Kaveri jaksaa retostella kun sen uusi miesystävä on diplompi insinööri ja tosi hyvätuloinen. Miten kannattaisi reagoida?
Aika säälittävää. Mun mies on työtön putkimies ja ihan kiva silti.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Työtön putkimies? Mitä vit.tua? Edes puoliksi pätevällä ja kunnollisella putkimiehellä on aina töitä.
Kaikki ei ole edes puoliksi päteviä, joskus kauan sitten käyty koulut ja ei tehnyt ikinä putkimiehen töitä, ei silloin työllisty enää putkimieheksi
Ehkä olen valinnut kaverini huonosti, mutta moni kavereistani ainakin jossain vaiheessa on ruvennut seurustelemaan luusereitten kanssa. En tarkoita tällä duunareita, lyhyitä, laihoja, maalaisia tms. vaan siis tyyppejä, jotka eivät tee töitä, koska haluavat keskittyä vaikkapa rock-bändinsä luotsaamiseen. Ketjutupakointi, velat, pettämiset sekä alkoholismi luonnollisestikin kuuluvat kuvioon. Monesti ihastunut nainen alkaa innoissaan elättämään työtöntä miestä, kun hänestähän tulee ihan kohta rikas ja kuuluisa, onhan bändilläkin joku haastattelu ja keikkakin jossain.
Muutama vuosi eteenpäin, rock-jäbä ei olekaan kasvanut aikuiseksi ja hankkinut töitä, vaikka lapset on tehty. Koita siinä kannustaa ja olla onnellinen toinen puolesta. Otan, kiitos, ihan milloin tahansa dippainssin kelle tahansa kaverille puolisoksi mieluummin, kuin "rehellisen ja aidon" taiteilijan.
Ootko varma että retosteli? Jos se vaan sanoi miten asiat on, on onnellinen, ja tulkitsit retosteluna?
Näin
Ystävä: Mieheni on diplomi-insinööri ja hyvätuloinen
Sinä: Ja tosi hyvä se on sängyssäkin!
Hyvä ammattimies, tässä tapauksessa putkimies pääsee heittämällä samoille ansioille kuin rivi dippainssi. Eli anna puhua, ei koske sua millään tavalla.
😂 Noloa.
Mun miehellä on aika ns. Erityinen hyväpalkkainen ammatti, mutta en kylläkään koskaan itse puhu asiasta mitään. Lähimmät nyt tietenkin tietää ja itse kyselevät joskus.
Kel onni on se onnen kätkeköön. Koska muuten joku tekee katkeran valituksen sun onnest vauvapalstalle :D
Eikö kaveruussuhde kestäkään sitä, että toinen on innoissaan uudesta suhteesta ja kertoo miehen olevan sitä ja tätä ja jopa koulutettu ja hyväpalkkainen? Ei näemmä. Pistä sitte välit poikki, jos et kestä toisen onnekasta tilannetta.
Tutustuin lapsen harrastuksen kautta erääseen naiseen ja hänen kans piti oikein kertoa, että miehensä on DI.
Eli kyllä näitä riittää.
Samaa ihmettelin, putkimiehillä paljon töitä tarjolla ja palkankin melkein saa itse määritellä.