Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär eroaa poikkiksestaan. Arvatkaapa mitä koiralle käy

Vierailija
06.05.2017 |

No kumpikaan ei sitten jaksa huolehtia siitä ja koiraa ollaan viemässä piikille! Minä sanoin tyttärelle, kun muutti yhteen poikaystävänsä kanssa ettei hommaa sitä koiraa. Niin olivat rakastuneita jne. ja piti saada oma söpö hauveli. Tuosta on nyt 1,5 vuotta. Tyttö on nyt 22. Tuollaiset typerät nuoret ei ne mitään elämästä tajua! Piti se koira vaan ottaa! Olen kyllä epäonnistunut tuon tyrön kasvatuksessa. Ajattelin näpäytyksenä heittää hänet pihalle omistamastani asunnosta, jossa nyt asuu alihintaisesti vuokralla.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat tytön hoitaa hommansa, kuten itse parhaaksi näkee. Ei hän opi koskaan tekemään järkeviä päätöksiä jos ryntäät aina apuun. 

Vierailija
42/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Itse antaisin tylymmän arvosanan, sen verran huono oli. Trolleja ei toki saisi opastaa mutta tää oli niin täynnä häikkää ettei haittaa jos yhden jutun mainitsee.

Ap, meinaatko että monikin 40-vuotta täyttänyt ihminen käyttää sanaa "poikkis"?

Itse olen Turusta ja 50v nainen. Poikkis on täällä ihan yleisesti käytössä, poikkis ja tyttis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just just, piikkikö on sun mielestä ainoa vaihtoehto? En kyllä myöskään käsitä, että miksi tuollaisen takia pitää heittää asunnosta ulos... Älä väitä ettet itse koskaan olisi tehnyt yhtähuonoja ostoja.

Vierailija
44/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä et anna muksus tappaa koiraa. Millainen ihminen kykenee pistämään piikille terveen eläimen? Yök.

Koiralle uusi, RAKASTAVA koti.

Voisi kysyä myös, että millainen ihminen kykenee tappamaan terveen sian, lehmän tai lampaan syödäkseen sen? En siis missään nimessä kannata koiran lopettamista, eikö sitä voi antaa vaikka eläinsuojeluyhdistykselle uudelleensijoitettavaksi (varmaan ottavat, jos lopettaminen ainoa vaihtoehto)? Särähti vaan korvaan tuo "terveen eläimen". Jostain syystä nää koira/kissajutut nostaa tunteita ihan älyttömästi, vaikka kyse ei ole mistään heitteillejätöstä tai eläinrääkkäyksestä (mielestäni PALJON pahempia asioita) vaan ilmeisesti ihan asianmukaisesti suoritetusta lopetuksesta eläinlääkärillä. Eihän se oikein ole ottaa koira ja sitten lopettaa se vain eron takia, uskomatonta laiskuutta ettei viitsitä huolehtia koirasta yksin tai etsiä uutta kotia! Mutta hämmästyttää nämä "yök" reaktiot, ikäänkuin koiran piikille vieminen olisi ihan mahdoton ajatus kaikissa tilanteissa, kun taas henkisesti about samalla tasolla olevien tuotantoeläinten teurastus on ihan ok... (paitsi tietysti jos lainaamani kommentoija sattuu olemaan kasvissyöjä, siinä tapauksessa anteeksipyyntöni :) Tällä palstalla on nimittäin vedetty ihan hirveitä herneitä nenään, jos joku on vaikka harkinnut 13-vuotiaan koiran lopettamista lapsen pahan allergian takia, tuonkin ikäinen koiravanhus pitäisi onnellisen elämän päätteeksi väkisin sijoittaa uuteen kotiin jos on terve... Itse tiedän tapauksen, jossa sukulaisperhe lopetti vanhan koiransa ensimmäisen lapsen synnyttyä, koska koira olikin yllättäen agressiivinen lasta kohtaan. Tapauksen aikaan teini-ikäisenä olin tosi vihainen koiran puolesta, näin aikuisena ymmärtää että lopetus oli varmaan vanhukselle ystävällisempää kuin pakottaa se sopeutumaan uuteen kotiin vielä siinä iässä.

No joo, meni ihan ohi, ja joku varmaan tulkitsee tämän niin että vihaan koiria :D en todellakaan, ihania ovat! Mutta eikö tämmöisessä tapauksessa tosiaan olisi helpointa antaa koira eläinsuojeluyhdistykselle?

Erona koiran ja tuotantoeläimen tappamisessa on se, että koiran kuoltua sitä ei käytetä mitenkään hyödyksi, tass kun tuotantoeläin käytetään. Koira siis tapetaan "turhaan". Mutta joo, on pahempiakin asioita kuin kuolema, esim. loppuelämä huonoissa oloissa ja rääkkäyksen kohteena.

Kyllä se eläimen kannalta on ihan sama, tehdäänkö siitä kuoleman jälkeen makkaraa vai ei. Koiraihmiset inhimillistää koiriaan liikaa, mutta syövät muita eläimiä tunnontuskitta.

Vierailija
45/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, aivot kehittyvät 25 vuoteen asti.

Niin ja sen jälkeen alkavat surkastua.

Vierailija
46/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tytölle ole tullut mieleenkään etsiä uutta kotia koiralle?

Vierailija
47/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa eivät halua koiraansa miksikään heittopussiksi?

Uusi koti on kyllä helppo löytää, mutta vaikeampaa on löytää hyvä sellainen.

Jos mun pitäisi hankkia koiralleni uusi koti jostain syystä, niin veisin piikille, jos en voisi olla vähintään 90% varma että pääsee hyvään ja pysyvään kotiin.

Vierailija
48/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin koira viikkoasuu vuoroin kummankin luona.

Vierailija
49/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä et anna muksus tappaa koiraa. Millainen ihminen kykenee pistämään piikille terveen eläimen? Yök.

Koiralle uusi, RAKASTAVA koti.

Voisi kysyä myös, että millainen ihminen kykenee tappamaan terveen sian, lehmän tai lampaan syödäkseen sen? En siis missään nimessä kannata koiran lopettamista, eikö sitä voi antaa vaikka eläinsuojeluyhdistykselle uudelleensijoitettavaksi (varmaan ottavat, jos lopettaminen ainoa vaihtoehto)? Särähti vaan korvaan tuo "terveen eläimen". Jostain syystä nää koira/kissajutut nostaa tunteita ihan älyttömästi, vaikka kyse ei ole mistään heitteillejätöstä tai eläinrääkkäyksestä (mielestäni PALJON pahempia asioita) vaan ilmeisesti ihan asianmukaisesti suoritetusta lopetuksesta eläinlääkärillä. Eihän se oikein ole ottaa koira ja sitten lopettaa se vain eron takia, uskomatonta laiskuutta ettei viitsitä huolehtia koirasta yksin tai etsiä uutta kotia! Mutta hämmästyttää nämä "yök" reaktiot, ikäänkuin koiran piikille vieminen olisi ihan mahdoton ajatus kaikissa tilanteissa, kun taas henkisesti about samalla tasolla olevien tuotantoeläinten teurastus on ihan ok... (paitsi tietysti jos lainaamani kommentoija sattuu olemaan kasvissyöjä, siinä tapauksessa anteeksipyyntöni :) Tällä palstalla on nimittäin vedetty ihan hirveitä herneitä nenään, jos joku on vaikka harkinnut 13-vuotiaan koiran lopettamista lapsen pahan allergian takia, tuonkin ikäinen koiravanhus pitäisi onnellisen elämän päätteeksi väkisin sijoittaa uuteen kotiin jos on terve... Itse tiedän tapauksen, jossa sukulaisperhe lopetti vanhan koiransa ensimmäisen lapsen synnyttyä, koska koira olikin yllättäen agressiivinen lasta kohtaan. Tapauksen aikaan teini-ikäisenä olin tosi vihainen koiran puolesta, näin aikuisena ymmärtää että lopetus oli varmaan vanhukselle ystävällisempää kuin pakottaa se sopeutumaan uuteen kotiin vielä siinä iässä.

No joo, meni ihan ohi, ja joku varmaan tulkitsee tämän niin että vihaan koiria :D en todellakaan, ihania ovat! Mutta eikö tämmöisessä tapauksessa tosiaan olisi helpointa antaa koira eläinsuojeluyhdistykselle?

Erona koiran ja tuotantoeläimen tappamisessa on se, että koiran kuoltua sitä ei käytetä mitenkään hyödyksi, tass kun tuotantoeläin käytetään. Koira siis tapetaan "turhaan". Mutta joo, on pahempiakin asioita kuin kuolema, esim. loppuelämä huonoissa oloissa ja rääkkäyksen kohteena.

Museoissa on paljon koiranturkiskintaita. Koiran voi lahjoittaa lääketieteelliseen tutkimukseen.

Vierailija
50/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oksettanut nuo ihmiset jotka hankkii koiran eikä voi "pitää sitä " esim. eron takia. Ihan sama kuin kesäkissan ottajat.  Kiva ottaa pikku lelu ja sitten heittää pos. Kuvottavaa sakkia.

Vierailija
51/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa eivät halua koiraansa miksikään heittopussiksi?

Uusi koti on kyllä helppo löytää, mutta vaikeampaa on löytää hyvä sellainen.

Jos mun pitäisi hankkia koiralleni uusi koti jostain syystä, niin veisin piikille, jos en voisi olla vähintään 90% varma että pääsee hyvään ja pysyvään kotiin.

Nämä on just näitä, jotka luulee olevansa niin ylivertaisen mahtavia koiranomistajia, että koiralle parempi kuolla, jos he itse eivät voi enää koiraa pitää... Minulla paljon kokemusta kodinvaihtajista ja nopeaa sopeutuvat ja vanha omistaja unohtuu. Toki pitää varmistaa, että hyvä koti (niin hyvin kun asiaa nyt voi varmistaa) ja jos ei itse tuollaista asiaa osaa, niin voi kysyä apua vaikka tässä ketjussa mainituista yhdistyksistä, jotka haastattelevat tulevat omistajat jne. ja valitsevat hyvän kodin. Aloittajan tyttären koirakin ollut vasta 1,5 vuotta ja jos pentuna otettu niin on tosi nuori vielä, ihan kakara. Julmaa olisi lopettaa.

Vierailija
52/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kumpikaan ei sitten jaksa huolehtia siitä ja koiraa ollaan viemässä piikille! Minä sanoin tyttärelle, kun muutti yhteen poikaystävänsä kanssa ettei hommaa sitä koiraa. Niin olivat rakastuneita jne. ja piti saada oma söpö hauveli. Tuosta on nyt 1,5 vuotta. Tyttö on nyt 22. Tuollaiset typerät nuoret ei ne mitään elämästä tajua! Piti se koira vaan ottaa! Olen kyllä epäonnistunut tuon tyrön kasvatuksessa. Ajattelin näpäytyksenä heittää hänet pihalle omistamastani asunnosta, jossa nyt asuu alihintaisesti vuokralla.

Siis millä perusteella se tyttö siitä koirasta on luopumassa? Asuu kerran vuokralla sinun omistamassa asunnossakin joten ei voi olla sellaistakaan ongelmaa ettei saisi uuteen asuntoonsan viedä koiraa... Sanooko tosiaan ihan suoraan että ei jaksa hoitaa, parempi viedä piikille? Siinä tapauksessa on kyllä jo enemmänkin kylmä ja empatiakyvytön kuin "typerä". Kyllä siihen koiraan puolessatoista vuodessa kuitenkin kiintyy niin kovasti etten ainakaan itse voisi kuvitella pahimmissa painajaisissanikaan vieväni sitä piikille vain siitä syystä että "en jaksa hoitaa". 

Vierailija
53/53 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just just, piikkikö on sun mielestä ainoa vaihtoehto? En kyllä myöskään käsitä, että miksi tuollaisen takia pitää heittää asunnosta ulos... Älä väitä ettet itse koskaan olisi tehnyt yhtähuonoja ostoja.

Siksi, että ilmeisesti liiallisen hyysäämisen takia tytär ei ole kasvanut aikuiseksi ja oppinut vastuuntuntoa. Jos koira otetaan niin kyllä siitä myös huolehditaan, vaikka se ei olisi ihan joka päivä kivaa. Virheitä tekee kaikki, mutta aikuinen ottaa niistä vastuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän