Olen niin pettynyt, 21v amk:ssa opiskeleva tyttäreni ilmoitti olevansa raskaana
Asuvat miehensä kanssa yhdessä ja suhde on vakaa, mutta 21v on liian nuori äidiksi. Tuossa iässä kuuluisi bilettää, matkustella ja nauttia nuoruudesta.
Surullista kun oma lapsi jää kouluttamattomaksi yh-äidiksi.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Onnea, olet epäonnistunut kasvatustyössäsi, vai kasvattiko lapsesi, cosmopolitan, sinkkuelämää ja salkkarit?
Miksi olis epäonnistunut? Aikuinen tytär saa hommata lapsen jos haluaa. Ei sitä voi vanhemmat estää. Elämä ei siihen lopu. Ilkeä provo sulla.
Biletä, matkustele ja nauti nuoruudesta ihan keskenäs. Monesko samanlainen aloitus tälle päivälle?
Taas näitä porvoolaisia aloituksia. Kaikki tuntemani naiset ovat iloinneet mummiksi tulostaan. Tämä on ainoa taho, josta olen lukenut valituksia siitä, että niin käy.
Mutta on tietysti hyvä, että edes jossain voi valittaa, jos tilanne harmittaa.
Ja opiskelut jatkuu vauvavapaan jälkeen. En tiedä ketään nuorena (21 ei edes erityisen nuori, entisaikaan paljon nuorempina saatiin lapsia!!) lapsen saanutta jonka elämä olis pilalla.
Missään iässä ei kuulu bilettää jos ei itse halua!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea, olet epäonnistunut kasvatustyössäsi, vai kasvattiko lapsesi, cosmopolitan, sinkkuelämää ja salkkarit?
Miksi olis epäonnistunut? Aikuinen tytär saa hommata lapsen jos haluaa. Ei sitä voi vanhemmat estää. Elämä ei siihen lopu. Ilkeä provo sulla.
Hah hah, 20-wee teini, aikuinen? LOL
Vierailija kirjoitti:
Ehdota tytölle aborttia.
Eiköhän sitä aborttia kannata ehdottaa vasta siinä vaiheessa jos näyttää, että tyttö ei ole raskaudesta iloinen.
Kenenkään ei pidä mennä ehdottamaan aborttia aikuisikäiselle. Hän osaa itse päättää ja hänen tulee päättää yhdessä miehensä kanssa. Sitä päätöstä tulee sitten lähipiirin tukea .
Olet epäonnistunut äiti, kun tyttäresi noin nuorena tulee raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Asuvat miehensä kanssa yhdessä ja suhde on vakaa, mutta 21v on liian nuori äidiksi. Tuossa iässä kuuluisi bilettää, matkustella ja nauttia nuoruudesta.
Surullista kun oma lapsi jää kouluttamattomaksi yh-äidiksi.
Oletpa surkea vaihtoehto isoäidiksi.
Harmi tyttäresi puolesta kun ei saa tukea äidiltään. Etkö tajua, että hän todellakin on aikuinen ja päättää omasta elämästään sinusta riippumatta. Eivätkä kaikki välttämättä edes halua bilettää - tosin lapsi tai useampi ei estä matkustelua tai muutakaan elämästä nauttimista, mitä se sitten kenellekin on - kaikki eivät nauti samoista asioista. Joillekin nautintoa tuottaa parisuhde ja lasten kasvun seuraaminen läsnäolevana vanhempana.
Tyttärelläsi on lapsen syntymän jälkeen vielä 90 vuotta aikaa opiskella ja valmistua useampaankin ammattiin.
Kauheita vastauksia!! Toivottavasti provoilette. 21v on aikuinen eikä mikään teini! Asiat voisi olla paljon huonomminkin. Itse sain poikani 21 vuotiaana ja valmistuin silti maisteriksi ja naimisissa ollaan pojan isän kanssa. Syksyllä tämä poika menee jo kouluun ja meille odotetaan kolmatta lasta. Niin toinen syntyi siinä gradun teon lomassa. Ollaan onnellisia perheestä ja tekemistämme valinnoista. Ja huomioikaa ettei kaikki nuoret halua viettää aikaa baareissa! Itse en sitä harrastanut ennen lasta enkä lasten jälkeen. Matkailua ja muuta elämää lapset ei ole estäneet.
Onnittele tytärtäsi ja ole onnellinen!