihkuteluja suositeltiin. Muistan tuon kokemasi kivun kyllä; oli tulehtunut, turvonnut, kävely alkoi olla mahdotonta. Laseroinnin jälkeen ei ole koskaan uusinut. Tsemppiä! Äläkä anna operoida ilman kunnon lääkitystä/humautusta.

Vierailija
13/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mg kyse siis! Miten puristit, mistä kohti?

Vierailija
14/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin nyt puristaa sitä. Yllätyin miten kookas se tosiaan jo on :( ei auttanut muuta kuin sattuu helvetisti.. miten paljon sitä uskaltaa puristella??

Ääh tämä on kamalaa:/

Vierailija
15/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tunnistat verenmyrkytyksen oireet..

Vierailija
16/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kärsit turhaan? Ei tuossa vaiheessa enää kipulääkkeet auta.  Mene lääkääriin. Minulle laitettiin Wordin katetri 3:ksi viikoksi ja sen jälkeen ei ole uusinut. Sitä ennen ehti tulehtua kolme kertaa. 

Vierailija
17/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tunnistat verenmyrkytyksen oireet..

Kuinka niin?

Vierailija
18/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kärsit turhaan? Ei tuossa vaiheessa enää kipulääkkeet auta.  Mene lääkääriin. Minulle laitettiin Wordin katetri 3:ksi viikoksi ja sen jälkeen ei ole uusinut. Sitä ennen ehti tulehtua kolme kertaa. 

Voiko tähän aikaan enää esim soittaa työterveyteen?

Vierailija
19/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua:/ mitä itse tekisitte tilassani juuri nyt :/

Vierailija
20/54 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni. Ibuprofeenia suosittelen ennemmin kuin parasetamolia, kuten joku täällä ehti jo ehdottaakin, se hoitaa myös tulehdusta eikä vain kipua.

Lämpimässä vedessä istuskelua esim. kylpyammeessa tai vadissa suositellaan, se voi helpottaa paiseen pehmenemistä ja puhkeamista. Myös lämpimällä suihkuttelu käy tai sitten vaikka laitat todella lämmintä vettä limsapulloon ja haudot sillä.

Jos paise ei selkeästi ole pinnassa ja näkyvillä, niin keskittyisin ennemminkin vain hautomaan kuin puristelemaan, voi nimittäin myös paheta, ellei ole tarpeeksi kypsä vielä.

Hakeudu lääkäriin niin koettavat puhkaista sen ja antavat antibioottikuurin. Aina ei puhkaisu tavallisella vastaanotolla onnistu, mutta noin kipeänä ei kenenkään tarvitse kärsiä. Toivotaan, että paranee eikä uusi ihan heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan