Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henna-hiusväri, Sante- merkkinen

Sante82
07.05.2017 |

Onkos kukaan värjännyt hennalla hiuksia? Itse en koskaan. Olen ihastunut kuparin värisiin ( valenruskea/kupari, ei siis kirkuvn oranssia) hiuksiin ja itelläni on tukka nyt kullanruskea/vaaleanruskea. Tilasin Santen hiusvärin "liekinpunainen". Kuvassa näyttää kupariselta eikä punaiselta. Valinta-vaihtoehdoissa oli punaisempikin vaihtoehto olemassa. En siis halua punaisen punaista tukkaa vaan lämpimän kuparin. Juurikasvu minulla on ällön maantien värinen.

Kertokaa kokemuksia henna-väreistä, mitä tykkäsitte? Varmaan juurikasvu näkyy hyvin koska henna pysyy pitkään tukassa, onko näin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen värjännyt monta vuotta hennalla, käytän S-ryhmän Satva-hennaa. Väri on kerrostunut niin hyvin, ettei juuri haalistu, joten värjään vain juurikasvun kuukausittain ja pituudet pari kertaa vuodessa. Sekoitan kiehuvaan veteen hennajauheen ja reilusti kurkumaa, annan jäähtyä, ja kaveri levittää värin, minkä jälkeen kiedon kelmua ympärille ja laitan vielä pipon päähän. Sitten annan vaikuttaa 4h ja huuhtelen pois runsaan hoitoaineen kanssa. Itse tykkään kovasti, väri on luonnollinen ja hiukset hyvässä kunnossa, tuuheat ja ulottuu vyötärölle asti.

Vierailija
2/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen värjännyt monta vuotta hennalla, käytän S-ryhmän Satva-hennaa. Väri on kerrostunut niin hyvin, ettei juuri haalistu, joten värjään vain juurikasvun kuukausittain ja pituudet pari kertaa vuodessa. Sekoitan kiehuvaan veteen hennajauheen ja reilusti kurkumaa, annan jäähtyä, ja kaveri levittää värin, minkä jälkeen kiedon kelmua ympärille ja laitan vielä pipon päähän. Sitten annan vaikuttaa 4h ja huuhtelen pois runsaan hoitoaineen kanssa. Itse tykkään kovasti, väri on luonnollinen ja hiukset hyvässä kunnossa, tuuheat ja ulottuu vyötärölle asti.

Haha, tajusin vasta että tuossa yhteydessä juuri-sanalla on kaksoismerkitys. :D Siis kun kirjoitin, ettei juuri haalistu. Tarkoitin, ettei väri haalistu paljoakaan, mutta juurikasvua toki pukkaa ja se näkyy itselläni selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla minkä värinen se henna? Ja miksi kurkumaa? Antaa lisää väriä vai? Voiko hennan päälle värjätä tavallista kaupan väriä jos kyllästyy tai ei tykkääkään hennan väristä? En kyllä usko että niinkäy..

Vierailija
4/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainoat henna-kokemukset on juurikin Santesta. En ite ainakaan tykännyt, väri huuhtoutui eka pesussa melkein kokonaan pois, ainoastaan latvoihin jäi väriä, joka lähti sitten seuraavassa pesussa. Oma väri mullakin maantie.

Ja tosi ärsyttävää oli sen värimassan levittäminen ja odottelu tuntikausia villapipon ja muovin alla. Vielä kun se koko urakka oli ihan yhtä tyhjän kans ja pehko haisi päiväkausia jollekin navetan ja tuhkakupin sekoitukselta.

Vierailija
5/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin itse noin kuukausi sitten hiukseni tuolla Satvalla ja väri oli yllättävän voimakas, mutta nyt se on jo lähes hiipunut pois. Ihmettelen suuresti, koska aiemmin väri on jämähtänyt niin ettei lähtenyt kuin kasvattamalla pois.

Vierailija
6/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santen värit ei pysy.

Vierailija
7/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värjäsin itse noin kuukausi sitten hiukseni tuolla Satvalla ja väri oli yllättävän voimakas, mutta nyt se on jo lähes hiipunut pois. Ihmettelen suuresti, koska aiemmin väri on jämähtänyt niin ettei lähtenyt kuin kasvattamalla pois.

Ja hei, ennen Satvaa värjäsin juurikin tuolla Santella, jota myös Prismasta ostin. Tykkäsin väristä, mutta se on kai jokin kevyempi versio, ei pysynyt paria kuukautta pidempää sekään. Mikäköhän mun hiuksia vaivaa.

Vierailija
8/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus värjännyt Lushin Caca Rougella ja väri pysyi pitkään hyvänä ts. ainoastaan kasvattamalla lähtee pois.

Vierailija
9/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Santen tuotteet ovat suurimmaksi osaksi "hennapohjaisia" hiusvärejä. Eli niissä on muitakin aineita kuin sitä hennaa. Jos pitkäkestoisen ja aidon hennavärin haluaa, sitten kannattaa käyttää 100% luonnonmukaista hennaa (Lawsonia inermis).

Aidolla hennalla värjääminen on (kuten luonnontuotteilla aina) sellaista että lopputulosta on vaikea ennustaa.

Vierailija
10/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla minkä värinen se henna? Ja miksi kurkumaa? Antaa lisää väriä vai? Voiko hennan päälle värjätä tavallista kaupan väriä jos kyllästyy tai ei tykkääkään hennan väristä? En kyllä usko että niinkäy..

Kurkuma värjää voimakkaasti oranssiksi, vaikea sanoa kuinka paljon se tuolla hennan seassa näkyy mutta on tullut tavaksi laittaa. Väri on jotakuinkin tällainen, ehkä hieman syvempi/tummempi: https://www.google.fi/search?q=henna+diy&client=ms-android-samsung&sour…:

Vierailija
11/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en ole itse kokeillut värjätä tavallisella värillä päälle. Ihmisillä on siitä vaihtelevia kokemuksia, osalla onnistunut hyvin ja osalla ollut ihan katastrofi. Tuo Satva on muuten 100% hennaa ja muihin kokeilemiini (mm Sante) verrattuna voimakkaampi. On myös tosi halpaa. Hennatut hiukset on muuten itselläni paljon kiiltävämmät, kuin kemikaaleilla värjätyt. Saan hiuksistani paljon kehuja. :)

Vierailija
12/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee koevärjäilyä. Helpompi uhrata pari hiustupsua kuin koko tukka, jos ei tykkääkkään. Aito henna antaa aina yksilöllisen lopputuloksen, omasta hiusväristä riippumatta!

Vierailija
13/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee koevärjäilyä. Helpompi uhrata pari hiustupsua kuin koko tukka, jos ei tykkääkkään. Aito henna antaa aina yksilöllisen lopputuloksen, omasta hiusväristä riippumatta!

Siis omasta hiusväristä riippuen 🙈😂 T: 12

Vierailija
14/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurkuma värjää voimakkaasti oranssiksi, vaikea sanoa kuinka paljon se tuolla hennan seassa näkyy mutta on tullut tavaksi laittaa. Väri on jotakuinkin tällainen, ehkä hieman syvempi/tummempi: https://www.google.fi/search?q=henna+diy&client=ms-android-samsung&sour…:

Aivan upean värinen sulla tukka tuossa kuvassa😄 Millä sävyllä värjäsit? Tykkään kyllä. Ja kurkumaa voisin kyllä kokeilla

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi