Ihminen, joka puhuu vain itsestään
Puhuu loputtomasti omista (ja lastensa) asioista. Ei ole kiinnostunut mitä toiselle kuuluu. Jos aloittaa kertomaan omista asioistaan, keskustelu kääntyy hyvin pian takaisin häneen itseensä. Onko tällaisen ihmisen kanssa turhaa edes yrittää saada kunnon keskustelua aikaan missä molemmat jakaisivat kuulumisiaan ja mielipiteitään?
Kommentit (9)
Ja siis vastaukseni: ei ole mahdollista.
T. Ekan viestin kirjoittaja
Ei se ystäväkään ole maailmassa sua varten.
Minä olen tällainen. Minä! Minä, minä.
Ai juu, ikävähän se on kuunnella niitä toisten asioita, se on niin itsekäs ja puhuu vain itsestään. Minusta olisi niin kiva kertoa omia kuulumisia! Minun elämästä. Minä, minä!
Toista ei voi muuttaa edes ystävyyssuhteissa.
Sinä haluaisit puhua itsestäsi? Oletko koittanut joita muuta mihin ei liity sinä tai sinun lapset?
Niin että ei niinkun osaa jutella jos ei toinen kuuntele kun sinä puhut itsestäsi?
Mielenkiintoista.. Taidan olla tälläinen ihminen.
Mä juttelen omistakin osioista enkä vain kuuntele kun sinä puhut itsestäsi. Sori.
En jaksiasi kovin pitkään kuunnella itsekkään ihmisen pölpötystä. Epäkohteliasta käytöstä ei tarvitse sietää. Jossain vaiheessa keskeytän ja tokaisen, että: - "Minullekkin kuuluu hyvää, tässä sattui semmonen juttu, kun.... ".
Jatkaisin omaa höpinääni kyllästymiseen saakka. Oppiipahan olemaan.
Hyvä aloitus. Haluaisin itsekin tietää, että kuinka näiden vain itsestään puhuvien kanssa kommunikoidaan?
Tapasin taannoin tällaista "minä, minä, minä" -tuttavaa. Hän kertoi nähneensä yhteistä tuttuamme Emiliaa. Kysyin sitten, että mitäs Emilialle kuuluu? Vastauksena tältä puheliaalta tutulta oli "en kyllä tiedä, kun piti kertoa Emilialle omia kuulumisia".
Sattuneista syistä ei tosiaan tule tavattua tätä "minä, minä, minää" kuin kohtalaisen harvoin.
Ystäväni on samanlainen. Nään sitä vaan paristi vuodessa ton piirteen takia. Pitää vaan sinnikkäästi jauhaa itsestäänkin se hetki ja venyttää sitä mahdollisimman pitkään :D yleensä vaan hengailen omissa ajatuksissani kun se jauhaa jauhamistaan.