Kaveri jaksaa retostella kun sen uusi miesystävä on diplompi insinööri ja tosi hyvätuloinen. Miten kannattaisi reagoida?
Aika säälittävää. Mun mies on työtön putkimies ja ihan kiva silti.
Kommentit (72)
Retostelijat vituttaa ainakin minua. MItä väliä jos miehellä on rahaa, valtaa ja hieno työ.
Ei sillä ole väliä, mitä mies tienaa, eihän? Ihan sattumaa, että aviomiehistä 80 % tienaa enemmän kuin puolisonsa? Jatka kadehtimista, jos teillä on toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverin mies on diplomi-insinööri ja on kyllä niin kuivakka tyyppi että huh! Ei oo tossa ammatissa ja rahoissa mitään ihastelemista tai kadehdittavaa vaikka jotkut niin luulee :D
Olisin vain hiljaa, jos ystävällä on noin tyhmät jutut.
Diplomi-insinööri ei ole ammatti.
Mutta me diplomi-insinöörit ollaan kaikkea muuta kuin kuivakoita ja pärjäämme mainiosti, senhän osoittavat jo yllä olevan kaltaiset panettelut! :D
Työtön putkimies?? Siskoni kaksospojat revittiin lvi-alan töihin jo opiskelujen puolivälissä ja töitä on ollut valmistumisen jälkeen enemmän kuin ehtisi tekemään. Nyt perustavat alan yrityksen kun töitä näyttää riittävän.
Jos on vähääkään ammattitaitoa niin tuolla alalla ei tarvitse kauaa työttömänä kärvistellä.
Vierailija kirjoitti:
Miten putkimies voi olla työtön tässä rakennusbuumissa?! Niin joo, miehesi on suomalainen eikä työt maistu.
Esimerkiksi siten kun ei pysty kilpailemaan palkassa ilman verokorttia tekevien virulaisten, puolalaisten ja ukrainalaisten kanssa.
Sano että miehelläsi on Duplompi urinaali. Kärsä polviin asti. Eiköhän ole sitten kade.
Mun mies on dildompi insinööri. Rakastan häntä paljon.
Mä olen diplomi-insinööri ja naimisissa toisen diplomi-insinöörin kanssa. Just valmistuneita molemmat ollaan ja ei ne palkat vielä päätä huimaa ainakaan meillä kummallakaan. Toki ihan hyvää keskiarvopalkkaa saadaan, mutta mitään retostelemista ei kyllä ole, tuskin ihan muutamaan vuoteen onkaan jos ollenkaan.
Lähinnä kyseenalaistaisin kaverin ÄÖ:n jos miehekkeen tulotaso on ääneen ylpeilyn arvoista.
Olet tietysti iloinen ystäväsi puolesta. Lisäksi luet täältä ketjun 'Kertokaa pahimmista lokkeilijoista' tms. ja mietit, miten voisit hyötyä ystäväsi uudesta varakkaasta ystävästä. Jos hän ei ole varakas tai hän on itara kaveri, niin eipä sitten tartte kadehtiakaan.
dippainssi kirjoitti:
Mä olen diplomi-insinööri ja naimisissa toisen diplomi-insinöörin kanssa. Just valmistuneita molemmat ollaan ja ei ne palkat vielä päätä huimaa ainakaan meillä kummallakaan. Toki ihan hyvää keskiarvopalkkaa saadaan, mutta mitään retostelemista ei kyllä ole, tuskin ihan muutamaan vuoteen onkaan jos ollenkaan.
Lähinnä kyseenalaistaisin kaverin ÄÖ:n jos miehekkeen tulotaso on ääneen ylpeilyn arvoista.
ÄlykkyysÖsämäärä? Niin vissiin...juu.
Sano miehesi olevan ylieunukki, on varmasti harvinaisempi ammatti.
Mikä tää nainen ite on? Säälittävää "nostaa" omaa arvoansa toisen saavutuksella.
Harmi sulle että heistä tulee onnellinen pari. Se että katsoo kumppania ylöspäin on vanhojen ja kestävien liittojen ominaisuus
Vierailija kirjoitti:
Olet tietysti iloinen ystäväsi puolesta. Lisäksi luet täältä ketjun 'Kertokaa pahimmista lokkeilijoista' tms. ja mietit, miten voisit hyötyä ystäväsi uudesta varakkaasta ystävästä. Jos hän ei ole varakas tai hän on itara kaveri, niin eipä sitten tartte kadehtiakaan.
Ketjun nimi on "Kertokaa törkeimmistä lokkeilijoista!" ja löytyy Suosituimmat listan kärjestä. Siltä opiskelemaan parhaat vinkit. Pääset itsekin nauttimaan eduista.
Iloitse toisen puolesta. Mieti, mitä hyviä puolia on omassa parisuhteessasi, ja hymyile hiljaa sille. Jos ystävä pitkään jatkaa kehumista, vinkkaa ystävällisesti, että se jolla onni on, onnen kätkeköön. Ei DI ole mikään maailman ihme, mutta jätä se sanomatta. t. tavis-DI
Oikeastiko tuo ammatti- ja koulutusasia vaivaa sinua? Olisiko kuitenkin niin että olet itse tyytymätön mieheesi ja haet tästä syytä? Työtön putkimies on harvinaisuus, onko hänessä jotain vikaa miksi on työtön? Onko masentunut? Onko sairas? Jos miehesi ja suhteesi olisi ihan ok niin tuskin kadehtisit muiden miehiä koulutuksineen....
Riittää kun muistat säännöllisesti livauttaa lauseisiisi sanat: "Insinöörikin on ihminen."
"Diplompi insinööri", "hyvät uloinen"! Eehhehe!
Työttömät putkarit on parhaita.