Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär eroaa poikkiksestaan. Arvatkaapa mitä koiralle käy

Vierailija
06.05.2017 |

No kumpikaan ei sitten jaksa huolehtia siitä ja koiraa ollaan viemässä piikille! Minä sanoin tyttärelle, kun muutti yhteen poikaystävänsä kanssa ettei hommaa sitä koiraa. Niin olivat rakastuneita jne. ja piti saada oma söpö hauveli. Tuosta on nyt 1,5 vuotta. Tyttö on nyt 22. Tuollaiset typerät nuoret ei ne mitään elämästä tajua! Piti se koira vaan ottaa! Olen kyllä epäonnistunut tuon tyrön kasvatuksessa. Ajattelin näpäytyksenä heittää hänet pihalle omistamastani asunnosta, jossa nyt asuu alihintaisesti vuokralla.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä voi itse ottaa sitä koiraa?

Vuosia sitten mun täti osti koiran avomiehensä kanssa vain koska mies sitä hinkui. Mies ei kuiyenkaan koskaan houtanut/ulkoiluttanut/ottanut mitään vastuuta yhteisestä koirasta ja sitten kun he erosivat, tätin piti koiran.

Vierailija
2/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko koiralle etsiä uuden kodin?. Tervettä koiraa en ainakaan lopettaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai piikki nyt ole ensisijainen vaihtoehto. 

Uuteen kotiin sitten, jos näin ikävästi on. 

Vierailija
4/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota koira hoitoon ja yritä etsiä uusi koti?

Vierailija
5/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen valitettavasti allerginen koirille. Olisin sen tietysti voinut jo mainita aloituksessa.

Ap

Vierailija
6/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä et anna muksus tappaa koiraa. Millainen ihminen kykenee pistämään piikille terveen eläimen? Yök.

Koiralle uusi, RAKASTAVA koti.

Vierailija
7/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kumpikaan ei sitten jaksa huolehtia siitä ja koiraa ollaan viemässä piikille! Minä sanoin tyttärelle, kun muutti yhteen poikaystävänsä kanssa ettei hommaa sitä koiraa. Niin olivat rakastuneita jne. ja piti saada oma söpö hauveli. Tuosta on nyt 1,5 vuotta. Tyttö on nyt 22. Tuollaiset typerät nuoret ei ne mitään elämästä tajua! Piti se koira vaan ottaa! Olen kyllä epäonnistunut tuon tyrön kasvatuksessa. Ajattelin näpäytyksenä heittää hänet pihalle omistamastani asunnosta, jossa nyt asuu alihintaisesti vuokralla.

Onneksi eivät lasta tehneet, sen vieminen piikille kun olisikin jo hieman vaikeampaa.

Eläimen kun ottaa niin ihan sama onko parisuhteessa vai ei. Se on aina jonkun yhden ihmisen vastuulla. Asia pitäisi aina ajatella etukäteen niin, että eläin tulee hoidettua, vaikka ero tulisikin. Meilläkin on koira ja se on minun. Jo eto tulisi, niin koira lähtisi minun mukaan, ei todellakaan joutuis sen vuoksi piikille.

Vierailija
8/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pentu pihalle! Oppiipa elämästä!

Vierailija
9/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tervettä, ilmeisesti nuorta koiraa piikille! Varmasti löytyy uusi koti. Olisiko sinulla mahdollisuus ottaa koira itsellesi hetkellisesti ja etsiä tälle uusi perhe, jos tyttärelläsi ei ole siihen intoa?

Vierailija
10/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
11/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tapauksen jossa pariskunnan muija halusi koiran. Ei siinä mitään, mutta miehellä on allergia ja astma. Täma ei kuitenkaan tuntunut naista haittaavan, vaan koira mankumisen jälkeen hankittiin... Sellaista suoraselkaisyyttä tältä "heikommalta astialta". Itse pistäisi tuollaisen pihalle välittömästi.

Astmaatikoille kun jatkuva allergeenialtistus aiheuttaa pahimmassa tapauksessa keuhkoahtaumataudin, joka ei todellakaan ole mikään naurunasia.

Vierailija
12/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useammankin perheen, jossa asuu nuoren aikuisen alunperin ottama koira, jota ei sitten jaksanutkaan hoitaa.

Vierailija
13/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma tuttavallani. Tosin ottaa eläimiä "hetken mielijohteesta" ja kun huomaa ettei kaikki olekkaan niin helppoa, niin antaa pois/vie piikille. Ihan sairaan ärsyttävää kyllä tuommoinen.

Vierailija
14/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavia nämä ehdotukset, että ota koira itse hoitoon. Koiranomistajilla ei nähtävästi ole mitään ymmärrystä siitä, että kuinka iso haitta koira on heille, jotka eivät koiraa halua. Ovat sokeita sille kaikelle ylimääräiselle vaivalle, jota lemmikki aiheuttaa. 

Vierailija
15/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aivot kehittyvät 25 vuoteen asti.

Vierailija
16/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin on ollut lemmikkejä joille on elämäntilanteen takia pitänyt etsiä uusi koti. Eivät ole olleet hetken mielijohteita.

Vierailija
17/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä et anna muksus tappaa koiraa. Millainen ihminen kykenee pistämään piikille terveen eläimen? Yök.

Voisi kysyä myös, että millainen ihminen kykenee tappamaan terveen sian, lehmän tai lampaan syödäkseen sen? En siis missään nimessä kannata koiran lopettamista, eikö sitä voi antaa vaikka eläinsuojeluyhdistykselle uudelleensijoitettavaksi (varmaan ottavat, jos lopettaminen ainoa vaihtoehto)? Särähti vaan korvaan tuo "terveen eläimen". Jostain syystä nää koira/kissajutut nostaa tunteita ihan älyttömästi, vaikka kyse ei ole mistään heitteillejätöstä tai eläinrääkkäyksestä (mielestäni PALJON pahempia asioita) vaan ilmeisesti ihan asianmukaisesti suoritetusta lopetuksesta eläinlääkärillä. Eihän se oikein ole ottaa koira ja sitten lopettaa se vain eron takia, uskomatonta laiskuutta ettei viitsitä huolehtia koirasta yksin tai etsiä uutta kotia! Mutta hämmästyttää nämä "yök" reaktiot, ikäänkuin koiran piikille vieminen olisi ihan mahdoton ajatus kaikissa tilanteissa, kun taas henkisesti about samalla tasolla olevien tuotantoeläinten teurastus on ihan ok... (paitsi tietysti jos lainaamani kommentoija sattuu olemaan kasvissyöjä, siinä tapauksessa anteeksipyyntöni :) Tällä palstalla on nimittäin vedetty ihan hirveitä herneitä nenään, jos joku on vaikka harkinnut 13-vuotiaan koiran lopettamista lapsen pahan allergian takia, tuonkin ikäinen koiravanhus pitäisi onnellisen elämän päätteeksi väkisin sijoittaa uuteen kotiin jos on terve... Itse tiedän tapauksen, jossa sukulaisperhe lopetti vanhan koiransa ensimmäisen lapsen synnyttyä, koska koira olikin yllättäen agressiivinen lasta kohtaan. Tapauksen aikaan teini-ikäisenä olin tosi vihainen koiran puolesta, näin aikuisena ymmärtää että lopetus oli varmaan vanhukselle ystävällisempää kuin pakottaa se sopeutumaan uuteen kotiin vielä siinä iässä.

No joo, meni ihan ohi, ja joku varmaan tulkitsee tämän niin että vihaan koiria :D en todellakaan, ihania ovat! Mutta eikö tämmöisessä tapauksessa tosiaan olisi helpointa antaa koira eläinsuojeluyhdistykselle?

Vierailija
18/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko koiralle etsiä uuden kodin?. Tervettä koiraa en ainakaan lopettaisi.

Suurin osa eläinlääkäreistä ei edes suotu lopettamaan nuorta tervettä koiraa.

Uusi koti etsintään vaan, jos ei jaksa itse etsiä niin ottakaan yhteyttä vaikka Rekku Rescue, he etsivät hyvän kodin koiralle ja voivat tarvittaessa etsiä sille väliaikaisen hoitopaikan jne., jos koirasta pitää päästä äkkiä eroon. Kodinvaihtajat ry on toinen.

Vierailija
19/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku pieni seurakoira vai tyyliin rotikka, pitti tai joku muu vasikan kokoinen tai potentiaalisesti vaarallinen?

Vierailija
20/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi kysyä myös, että millainen ihminen kykenee tappamaan terveen sian, lehmän tai lampaan syödäkseen sen? En siis missään nimessä kannata koiran lopettamista, eikö sitä voi antaa vaikka eläinsuojeluyhdistykselle uudelleensijoitettavaksi (varmaan ottavat, jos lopettaminen ainoa vaihtoehto)? Särähti vaan korvaan tuo "terveen eläimen". Jostain syystä nää koira/kissajutut nostaa tunteita ihan älyttömästi, vaikka kyse ei ole mistään heitteillejätöstä tai eläinrääkkäyksestä (mielestäni PALJON pahempia asioita) vaan ilmeisesti ihan asianmukaisesti suoritetusta lopetuksesta eläinlääkärillä. Eihän se oikein ole ottaa koira ja sitten lopettaa se vain eron takia, uskomatonta laiskuutta ettei viitsitä huolehtia koirasta yksin tai etsiä uutta kotia! Mutta hämmästyttää nämä "yök" reaktiot, ikäänkuin koiran piikille vieminen olisi ihan mahdoton ajatus kaikissa tilanteissa, kun taas henkisesti about samalla tasolla olevien tuotantoeläinten teurastus on ihan ok... (paitsi tietysti jos lainaamani kommentoija sattuu olemaan kasvissyöjä, siinä tapauksessa anteeksipyyntöni :) Tällä palstalla on nimittäin vedetty ihan hirveitä herneitä nenään, jos joku on vaikka harkinnut 13-vuotiaan koiran lopettamista lapsen pahan allergian takia, tuonkin ikäinen koiravanhus pitäisi onnellisen elämän päätteeksi väkisin sijoittaa uuteen kotiin jos on terve... Itse tiedän tapauksen, jossa sukulaisperhe lopetti vanhan koiransa ensimmäisen lapsen synnyttyä, koska koira olikin yllättäen agressiivinen lasta kohtaan. Tapauksen aikaan teini-ikäisenä olin tosi vihainen koiran puolesta, näin aikuisena ymmärtää että lopetus oli varmaan vanhukselle ystävällisempää kuin pakottaa se sopeutumaan uuteen kotiin vielä siinä iässä.

No joo, meni ihan ohi, ja joku varmaan tulkitsee tämän niin että vihaan koiria :D en todellakaan, ihania ovat! Mutta eikö tämmöisessä tapauksessa tosiaan olisi helpointa antaa koira eläinsuojeluyhdistykselle?

Eläinsuojeluyhdistysten ihan laissa määrätty tehtävä on huolehtia vain löytöeläimistä sekä huostaanotetuista eläimistä, ei siis eläimistä, joista omistaja vaan yhtäkkiä haluaa eroon (muutenhan niillä olis kaikki paikat täynnä). Toki jos on joku oikea hätätapaus (esim. lemmikin omistaja kuollut), saattavat resurssien puitteissa auttaa. Mutta parempi ottaa yhteyttä näihin yksityisiin tahoihin, esim. mainitut Rekku Rescue ry.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan