Listataan itkettävimmät lastenlaulut
Mitkä on teidän mielestä kaikkien aikojen itkettävimmät lastenlaulut?
Mulla:
- Lohikäärme Puff. Jos yritän laulaa tätä, niin lopulta kuuluu pelkkää määkinää, kun lohikäärmeet lentää ja pojat varttuvat.
- Lasten liikennelaulu. Tätä en ymmärrä, mutta alan aina pillittämään :D
- Karhunpoika sairastaa. Oikein herkutellaan nalleraukan tilanteella.
- I-ha-haa. Tätä pystyn laulamaan itkemättä, mutta jotenkin haikea ja surumielinen biisi.
Onko muita vetistelijöitä paikalla? :D
Kommentit (46)
Nukkumatin tunnusmusiikki on jotenkin haikea
Aja hiljaa isi nyt vain,
niin sitten illalla leikitään
Aja hiljaa isi nyt vain,
niin mä kiltisti sua odottamaan jään
:''''(
Onko kiva itkeä? Väkisellä tihruuttaa? Mitä saatte tästä itsesäälimärinästä irti?
Samaa ihmettelen niistä, jotka kaivavat kaiken maailman onnettomuusuutisia ympäri maailmaa ja tulevat tänne julistamaan, että ITKETTÄÄ :-(
"Sait multa horsman se rentun ruusu on"....
Lapin äidin kehtolaulu on ainoa jota pystyn lapsilleni laulamaan. On niitä ei-lapsen-kuolemaan liittyviä varmaan muitakin, mutta itselle tutuista tuo on ainoa. Esikoiselle lauloin Pientä tytön tylleröistä kunnes tajusin että sekin on peruja ajalta jolloin lapsikuolleisuus oli sitä luokkaa että asia oli viisainta käsitellä joka nukkumaanmenolla varmuuden vuoksi valmiiksi.
Ja nyt ette tuu kertoo miten Lapin äidin kehtolaulussakin lapset kuolee tai otan lopputilin!
Lohikäärme Puff kertoo muuten huumeista. Vai mitä kuvittelitte "lentämisen" olevan?
Miten se kissanpoikien jääretki voi itkettää.Tietysti ekaks pelottaa jos ei tunne laulua,mutta riemuhan on suuri kun"Halli-koira silloin juoksi niinkuin myrskytuuli,
mirrit nosti avannosta viime hetkellä.
Mirrit kiitti Hallia,mut tämä äkeissänsä
haukkui heitä koko matkan kotiretkellä...
hau hau hau.........
"Niin kaunis on maa, niin korkea taivas..." En pysty googlaamaan sanoja kun alkaa itkettää, googlatkaa itse.
Tää biisi liittyy auto-onnettomuudessa kuolleeseen pikkulapseen. Ihana, mutta kamala. ☹
Pienenä lapsena katinka oli jotenkin tosi surullinen ja ahdistava:
Mishka soutaa joella, rannalle jäi Petruska
Ai, ai Katinka, missä Mishka Petruska?
Mishkan matka saareen vie, Petruskalla toinen tie
Ai, ai Katinka, missä Mishka Petruska?
Jostain syystä itkin joka kerta muksuna kun äiti lauloi Kalliolle kukkulalle laulun
Paimenen syyslaulu :(
"Lehti puusta variseepi
päivä yötä pakenee.
Lintu pieni syksyn tieltä
kesämaille rientelee.
Minä, pieni paimentyttö
lentohon en pääsekään.
Tänne, tänne jäädä täytyy
syksyhyn ja ikävään."
Mua itketti raskaana ollessani aivan erityisesti Viisi pientä ankkaa. Mä ajattelin sitä äitiankan huolta, kun pikkuankat eivät palaannetkaan ;-(
Vierailija kirjoitti:
"Pieni tytön tylleröinen..."
Olin kirjoittamassa samaa. Maailman surullisin laulu.
Lintu
"Maailmaan mä avaraan jos mennä voisin vaeltamaan ja voisin nähdä kaiken sen myös paikankin niin lämpöisen, mikä ohjaa kohtaloa, mikä on ollut ainiaan. Maailmaan mä avaraan jos mennä voisin vaeltamaan ja voisin nähdä kaiken sen, mi viepi ihmisen onnehen.
Kaihoten nyt katselen, kun lentää tuolla lintu pienoinen, se nousta korkealle saa ja näkee kauniin, kauniin maan. Täällä nurmet, metsät vihannoi, puut vetten pintaan heijastua voi. Miksi jäisin ikävään, kun lintu siivin lähtee lentämään? Mä lapsi maanhan olen vain ja täällä tehtäväni sain.
Vaikka joskus vaeltaa mä voisin kauas merienkin taa, en omaa maata unhottaa mä silti tahdo milloinkaan. Minne vaiheissani jouduinkin, taas mieli tänne palaa takaisin. Niin kuin muuttolinnun tie, ain elon polku varmaan kotiin vie, ja mielen lämmön suuren saa tää kaunis, armas synnyinmaa."
Itku tulee, kun kuulee tämän lapsen kuoleman jälkeen. Tai hautajaisissa...
Peppi Pitkätossun jäähyväislaulu, Pieni Tytöntylleröinen, Ystävä sä lapsien