Miksi miestä ärsyttää kaikki naiselliset piirteeni?
Siis ne perinteiset naiselliset. Se, jos kiljahdan kun näen hiiren tai hämähäkin. Se, jos lakkailen ja koristelen huolellisesti kynsiäni ja varon niitä (esim laitan hanskat kun tiskaan ettei lakka mene pilalle). Se, kun meikkaamiseen menee aikaa ja kenkiä on kymmenen paria.. Se kun haluan käyttää hameita ja sukkahousuja, ja sitten niitä sukkahousuja pitää olla usein ostamassa uusia kun eihän ne loputtomiin kestä ehjänä. Miestä selvästi ärsyttää nämä kaikki naiselliset jutut. Enkä ymmärrä miksi. Osaisiko joku selittää? Olin luullut, että miesten mielestä naiselliset naiset on ihanampia kuin "rekkalesbomaiset" naiset. Ja homo hän ei ole vaan katselee esim telkkarista juuri niitä naisia joilla on erittäin kaunis meikki irtoripsineen ja hiuslisäkkeillä rakennetut upeat hiukset (tosin mies ei tajua, että ne hiukset ei ole aidot).
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa miehesi haluaisi sielunkumppanin eikä mitään hörsönaista.
Pitääkö sitten olla aivan kuin mies voidakseen olla miehelle sielunkumppani? Tarkoittaako sielunkumppanuus sitä että on kuin kopio miehestä?
No miehethän onkin kaikki juu ihan samanlaisia eli yhden miehen sielunkumppani tarkoittaa juur samaa kuin toisen, vai miten se nyt oli, ööö...
Ehkä tälle nimenomaiselle miehelle riittäisi sielunkumppaniksi vähän vähemmän tuolla tavoin naisellinen nainen. Naisellinen voi olla monella tavalla, itsekin tunnen paljon naisia jotka kulkevat ilman pitkiä kynsiä ja joilla on jopa lyhyet huolettomat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sitten olla aivan kuin mies voidakseen olla miehelle sielunkumppani? Tarkoittaako sielunkumppanuus sitä että on kuin kopio miehestä?
Näin juuri. Miehet voisi tulla kommentoimaan; haluatte toisen äijän vierellenne sielunkumppaniksi? Ihanaa, kun on nainen vierellä, joka tykkää kaljasta, auton rasvailusta, lätkästä ja miestenjutuista.
Laittautua ei saa, mitään ylimääräistä panostusta ulkonäköön eikä saa olla, (ei mitään naisellisia tehokeinoja hyi yök) ei myöskään saa olla herkkä, kiltti, ja miestä ja hänen taitojaan ja kykyjään tarvitseva ja haluava. Mies ei saa olla tarpeellinen naiselle, vaan naisen pitää olla täysin itsenäinen ja itseriittoinen joka ei tarvitse tai halua miestä mihinkään.
Ei naisellisuus ole täysin subjektiivista.
Miehenä kommentoin tähän sen verran, että itseäni kammottaa pitkät kynnet, lähinnä tulee mieleen mikä bakteerikasvusto siellä elää.
Ja avuttomuutta ja takertuvuutta en myöskään parisuhteissani siedä.
Minun naisellinen naiseni on hoivaava, rakastava, ylpeä itsestään ihmisenä, viisas ja upea, hyvä keskustelija. Meikkaa kyllä, mutta kaunein on saunapuhtaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Miehet voisi tulla kommentoimaan; haluatte toisen äijän vierellenne sielunkumppaniksi? Ihanaa, kun on nainen vierellä, joka tykkää kaljasta, auton rasvailusta, lätkästä ja miestenjutuista.
Laittautua ei saa, mitään ylimääräistä panostusta ulkonäköön eikä saa olla, (ei mitään naisellisia tehokeinoja hyi yök) ei myöskään saa olla herkkä, kiltti, ja miestä ja hänen taitojaan ja kykyjään tarvitseva ja haluava. Mies ei saa olla tarpeellinen naiselle, vaan naisen pitää olla täysin itsenäinen ja itseriittoinen joka ei tarvitse tai halua miestä mihinkään.
En ole mies, mutta minulla on useita kaverimiehiä, jotka haaveilevat juuri tuollaisesta parisuhteesta. Että naisen kanssa voisi röhnöttää sohvalla vetämässä kalsarikännit ja höhöttää jollekin men behaving badly -tyyppiselle komediasarjalle. Nainen tosin ei saisi piereskellä siinä kalsarikännejä vetäessä, mies saisi, mutta muuten olisivat samanlaisia. He haluaisivat naisen joka ei hössöttäisi ulkonäöstä ikinä, ei ikinä itkisi, ei ikinä haluaisi vaihtaa verhoja tai laittaa esille kynttilöitä. Naisen joka osaisi itse kaiken eikä pyytäisi mieheltä apua missään, eli ei tarvitsisi miestä vaikkapa poraamaan reikää seinään.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisellisuus ole täysin subjektiivista.
Nyt en kyllä ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja ongelmani on juuri päinvastainen kuin ap:n miehellä :D Aika harva suomalaisnainen on olemukseltaan tarpeeksi naisellinen. Naisellisia naisia olen löytänyt selvästi tiheämmin Norjasta ja Virosta.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä kommentoin tähän sen verran, että itseäni kammottaa pitkät kynnet, lähinnä tulee mieleen mikä bakteerikasvusto siellä elää.
Minun naisellinen naiseni on hoivaava, rakastava, ylpeä itsestään ihmisenä, viisas ja upea, hyvä keskustelija. Meikkaa kyllä, mutta kaunein on saunapuhtaana.
Miksi et siedä naisessa avuttomuutta?
Inhoan myös kimakalla äänellä kirkuvia naisia, vaikka nainen olen itsekin. Kirkuminen ei auta mitään kun hämähäkin näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itsenäisyys ja vahvuus ovat varmaan piirteitä joita yleensäkin ihmisessä arvostan. Ymmärrän että avuttomia ihmisiä on olemassa, mutta en halua sellaisen kanssa elää.
Ja tottakai parisuhteessa autetaan ja tuetaan toinen toistamme, mutta hiirestä kiljuminen tai muunlainen pikkutyttöily ei ole minusta ns. söpöä vaan lähinnä noloa aikuisella naisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avuttomuutta ei mielestäni ei ole se, että nainen aidosti tarvitsee miestä; seksiin, kumppanuuteen, ja siihen että mies esim avaa sen säilykepurkin kannen jota nainen ei saa auki.
Ripustautuminen, takertuvuus on ihan eri asia tai tyhmyys ja saamattomuus, joka tulee avuttomuutena/kyvyttömyytenä ottaa vastuuta itsestä ja elämästä kuin sellainen pienen mittakaavan naisellinen avuttomuus jossa nainen kaipaa miestä avukseen.
Minä naisena olen miestä parempi joissakin asioissa/taidoissa ja se on rikkautta, samoin kuin mieheni kyvyt joissa on minua parempi, ei näiden kykyjen käyttö tee toisesta avutonta jos ottaa avun vastaan.
Toisekseen en ole kauneimmillani saunapuhtaana, koska minulla on huono iho, rehellisesti sanottuna harva suominainen naine. on kauneimmillaan ilman meikkiä, vain se kaunein kymmenys.
Se että Ap suojaa kynsiään auton rasvaimussa, ei tee hänestä hysteeristä, avutonta akkaa. Apu mies ärsyyntyy jo pelkästään siitä, että ap käyttää hanskoja tiskatessa, mikä kyllä korvaani särähtää aika nipolta mieheltä.
Mihesi on kateellinen kun ei itse voi olla naisellinen.
Jo sanottu misogynia. Nainen ei saa kuulua, vain näkyä. Nainen ei saa tarvita eli vaivata miestä, mutta liian itsenäinenkin nainen on epäilyttävä. Naisen tarkoitus on tehdä ruokaa, siivota ja olla valmis seksiin aina kun miestä huvittaa. Nainen ei varsinkaan ole keskustelukumppani, koska naiset ovat miestä alempiarvoisia. Vain toinen mies voi olla tasavertainen.
Vierailija kirjoitti:
Jo sanottu misogynia. Nainen ei saa kuulua, vain näkyä. Nainen ei saa tarvita eli vaivata miestä, mutta liian itsenäinenkin nainen on epäilyttävä. Naisen tarkoitus on tehdä ruokaa, siivota ja olla valmis seksiin aina kun miestä huvittaa. Nainen ei varsinkaan ole keskustelukumppani, koska naiset ovat miestä alempiarvoisia. Vain toinen mies voi olla tasavertainen.
Tämä on yllättävän yleistä. Moni fiksu mies osaa peittää sen taitavasti ja vapautuu paljastamaan asenteensa vasta ajan kanssa. Mulla meni kolme vuotta havaita, että mieheni on misogynisti ja silloin olimme jo naimisissa. Kun sen oppii huomaamaan, sen alkaa huomata monista pikkujutuista jatkuvasti. Hän itse ei ole lainkaan tietoinen tuosta piirteestään, itse luulee pitävänsä naisisya vaikka aivan ilmeisesti syvällä sisimmässään vihaa ja halveksii heitä ja on tarve alistaa se 'oma' nainen ja saada tuntea paremmuutta ja ylemmyyttä.
Voi ärsyttää, että olet stereotyyppinen "bimbo". Olen naisellisen itsekin, mutta en käyttäydy noin.
Minulle naisellisuus on muutakin kuin naisellinen ulkonäkö ja stereotyyppinen reagointi juuri hiiriin yms. Naisellista on esimerkiksi muiden huomioiminen ja tietynlaimen lempeys ja kiihkottomuus. Kannattaa keskustella miehesi kanssa ennemmin siitä, mitä naisellisuus ja seksikkyys hänelle tarkoittavat.
Minä olen naisellinen nainen, mutta kiljuminen ötökän tai hiiren nähdessä kuulostaa minustakin äärimmäisen ärsyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle naisellisuus on muutakin kuin naisellinen ulkonäkö ja stereotyyppinen reagointi juuri hiiriin yms. Naisellista on esimerkiksi muiden huomioiminen ja tietynlaimen lempeys ja kiihkottomuus. Kannattaa keskustella miehesi kanssa ennemmin siitä, mitä naisellisuus ja seksikkyys hänelle tarkoittavat.
Ne hiiret oli keksitty esimerkki, kun yritin tänne jotenkin kuvailla tilannettamme, jotta lukijat ymmärtäisivät mistä on kyse. Asumme kaupungissa, enkä ole vuosiin nähnyt yhtään hiirtä.. Yritin vain aloitusviestiin laittaa esimerkkejä perinteisestä naisellisesta käyttäytymisestä.. Koska miestäni ärsyttää kaikenlainen perinteinen naisellinen käyttäytyminen minussa, vaikka en siis ol e hiiriä nähnyt enkä hiirien takia siksi kirkunut. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mies, mutta minulla on useita kaverimiehiä, jotka haaveilevat juuri tuollaisesta parisuhteesta. Että naisen kanssa voisi röhnöttää sohvalla vetämässä kalsarikännit ja höhöttää jollekin men behaving badly -tyyppiselle komediasarjalle. Nainen tosin ei saisi piereskellä siinä kalsarikännejä vetäessä, mies saisi, mutta muuten olisivat samanlaisia. He haluaisivat naisen joka ei hössöttäisi ulkonäöstä ikinä, ei ikinä itkisi, ei ikinä haluaisi vaihtaa verhoja tai laittaa esille kynttilöitä. Naisen joka osaisi itse kaiken eikä pyytäisi mieheltä apua missään, eli ei tarvitsisi miestä vaikkapa poraamaan reikää seinään.
Voi kyllä <3 tämmöinen nainen kelpaisi
M29
Joo, ymmärrän ärtymyksesi. Mun tapa olla naisellinen sopii mulle, ja on onneksi sopinut mun miehillekin. Minkäs mä sille voin, etten jaksa katsella pienistä asioista kiljumista tia kynsistä vouhkaamista. Se on vain osa mua, ei se tarkoita sitä, että olisin parempi ihmisinä tai naisena, joka käyttäytyy "perinteisen" naisellisesti. Olen ihan varma, että moni nainen on sitä mieltä, että olin viehättävämpi tekokynsissä ja tekotukassa, ja se mielipide heille sallittakoon. Voidaan mun mielestä sopia, että kaikki naiseus on ok ja yhtä hyvää, vaikkei se just omaan makuun osuisikaan:)