Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu käymään kaupassa kun pitäisi ostaa tamponeja

Vierailija
07.05.2017 |

Jostain syystä ei kehtaa ostaa tamponeja muiden ostosten lisäksi. Pitää itse käydä kun ei jaksa enää tapella tästä asiasta... Mitä mieltä olette, onko miehen noloa ostaa tamponeja kaupasta?

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas yksi syy miksi se itseä "huomattavasti" vanhempi mies vaan on paras. Koska se on ihan normaali täyspäinen ja aikuiseksi kasvanut yksilö joka tietää että naisilla on menkat. Omani kysyy siihen aikaan kuusta monesti ostoslistaa tehdessä jos on itse menossa kauppaan, että onks sulla tampooneja tarpeeks tarvitko.

Mitä HELVETIN noloa on ostaa hygieniatarvikkeita kaupasta? Vitsi mitä keskenkasvuisia tolloja ihmiset on.

Vierailija
62/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolle maitojankkaajalle. Nolottaako sua ostaa sitä maitoa? Ai ei? No mikä ongelma sulla sitten sitä on ostaa? A p:n miestä nolottaa ja siinä on ihan tarpeeksi syytä ettei hänen sitä tarvitse mennä ostamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittajan miestä niitä nolottaa ostaa, niin mikä helvetin pakko sen miehen niitä olisi ostaa?

Avatkaa tätä pirttihirmut? Ja edelleenkin , onko teillä elämänhallinta noin hukassa? Av-palstailu vie kaiken ajan ja ette pääse itse koskaan kauppaan?

Itse en osannut varautua synnytyksen jälkeisen jälkivuodon määrään esikoista odottaessani. Olin varannut isoja siteitä vain pari pakettia, mutta eihän ne riittäneet mihinkään. Mies hoiti kauppareissut ja osti samalla siteitä lisää, oli jopa miesmyyjän kanssa pohtineet, mitä laatua kannattaisi ostaa. Minä en kauppaan kyennyt enkä halunnut kotiakaan sotkea verellä. Parisuhde on hyvää, kun kumppani on aikuinen.

Vierailija
64/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vuotosi, oma ongelmasi. En katselisi hetkeäkään naista, jolla on tuon kaltaisia ongelmia elämänhallinnassaan. "Iskä, tuu pyyhkimään!".

Eli sinä parisuhteessa ostat vain itsellesi? Ruoka ja kaikki muu on vain sinulle ja toinen käy ostamassa omat?

Edelleenkin, miksi yhdenkään ihmisen pitäisi tehdä mitään, mikä on itselleen a)vastenmielistä ja b) itselleen täysin tarpeetonta?

Jos olet pitkässä parisuhteessa vaikka 50 vuotta, niin siinä saa tehdä toisen puolesta vaikka mitä varsinkin elämän ehtoopuolella. Jos toisen eteen ei vaivaudu tekemään mitään, siitä parisuhteesta ei tule pitkää.

Hoidapa vaikka sytostaattihoidon sivuvaikutuksista kärsivää puolisoa, niin huomaat, että tamponien ostaminen on pieni asia.

Vierailija
65/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittajan miestä niitä nolottaa ostaa, niin mikä helvetin pakko sen miehen niitä olisi ostaa?

Avatkaa tätä pirttihirmut? Ja edelleenkin , onko teillä elämänhallinta noin hukassa? Av-palstailu vie kaiken ajan ja ette pääse itse koskaan kauppaan?

Itse en osannut varautua synnytyksen jälkeisen jälkivuodon määrään esikoista odottaessani. Olin varannut isoja siteitä vain pari pakettia, mutta eihän ne riittäneet mihinkään. Mies hoiti kauppareissut ja osti samalla siteitä lisää, oli jopa miesmyyjän kanssa pohtineet, mitä laatua kannattaisi ostaa. Minä en kauppaan kyennyt enkä halunnut kotiakaan sotkea verellä. Parisuhde on hyvää, kun kumppani on aikuinen.

Nyt ei ollut kyse jälkivuodoista. Sinäkö teet kaikkea itsellesi erittäin vastenmielistä, kunhan vain miehesi sitä sinulta vaatii?

Vierailija
66/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ei kehtaa ostaa tamponeja muiden ostosten lisäksi. Pitää itse käydä kun ei jaksa enää tapella tästä asiasta... Mitä mieltä olette, onko miehen noloa ostaa tamponeja kaupasta?

Miehesi on nolo. Mun mieheni ostaa mulle tarvittaessa tamponeja ihan sujuvasti.

Vierailija
67/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vuotosi, oma ongelmasi. En katselisi hetkeäkään naista, jolla on tuon kaltaisia ongelmia elämänhallinnassaan. "Iskä, tuu pyyhkimään!".

Eli sinä parisuhteessa ostat vain itsellesi? Ruoka ja kaikki muu on vain sinulle ja toinen käy ostamassa omat?

Edelleenkin, miksi yhdenkään ihmisen pitäisi tehdä mitään, mikä on itselleen a)vastenmielistä ja b) itselleen täysin tarpeetonta?

Eli kyllä, ostat vain itsellesi tarpeellisen?

Vierailija
68/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ollut kyse jälkivuodoista. Sinäkö teet kaikkea itsellesi erittäin vastenmielistä, kunhan vain miehesi sitä sinulta vaatii?

Kyllä minusta jälkivuoto on kuukautisvuotoon verrattavaa, samanlaista verta sieltä tulee. En nyt ymmärrä, miksi tamponien tai siteiden ostaminen on "erittäin vastenmielistä", vastaavaa voisi olla tenojen ostaminen eturauhasleikkauksen läpikäyneelle miehelle.

Minusta erittäin vastenmielistä on oksennuksen siivoaminen. Miehestä taas lapsen kakkavaipan vaihtaminen oli erittäin vastenmielistä. Mies siis siivosi oksennukset, minä vaihdoin kakkavaipat, vaikka ensin mainittua oli huomattavan paljon harvemmin.

Vierailija
69/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta jälkivuoto on kuukautisvuotoon verrattavaa, samanlaista verta sieltä tulee. En nyt ymmärrä, miksi tamponien tai siteiden ostaminen on "erittäin vastenmielistä", vastaavaa voisi olla tenojen ostaminen eturauhasleikkauksen läpikäyneelle miehelle.

Minusta erittäin vastenmielistä on oksennuksen siivoaminen. Miehestä taas lapsen kakkavaipan vaihtaminen oli erittäin vastenmielistä. Mies siis siivosi oksennukset, minä vaihdoin kakkavaipat, vaikka ensin mainittua oli huomattavan paljon harvemmin.

Edelleenkin, puhut aivan eri asiasta. Ja sinäkään et siis tee mitään itsellesi vastenmielistä,

mutta aloittajan miehen pitäisi niin tehdä?

Vierailija
70/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, oma mies siis ostaa minulle tampooneja, mutta kysyin mielipidettä näihin tamponeja ostamattomiin miehiin ja tuli tälläinen teoria (en takaa teorian paikkansa pitävyyttä): mies häpeää itsessään kaikkea, mikä voitaisiin liittää naisellisiin asioihin (tampoonit) ja pitää naisia siis toisarvoisina kansalaisina.

Vierailija
71/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, puhut aivan eri asiasta. Ja sinäkään et siis tee mitään itsellesi vastenmielistä,

Kuukautissuojien ostaminen ei ole vastenmielistä. Me emme vaadi toisilta mitään vastenmielistä, mutta meillä onkin hyvä parisuhde. Parisuhde vaatii muutenkin kompromissien tekemistä. Tuon tietää jokainen pitkässä ja hyvässä parisuhteessa oleva.

Yksi asia tulee mieleen. Inhoan aikaisia herätyksiä, mutta niin vain laitoin herätyskellon soimaan klo 3 aamulla ja valvoin miehen kanssa siihen asti, kun taksi haki hänet kotoa leikkaukseen. Kelpaako tämä vastaus?

Vierailija
72/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varma että mun mies ostaisi mulle ne tamponit, mutta ei oo koskaan ollut tarvis.

Ehkä se olis vähän hoo-moilasena hyllykön edessä?

Osti se kerran mulle sukkahousut kun pyysin, en muista enää osasiko ostaa oikean koon?

Mutta se on jäänyt mieleen että se unohti pakata ne kassiin ja lähti kävelemään ulos. Kassaneiti oli huutanut perään "hei sulta jäi nää sukkahousut"!

Sitä se mies vähän kotona naureskeli.

Vierailija
73/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi nolottaa. Mieheni toi jopa e-pillereitä, koska olin sairaana.

Minunkin on käynyt hakemassa pillerit mutta ihan vaan kun oli muutenkin menossa apteekkiin.

Vierailija
74/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö kertomaan mikä siteiden ostamisesta on vastenmielistä?

Vierailija
75/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten meinasit että mies sovittaa sitä tamppoonia?

Vierailija
76/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas yksi syy miksi se itseä "huomattavasti" vanhempi mies vaan on paras. Koska se on ihan normaali täyspäinen ja aikuiseksi kasvanut yksilö joka tietää että naisilla on menkat. Omani kysyy siihen aikaan kuusta monesti ostoslistaa tehdessä jos on itse menossa kauppaan, että onks sulla tampooneja tarpeeks tarvitko.

Mitä HELVETIN noloa on ostaa hygieniatarvikkeita kaupasta? Vitsi mitä keskenkasvuisia tolloja ihmiset on.

Oletko rullatuolissa, vuodepotilas, sairaalahoidossa vai holhouksen alainen?

Vierailija
77/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet pitkässä parisuhteessa vaikka 50 vuotta, niin siinä saa tehdä toisen puolesta vaikka mitä varsinkin elämän ehtoopuolella. Jos toisen eteen ei vaivaudu tekemään mitään, siitä parisuhteesta ei tule pitkää.

Hoidapa vaikka sytostaattihoidon sivuvaikutuksista kärsivää puolisoa, niin huomaat, että tamponien ostaminen on pieni asia.

Nytkö aloittajalla on jo syöpäkin akuutin tamponipulan lisäksi?

Vierailija
78/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman av:ta en tietäisi että tälläisestäkin asiasta saa niin parisuhteessa kuin ulkopuolistenkin välille tappelun... ja joo, mun mies on vuosia ostanut kaupasta siteet, tamponit, pikkuhousunsuojat ja on se muuten hakenut mulle bakteerivaginoosiin apteekista emätinsuppojakin. Ihan vaan siksi koska meillä ei ole parisuhteessa sun ja mun ostoksia, muutenkin on tapana tehdä puolin ja toisin toisen eteen asioita. Tosin kauppareissu jolle on muutenkin menossa, ei ole edes toisen eteen tekemistä.

Te joiden mielestä miehen ei kuulu ostaa kuukautistarvikkeita (koska nainen ei ole ennakoinut), jätättekö ostamatta partahöylät ja vaahdot jos mies niitä tarvitsee (koska mitäs ei ennakoinut!)?

Vierailija
79/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että joillekin miehille tämä voi olla vaikeaa. Sinä naisena tiedät kuitenkin että tarvitset säännöllisesti kuukautissuojia, joten tämän voi ennakoida ja pitää aina varastoa. On selvää että sinäkin hoidat kauppa-asioita niin osta niillä reissuilla jo valmiiksi. Ennakoiminen on kaiken a ja o ja pätee moneen asiaan elämässä.

Hyvällä suunnittelulla vältetään monta konfliktitilannetta, kiireisiä aamuja ei ole, ei myöhästymisiä, kaikki tarvittava on mukana, jne.

Itse olen hyvä organisoimaan ja ihmettelen monien elämäntaitojen puutetta ihan arkipäivän pikkuasioissa, tulee turhaa draamaa ja riitoja.

Kumpi teillä hoitaa auton pienet huollot, tarkistaa/vaihtaa öljyt, renkaat, tankkaa, lisää tuulilasinpesunestettä, tarkistaa ilmanpaineet renkaista, vaihtaa tulpat ja ilmanpuhdistimen, tuulilasinpyyhkijät jne. Moni mies tekee nämä asiat ja nainen pitää automaattisesti selvänä että mies hoitaa ja ajelee huoletta autolla. Toki tämä ei ole yhteismitallinen tamponien kanssa, otin vain esimerkin muusta elämästä.

Kumpi ostaa kondomit jos niitä käytätte?

Voi herranjumala sentään. Taas vedetään autonhuolto tähänkin asiaan. Mistä muuta miesten ei tarvi tehdä koska auto? Kaupasta ei voi tamponeja tuoda koska huoltaa autoa. Mitä muuta?

Ja meillä noi hommat tekee huolto. Ja tarpeen vaatiessa minäkin ne osaan ja teen. Kortsutkin sain kaupasta ostettua silloin kun niitä vielä tarvittiin. Ja sainpa jopa haettua apteekista peräpukamavoidetta miehelle. Aattele. Olis varmaan pitänyt kieltäytyä ja keksiä joku veruke millä siitä luistaa. Sanoa vaikka että minä tankkasin auton viimeksi.

Minä osaan aika hyvin varautua, mutta tiedätkö joskus sitä vaan joku asia pääsee silti loppumaan. Sellaista se elämä on. Ihminen on erhetyväinen ja tekee virheitä. Meilläkin on kaksi naista noita käyttämässä, toinen vieläpä teini joka käyttää niitä siteitä aika paljon, kun vasta opettelee hommaa. Joskus ne pääsee vähiin. Onneksi on kuitenkin mies joka hakee jos tarve vaatii. Eikä ala urputtamaan autonhuollosta :) Vastavuoroisesti minä sitten haen joskus jotain muuta, jos mies ei kauppaan pääse tai ehdi. 

Vierailija
80/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten meinasit että mies sovittaa sitä tamppoonia?

Me tehdään niin että peukalo miehen peppuun ja verrataan minun värkkiin. Siten mies osaa kaupassa sovittaa ja arvioida onko hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan