Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useita miehiä yhtä aikaa tapailevat naiset: miten olette ottaneet asian puheeksi treffeillä? Muitakin vinkkejä otetaan vastaan..

Vierailija
07.05.2017 |

Olin ennen sellainen yksi mies kerrallaan -tyylin edustaja, mutta olen todennut että eihän siitä nykymaailmassa mitään tule, kun muut tapailevat kuitenkin useita ihmisiä. Olen siis itsekin alkanut tapailla useampia miehiä samanaikaisesti. Ongelmaksi on muodostunut ainakin laaja hajonta siinä, mitä miehet odottavat tapailulta. Jotkut haluaisivat jo ensi tapaamisella poistaa Tinderin. Toki jos tuollainen tulee puheeksi, siihen on helppo kommentoida kertomalla että itse haluan rauhassa tutustua useampaan uuteen tuttavuuteen ja että kanssani ei pysty tästä syystä etenemään kovin nopeasti.

Mutta entä kun mies ei ota lainkaan asiaa puheeksi vaan näyttää vain yksinkertaisesti olettavan olevansa ainoa tapailukumppanini? Mikä olisi sopivan pehmeä tapa rikkoa tämä illuusio? Miten te muut olette toimineet? Oletatteko vain, että nykyään kaikkien pitäisi tajuta ihmisten tapailevan monia samaan aikaan, vai pidättekö tärkeänä keskustella asiasta jotta molemmilla on kokonaiskuva tilanteesta?

Tämä monien tapailu mahdollistaisi varmaan myös sen, että tapaisi myös epäkiinnostavalta tuntuvaa miestä useammin kuin kerran - se kun ei tässä mallissa ole pois muiden tapailusta. Oletteko itse toimineet näin ja koetteko sen kannattavaksi? Itse olen ollut tosi jyrkkä aikaisemmin ja laittanut jutun poikki heti jos sukat eivät ensitapaamisella pyöri jaloissa molemmin puolin, mutta nykyiseen deittikulttuuriin tällainen ei ehkä sovi parhaalla mahdollisella tavalla.

Jos mies ehdottaa treffien päätteeksi uutta tapaamista mutta itse et ole varma, mitä vastaat? Itse osaan antaa pakit, ja jos olen varma että haluan nähdä uudelleen, senkään ilmaiseminen ei ole ongelma. Mutta jos olen epävarma? Pitääkö silloin vain päättää kyllä tai ei, ja jos päättää kyllä niin teeskennellä kiinnostuneempaa kuin on, ettei vie toiselta tuulta purjeista?

Lienee selvää että olen aika pihalla deittailusta. Johtuu siitä että aiemmat suhteeni ovat alkaneet niin vaivattomasti, että en ole joutunut koskaan pohtimaan tällaisia. Kaikki neuvot ja pohdinnat aiheesta ovat tervetulleita!

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän monodeittailijoiden mielestä tulisi menetellä tässä tilanteessa:

Annoin kerran tapaamalleni miehelle pakit ja syyksi kerroin, että olin alkanut hieman vakavammin tapailla toista miestä. Myöhemmin mieheltä tuli viestiä, että koska en ole poistanut tinder-profiiliani, tapailu tuskin on vielä vakavan suhteen asteella (mikä on totta), joten miksi en siis voisi yhä tapailla häntäkin. Kyseessä oli mies, joka ilmoitti itse tapailevansa vain yhtä kerrallaan ja olisi toivonut samaa minulta.

Ts. kun tämä mies "hävisi" toiselle miehelle, hän olisikin halunnut minun tapailevan useampia (ml. hän itse).

Pitäisikö tässä nyt kunnioittaa miehen arvoja vai omiani? Riippuuko monillakin miehillä mielipide multi-, tai monodeittailun suhteen siitä, onko mies itse naisen prioriteeteissa ykkönen? Vai oletatteko lähtökohtaisesti, että multideittaileva nainen olisi lähtenyt kanssanne treffeille myös siinä tapauksessa, että hän olisikin monodeittailija? Näinhän ei välttämättä ole, koska monodeittailija joutuu olemaan paljon valikoivampi treffikumppanien suhteen.

ap

Vierailija
142/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"20 miestä vuodessa olisi kyllä johtanut sinkkuuteen, tuon verran tapasin jo helposti parissa kuukaudessa."

Miehenä tuo määrä kuulostaa aivan uskomattomalta, kun pääsee treffeille alle kymmenen kertaa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"20 miestä vuodessa olisi kyllä johtanut sinkkuuteen, tuon verran tapasin jo helposti parissa kuukaudessa."

Miehenä tuo määrä kuulostaa aivan uskomattomalta, kun pääsee treffeille alle kymmenen kertaa vuodessa.

Minä en ole varmaak eläessäni päässyt käymään noin monilla treffeillä.

Vierailija
144/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi tapailla useita kymmeniä naisia ennen kuin tapaisi sopivan, niin mun elinikä ei riitä siihen tällä tahdilla Tinderillä leikkien. Ainakin on pakko muuttaa miljoonakaupunkiin ja siltikin siihen menisi aikaa vuosia.

Jatkakaa vain valkkaamista, mutta älkää luulko olevanne sen löydetyn miehen suurin löytö, muuta kuin "yes, vihdoinkin seurustelunhaluinen".

Ei, kyllä tällainen kyynistää ja seuranhaku lopulta pelkistyy pelkäksi seksin etsimiseksi, koska läheisyyttä saa sillä keinoin nopeammin ja useammin. Laskee vain riman niihin outoihin naisiin.

Vierailija
145/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mautonta tapailla monia ihmisä yhtä aikaaa. Ainakin silloin jos toivoisi jostain suhteesta hieman vakavempaa ja varsinkin silloin jos toinen toivoo suhteesta vakavempaa

Vierailija
146/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa tapailla muitakin ( international luonteinen nainen/mies tekee niin )

Kuka voisi olla niin vanhanaikainen että sitoutuisi kokonaan vaan yhteen ihmiseen ?

Miksi pitäisi sitoutua kokonaan johonkuhun, jonka on vasta tavannut.....? Ei deittailu ole enää samanlaista kuin 50-luvulla, vaan rentoa ihmisiin tutustumista avoimin mielin. Siitä voi seurata ystävyys, parisuhde, tai ei yhtään mitään. Useimpien kanssa ei mitään, koska ei vaan kolahda. Eikä siitä kannata paineitakaan ottaa.

Vastaako tuo nyt oikein kommenttiin: kuka voisi olla niin vanhanaikainen että sitoutuisi vaan yhteen ihmiseen ? Tarkoittaa myös parisuhteessa pitempäänkin olleita. Uskollisuus/lojaalius on turhaa ja hyödytöntä

Vierailija
147/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tapaillut vain yhtä naista kerrallaan. Kerran eräs ilmoitti että sillä on muitakin miehiä nyt mutta voidaan jatkaa silti tapailua kun sehän on nykyaikaista

Sanoin että ok.

Yritin sopeutua tilanteeseen mutta hankalaa se oli. Silloin ajattelin oon vaan vanhanaikainen ja epävarma kun tilanne ei tuntunut mulle miellyttävältä. Ei se nainen edes tarkasti kertonut muista mitään mutta silti nähtiin paljon.

Jossain vaiheessa sanoin ettei tämä ole hyvä asiaa vaikka tunteita olikin molemmin puolin. En vain kestänyt sellaista joten oli parempi jatkaa matkaa. Hyvä ratkaisu oman hyvinvoinnin kannalta.

Vierailija
148/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mautonta tapailla monia ihmisä yhtä aikaaa. Ainakin silloin jos toivoisi jostain suhteesta hieman vakavempaa ja varsinkin silloin jos toinen toivoo suhteesta vakavempaa

Eksäni tapaili naista, joka oli sanonut ettei tykkää ajatuksesta että hän tapailee muitakin naisia. Mies oli sitten laittanut muut tapailut jäihin ja "sitoutunut" tähän naiseen. En muista kuinka kauan tuo tapailu jatkui, ei kovin kauan, mutta nainen oli ollut todella pahasti murtunut kun mies lopulta kertoi ettei näe jutulla tulevaisuutta.

Omalle kohdalleni ottaisin mieluummin sen, että mies kieltäytyy lopettamasta muita tapailuja, jos hänestä kerran ei tunnu siltä, kuin tuon, että mies leikkii kanssani hetken parisuhdetta vaikka ei itse olisi vielä niin pitkälle halunnutkaan mennä. Ja leikkimisellä en viittaa tahalliseen kiusantekoon; eksäni oli kyllä ihan tosissaan yrittänyt tuosta naisesta innostua ja toivoi jutusta vakavaa siinä missä nainenkin. Ei vaan kuitenkaan alkanut tuntua siltä.

ap

Vierailija
149/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan onnea niille naisille, jotka sarjatapailevat useita miehiä yhtä aikaa, eivätkä osaa, pysty tai edes ymmärrä pysähtyä toisen ihmisen kohdalla edes sen verran pitkäksi hetkeksi sitä "oikeaa metsästäessään", etteivät pysty lopettamaan sitä usean miehen yhtä aikaista tapailua.  Ennuste minkäänlaisen pysyvän ihmissuhteen muodostamiseen on tuollaisella ajattelutavalla varustetulle ihmiselle hyvin huono.  Sarjatapailijat ovat ja pysyvät sinkkuina, koska ainahan huomenna tai ensiviikolla voi löytää sen ns. "paremman".  Tottahan se mieskin sen silloin ymmärtää, että hän on jatkuvalla vaihtolistalla.  Se tipahtaminen toiselle sijalle on silloin enää vain ajan kysymys.  Se on minusta beetta uros, joka jää tuollaiseen löysään hirteen roikuskelemaan.  Tuollainen "mies" on minusta suoraan sanottuna pelkkä pillun puutteesta kärvistelevä luuseri. Toinen vaihtoehto on se, että asian "hyväksyjä" on itsekin häntäheikki ja auervaara, joka lähinnä käyttää hämmentyneen ja ihmissuhteidensa "vaikeuden" kanssa kärvistelevää naispoloa vain hyväkseen.  Paska jätkä suomeksi sanottuna.  Etevimmät osaavat vain esittää jotain aivan muuta.

Sitähän ei edes aleta tekemisiin sen toisen sukupuolen kanssa, ellei hän oikeasti vaikuta kiinnostavalta, ja jos hän vaikuttaa kiinnostavalta, niin asia kannattaa selvittää silloin kunnolla ja viettämällä jokusen aikaa yhdessä.  Ei se ole mahdollista silloin muiden kanssa sekoilla samaan aikaan.  Ihanko jumalauta joku tätä oikeasti pitää edes mahdollisena?  Yksi ainoa kysymys tätä harrastaville naisille:  No, onko ollut tämä "monideittailu" -toiminta tähän mennessä jotenkin menestyksellistä?  Ai ei vai...   no yllätys yllätys...   asiastahan ei tietenkään kannata vetää minkäänlaista johtopäätöstä...  munaahan siinä tietenkin kyllä saa, sitähän saa nyt aivan aina jos on edes pulssi, mutta ei varmasti sitä pysyvää ihmissuhdetta sen älykkään miehen kanssa.  Se älykäs mies häipyy heti tuon monideittailu -tilanteen havaittuaan.  - Enkä minä usko, että ihmisluonto on tässä viimeisen 30-vuoden aikana niin merkittävästi muuttunut.  Sitten kuitenkaan.  - Jatkuu.

Vierailija
150/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jatkoa:  Olen käsittänyt, ettei naisten mielestä miehelle ole oikein hyvää meriittiä se, että mies nussii kaikkea liikkuvaa ja vielä aidan rakojakin siihen päälle.  Mikä saa silloin naisen kuvittelemaan, että kopioimalla tämän vähän epäsuotavan toimintamallin itselleen hän muuttuisi jotenkin houkuttelevammaksi?  Kyllä minä seksuaalisesti vapautuneista naisista tykkään, nehän ovat vallan mukavia olentoja, mutta voin kertoa ilmeisesti suurena salaisuutena (tuo oli sarkasmia) sen, että joka ainoa mies haluaa sen vapautuneen naisen olevan vapautunut vain ja ainoastaan hänen kanssaan, ja vapautumisen syyn johtuvan vain läsnä olevan häikäisevän uroksen aivan epäämättömästä miehisestä loisteesta.  Vähänkö on tollo nainen sellainen, joka ei edes tätä yksinkertaista asiaa kykene tajuamaan?   Ja sama tietenkin koskee aivan samalla tavalla miehiä.  Toisena salaisuutena kerron, etteivät tollot naiset ole oikein houkuttelevia.  Älykäs mies häipyy tuollaisen naisen elämästä ihan vipsistä vain, ja takuulla hän ei kerro sen häipymisensä todellista syytä, joka on siis sen naisen suoranainen tollous.  (ja kyllä, tollous ilmenee monideittailuna monen miehen kanssa yhtä aikaa.)  Voi hemmetti...  Kuka älykäs mies haluaa niskoilleen jonkin henkisesti epävakaan ongelmapesäkkeen, joka ei osaa edes käyttäytyä hyvin?  Sama kuin kyselisi fiksulta naiselta, mikset suostu ottamaan elämääsi psykopaattista auervaara pettäjä sikaa miehen muodossa?  - Kaksoisstandardit ovat minusta nykyajan suurin tyhmyyden osoitus, olipa asia aivan mikä tahansa.

Ei sitä ensimmäiseen, toiseen tai vielä kolmanteenkaan mieheen ole pakko haksahtaa, ja jos mikään ei natsaa niin sitten ei natsaa.  Mutta jos kaikki miehet tuntuvat pitemmältäkin aikaväliltä asiaa tarkastellen vain jotenkin vähän epätyydyttäviltä, niin on mahdollista, että ehkä pitäisi myös vilkaista peiliin.  Mitä siellä on tarjolla suhteessa niihin kovin mittaviin vaatimuksiin?  Jumalan lahja miehille täydellisen jumalattaren muodossa vai?  Sellaiset yleensä saavat viettää sen vanhuutensa ihan yksin, ja sekin on ilmeisesti sitten miesten vika sekin.  Niinpä.  Oikeasti älykäs mies haistaa moiset tapaukset jo hyvin kaukaa, ja kaikkoaa jälkiä jättämättä.  Tollo mies taas ei selviä tuollaisen naisen kynsissä oikein hetkeäkään.  Tällaisessa tilanteessa se nainen itse on se oma suurin ongelmansa itselleen, eivät ne miehet.  Kannattaa oikeasti miettiä, onko se oma pää ja sinne ulkopuolelta syötetyt järjettömät ja ristiriitaiset vaatimukset sen oman onnen este vaiko ei.

Vierailija
151/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotan onnea niille naisille, jotka sarjatapailevat useita miehiä yhtä aikaa, eivätkä osaa, pysty tai edes ymmärrä pysähtyä toisen ihmisen kohdalla edes sen verran pitkäksi hetkeksi sitä "oikeaa metsästäessään", etteivät pysty lopettamaan sitä usean miehen yhtä aikaista tapailua.  Ennuste minkäänlaisen pysyvän ihmissuhteen muodostamiseen on tuollaisella ajattelutavalla varustetulle ihmiselle hyvin huono.  Sarjatapailijat ovat ja pysyvät sinkkuina, koska ainahan huomenna tai ensiviikolla voi löytää sen ns. "paremman".  Tottahan se mieskin sen silloin ymmärtää, että hän on jatkuvalla vaihtolistalla.  Se tipahtaminen toiselle sijalle on silloin enää vain ajan kysymys.  Se on minusta beetta uros, joka jää tuollaiseen löysään hirteen roikuskelemaan.  Tuollainen "mies" on minusta suoraan sanottuna pelkkä pillun puutteesta kärvistelevä luuseri. Toinen vaihtoehto on se, että asian "hyväksyjä" on itsekin häntäheikki ja auervaara, joka lähinnä käyttää hämmentyneen ja ihmissuhteidensa "vaikeuden" kanssa kärvistelevää naispoloa vain hyväkseen.  Paska jätkä suomeksi sanottuna.  Etevimmät osaavat vain esittää jotain aivan muuta.

Sitähän ei edes aleta tekemisiin sen toisen sukupuolen kanssa, ellei hän oikeasti vaikuta kiinnostavalta, ja jos hän vaikuttaa kiinnostavalta, niin asia kannattaa selvittää silloin kunnolla ja viettämällä jokusen aikaa yhdessä.  Ei se ole mahdollista silloin muiden kanssa sekoilla samaan aikaan.  Ihanko jumalauta joku tätä oikeasti pitää edes mahdollisena?  Yksi ainoa kysymys tätä harrastaville naisille:  No, onko ollut tämä "monideittailu" -toiminta tähän mennessä jotenkin menestyksellistä?  Ai ei vai...   no yllätys yllätys...   asiastahan ei tietenkään kannata vetää minkäänlaista johtopäätöstä...  munaahan siinä tietenkin kyllä saa, sitähän saa nyt aivan aina jos on edes pulssi, mutta ei varmasti sitä pysyvää ihmissuhdetta sen älykkään miehen kanssa.  Se älykäs mies häipyy heti tuon monideittailu -tilanteen havaittuaan.  - Enkä minä usko, että ihmisluonto on tässä viimeisen 30-vuoden aikana niin merkittävästi muuttunut.  Sitten kuitenkaan.  - Jatkuu.

Kysyt "naisilta" mutta vastaat itse itsellesi? Luitko ketjua ollenkaan? Täällä on useampikin onnellisessa suhteessa elävä kertonut monideittailleensa ennen ko. suhteeseen päätymistään.

Väität että monideittailevat miehet ovat luusereita, mutta oma kokemukseni on kyllä ollut päinvastainen. Ne miehet, joille on tehnyt tiukkaa hyväksyä että tapailen muitakin, ovat olleet samoja, jotka ovat olleet epävarmimpia omasta viehätysvoimastaan ja kelpaamisestaan. Tämä on sinänsä tietysti ihan luonnollista. Jos on vaikeuksia saada naisseuraa tai löytää parisuhdetta, niin totta kai toivoisi että kun se mahdollisuus kerrankin avautuu, se myös johtaisi maaliin asti eikä mukana olisi muita miehiä "kilpailemassa" samasta naisesta. Mutta pariutumiskilpailu on tosiasia, olipa deittailutyyli mikä vain, ja siinä kilpailussa menestymistä ei edesauta ainakaan se, että yrittää pakottaa toisen sitoutumaan itseensä riippumatta siitä, onko asiaankuuluvia tunteita herännyt vai ei.

Väität, ettei sarjatapailija osaa pysähtyä tutustumaan ihmiseen. Itse väitän päinvastaista. Sehän nimenomaan sallii pidemmän pysähtymisen ja tutustumisen kuhunkin tavattuun ihmiseen, että tapailuja voi olla päällä useampia samaan aikaan. Jos ne pakotetaan yksi kerrallaan tapahtuviksi, on paljon suuremmat paineet siirtyä nopeasti eteenpäin tilanteessa, jossa sukat eivät heti alkaneet pyöriä jaloissa. Silloin ei ehdi pysähtyä ja tutustua ihmiseen aidosti.

Se, että tutustun maanantaina yhteen ihmiseen ja torstaina toiseen, ei tarkoita ettenkö voisi kulloisillakin treffeillä pysähtyä juuri sen ihmisen äärelle, jonka seurassa olen. Jokin teoreettinen raja varmaan on löydettävissä, jonka ylityttyä tällaiset alkuvaiheen tapailut alkavat olla oikeasti toisistaan pois, mutta ei se vielä parin, kolmen tai neljänkään päällekäisen tapailun kohdalla ylity. Vakavassa parisuhteessa ei minun mielestäni voi olla kuin yhden ihmisen kanssa ilman että se olisi muualta pois, mutta tutustumisvaihe on aivan eri asia. Tutustunhan minä uusiin ihmisiin muutenkin, vaikka harrastuksessani, eikä se mitenkään näitä orastavia tapailujuttujani pilaa. Kyllä sitä saa olla poikkeuksellisen yksikanavainen ihminen, jos kokee sen haitalliseksi että on jutellut yhden sijasta kahdelle uudelle ihmiselle saman viikon aikana.

ap

Vierailija
152/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet kuitenkin törmännyt toisin ajatteleviin miehiin, kun olet täällä vinkkejä kysymässä. Minä henkilökohtaisesti en ala minkäänlaiseen kilpalaulantaan mukaan ja jos nainen tällaista odottaa, niin vetäydyn kyllä mielelläni takavasemmalle, joten ehdotan sinulle ja muille että kerrotte kohtuullisen hyvissä ajoin että teillä on kilpailutus käynnissä. Jos ensimmäiset treffit kestää yli tunnin niin oletan naisen jo osaavan sanoa onko suhteella tulevaisuutta vai ei, koska pystyn siihen itsekin.

Vierailija
153/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olet kuitenkin törmännyt toisin ajatteleviin miehiin, kun olet täällä vinkkejä kysymässä. Minä henkilökohtaisesti en ala minkäänlaiseen kilpalaulantaan mukaan ja jos nainen tällaista odottaa, niin vetäydyn kyllä mielelläni takavasemmalle, joten ehdotan sinulle ja muille että kerrotte kohtuullisen hyvissä ajoin että teillä on kilpailutus käynnissä. Jos ensimmäiset treffit kestää yli tunnin niin oletan naisen jo osaavan sanoa onko suhteella tulevaisuutta vai ei, koska pystyn siihen itsekin.

Vaikutat samantyyliseltä kuin tuo alussa mainitsemani mies, jota olen tapaillut koska tykkään hänessä monista asioista. En ole kuitenkaan vielä tuntenut mitään ihastumisen kaltaista hänen seurassaan. Hän puolestaan oli jo ensitapaamisella poistamassa tinderiä vaikka on päivän selvää, ettei hän tunne minua vielä ollenkaan

Odotan kauhulla sitä päivää, kun hänelle selviää esim. poliittinen kantani, musiikki- tai leffamakuni kokonaisuus, tai se että olen äärimmäisen introvertti siinä missä hän taitaa olla todella ekstrovertti. Meillä on eroista huolimatta niin paljon yhteistä juteltavaa, että erityisesti ensitapaamisen aikana tuntui kivalta keskittyä asioihin, jotka meitä yhdistävät, eikä niihin juttuihin joiden ainakin itse näen erottavan meitä aika jyrkästikin. Minusta tuntuu ikävältä että hän vaikuttaa haluavan suunnilleen varata jo hääkirkkoa, ja haluaisi esitellä minut sukulaisilleen, vaikka hän ei ole vaivautunut tutustumaan minuun edes perusasioiden verran. Tällainen asenne on vastenmielinen, lyhytnäköinen ja pinnallinen, jos nyt ihan suoraan sanon, ja tällä tavalla asennoituvalta ihmiseltä on todella tekopyhää tulla opettamaan muille miten ihmisiin kuuluu tutustua.

ap

Vierailija
154/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP olet silti sinkku? Miten pitkiä parisuhteita olet elänyt - montako avio/avoliittoa? Jos tämä on tie sen ns. "oikean" löytämiseen. Laita ikäsi vielä.

(P. S. En kysy panojen määrää, vaan avo/avioliittojen.)  Tähän tarvitsee nyt vähän taustatietoa.

.

Olen huono deittailija. 1 varsinainen parisuhde, eli avoliitto 5 v. Kaksi tuohon päälle, joita kutsuisin seurustelusuhteiksi; sitten irtokamaa. 50 v, nainen.

Vierailija
155/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi AP olet silti sinkku? Miten pitkiä parisuhteita olet elänyt - montako avio/avoliittoa? Jos tämä on tie sen ns. "oikean" löytämiseen. Laita ikäsi vielä.

(P. S. En kysy panojen määrää, vaan avo/avioliittojen.)  Tähän tarvitsee nyt vähän taustatietoa.

.

Olen huono deittailija. 1 varsinainen parisuhde, eli avoliitto 5 v. Kaksi tuohon päälle, joita kutsuisin seurustelusuhteiksi; sitten irtokamaa. 50 v, nainen.

Kaksi avoliittoa (naimisiin en halua ellei ole lapsia), 5 ja 13 vuotta. Lisäksi pari kolme lyhyempää suhdetta. Olen 39.

ap

Vierailija
156/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis haluat vakavaan suhteeseen henkilön kanssa, jonka olet nähnyt irl pari tuntia? Miksi ihmeessä? Onko sinulle ihan sama kenen kanssa olet suhteessa, kunhan vain sellainen on?

Vierailija
157/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt "naisilta" mutta vastaat itse itsellesi? Luitko ketjua ollenkaan? Täällä on useampikin onnellisessa suhteessa elävä kertonut monideittailleensa ennen ko. suhteeseen päätymistään.

Väität että monideittailevat miehet ovat luusereita, mutta oma kokemukseni on kyllä ollut päinvastainen. Ne miehet, joille on tehnyt tiukkaa hyväksyä että tapailen muitakin, ovat olleet samoja, jotka ovat olleet epävarmimpia omasta viehätysvoimastaan ja kelpaamisestaan. Tämä on sinänsä tietysti ihan luonnollista. Jos on vaikeuksia saada naisseuraa tai löytää parisuhdetta, niin totta kai toivoisi että kun se mahdollisuus kerrankin avautuu, se myös johtaisi maaliin asti eikä mukana olisi muita miehiä "kilpailemassa" samasta naisesta. Mutta pariutumiskilpailu on tosiasia, olipa deittailutyyli mikä vain, ja siinä kilpailussa menestymistä ei edesauta ainakaan se, että yrittää pakottaa toisen sitoutumaan itseensä riippumatta siitä, onko asiaankuuluvia tunteita herännyt vai ei.

Väität, ettei sarjatapailija osaa pysähtyä tutustumaan ihmiseen. Itse väitän päinvastaista. Sehän nimenomaan sallii pidemmän pysähtymisen ja tutustumisen kuhunkin tavattuun ihmiseen, että tapailuja voi olla päällä useampia samaan aikaan. Jos ne pakotetaan yksi kerrallaan tapahtuviksi, on paljon suuremmat paineet siirtyä nopeasti eteenpäin tilanteessa, jossa sukat eivät heti alkaneet pyöriä jaloissa. Silloin ei ehdi pysähtyä ja tutustua ihmiseen aidosti.

Se, että tutustun maanantaina yhteen ihmiseen ja torstaina toiseen, ei tarkoita ettenkö voisi kulloisillakin treffeillä pysähtyä juuri sen ihmisen äärelle, jonka seurassa olen. Jokin teoreettinen raja varmaan on löydettävissä, jonka ylityttyä tällaiset alkuvaiheen tapailut alkavat olla oikeasti toisistaan pois, mutta ei se vielä parin, kolmen tai neljänkään päällekäisen tapailun kohdalla ylity. Vakavassa parisuhteessa ei minun mielestäni voi olla kuin yhden ihmisen kanssa ilman että se olisi muualta pois, mutta tutustumisvaihe on aivan eri asia. Tutustunhan minä uusiin ihmisiin muutenkin, vaikka harrastuksessani, eikä se mitenkään näitä orastavia tapailujuttujani pilaa. Kyllä sitä saa olla poikkeuksellisen yksikanavainen ihminen, jos kokee sen haitalliseksi että on jutellut yhden sijasta kahdelle uudelle ihmiselle saman viikon aikana.

ap

No juuri näin minustakin. Kyllähän muutenkin ihminen pystyy keskittymään moneen ihmissuhteeseen yhtä aikaa. Voit olla yhden ystävän tukena, jos hänen läheisensä kuolee, mutta seuraavana päivänä jo iloita toisen ystävän kanssa hänen tulevista häistään ja vielä ehkä kannustaa omaa siskoasi pääsykoeaikeissa. Ihmeellisiä putkiaivoja täällä tuntuu olevan, jos tällainen ihan normaali kanssakäyminen nähdään mahdottomaksi. Sanotteko tosiaan niille ystävillennekin, että hei, nyt en pysty iloitsemaan häistä kanssasi, kun toisella kaverilla on murheita.

Vierailija
158/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis haluat vakavaan suhteeseen henkilön kanssa, jonka olet nähnyt irl pari tuntia? Miksi ihmeessä? Onko sinulle ihan sama kenen kanssa olet suhteessa, kunhan vain sellainen on?

Naiset ovat keskenään todella samanlaisia. Siis todella samanlaisia. Niiden profiilitkin ovat toistensa kopioita. Selfie, Bileselfie, Patikointi/reppumatkakuva, voimisteluhyppy rannalla... Voi kuinka paljon on näitä naisia! Naiset voi helposti pistää pariin kolmeen kategoriaan kuviensa perusteella. Normaalit naiset muistuttavat toisiaan myös ulkonäöltään, koska kaikki meikkaavat samalla tavalla.

Ehkä he ovat pintaa syvemmältä erilaisia, mutta mitä sen pitäisi olla? Jos asioita ajattelee rationaalisesti miesnäkökulmasta, niin tärkeintä on tulla toimeen ja että nainen on viehättävä ja luotettava. Jonkinlainen ihastus ja kiintymys kyllä löytyy, kunhan toisen kanssa tulee toimeen ja viettää aikaa. Jos taas homman pitää kohlahtaa sillä tavoin kuin esim. kerran kadunvilinässä katseeni osui erään naiseen katseeseen, joka kulki siellä miehensä seurassa, ja se katse tuntui vatsanpohjassa asti... se oli vain nopea katse ihmisten vilinässä, mutta jos mun pitäisi sellainen löytää... voi voi kuinka kauan saisi etsiä.

Seksuaalisen kilpailun takia miehet eivät voi nirsoilla, elleivät kuulu siihen halutuimpaan 20 % miehistä, mutta ne miehet saavatkin sitten nirsoilla oikein olan takaa, ja niin he myös tekevät.

Vierailija
159/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat keskenään todella samanlaisia. Siis todella samanlaisia. Niiden profiilitkin ovat toistensa kopioita. Selfie, Bileselfie, Patikointi/reppumatkakuva, voimisteluhyppy rannalla... Voi kuinka paljon on näitä naisia! Naiset voi helposti pistää pariin kolmeen kategoriaan kuviensa perusteella. Normaalit naiset muistuttavat toisiaan myös ulkonäöltään, koska kaikki meikkaavat samalla tavalla.

Ehkä he ovat pintaa syvemmältä erilaisia, mutta mitä sen pitäisi olla? Jos asioita ajattelee rationaalisesti miesnäkökulmasta, niin tärkeintä on tulla toimeen ja että nainen on viehättävä ja luotettava. Jonkinlainen ihastus ja kiintymys kyllä löytyy, kunhan toisen kanssa tulee toimeen ja viettää aikaa. Jos taas homman pitää kohlahtaa sillä tavoin kuin esim. kerran kadunvilinässä katseeni osui erään naiseen katseeseen, joka kulki siellä miehensä seurassa, ja se katse tuntui vatsanpohjassa asti... se oli vain nopea katse ihmisten vilinässä, mutta jos mun pitäisi sellainen löytää... voi voi kuinka kauan saisi etsiä.

Seksuaalisen kilpailun takia miehet eivät voi nirsoilla, elleivät kuulu siihen halutuimpaan 20 % miehistä, mutta ne miehet saavatkin sitten nirsoilla oikein olan takaa, ja niin he myös tekevät.

Tämä viesti sai minut nyt kyllä sanattomaksi. Miksi sinä oikeastaan etsit naista?

Vierailija
160/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin karua touhua näköjään tämä nykyinen deittailukulttuuri. Minulle taitaa sopia parhaiten, että jätän parisuhteen etsiminen sikseen. En halua olla mikään kaupan hyllyllä oleva tuote, jota arvioidaan samaan aikaan toisiin eri tuotteisiin ja etsitään virheitä suurennuslasin kanssa.

Aikalailla samat fiilikset. Ei onnistu oikein puhtaalla omalla tunnolla kumpaankaan suuntaan tämä homma. Jotenkin esineellistämisen ja hyväksikäytön sivujuonteita/tunnelmaa. Tässä se "löydetty" puoliso ainakin on sitten (pää)palkinto. Pääpalkinto varmaan kun on noi alfa sanat henkilöillä kommenteissaan kuvaamassa itseäänkin jo. Yhdessä keskustelussa ihmeteltiin, että miten se kumppani on palkinto?

Jännä, kun minä näen asian nimenomaan toisin päin. Vakavaa parisuhdetta etsitään sellaisella vimmalla, että jätetään valtava määrä vaihtoehtoja huomioimatta, eikä tutustumiselle laiteta minkäänlaista painoarvoa. Heti, kun löytyy joku siedettävä, ollaan valmiina parisuhteeseen. Kyllä minä ainakin parisuhteessa mieluummin olen se, joka on valittu suurennuslasin kanssa sieltä kaupan hyllyltä kuin se, joka on vain hädissään napattu puolisokeana.

Sinusta, jos ei siis tapaile 3-4 hlöä per viikko ja edellisiltä viikoilta "parhaat" kokoelmaa, tarkoittaa sitä, että yhtä kerralla tapaileva kosii ensimmäisten treffien jälkeen? Ei halua tutustua ihmiseen ennen seurustelusuhdetta? Ottaa ensimmäsen, joka suostuu treffeille? On pakko päättä suunnilleen avioliitosta ekoilla treffeillä?   Aika kärjistys.

En minä ole kärjistänyt mitään, mutta sinä nyt kyllä teit niin. Missään en ole sanonut, että pitää tapailla 3-4 henkilöä viikossa, en itsekään niin tee. Mutta tässä ketjussa on kyllä moneen kertaan sanottu, että ensitreffien jälkeen pitää jättää muut tapailut ja antaa pakit kaikille uusille tuttavuuksille, joten kyllä sen jo lasken seurusteluksi. Ja on myös puhuttu vakavissaan olosta ensitreffeistä lähtien. Minä en ole näin sanonut, vaan muut keskustelijat. Siksi tässä ihmettelenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi